De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:07

Ook ik heb een dergelijke champignon besteld Haha! die ouwe van mij stamt nog uit mijn ponytijd, dus het werd tijd voor een nieuwe. Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:41

Desiree schreef:
Deze cap was wel prettig, lekker licht, kosten: 149 euro....

.

Ik heb goedgekeurde veiligheidshelmen, ook verstelbaar met een velourse buitenkant voor 103 euro minder Haha! Haha!

Bij mij kosten ze 45 euro............ Haha!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:45

De casco youngster is ook niet zo duur hoor. Ik geloof ook rond de 50 euro. En die zit prima

Ik heb gister even 5 minuutjes zonder cap uitgestapt. Ik had flink gereden en had het vreselijk warm. Maar ik voelde me er gewoon niet lekker bij.

Toch ben ik nog steeds van mening dat je niet iemand zomaar een ego tripper kan noemen als diegene zonder cap rijdt. Ik vind dat wel erg kort door de bocht.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:57

gijsenkim schreef:
[Ik heb goedgekeurde veiligheidshelmen, ook verstelbaar met een velourse buitenkant voor 103 euro minder Haha! Haha!

[/quote]

Heb ik ook al een gekocht ja, paar jaar terug. Wat een onding! Is helemaal niet degelijk gemaakt van binnen, ding valt al uit elkaar en heeft nooit echt fijn gezeten, nooit de vorm van mijn hoofd gehad. Dus wederom in een hoek gegooid en niet meer naar om gekeken.

Kijk, mensen vinden mij arrogant omdat ik niet met cap rijd, maar je ziet dat ik best wel wil, maar het zijn gewoon echt ondingen.

Hanniebal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:20

ik vind het geen arrogantie uitstralen, maar vaak lijkt het me iig niet echt slim. Het blijft wel ieders eigen verantwoordelijkheid natuurlijk...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:43

Desiree"]
[quote="gijsenkim schreef:
[Ik heb goedgekeurde veiligheidshelmen, ook verstelbaar met een velourse buitenkant voor 103 euro minder Haha! Haha!

[/quote]
Heb ik ook al een gekocht ja, paar jaar terug. Wat een onding! Is helemaal niet degelijk gemaakt van binnen, ding valt al uit elkaar en heeft nooit echt fijn gezeten, nooit de vorm van mijn hoofd gehad. Dus wederom in een hoek gegooid en niet meer naar om gekeken.

Kijk, mensen vinden mij arrogant omdat ik niet met cap rijd, maar je ziet dat ik best wel wil, maar het zijn gewoon echt ondingen.

Deze zijn pas een half jaar in de handel Haha! Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:45

Die cap die ik gepast heb, die beviel goed. Nu nog wachten op dat kleurtje en dan heb ik iets dat ik ook ECHT ga dragen. Heb nu eenmaal een moeilijk hoofd.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:27

Ken het probleem Desiree.
Ik heb een breed hoofd, terwijl de caps dus gemaakt worden voor mensen met een ovaal hoofd.
Nu heb ik dus zo'n veiligheidscap van Horka, echt een enorm gevaarte.
Ik had altijd maat 55/56, nu dus ineens 57 omdat de caps dus ovaal zijn.
Alleen had ik nu dus ruimte over aan de voor- en achterzijde van mijn hoofd.
Toen heeft de zadelmaker en 2 stukjes schuimrubber ingezet, om de holtes te vullen.
Alleen gaan die dingen dus enorm pijn doen als ik een tijdje rij.Boos!
Al met al een onding!
Ik doe het wel steeds trouw op, maar na het rijden heb ik dus knallende koppijn...

gentlelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 21:33

ik rij soms met cap en soms nie het is verstandig natuurlijk om met een cap te rijden maar ik ben het met je eens het zit niet lekker

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:09

waarom benje egotripper alsje zonder cap rijd Scheve mond
op mij oude verzorg paarden (op een na) reed ik altijd zonder cap na de eerste periode...alsk vertrouwen int beestje had ging de cap weg...
dit was niet omdat ik me groot voelde want ik ben er ook zonder cap welles afgestuiterd maar gewoon omdat ik iets op mijn hoofd erg irriterend vind me hele hoofd gaat dan jeuken Scheve mond

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:16

Ben ik ook een egotripper ? rijd vaak zonder

Kelsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:21

ik ga niet alles lezen ,wil wel even mijn menign geven over de cap..

ik zelf draag m als ik de bossen in ga want dan weet ik dat ie nogal moeilijk doet (steigeren, bokken enz) in de bak rijd ik meestal zonder cap of ik moet willen gaan springen of er moet een harde wind zijn want dan is ie nogal schrikkerig...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 00:30

Ik las hier ergens dat de verzekering niet vergoed als je van je paard valt en zonder cap reed. Maar hoe willen ze daar achter komen? Tenzij je met de ambulance afgevoerd moet worden natuurlijk... Als je op de 1e hulp komt met een gebroken arm, hoeven ze volgens mij niet eens te weten waar het door komt...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:29

MissJ schreef:
Ken het probleem Desiree.
Ik heb een breed hoofd, terwijl de caps dus gemaakt worden voor mensen met een ovaal hoofd.
Nu heb ik dus zo'n veiligheidscap van Horka, echt een enorm gevaarte.
Ik had altijd maat 55/56, nu dus ineens 57 omdat de caps dus ovaal zijn.
Alleen had ik nu dus ruimte over aan de voor- en achterzijde van mijn hoofd.
Toen heeft de zadelmaker en 2 stukjes schuimrubber ingezet, om de holtes te vullen.
Alleen gaan die dingen dus enorm pijn doen als ik een tijdje rij.Boos!
Al met al een onding!
Ik doe het wel steeds trouw op, maar na het rijden heb ik dus knallende koppijn...

'Hoe kan dat nou? bij mij is het dus precies andersom! Ze klemmen aan de voorkant en achterkant, en opzij zitten ze te los. En als ik dan dat geklem niet wil en een halve maat groter pak, dan zit het kreng weer te los en zakt ie over mijn ogen. Ik heb zoveel getobt met caps, dat ik daarom nooit met cap rij.

MAar die paarse straks, maat medium die zal wel passen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:32

Ik rij op Salmiak altijd met cap, omdat hij nogal onverwachts kan zijn en ik doe het puur om mijn eigen veiligheid Ik vind hem ook niet lekker zitten, maar bij hem is dat uurtje altijd zo voorbij en dan mag hij weer af Lachen
Op mijn verzorgshetje rij ik nooit met cap. Alleen als we echt ver naar buiten gaan.
Ik vind dat je het helemaal zelf moet weten, het is jou eigen verantwoording. Maar als je dan zonder cap rijdt, ben je niet gelijk een ego-tripper dat slaat echt nergens op. Vaak is het puur uit geen zin op te pakken(+ op te doen) en omdat hij niet lekker zit, of het is gewoon te warm. Dus niet zeggen dat wij ego trippers zijn. Want dat slaat gewoon nergens op.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:25

Ik wil op zich wel uitleggen waarom het egoistisch zou zijn om geen cap op te zetten, maar ik denk ook dat een heleboel het gewoon niet willen horen. Maar goed, hier gaat ie dan:

Egoistisch = in je eigen belang handelen/denken, of in ieder geval je eigen belang voor het belang van anderen laten gaan.

Het niet-dragen van een cap om wat voor reden dan ook is egoistisch omdat het ongemak van het dragen niet in verhouding staat tot het verdriet/ongemak dat het (voor jezelf, maar ook voor anderen, je weet wel, belang van anderen) op kan leveren als je hersenschade oploopt.

Kijk, het is en blijft je eigen keuze, maar wees er wel van doordrongen dat het niet alleen om jezelf gaat. Het interesseert mij persoonlijk niets of anderen wel of niet een cap dragen (behalve dan als het mensen zijn waar ik om geef, die moeten goed voor zichzelf zorgen!). Maar als mensen zeggen dat dat egoistisch is, dan vind ik dat wel terecht.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:32

Egoistisch vind ik te ver gaan Marga. Je mag mensen die zonder cap rijden rustig lamlendig noemen, te lamlendig om die cap er steeds bij te pakken. Maar ik vind ook egoisme te ver gaan.

Dan kun je dat van iedereen wel zeggen. De een omdat hij drinkt, de ander omdat hij rookt..... En ik vind het ook zeer betuttelend alweer.

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:38

Desiree schreef:
Egoistisch vind ik te ver gaan Marga. Je mag mensen die zonder cap rijden rustig lamlendig noemen, te lamlendig om die cap er steeds bij te pakken. Maar ik vind ook egoisme te ver gaan.

Dan kun je dat van iedereen wel zeggen. De een omdat hij drinkt, de ander omdat hij rookt..... En ik vind het ook zeer betuttelend alweer.

Dat is ook zo, maar we hebben het nu toevallig over dit ene dingetje. Ach ja, lamlendig, egoistisch, dat zijn vooral de woorden van anderen. Ik vind het vooral onverstandig. Maar zoals gezegd, het is een ander zijn keus. Mij interesseert het verder niet.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:13

Als we het over egoistisch moeten hebben geld dat ook voor autorijden, parachutespringen, uberhaupt met paarden omgaan en wat je al niet meer kan verzinnen waarbij je dood kan gaan, want dan stel je ook je eigen belang boven dat verdriet van anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:19

En als je een dwarslesie krijgt door een val, met je cap op was je vast ook egoistisch ?

Mijn vriend die motorrijd, is ook egoistisch omdat je als motorrijder toch zwak staat in het verkeer en je kans op blijvend letsel of dood groter is.

als je gevaarlijk werk doet ben je ook egoistisch

Als je rookt ben je egoistisch

als regelmatig een biertje teveel nuttigd ben je egoistisch

Als je een keer door rood licht fietst ben je egoistisch

als je... Gaaaap

Onverstandig ja
maar egoistisch... Scheve mond

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:30

runningkawa schreef:
En als je een dwarslesie krijgt door een val, met je cap op was je vast ook egoistisch ?

Mijn vriend die motorrijd, is ook egoistisch omdat je als motorrijder toch zwak staat in het verkeer en je kans op blijvend letsel of dood groter is.

als je gevaarlijk werk doet ben je ook egoistisch

Als je rookt ben je egoistisch

als regelmatig een biertje teveel nuttigd ben je egoistisch

Als je een keer door rood licht fietst ben je egoistisch

als je... Gaaaap

Onverstandig ja
maar egoistisch... Scheve mond

Heb hier helemaal niks meer aan toe te voegen.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:33

Sinds ca. 2 jaar zet ik altijd mijn cap op, in de bak en buiten....
Niet dat dat voorkwam dat ik mijn enkel brak maar toch Haha!

Na 5 minuten voel ik niet eens meer dat ik dat ding op heb, en 45 euro is nou niet te duur te noemen.

Egoïstisch vind ik niet echt het juiste woord, maar ik zou er geen problemen mee hebben als het verplicht werd. Op een scooter moet het ook, ik geloof dat het in Zweden (dacht ik) zelfs verplicht is met helm op te fietsen (owkee dat hoeft nu ook weer niet).

Het is toch een sport met veel risico, daar mag je best wat maatregelen in nemen, misschien alleen al om de EHBO kosten naar beneden te krijgen Knipoog Voetballers moeten toch ook verplicht scheenbeschermers om...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 08:48

Meestal rijd ik echt met m'n cap op. Zeker nu ik deze winter een nieuwe heb gekocht. Super prettig zit hij inderdaad niet die nieuwe veiligheidscap. M'n oude zit prettiger en die voel ik ook niet. laatst had ik hem vergeten m'n cap en heb m'n privéles dus gereden zonder. ben er niet afgevallen ook al gaf ze een keer een bok. Ik moet bekennen dat als het deze zomer bloedheet is ik liever zonder dat ding op m'n hoofd rij. Alleen op de weg vind ik dat je ten alle tijde een cap op moet.

Alleen zie ik geen westernruiters met een cap op rijden. Dat beeld strookt niet met hun discipline. Daar hoort gewoon een cowboyhoed bij. Evenals de dressuurcombi veel mooier is met een hoedje op.

Je kan ook van de trap of stoel vallen en je nek, arm, been of weet ik veel breken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:01

Ik krijg regelmatig mensen op stal die erg boos doen als ik zeg dat ze een cap op moeten. De smoezen om het niet te doen varieren: "ik val er niet af, ik kan erg goed rijden" "Ja maar het is zo warm" "ik vind het vies om een leencap te dragen" "Hoe wild kunnen die ponietjes nou zijn" en "2 jaar geleden hoefde het ook niet" *zucht* Boos! Dat laatste is waar, maar inmiddels is het dragen van een cap verplicht. Geen cap, geen ritje. Een paard blijft een dier dat altijd kan schrikken en in het bos hangen bijvoorbeeld ook takken waar je met je haar in kan blijven hangen..

Thuis draag ik op mijn bijrijdpaard ook altijd een cap, hoewel ik moet toegeven dat ik hem tijdens het uitstappen inde buitenbak weleens af doe. Bloos

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:38

Hmmmja, ik heb er dus net weer 1 gekocht, omdat ik een paardje ga inrijden en je weet maar nooit... Maar natuurlijk zou ik op siki ook 1 op moeten hebben eigenlijk. Maar ik blijf het vreselijke dingen vinden hoor!