Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:29

Lijkt me inderdaad heel braaf paard. Arm ding.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:31

Cer schreef:
Popstra schreef:
Jazeker. Ik ook. Amateur dan.
Maar weet nu wel dat ik veranderd ben en dat wat er gevraagd word van de paarden in heel veel disciplines en vooral in de top way to much is!
Te extreem!! Daar zou eens een omkering in moeten komen. De verwachtingen. En dat begint toch echt bij de wedstrijden en de beoordeling zelf.

In mijn discipline zie ik hier in Europa in de top ook enkel de ruiters winnen die echt absoluut niet lief zijn voor hun paarden! Ook niet in het openbaar. Dat weet iedereen in hun wereldje. Weten jurys dit nu nooit??
Ik zou een hele slechte judge zijn want zou juist die ruiters niet meer willen zien winnen.

Ik ben wel verbaast want ik kan me een topic herinneren van 7 jaar geleden waar wij lijnrecht tegenover elkaar stonden, over eenzelfde soort onderwerp (twisted wire)

Een quote daaruit:
uit 2017 van mezelf schreef:
Laat ik even nuanceren... ik vind de topruiters, de milliondollarriders, die hulpmiddelen als een TW gebruiken, oprecht prutsers. Maar ik snap wel dat er een volgelingengroep achteraan loopt die alles recht praat wat krom is, onder het mom van geld verdienen... :j
En dat gaat de paardensport de nek omdraaien

Zie je dat nu anders of nog steeds hetzelfde?

Een twisted wire kan in goede handen met nadruk op GOEDE best even helpen een paard wat fijner te maken. Beter dan wanneer je met gewoon bit constant volle kracht in de mond moet hangen.

Ik verdedig mijn sport omdat ik ook goede dingen zie maar vind het echt ergelijk dat de wrede ruiters altijd winnen. Ruiters die veelal bloed aan de paarden hebben in zowel mond als achter de singel.
Ik denk dan steeds vaker waar zijn we in godsnaam mee bezig en kan me niet voorstellen dat die lui nog plezier aan het werken met paarden beleven op deze manier. Het is puur voor de winst en het geld ja. Die zijn enkel bezig met hun eigen lifetime earnings ten kostte van de paarden die ze tot hun beschikking hebben.

Dit maakt ook waarom ik niet meer in de amateur top mee draai. Ik wil plezier hebben en dat heb ik enkel als mijn paarden ook blij zijn.

Olympia96

Wat een vreselijke, sadistische, koelbloedige manier van slaan met de zweep. Dat doet vermoeden dat het niet de eerste keer is.

Maar waarom laat die ruiter dit toe? Of degene die staat te filmen? Die zijn minstens zo ziek in hun hoofd. Ik zou dit nóóit accepteren.

Marjo

Ik ben echt geschrokken van het filmpje. Toen ik gisteren het bericht las dacht ik vooral dat het wel mee zou vallen, Dujardin is iemand die naar mijn idee altijd goed met de paarden was en vooral de timing vond ik érg verdacht.

En toen zag ik zojuist het filmpje ;(

Dit is niet iemand die vanuit een impuls een verkeerde keuze maakt, maar iemand die bewust een paard mept met een zweep. En wat probeert ze nu eigenlijk te bereiken? Ik snap er niks van :n

Ik vind het echt heel naar dat zelfs iemand die ogenschijnlijk goed is voor de paarden en rekening houdt met dierenwelzijn, zo kan handelen.
Zo begin je aan iedereen te twijfelen, en ik begrijp de groeiende tegenstand tegen de paardensport des te meer....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:32

Elisa2 schreef:
Ik heb ook even het tweede deel bekeken, paard lijkt verschrikkelijk traag, niet goed te begrijpen en om te springen terwijl ze een pirouette proberen te doen.

Ik snap werkelijk dat gemep met de zweep niet, wat moet dat nu oplossen? Oplossing zou imo zijn er uit rijden, schakelen,scherper maken, opnieuw inzetten, een paar goede pasjes hebben en er direct weer uit rijden.

Nu krijgt het dier spanning, snapt er nog minder van, gaat nog eerder omspringen etc etc. Oh wat valt dit mij ook vies tegen zeg. Ze was nooit mijn favoriet maar had haar wel hoger ingeschat dan dit.

Ik snap het ook niet. Hoe moet dit paard nou begrijpen wat het moet doen.

Jaren geleden had ik een instructrice die zich op een nogal gewelddadige en voor mijn paard pijnlijke manier heeft afgereageerd op mijn paard. Uit frustratie omdat hij niet deed wat zij wilde. Ik heb haar geslagen. Met mijn zweep. Tot ze losliet.
Allebei niet fraai. Ze begreep overigens uit zichzelf dat ze niet meer terug hoefde te komen. Was geen filmpje voor nodig.

Het gedrag van Charlotte Dujardin is niet goed te praten. Maar de timing van bekendmaking/publicatie van het filmpje ook niet. Dit had de ruiter ook met de trainer zelf kunnen bespreken. Zoals het nu gaat ruikt het voor mij ook naar sabotage voor deelname aan de OS. Paard heeft er helemaal geen reet aan dat dit nu, jaren later, gebeurt. En als de ruiter na jaren nog hiermee zit dan vind ik er wat van dat zij of hij niet eerder wat heeft ondernomen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:36

Popstra schreef:
Een twisted wire kan in goede handen met nadruk op GOEDE best even helpen een paard wat fijner te maken. Beter dan wanneer je met gewoon bit constant volle kracht in de mond moet hangen.

Ik verdedig mijn sport omdat ik ook goede dingen zie maar vind het echt ergelijk dat de wrede ruiters altijd winnen. Ruiters die veelal bloed aan de paarden hebben in zowel mond als achter de singel.
Ik denk dan steeds vaker waar zijn we in godsnaam mee bezig en kan me niet voorstellen dat die lui nog plezier aan het werken met paarden beleven op deze manier. Het is puur voor de winst en het geld ja. Die zijn enkel bezig met hun eigen lifetime earnings ten kostte van de paarden die ze tot hun beschikking hebben.

Dit maakt ook waarom ik niet meer in de amateur top mee draai. Ik wil plezier hebben en dat heb ik enkel als mijn paarden ook blij zijn.

Offtopic maar even voor mijn duidelijkheid, ik vind een tw nog steeds nooit een goed idee.

Dat gezegd hebbende, vind ik het wel prettig om te lezen dat je op mij wel overkomt als dat je er nu wel anders instaat :j Niet dat het voor ons verder belangrijk is, maar ik vind dat top :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:36

tienus63 schreef:
Tango1979 schreef:
Is de filmer dan zeker degene die het naar buiten heeft gebracht? Ik heb dat nergens bevestigd gezien.

Maar je hebt waarschijnlijk wel in je omgeving verteld dat je daar op stal bent geweest.
Ik ga er vanuit dat de bewuste amazone ook in haar omgeving heeft verteld dat ze er een les heeft gehad.
En wellicht ook die ervaring al dan niet met beeldmateriaal erbij heeft gedeeld.

Of aanwezigen en amazone hebben destijds iets moeten onder tekenen dat ervaring en beeld materiaal uitsluitend en alleen bij deze twee mensen mocht blijven.
Een clausule in de lesovereenkomst zeg maar.
Bij lekken van het filmpje zou immers eenvoudig te herleiden zijn wie het filmpje naar buiten heeft gebracht, de maker.

Die is immers degene die het filmpje gemaakt heeft en daardoor de enige die het vanaf haar telefoon (aangenomen dat het met telefoon gefilmd is) kan doorsturen.

Edit: ging niet helemaal goed met reageren, ik reageerde op de post van Janine dat ze bij Hester op stal is geweest.
Mijn reactie sluit aan op opmerking van tango.

Ik zou niet uitsluiten dat er clausules getekend moeten worden.

Maar dat is meer vanuit de beredenering dat het wel getuigt van een hoop arrogantie dat je dit bij een eenmalige lesklant durft te doen, wetende dat dit gefilmd wordt, en te blijven pretenderen dat je paardenwelzijn hoog in het vaandel hebt staan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:38

Degene die filmt lacht erbij…

En dit is een bewuste timing.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 24-07-24 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:38

Bloodymary schreef:
Stomme dressuurmiepjes.

Wat probeer je duidelijk te maken met deze onnozele opmerking?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:39

Hoe gaan we nu naar de OS kijken, krijgen criticasters toch gelijk: paarden horen niet op de OS!!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:40

mce schreef:
Hoe gaan we nu naar de OS kijken, krijgen criticasters gelijk paarden horen niet op de OS!!!!

ik weet het niet, ik kijk geen paardensport meer op tv :+
Criticaster hebben nu wel een goeie stok om mee te 'slaan'..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:41

Tja er valt over veel wat te zeggen, de filmer en het lachen (waar we verder geen context over hebben), de timing van het naar buiten brengen Nu waar we ook alleen maar over kunnen speculeren en zelf invullen… Anderzijds vind ik persoonlijk de timing perfect want imo hoort zo iemand absoluut niet thuis op een OS of waar dan ook hoger in de sport en in een spotlight - al zou je idd veel liever zien dat hier toen al wat aan gedaan was geworden, al denk ik idd met wat sommige ook al zeggen, dat dit toen heel snel onder stoelen en banken zou zijn geschoven. En Te laat of niet, maar toch blij dat het nu alsnog naar buiten komt. Aan de manier waarop ze bezig is mag je wel concluderen dat deze methode van ’trainen' iets is waar ze wel mee bekend is en dat het niet zomaar een enkele gebeurtenis is geweest, voortkomend uit alleen frustratie. Bizar dat mensen zo met dieren om willen gaan, het als een normaal stukje training zien en het belangrijkste stukje, welzijn van het paard, gewoon volledig aan de kant gooien omdat ze zo graag hogerop willen komen in hun zogenaamd geliefde sport… *kots.

Zo krijgen toch steeds meer mensen een afkeer tegen paardensport en rijden in ’t algemeen en dat kan ik helemaal begrijpen, want dit zie je zeker niet alleen onder de professionals alleen bij de profs word het nu wel groot uitgemeten en kan iedereen het zien. Walgelijk en goed dat het aan het licht gekomen is, of dat nu pas na 2,5 of 4 jaar is of whatever… Ik vind het echt heel verdrietig om te zien, het paard doet zo z’n best en dit kan toch gewoon Nooit een oplossing zijn en als je dat wel denkt, moet je gewoon echt kappen met rijden imo en met een stokpaardje gaan spelen.

Extra teleurstelling wanneer het dan komt van ruiters waar je het Toch niet helemaal van zou verwachten dus ik snap dan wel heel goed waarom veel mensen hiervan schrikken, ik zelf ook.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 24-07-24 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

En weer een reden om topsport met dieren gewoon te stoppen.

Zodra het om geld of om eremetaal gaat, is het dier altijd de dupe. De mens is niet goed genoeg. Dus bescherm het dier en stop de mens. Stop topsport met dieren.

Als ze dan perse een medaille willen verdienen, laten ze dan maar zelf gaan hardlopen oid.

sasja0705Jarig

Elisa2 schreef:
Ik heb ook even het tweede deel bekeken, paard lijkt verschrikkelijk traag, niet goed te begrijpen en om te springen terwijl ze een pirouette proberen te doen.

Ik snap werkelijk dat gemep met de zweep niet, wat moet dat nu oplossen? Oplossing zou imo zijn er uit rijden, schakelen,scherper maken, opnieuw inzetten, een paar goede pasjes hebben en er direct weer uit rijden.

Nu krijgt het dier spanning, snapt er nog minder van, gaat nog eerder omspringen etc etc. Oh wat valt dit mij ook vies tegen zeg. Ze was nooit mijn favoriet maar had haar wel hoger ingeschat dan dit.

Heb je even een link naar het 2e gedeelte ?

Dees

Cer schreef:
mce schreef:
Hoe gaan we nu naar de OS kijken, krijgen criticasters gelijk paarden horen niet op de OS!!!!

ik weet het niet, ik kijk geen paardensport meer op tv :+
Criticaster hebben nu wel een goeie stok om mee te 'slaan'..

Criticasters hebben gewoon gelijk.

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:42

Sababber schreef:
Ik snap dat mensen vallen over dat er iemand lacht aan de kant, alleen lachen is lang niet altijd omdat iemand iets leuk of grappig vindt. Er zijn genoeg mensen die niet hebben geleerd om andere emoties als boosheid of verdriet te uiten en die in plaats daarvan lachen. Ik mag hopen dat deze reactie meer uit ongemakkelijkheid is dan een lach omdat deze persoon het leuk vindt wat er gebeurt. :=

Misschien kan Charlotte nog met tennis meedoen. Lijkt wel een aardige backhand te hebben :x

LOL een carriereswitch naar tennis zou kunnen. Maar ik twijfel of ze nog aan de start komt als amazone. Sponsors zullen haar laten vallen en ze was zo goed in het promoten van hun spulletjes. Na Rotterdam met bloed op de flanken van Freestyle zei ze dat ze had getwijfeld om te stoppen. Dat was niks vergeleken met nu. Dit filmpje staat in schril contrast met alle mooie praatjes waar ze heel de wereld jaren mee heeft opgezadeld.

Het zou een mooire revenge zijn als Freestyle, die ze als een blok heeft laten vallen voor de OS in Tokyo, nu de medaille ophaalt die CD al voor zichzelf had gereserveerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:42

Sababber schreef:
Ik snap dat mensen vallen over dat er iemand lacht aan de kant, alleen lachen is lang niet altijd omdat iemand iets leuk of grappig vindt. Er zijn genoeg mensen die niet hebben geleerd om andere emoties als boosheid of verdriet te uiten en die in plaats daarvan lachen. Ik mag hopen dat deze reactie meer uit ongemakkelijkheid is dan een lach omdat deze persoon het leuk vindt wat er gebeurt. :=

Misschien kan Charlotte nog met tennis meedoen. Lijkt wel een aardige backhand te hebben :x

Goed punt om aan te halen!

Het emotioneel... de backhand is een goede tip, zou ik doorzetten naar het Brits Olympisch committee

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:43

Op Horses staat nu ook dat dit absoluut niet de eerste keer was dat Dujardin zo uit d'r plaat ging met de zweep.
Maar dat maken de beelden zelf eigenlijk ook al duidelijk.

Edit: Eens met Dees.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:44

Dit dier is te braaf en snapt ee geen fluit van.

Als ik lesgeef zeg ik altijd boos worden heeft geen nit. Als jij 1+1 niet snapt of kent dan kan ik tegen je gillen, schreeuwen of oo je tafeltje rammen maar ga je het dan doen? Je raakt waarschijnlijk in paniek en gaat heel veel doen of misschien wel helemaal niks doen in plaats van wat ik zou willen zien.

Ik zie hier precies dat stuk!

Geduld en blijven uitleggen maar ook duidelijk. Open en vriendelijk maar consequent zijn.

Het geeft me oprecht buikpijn.
Helaas gebeurd het op teveel plekken en snap ik de haat naar de paardensport!

We hebben allemaal wel eens niet netjes gehandeld maar ik heb mijn dieren oprecht nog nooit zo gepijnigd als wat ik in deze mate zie!

Ik begrijp wel een stukje vlugger maken erachter maar dat is niet zo. Dat is een friemeltje op de juiste plek om te ondersteunen in het actief blijven/blijven lopen .

Ziek dit!
Echt ziek!

Ik als liefhebber van de paardensport zou er geen problemen mee hebben als dit geschrapt wordt. Hoe minder prestatiedrang hoe minder leed!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:45

Cayenne schreef:
Op Horses staat nu ook dat dit absoluut niet de eerste keer was dat Dujardin zo uit d'r plaat ging met de zweep.

Waar las ik nu die quote van Facebook dat ze ruiters trainde achter gesloten deuren op een grote stal?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:47

Afbeelding
Janine1990 schreef:
Cayenne schreef:

Waar las ik nu die quote van Facebook dat ze ruiters trainde achter gesloten deuren op een grote stal?

mce

Cayenne schreef:

de druppel: einde samenwerking met Carl Hester

Cer

het is wel jammer dat juist een aantal mensen die hoog zijn in de sport, zo naar voren komen.. dat kan denk wel gevolgen hebben voor de hobbiest.. want wellicht wordt het dan 'alles of niks', dus geen sport meer en geen hobby rijden meer, maar alleen nog als je ze ergens in een weiland kan houden om naar te kijken (ik weet niet hoeveel geld er in de paardenrijderij omgaat, en hoe snel dat dan gestopt kan worden, maar goed)

maar het is wel weer zo dat mensen nog steeds kinderen naar de BSO brengen, omdat ze ook wel weten dat niet alle peuterleiders kinderen misbruiken.. wellicht dat mensen het dan ook niet allemaal over 1 kam scheren?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:48

BeFunny schreef:
Ik ben niet zo geschokkeerd.
De eerste prof ruiter of amazone die echt oprecht goed is voor paarden moet i.m.o nog geboren worden.

Als iemand zo los kan gaan op een paard dan is daar geen liefde voor paarden iig. En als het ook nog eens geen eigen paard is geweest dan was het eerder wachten op wanneer het uit kwam. En ik denk dat over haar ook wel meer te zeggen valt wat ook nog wel naar buiten gaat komen nu.

Alizee froment

Hieperdi

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:49

Ik weet niet wat ik erop moet zeggen. Ik ben heel erg teleurgesteld. Ik vond charlotte altijd een fijne ruiter omdat te zien rijden, maar achter de schermen gebeuren er toch een hele hoop.