Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Paarden die in 2026 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 09:13

Ah wat zonde dat z’n speelmaatje verkocht is. Hopelijk dus een speelse ruin ervoor terug dat hij z’n ei kwijt kan.

En ilustro wat ontzettend zoet zo met je dochter erop.
Zondag was het echt koud. Niet normaal. Ik had wedstrijd met m’n andere jonge paard (bijna 5) en dacht echt, wat doe ik mezelf aan. Hoe is dit leuk.
Hij was ook mega fris met rijden, kon er bijna niet aanzitten in het begin. :’)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 09:25

Ik heb 2 filmpjes gekregen van Fellow. Hier stond ie nog geen 2 weken bij de zadelmakmaker en dit is denk zijn 5e/6e keer onder het zadel. Ik vind dat ie het superbraaf doet.

https://youtu.be/2NtJaNU4PfA

https://youtu.be/2NtJaNU4PfA

Het stuur en de rem moeten uiteraard nog wat bevestigd worden, maar ik ben heel blij met wat ik zie.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 13:23

Ziet er braaf uit Setteli. Is er een reden voor dat ze nog op het harde blijven? Ze oogt braaf genoeg maar misschien voelt het anders?

Wat balen dat Mithras z'n speelmaatje verkocht is. Hopelijk snel weer een nieuw ruinenvriendje om mee te spelen.

Woezel wat zoet je met je dochter!

Nouvel, ziet er fijn uit zo in alle rust. Ik ben zelf niet zo handig met lange lijnen maar het lijkt me ideaal om ze al wat wegwijs te maken met sturen.

Komst van mijn merrie zou met 2 maanden uitgesteld worden (box zou later vrijkomen) maar nu kan ze toch dit weekend al komen *\o/* Gaat best een shock worden van de wei naar pensionstal.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 13:58

@Dee_Es: Hij gaf aan dat hij hem eerst goed aan het been wilde hebben. En rechtuit is dan een stuk makkelijker dan elke keer een bochtje maken. Ik zie ook vaak dat ze de eerste stappen erop in de stalgang doen. Maar op het 2e filmpje rijden ze al met hem in de bak.

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 14:33

Zo leuk om het te lezen van iedereen!
Wat knap van Fellow.

Vandaag de zadelmaker bij Tosh, een Winderen correctie pad en het springzadeltje past! Nieuwe beugelriemen. Nu nog een nieuwe singel. En dan voorlopig wel even klaar :list: _O- dure dame
De zadelmaker zei; even erop zitten?
Dus ik binnen op de poetsplaats even erop. Eden we zo voor het eerst naar de buitenbaan toe! **\O/** Weer een rondje gestapt en gestopt! Zoo trots!!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:50

Wat stoer noukie en setteli ook gaaf
En wat gaaf dee dat ze thuis komt

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 17:44

Ik heb Wiz vandaag eindelijk weer kunnen longeren. Na ruim twee weken weer groen licht gekregen van de kinesist.
Alleen voor het galopperen doe ik hem nog los, dan kan hij zelf kiezen hoe groot of klein hij de cirkel maakt en als er dan eens een sprintje bij zit kan dat geen kwaad :+
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, ik had echt verwacht een bommetje over me heen te krijgen maar hij was gewoon spicy op een goeie manier. Lekker tempo en de pas erin.
Wel twee keer goed geschrokken en dan losgetrokken, dus daar iets minder blij mee. Maar niet alles kan altijd goed gaan natuurlijk

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 18:27

Setteli schreef:
@Dee_Es: Hij gaf aan dat hij hem eerst goed aan het been wilde hebben. En rechtuit is dan een stuk makkelijker dan elke keer een bochtje maken. Ik zie ook vaak dat ze de eerste stappen erop in de stalgang doen. Maar op het 2e filmpje rijden ze al met hem in de bak.

Oh je 2e link klopt dan niet! Begrijp die gedachte wel, zeker als je veel alleen bent.

Noukie wat stoer!

Waidida fijn dat hij het zo goed doet al is het lostrekken wel vervelend. Het is ook wel 'vlieg'weer momenteel.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 19:55

Waidida, lastig dat lostrekken, maar de jeugd en wind/ kou he....haha

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 20:22

Dee_Es schreef:
Setteli schreef:

Oh je 2e link klopt dan niet! Begrijp die gedachte wel, zeker als je veel alleen bent.

Noukie wat stoer!

Waidida fijn dat hij het zo goed doet al is het lostrekken wel vervelend. Het is ook wel 'vlieg'weer momenteel.

Oh ik zie nu dat ik 2x dezelfde link heb geplaatst :+ lekker handig
Hier de goede
https://youtu.be/FVqXH4ie8_s

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:17

Setelli wat gaaf, leuk om te zien je filmpjes!

Waidida, wat fijn dat het longeren zo weer lukte! Mooi stapje weer!
Jammer inderdaad van het los trekken, misschien ook met het koude waaierige weer te maken…

Noukie wat super gaaf zeg, dat is stoer en genieten!
Lekker dat je een zadeltje hebt!

Boedjang, wat balen dat zijn maatje verkocht zeg, dat zal even wennen zijn…

Dee_es jee wat gaaf voor je dat ze nu al zo snel komt! Succes met wennen!

Pff wat een weer zeg, zo koud met die keiharde wind erbij, echt niks aan, mag van mij voorjaar worden…
Ze hebben hier gisteren nog even in het losgooiweitje gespeeld, maar ze gingen samen zo tekeer die in natte gladde bagger dat we ze er op een gegeven moment maar uit hebben gehaald om brokken te voorkomen, en echt tot hun oren onder de zwarte bagger, nou ja ze hebben weer even lol gehad!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:33

Ja het weer mag van mij wel weer vertrekken. Ik had normaal zondag les met de mijne, in de ochtend koud maar wel echt zon en tegen de avond begon het opeens weer keihard te sneeuwen. Geen les dus voor ons. Nu zondag weer een kans

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:35

Hier ook geen updates hoor.
Het weer is bagger, de paddock is zo diep en vies dat hij gelijk voor het hek gaat staan.
Ik zou graag weer een beetje lekker weer terug willen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 07:55

Oh nouvel ik zie de klodders blubber voor me.
Ee zijn 2 mensen komen kijken waarvan 1 met een jonge ruin. Wel fijn dat stalhouder zo meedenkt daarin. Duimen maar voor mithras

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:56

Vandaag wat spullen van mijn overleden paard gepast op mithras, sommige dingen moet hij nog in groeien.. maar de barebackpad staat m wel al goed.Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 13:38

Wat gaaf zeg, staat hem goed!
En ik duim mee voor een leuk nieuw vriendje!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:18

Cheytjuh, lief van je! Betere weer komt eraan dus dan willen we ook weer beeldmateriaal van jouw knapperds haha

Nouvel, zo rustig aan wordt de draf wel steeds beter! En knap lange teugelen met Trevo al stukjes lukt!

Anvt_xx welkom, wat een leuke Lipizzaner! Tof zo'n Parelli weekend!

Emori, soms wel jezelf filmen nog wel eens helpen voor dat soort dingen!

Boedjang, duo penotti heeft wel echt zo'n lieve uitstraling altijd en fijn zo zonder probleem door water! En jammer speelmaatje verkocht is, hopelijk vind je een goede vervanger! Barebackpad staat em goed.

Apple, welkom! Jullie zijn al lekker bezig.

Haf_woezel jammer als ze soms hun dag niet hebben, maar wel heel lief met je dochtertje!

Setteli, Fellow doet het braaf zeg zo kort nog bij de zadelmak maker!

Dee_es, super dat je merrie dit weekend al komt!

Noukie12 wat fijn je nu alles passend hebt en ze zo braaf is!

Hier lijkt de kou even voorbij, woensdag zelfs 15 graden. Kan niet wachten, het was inderdaad erg guur en koud. Met Thomasso grondwerk gedaan, werd iets boevig van de gure wind maar laat zich keurig corrigeren. Wel heerlijk nuchter, want stel paarden ging op de kletter maar bleef braaf staan. Vandaag nog even met hem door de bak gewandeld, ook weer braaf. Morgenochtend les. Sowieso trailer laden. Kijken of stang erachter kan, en dan even afwachten of we nog wat anders gaan doen.

Hilea had het donderdag duidelijk koud, dus niet opgestapt. Gewerkt aan ontspanning op de grond en met krukje. Zondag weer 'rijden'. Ze lijkt ook niet echt positieve ervaringen te hebben met contact teugel, leek 1x goed te gaan maar maandag weer meer hoofd zwaaien en dat wil ik niet voor haar, woensdag ook les met haar dus fijn even weer te overleggen hoe beste en veilig verder. Misschien ook eens bitloos proberen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 22:28

Urosa, wellicht kan bitloos een idee zijn. Mithras wil sowieso geen gedoe aan zijn hoofd, ondanks bitloos. Dus ik doe nog veel met stem en minimale hulpen.
Thomasso klinkt ook cool

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:57

Het was zeker koud en guur met die wind erbij!
Fijn dat hij zo mooi aanspreekbaar blijft ook als hij fris is, toch zo even lekker bezig geweest.

Lastig even met die die contacteugel, bitlooos proberen is een optie inderdaad. En dan rustig met bit erbij weer opbouwen ofzo misschien.

Ik ben een beetje aan het balen, vandaag was er een WE clinic bij ons op stal en ik had gevraagd of we ook aan de hand mee konden doen. Het was al vol maar we mochten dan voor een klein bedragje wel in het half uur pauze zelf met onze paarden door de bak lopen. Super fijn natuurlijk en een mooie ervaring voor ze!
Nou liep de les voor de pauze ietsje uit, dus wij 5 minuutjes later de bak is, reuze spannend voor ze met al die spullen maar ze pakten het beide wel heel goed op, alles bekijken en besnuffelen, ze gingen zelfs over de brug.
Maar toen kwamen na 10 minuten de paarden voor na de pauze alweer binnen en Trevo reageert nog heel heftig op andere paarden in de bak, dan bouwt hij heel veel spanning op, is hij alleen daar nog mee bezig en gaat hij lopen steigeren en weg schieten, dus dan kun je weinig meer… En in combi met dat toch alles al heel spannend was gebeurde dat vandaag dus ook weer en kon ik dus helemaal niks met met hem… Ik heb het nog even geprobeerd maar toen ben ik voor ieders veiligheid de bak maar uit gegaan.
Maar daar baal ik dan wel echt van, vooral omdat hij het in de eerste instantie zo goed oppakte, ik had zo graag even de tijd gehad om het ook goed af te sluiten. Zo jammer dat ze de mensen die na de pauze niet even gemeld hebben dat wij dat half uurtje even mochten gebruiken…

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Ah nouvel wat jammer is dat. En logisch dat hij dan ook zo reageert. Het is al spannend en dan ook nog al die andere paarden energieën erbij. Jammer dan he dat het niet goed afgesloten is.maar komt wel weer een andere keer.
Wel super knap ook de brug meegenomen

Wonkeydonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:14

Dat is idd wel erg zuur. Jammer dat je dan niet even de beloofde tijd alleen in de bak kon.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Oh wat jammer Nouvel, zo hoop je natuurlijk niet dat het gaat. Hopelijk is het volgende keer een betere ervaring!

Wij vandaag ondanks het vliegweer nog eens aan de longe en erop. Morgen weer les dus dan is dat een goede voorbereiding.

Nu zitten we dus met probleem dat Wiz met mijn moeder (die grondpersoon is) niet wil meelopen. Als ik hem pak luistert ie prima, met mijn lesgeefster ook maar bij mijn moeder dus niet. Hij doet een paar stapjes maar staat dan ook gelijk weer stil. Zo ben ik er dus de laatste keer af gevallen.

Ik denk echt dat zij minder voeling ermee heeft, en ze zou hem ook vaker moeten longeren denk ik, zodat ze die voeling krijgt.

Morgen is ze er even bij tijdens de les dus hopelijk kan mijn instructrice dan even meekijken en hopelijk wat dingetjes fixen.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:34

Gisteren voor het eerst wat met de teugels gespeeld en schouders verplaatst. Ging verbazend goed!

Ik ben 1.72… Illustro laatst gemeten is 1.56

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:55

Haf_Woezel wat gaaf zeg, knap!

Waidida , ah dat is lastig ja… Ik merk dat hier ook een beetje bij Trevo en mijn vriend, met zijn Fries gaat dat wel goed want die longeert hij altijd zelf. Maar als hij mij met Trevo ergens mee wil helpen loopt die met hem ook minder makkelijk mee dan met mij.
Laatst toen ik een beginnetje langeteugelen wilde maken zou hij ook voor meelopen zodat ik er achter kon, maar dat werkte dus ook niet…
Ik duim voor je dat het in je les weer goed gaat!

Ja, het was inderdaad echt jammer gisteren maar goed, het is het wat is, aan het begin nog wel wat leuke dingetjes kunnen doen, dus daar moeten we dan maar tevreden mee zijn voor nu.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:58

Woezel mooi ook die oortjes zo