Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 15:52

Ze waren toch al een keer op berensteyn geweest, een paar weken voordat ze in september in nootdorp kwamen ... klopt dit of heb ik dit verkeerd gelezen?

*gaat vanaf vanavond weer met zadel naar huis!*

Otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:10

Otje_Elliot schreef:
Ze waren toch al een keer op berensteyn geweest, een paar weken voordat ze in september in nootdorp kwamen ... klopt dit of heb ik dit verkeerd gelezen?

*gaat vanaf vanavond weer met zadel naar huis!*

Ff mezelf quoten, hier in het topic staat in de nacht van 26 augustus ... dat is 5 1/2 maand geleden, dus ik ga inderdaad maar weer met mijn zadel zeulen ... en misschien ook maar met bontje en hoofdstel .. mijn inboedel verzekering heeft de vorige keer niet alles gedekt en er uitdrukkelijk bij gezegd dat ze maar 1x de boel willen vergoeden ...

Trouwens die expert zij ook dat ze binnen een half jaar terug zouden komen, omdat iedereen dat weer nieuwe zadels heeft, in eerst instantie vond ik dat wel logisch (fijn is wat anders) maar deze uitspraak is een beetje ontkracht doordat niemand nog van een terug-kom-actie afwist ...

Ik neem toch maar geen risico's nu meer ...

chocky

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:47

In de nacht van dinsdag op woensdag hebben zadeldieven proberen in te breken op manege Hallinxveld en bij stal Alberts (dat is ernaast) in Hilversum. Gelukkig is er niets meegenomen; bij stal hallinxveld ging een alarm af en bij stal Alberts zijn alleen kasten opgebroken.

Oppassen dus!!!!

Ktje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:19

bij berestein zijn ze inderdaad al een keer eerder geweest, maar dat was in de andere stallen. Dus deze keer is een andere zadelkamer open gebroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 20:57

chocky schreef:
In de nacht van dinsdag op woensdag hebben zadeldieven proberen in te breken op manege Hallinxveld en bij stal Alberts (dat is ernaast) in Hilversum. Gelukkig is er niets meegenomen; bij stal hallinxveld ging een alarm af en bij stal Alberts zijn alleen kasten opgebroken.

Oppassen dus!!!!

Bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:43

WildWings schreef:
chocky schreef:

Oppassen dus!!!!

Bron?

De bron is in dit geval de eigenaren zelf

Weet niet of er een krantenbericht oid over is geweest.
En het is in Loosdrecht trouwens, vlakbij Hilversum dus.

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:55

Bron is ook Melissa hier op bokt, die trof de boel aan bij manege Halinckveld. Gelukkig hebben ze niks mee kunnen nemen.

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:35

Vorig jaar in Schoorl zijn er ook zadels gestolen.
Ik vind dat zo misselijk.
Mensen moet er hard voor sparen of werken om dat te kunnen kopen.

Viet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:12

jeetje, je wordt er toch gewoon ziek van....
bij ons is het nog niet zo actief, en ik hoop ook cker niet dat ze komen..!! ik zou er ook niet echt vrolijk van worden, om als manege allemaal nieuwe zadels te moeten kopen, oke verzekeren maar die betaald meestal ook niet alles terug.. ik ga dit topict zeker volgen..!! verschrikkelijk gewoon..

Otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:31

Oke ze zijn WEER in Nootdorp geweest vannacht, bij HCN ... maar tis zeker niet dezelfde bende, wel zijn ze net als op Berensteyn betrapt ... deze sukkels zette de auto voor het woonhuis (is inpanding dus zie je niet van buiten) ... tja toen werd de eigenaar wakker

Enfin niet dus de bende die in het najaar, met kruiwagens door het weiland zijn gegaan, maar wel even gepakt, misschien is dit idd een andere bende die het wel ziet zitten de 'nieuwe' zadels te komen stelen, aangezien ze de stallen van de vorige bende nalopen ... (mits dit dezelfde zijn als in Berensteyn)

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:28

Zijn ze vannacht bij HCN geweest?

Als ze voor het woonhuis hebben geparkeerd was de boom zeker ook niet naar beneden of wel? Of hebben ze bij Jan aan de voorkant geparkeerd?

Zijn ze eigenlijk opgepakt of niet? Ben wel nieuwsgierig! En hebben zu uberhaupt weer zadels meegenomen?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:22

Ik trof het inderdaad aan bij Hallinckveld.
Bij Hallinckveld hebben ze alleen de kassa geforceerd, maar daar niks uit meegenomen. Ze hebben ook een deur geprobeerd te forceren.

Bij stal Alberts hebben ze 2 zadelkasten opengebroken en 900 euro meegenomen maar dat is niet zeker of dat dezelfde boeven zijn aangezien de politie om half 10 bij ons op stal was en stal alberts (ernaast dus) tussen 8 en half 10 een insluiper was. Wel erg toevallig als het dezelfde mensen zijn...[/quote]

vanini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:31

hoi,
ik had al een topic geplaatst ergens anders en zie nu pas dat er een centraal topic hierover is.
Zondagnacht 12 februari zijn ze namelijk bij ons geweest.
Ik sta op een privestal in Landgraaf en de eigenaren wonen aan de stal. Ze hebben 8 zadels meegenomen en vervoerd met kruiwagens van ons. Deze lagen een paar honderd meter verderop.
Diezelfde nacht zijn ze ook op een manege (Galop) in Landgraaf geweest en hier zijn ook een boel zadels gestolen. Naar horen zijn ze ook nog even in voerendaal op een stal langsgeweest. Stelletje kl#!
Ze hebben mijn ainsley gestolen. Ik ben al het hele internet af aan het struinen of misschien ergens opduikt. Je weet maar nooit. Maar ik ben bang dat ze richting oostblok zijn.

Weet iemand hoe je een zadel van je verzekering kunt krijgen vergoed? Iemand ervaring of tips hierover.
Ik heb een inboedelverzekering via postbank studenten en hoorde dat als je aangaf dat je je zadel normaal mee naar huis neemt dat ze het dan vergoeden?

Oja,
bij ons zijn alleen zadels gestolen en vnm dressuurmerken, ainsley, pfiff, lemetex, kieffer. Mijn springzadel van passier mer dure flexibeugels hebben ze laten hangen evenald mijn stang en trens.
Ze hadden de dekjes eraf geknipt.

chocky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:42

@ Vanini: ik heb gehoord dat je bij enkele verzekeringen de aanschafwaarde van je zadel terug kan krijgen, maar dat is dus niet bij alle verzekeringen! En bij andere verzekeringen zijn hier voorwaarden aan verbonden. Hoe het precies zit bij jouw verzekering zou ik niet weten, ik raad je aan om contact op te nemen met je assurantie tussen persoon of met je verzekering. Ik hoop voor je dat je het terug kan krijgen!!!

Stomme .......

MariekeA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:36

mijn zadel is in januari 2005 gestolen van mijn privestalling in Heerlen. Ook met kruiwagens.

Ik heb het volledige aankoop bedrag vergoed gekregen (inboedelverzekering), door het procesverbaal en de aankooprekening naar de verzekering te sturen.

Meerdere mensen bij ons op de stalling waren hun zadel wkijt. Een aantal heeft het bedrag niet vergoed gekregen, omdat ze hun zadel langer dan 3 maanden op de stal hadden liggen en het niet opgeborgen was achter een degelijk cilinderslot. (De mijne dus net wel, niet dat het hielp overigens...)

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:50

ik ben benieuwd of meerdere mensen hebben dit hebben gehoord!!

Er schijnt een bende zadeldieven opgerold te zijn

er is een hele loods zadels in beslag genomen in de gemeente geldrop!

Het gaat hierom de zadels die gestolen zijn in Brabant je kan met een aangifte formulier naar binnen om te kijken of je zadel erbij ligt.

Ik weet dat het vaag is en heb het net gehoord , morgenvroeg nemen we contact op met de politie te geldrop om het verhaal te bevestigen en of te ontkrachten.

Ik ben benieuwd of meerdere mensen hier van op de hoogte zijn!

Als het waar is zit ik zo te denken is het dan eigenlijk wel slim om te gaan kijken bij ons heeft de verzekering uitgekeerd .

Bij mij gaat het meer om de emotionele waarden van enkele westernzadels van meer dan 30 jaar oud ben ook zeker bereid om ze terug te kopen.

Maar goed het is een verhaal dat ik heb gehoord zal eerst maar eens bevestiging gaan zoeken maar was gewoon benieuwd.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:46

Op de nacht van 24-25 Februari zijn er zadels gestolen bij Klaas Wassenaar aan de Leeweg in Noordwijkerhout... Details heb ik er niet van, wel weet ik dat ze daar een onwijs enge Rottweiler hebben, dus hoe ze dat weer voor elkaar hebben gekregen? Overigens ook hier alleen de duurdere merken zadels. De zadels welke dicht bij het huis opgeborgen waren, zijn niet meegenomen. Wellicht zijn ze door het weiland gekomen.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze overal zo de weg weten (in het donker)...
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 25-02-06 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

BertinaBvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:50

dus ze zijn nog steeds in de buurt

ze zullen waarschijnlijk niet bang zijn voor honden denk ik

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:59

astridastrid schreef:
Op de nacht van 24-25 Februari zijn er zadels gestolen bij Klaas Wassenaar aan de Leeweg in Noordwijkerhout... Details heb ik er niet van, wel weet ik dat ze daar een onwijs enge Rottweiler hebben, dus hoe ze dat weer voor elkaar hebben gekregen? Overigens ook hier alleen de duurdere merken zadels. De zadels welke dicht bij het huis opgeborgen waren, zijn niet meegenomen. Wellicht zijn ze door het weiland gekomen.
Ik blijf het vreemd vinden dat ze overal zo de weg weten (in het donker)...

Dus van Vrijdag op zaterdagnacht? Zijn ze zeker van hun geloof af.

En ook kruiwagens gebruikt? Ben ook benieuwd naar die hond, waar was ie?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 15:52

Beber schreef:
Dus van Vrijdag op zaterdagnacht? Zijn ze zeker van hun geloof af.

En ook kruiwagens gebruikt? Ben ook benieuwd naar die hond, waar was ie?

Yes klopt, afgelopen nacht dus. "Doen" ze het normaal niet dan op deze nacht?
Geen idee of er kruiwagens zijn gebruikt, ik zat net te denken: dan zou je sporen moeten zien en kun je ook gelijk zien of ze inderdaad (zoals gesuggereerd) door de weilanden zijn gekomen.
Die hond vind ik altijd echt DOOD eng. Hij is een keer achter me aan gekomen op de fiets, is echt een felle. Loopt ook altijd los 's nachts, maar heeft dus geen alarm geslagen...

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:22

Die duiste herder loopt er volgens mij ook nog astrid, die is ook al zo eng..
die komt echt achter je aan rennen, de rottweiler heb ik nog niet gezien...

Ze denken ook aan bekenden, punt 1, je weet de precieze weg in het donker, punt 2, volgens mij weten ze dus gewoon hoe die honden heten, punt 3, ze hebben de goeie mee genomen, als het allemaal echt 5 minuten werk is dan gris je alles mee en kijk je later wat er bij zit, het zijn dus zadel kenners? en weten dus ok wat waar ligt?

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 20:45

Hoeveel zadels eigenlijk?

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:38

Jemig, ik vraag mij inderdaad af wat ze met de honden van Klaas gedaan hebben! Zitten die toevallig niet 's nachts binnen ofzo? Volgens mij moet je die krengen niet zomaar tegen komen midden in de nacht, ook al ken je hun namen Ik vind ze altijd nog doodeng als ik er weer eens langs kom.

Ik weet wel dat mij zadel voorlopig weer mee terug naar huis gaat, aangezien ik het waarschijnlijk een lange tijd toch niet nodig heb. Neem liever geen onnodige risico's.

Afanaisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:50

volgens mij is het niet duidelijk om hoeveel zadels het gaat ik geloof niet dat het er echt achterlijk veel waren..

@ kyra: wisten ze het maar wat die lui met ze gedaan hebben, ze kunnen jammer genoeg niet praten, die beesten lopen allebei los s'nachts, de honden van kees overigens ook. Zij hebben vanacht één keer geblaft maar dat was niet fel, dus kees vond het niet nodig om te gaan kijken..

Is rhea geblesseerd dat je je zadel niet nodig hebt?

Ik heb een veel groter probleem geloof ik, ik heb die extra zadeldiefstal-verzekering van interpolis niet eens... :|

*checkt of ze geen namen en andere 'info' op internet smijt...

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:55

candorlover schreef:
volgens mij is het niet duidelijk om hoeveel zadels het gaat ik geloof niet dat het er echt achterlijk veel waren..

Is niet ieder zadel 1 teveel?