waarom zon heisa om een hengst?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:41

Wij hebben ook een hengst staan , Yann , een 2 jarige Fjord , hij is verschrikkelijk lief en aanhankelijk , zit geen kwaad of drukheid in hem , behalve als hij de kans krijgt om bovenop een merrie te springen ! Geen reden om hem te laten castreren, het is een geweldig beest met een onwijs mooie bouw , heeft een goede bloedlijn en is nog prima in de omgang , dus wij kiezen er voor , maar als hij onhandelbaar was dan hadden die balletjes eral lang afgeweest Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:48

Citaat:
ik denk dat ik mijn pony ondertussen beter ken dan jij Knipoog

Natuurlijk, pharagirlke, en jij hebt natuurlijk ook wat meer ervaring dan de gemiddelde bokker Knipoog

Citaat:
...behalve als hij de kans krijgt om bovenop een merrie te springen ! Geen reden om hem te laten castreren...

Lijkt mij knap vervelend voor de eigenaar van die merrie Clown
Ik geloof niet dat jij blij met mij zou zijn, als merrie-eigenaar, mocht jouw hengst op mijn paard springen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:50

Ann schreef:
Lijkt mij knap vervelend voor de eigenaar van die merrie Clown
Ik geloof niet dat jij blij met mij zou zijn, als merrie-eigenaar, mocht jouw hengst op mijn paard springen...

Daarom zorgen wij ook dat hij niet met de merries samen komt of in de buurt kan komen Haha!

En je hebt helemaal gelijk , ik zou ook helemaal níet blij zijn als hij opeens op een merrie zou springen , die dan van mij zou zijn !

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:52

En kan hij wel met ruinen samen? anders komen we weer op het sociale isolement uit, dat zou voor mij persoonlijk wel een reden zijn voor castratie.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:54

Ann schreef:
En kan hij wel met ruinen samen? anders komen we weer op het sociale isolement uit, dat zou voor mij persoonlijk wel een reden zijn voor castratie.

Jep ! Hij mag elke dag een paar uur het land op met Splash en een andere stalgenoot

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:57

Wat goed dat het zo kan Lachen Je hebt trouwens een leuk paard!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 12:57

Ann schreef:
Natuurlijk, pharagirlke, en jij hebt natuurlijk ook wat meer ervaring dan de gemiddelde bokker Knipoog

hoe onvolwassen Rolleyes

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:58

Maar wel waar *LOL*

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:58

Ann schreef:
Wat goed dat het zo kan Lachen Je hebt trouwens een leuk paard!

Dankje Haha! En jij een geweldige prairiehond OK dan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:00

Ann schreef:
Maar wel waar *LOL*

waar heb ik dat beweert? Rolleyes
kzeg alleen maar dat ik me pony beter zal kennen dan jij.
aangezien je m nog niet eens in het echt gezien hebt.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:03

Ik ben bijvoorbeeld zo'n merrie-eigenaar. Op mijn stalling stond ook een hengst die vreselijk braaf was: de zoon van mijn eigen paard, gekocht door een goede vriendin. Altijd netjes opgelet, keurig gescheiden in de wei vanaf dat hij kon dekken, met een groepje ruinen, goede omheining. Niks aan de hand zou je zo zeggen. Braaf om te rijden ook.

Maar jah.. bleek een goede springer. De omheining bleek te laag en de 15 minuten dat hij losgelopen heeft zonder dat iemand het zag heeft hij kans gezien mijn merrie te dekken. Vervolgens heb ik ontzettend gebaald: ik wilde geen veulen, laat staan een incestveulen. Ik wilde gewoon eindelijk de wedstrijden gaan rijden waar ik zo hard voor getraind had.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb een half jaar niet kunnen rijden, extra kosten gehad, heb nu een veulen waar ik niet op zit te wachten en wat gelukkig wel goed gezond is. Het is een lief ding hoor, daar niet van... MAAR IK WILDE GEEN VEULEN.

Daar dachten ze ook dat het wel los zou lopen met de hengst.
Dat is dus wat ik bedoel met naieviteit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:06

er staan geen merries waar hij aankan zonder door stenen muren te lopen Haha! daar hebben we over gedacht Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:07

Is de hengst na dit voorval ook gecastreerd, Anya, of dacht men nog steeds dat het allemaal wel meeviel?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:07

hij is gecastreerd Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:10

Anya schreef:
hij is gecastreerd Lachen

dat zou ik niet meer dan logisch vinden Nagelbijten / Gniffelen

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:11

Hengsten hebben kuren, elke hengst.

Ooit al met een zware dressuurhengst van 1m80 voorbij een merrie gegaan ?
In de stal: het braafste dier ter wereld, wel voorzichtig blijven bij een verkeerde beweging zet hij je wel op je plaatst (bijten).
In de stallen gang : Erg onhandig dier, steigerd voor elke stal waar een merrie instaat.
Op de wei: Heel erg vrolijk altijd speels en ook een uitslover
In de piste: Geweldig paard om met te rijden, echte kracht en uithoudings vermogen. Luister wel niet goed als er een ander paard mee in de piste rijd. Dan is hij neit te houden, naar het paard rennen moet er aan ruiken, met de voorbenen slaan of steigeren. En ook hinniken bij elke bewegin.

Hier heb ik het over Donnerhall Renoir, geweldig paard. Maar ook gevaarlijk als je niet oplet.
Laatst bijgewerkt door RanouK op 22-09-04 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:11

en hoe ga je dat doen op een buitenritje, of in de bak met andere paarden?
En daar zit toevallig een hengstige merrie bij?

Zo iemand ken ik ook.. heeft een hengst, is als de dood zo bang dat het dier op een merrie springt terwijl zij erop zit....

Komt dus de bak al binnenrijden met de kreet: Pas Op Het is Een Hengst (wij hebben jaren gedacht dat het dier zo heette).

En dan worden de andere ruiters geacht aan de kant te gaan... Sorry meid. Wellicht doe ik je tekort, maar ik denk inderdaad dat jij je pony niet zo goed kent als je zelf wel denkt. Hormonen doen heel veel met een dier (en mens). Dat dat zo is, moet je zelf al hebben ervaren. Het is bij dieren niet anders.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:12

pharagirlke schreef:

als het kalf verdronken is dempt men de put...
En gezien jouw reacties verwacht ik dat dit spreekwoord nog wel een keer een waarheid als een koe zal blijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:15

Anya: ben zondag met hem tussen andere paarden (ruinen enmerries) geweest, hinnikte een keer en opgelost.
áls er wat gebeurt zal bokt de eerste zjin die t weet. en dan mag je dat zetten van me, goed?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:15

pharagirlke schreef:

Maar eigenlijk is het dan al te laat. Het gaat er niet alleen om wat er met jou, of je eigen merries/ paarden zou kunnen gebeuren, maar wat er een ander wordt aangedaan, mocht het misgaan. Denk maar eens over die verantwoordelijkheid na.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:18

Waren er merries hengstig?
Zo nee, dan was dat geen graadmeter

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:19

het is ook dom om een hengst alleen te laten wanneer ie vlak langs een merrie staat

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 13:19

Anya schreef:
Waren er merries hengstig?
Zo nee, dan was dat geen graadmeter

geen ide. ga jij op wedstrijd naar elke merriekont kijken om te zien of ze der staart wat hoger heeft dan normaal?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:24

pharagirlke schreef:
het is ook dom om een hengst alleen te laten wanneer ie vlak langs een merrie staat

Sjonge jij bent echt naief.. Denk je nou echt dat jij een hengst kan houden als hij echt ergens heen wil?? Ik wens je echt veel succes. Ik ben het met de rest eens.. Jij kan dat echt niet hoor..sorry..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 13:26

als ik een hengst zou rijden wel jah... Bijvoorbeeld omdat ik zou willen voorkomen met de voorbenen van mijn hengst in de rug van mijn mederuiter te eindigen....