Paardenmarkt Zuidlaren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:25

nieky1993 schreef:
Heeft iemand info over deze tinker?
Lijkt op eentje die wij verkocht hebben. Is een oudere tinker met 1 blauw oog als ze dat is..
[ Afbeelding ]

Ik quote mijn eigen even maar ben 98% zeker dat het ze is. Weet iemand welke handelaar dr had/heeft?

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:41

nieky1993 schreef:
nieky1993 schreef:
Lijkt op eentje die wij verkocht hebben. Is een oudere tinker met 1 blauw oog als ze dat is..
[ Afbeelding ]

Ik quote mijn eigen even maar ben 98% zeker dat het ze is. Weet iemand welke handelaar dr had/heeft?

K heb er wel een tijd bij gezeten maar kom zo 123 niet op de naam. Wellicht zichtbaar op foto’s/filmpjes? Wel een beste handelaar zeg… pony’s over de zeik en met de benen vast over t touw en meneer zelf was nergens te bekennen. Organisatie heeft meerdere keren in moeten grijpen terwijl hij er niet was.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:51

Wij waren er ook, voor het eerst eens gaan kijken. Leuk om eens mee te maken! Geen trailer mee want alle stallen al vol. En ook grappig mezelf ook gespot op een foto hier gedeelt. We waren er rond 7:30 en rond 10:30 weer weg. Toen werd het overigens ook ongelofelijk druk qua mensen dus ben blij dat we er redelijk op tijd waren

Wel erg geslaagd bij de ware kraampjes, leuk aanbod van spullen!

maessie

Re: Paardenmarkt Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 14:59

De veulenprijzen klinken nog wel prima. Hadden we toch even moeten kijken :) Ons veulen is vandaag "op kamers" gegaan. Merrie trok het niet al te best meer, en het land werd nu ook echt te nat.

Heel benieuwd naar alle nieuwe aanwinsten :j

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:10

Ik heb twee fotos uit het topic gepakt maar krijg ze niet gequote sorry

Ik ben ook net thuis. Was met wat stalgenoten, eentje wilde een Haflinger veulen kopen maar niks gevonden. We gaan naar Hedel om weer te kijken

Hier stond een Haflinger veulen bij waar ze interesse in had maar niemand wist van wie ze waren. Werd zelfs omgeroepen maar ze kregen hem niet gevonden. Die bonte heeft meerdere mensen getrapt, een meisje in haar maag. Dier was er helemaal klaar mee
Afbeelding

Deze vond ik zelf zielig maar wel leuk. Veulen stond er los bij en verliet mama geen seconde uit het oog. Denk dat als de merrie wat meer vet en spier heeft het een leuk ding is
Afbeelding

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:13

Staat genoeg leuks tussen als ik de fotos zo zie :D

Die appaloosa merrie met veulen heb ik volgens mij begin dit jaar nog op marktplaats gezien.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 15:51

Maar goed dat ik niet gegaan ben. Die appaloosa merrie had ik niet kunnen weerstaan.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:00

Wij zijn ook even geweest. Minder aanvoer dan vorig jaar. Ook minder druk met mensen.
Op een buitje na toch redelijk droog gebleven daar. We zijn in ieder geval niet verregende hahaha.
We hebben niets gekocht. Wel serieus nagedacht over twee bijna 100% falabella veulens.

Ik heb gewoon wat fotos gemaakt. Ze mogen gebruikt worden...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:03

Leuk! Ik ga er straks een paar van opslaan. :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:20

nieky1993 schreef:
nieky1993 schreef:
[ Afbeelding ]

Als je de foto uitvergroot, zie je het bordje met Kroeze, dat is een veehandelaar.
Zou dat kunnen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:23

Toch nog 1 fjord voorbij zien komen. :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:25

Ach die Fjord, het is dat ik er al 3 heb en zelf wil minderen, maar daar heb ik wel een enorme zwak voor.

Ik zou dit jaar als inwoner zelf gaan, maar door een burnout zit ik thuis. Keek er al best wel naar uit dit jaar. Dus leuk dat ik toch wat van meekrijg.

Volgens jaar ga ik dan maar eens kijken. Ook al ben ik er niet zo van hoor.... moeten er geen Fjorden tussen staan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:27

Kroeze woont volgens mij in de wilp.

NienkeThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:33

Afbeelding
stal_HD schreef:
Wij zijn ook even geweest. Minder aanvoer dan vorig jaar. Ook minder druk met mensen.
Op een buitje na toch redelijk droog gebleven daar. We zijn in ieder geval niet verregende hahaha.
We hebben niets gekocht. Wel serieus nagedacht over twee bijna 100% falabella veulens.

Ik heb gewoon wat fotos gemaakt. Ze mogen gebruikt worden...

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb een hele poos bij die vos staan kijken, smoorverliefd maar was al verkocht
Overigens vond ik deze vos wel ook heel leuk! Achteraf toch spijt dat ik niet geïnformeerd heb

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 16:38

nieky1993 schreef:
nieky1993 schreef:
[ Afbeelding ]

MRM25 schreef:

Ik kan je niet helpen, maar ben er vrij zeker van dat het dezelfde pony is als op mijn foto van vanochtend. Helpt misschien anderen voor het idee waar ze ongeveer stond ;)
Is zegmaar het stuk waar ze niet in de breedte maar in de lengte staan en dan aan de kant van de stationsweg. Daarop zie je ook dat ze naast een ander bordje staat dan Kroeze.

Ik heb nog een paar fotootjes van vanmiddag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze haflinger had zichzelf los gewurmd uit het halster. Gelukkig heel lief dier.

Mijn foto's mogen gebruikt, al zijn ze niet heel bijzonder

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:00

Toen ik naar stal reed zat ik achter een trailer die van de markt af kwam. Paard ging volledig door het lint, heel akelig om te zien. Combinatie stopte gelukkig, weet niet hoe het is afgelopen.

Volgend jaar maar weer een poging doen om de markt te bezoeken. Nu alleen de chaos in het dorp getrotseerd, dat was al genoeg uitdaging :))

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:20

Hier inmiddels ook thuis.
Verkoop viel tegen. Prijzen opgevraagd bij diverse dieren en was gewoon te veel.

Welsh merrie 13 jaar kleur had ze mee dat wel maar 2500
Die vos met witte brede bles paar foto’s hierboven 19 jaar goed gereden ‘maar zeer groot litteken tussen de voorbenen. Ooit op een paal gezeten denk. 1750

Hadden een B pony gekocht voor 1500 maar handelaar zei alleen betuigd expliciet gevraagd of ze ook gereden was. Nee was ze absoluut niet . Toen kwam zijn vriendin erbij staan en mee bemoeien en plots was de pony gereden.
Die grapjes ken ik, dus toch niet gekocht.

Welsh merrie 9 jaar Onbeleerd ik denk iemand die hierboven bedoelde. Mooie knappe pony. 1750

Zelf een paard gekocht. Was een duur beestje maar heel lief en vriendelijk. Ben benieuwd

Welsh merrie valk 1200

Er stonden ook curly horses. 2 bontjes. Wat ik begreep vader en zoon

Etc
Laatst bijgewerkt door Spaansepony op 21-10-25 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:22

Ach, die 3 ukkies op de een na laatste foto van MRM25. Die zou je toch zo in de kofferbak meenemen <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:30

Spaansepony schreef:
Hier inmiddels ook thuis.
Verkoop viel tegen. Prijzen opgevraagd bij diverse dieren en was gewoon te veel.

Welsh merrie 13 jaar kleur had ze mee dat wel maar 2500
Die vos met witte brede bles paar foto’s hierboven 19 jaar goed gereden ‘maar zeer groot litteken tussen de voorbenen. Ooit op een paal gezeten denk. 1750

Hadden een B pony gekocht voor 1500 maar handelaar zei alleen betuigd expliciet gevraagd of ze ook gereden was. Nee was ze absoluut niet . Toen kwam zijn vriendin erbij staan en mee bemoeien en plots was de pony gereden.
Die grapjes ken ik, dus toch niet gekocht.

Welsh merrie 9 jaar Onbeleerd ik denk iemand die hierboven bedoelde. Mooie knappe pony. 1750

Zelf een paard gekocht. Was een duur beestje maar heel lief en vriendelijk. Ben benieuwd

Welsh merrie valk 1200

Er stonden ook curly horses. 2 bontjes. Wat ik begreep vader en zoon

Etc

Nou niet heel goedkoop maar ook geen fantasieprijzen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:32

Alle Haflinger veulens waren rond de 1000 die wij gevraagd hebben

NienkeThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:42

Deze vond ik erg knap! Iemand hier die hem gekocht heeft of weet voor hoeveel hij er stond? Stond volgens mij bij ‘elbers’

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:43

Dat is toch op zich wel netjes voor een haflinger veulen?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 17:48

Wij waren laat vandaag. Deze pintaloosa leek mij wel mooi:
Afbeelding

Deze pony was duidelijk niet in zijn hum en ik vond hem mogelijk hoefbevangen qua stand helaas.Afbeelding

Ik vond de rechter Tinker mooi qua kleur.
Afbeelding

Groepje mini veulens, toffe Appaloosa.
Afbeelding

Deze achterste vos had ik wel willen meenemen. Maar ik mag geen meer erbij:
Afbeelding

Twee lieve pony's dit koppeltje.
Afbeelding

Ik vond deze vos paard leuk
Afbeelding

En deze ook, maar die was heel onrustig en imposant.
Afbeelding

Verder heb ik nog wat shetlandveulens aan een boom uit de knoop gehaald.

Simsannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:03

Iemand vroeg naar de handelaar van een tinker. Ik geloof dat die tinker op film staat op YouTube.
Zoek op zuidlaardermarkt, van Jan Eggens
Dan zie je de tinker staan onder het bord van de handelaar.

(Teminste ik geloof dat dit zelfde is als van de foto) haha

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:22

Amber_anne schreef:
Ik heb twee fotos uit het topic gepakt maar krijg ze niet gequote sorry

Ik ben ook net thuis. Was met wat stalgenoten, eentje wilde een Haflinger veulen kopen maar niks gevonden. We gaan naar Hedel om weer te kijken

Hier stond een Haflinger veulen bij waar ze interesse in had maar niemand wist van wie ze waren. Werd zelfs omgeroepen maar ze kregen hem niet gevonden. Die bonte heeft meerdere mensen getrapt, een meisje in haar maag. Dier was er helemaal klaar mee
[ Afbeelding ]

Deze vond ik zelf zielig maar wel leuk. Veulen stond er los bij en verliet mama geen seconde uit het oog. Denk dat als de merrie wat meer vet en spier heeft het een leuk ding is
[ Afbeelding ]

Ja liep er rond half 1 langs, die was goed boos.. oren in de nek naar mensen toe