Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cer schreef:Popstra schreef:Jazeker. Ik ook. Amateur dan.
Maar weet nu wel dat ik veranderd ben en dat wat er gevraagd word van de paarden in heel veel disciplines en vooral in de top way to much is!
Te extreem!! Daar zou eens een omkering in moeten komen. De verwachtingen. En dat begint toch echt bij de wedstrijden en de beoordeling zelf.
In mijn discipline zie ik hier in Europa in de top ook enkel de ruiters winnen die echt absoluut niet lief zijn voor hun paarden! Ook niet in het openbaar. Dat weet iedereen in hun wereldje. Weten jurys dit nu nooit??
Ik zou een hele slechte judge zijn want zou juist die ruiters niet meer willen zien winnen.
Ik ben wel verbaast want ik kan me een topic herinneren van 7 jaar geleden waar wij lijnrecht tegenover elkaar stonden, over eenzelfde soort onderwerp (twisted wire)
Een quote daaruit:uit 2017 van mezelf schreef:Laat ik even nuanceren... ik vind de topruiters, de milliondollarriders, die hulpmiddelen als een TW gebruiken, oprecht prutsers. Maar ik snap wel dat er een volgelingengroep achteraan loopt die alles recht praat wat krom is, onder het mom van geld verdienen...
En dat gaat de paardensport de nek omdraaien
Zie je dat nu anders of nog steeds hetzelfde?
Elisa2 schreef:Ik heb ook even het tweede deel bekeken, paard lijkt verschrikkelijk traag, niet goed te begrijpen en om te springen terwijl ze een pirouette proberen te doen.
Ik snap werkelijk dat gemep met de zweep niet, wat moet dat nu oplossen? Oplossing zou imo zijn er uit rijden, schakelen,scherper maken, opnieuw inzetten, een paar goede pasjes hebben en er direct weer uit rijden.
Nu krijgt het dier spanning, snapt er nog minder van, gaat nog eerder omspringen etc etc. Oh wat valt dit mij ook vies tegen zeg. Ze was nooit mijn favoriet maar had haar wel hoger ingeschat dan dit.
Popstra schreef:Een twisted wire kan in goede handen met nadruk op GOEDE best even helpen een paard wat fijner te maken. Beter dan wanneer je met gewoon bit constant volle kracht in de mond moet hangen.
Ik verdedig mijn sport omdat ik ook goede dingen zie maar vind het echt ergelijk dat de wrede ruiters altijd winnen. Ruiters die veelal bloed aan de paarden hebben in zowel mond als achter de singel.
Ik denk dan steeds vaker waar zijn we in godsnaam mee bezig en kan me niet voorstellen dat die lui nog plezier aan het werken met paarden beleven op deze manier. Het is puur voor de winst en het geld ja. Die zijn enkel bezig met hun eigen lifetime earnings ten kostte van de paarden die ze tot hun beschikking hebben.
Dit maakt ook waarom ik niet meer in de amateur top mee draai. Ik wil plezier hebben en dat heb ik enkel als mijn paarden ook blij zijn.
tienus63 schreef:Tango1979 schreef:Is de filmer dan zeker degene die het naar buiten heeft gebracht? Ik heb dat nergens bevestigd gezien.
Maar je hebt waarschijnlijk wel in je omgeving verteld dat je daar op stal bent geweest.
Ik ga er vanuit dat de bewuste amazone ook in haar omgeving heeft verteld dat ze er een les heeft gehad.
En wellicht ook die ervaring al dan niet met beeldmateriaal erbij heeft gedeeld.
Of aanwezigen en amazone hebben destijds iets moeten onder tekenen dat ervaring en beeld materiaal uitsluitend en alleen bij deze twee mensen mocht blijven.
Een clausule in de lesovereenkomst zeg maar.
Bij lekken van het filmpje zou immers eenvoudig te herleiden zijn wie het filmpje naar buiten heeft gebracht, de maker.
Die is immers degene die het filmpje gemaakt heeft en daardoor de enige die het vanaf haar telefoon (aangenomen dat het met telefoon gefilmd is) kan doorsturen.
Edit: ging niet helemaal goed met reageren, ik reageerde op de post van Janine dat ze bij Hester op stal is geweest.
Mijn reactie sluit aan op opmerking van tango.
Elisa2 schreef:Ik heb ook even het tweede deel bekeken, paard lijkt verschrikkelijk traag, niet goed te begrijpen en om te springen terwijl ze een pirouette proberen te doen.
Ik snap werkelijk dat gemep met de zweep niet, wat moet dat nu oplossen? Oplossing zou imo zijn er uit rijden, schakelen,scherper maken, opnieuw inzetten, een paar goede pasjes hebben en er direct weer uit rijden.
Nu krijgt het dier spanning, snapt er nog minder van, gaat nog eerder omspringen etc etc. Oh wat valt dit mij ook vies tegen zeg. Ze was nooit mijn favoriet maar had haar wel hoger ingeschat dan dit.
Sababber schreef:Ik snap dat mensen vallen over dat er iemand lacht aan de kant, alleen lachen is lang niet altijd omdat iemand iets leuk of grappig vindt. Er zijn genoeg mensen die niet hebben geleerd om andere emoties als boosheid of verdriet te uiten en die in plaats daarvan lachen. Ik mag hopen dat deze reactie meer uit ongemakkelijkheid is dan een lach omdat deze persoon het leuk vindt wat er gebeurt.![]()
Misschien kan Charlotte nog met tennis meedoen. Lijkt wel een aardige backhand te hebben
Sababber schreef:Ik snap dat mensen vallen over dat er iemand lacht aan de kant, alleen lachen is lang niet altijd omdat iemand iets leuk of grappig vindt. Er zijn genoeg mensen die niet hebben geleerd om andere emoties als boosheid of verdriet te uiten en die in plaats daarvan lachen. Ik mag hopen dat deze reactie meer uit ongemakkelijkheid is dan een lach omdat deze persoon het leuk vindt wat er gebeurt.![]()
Misschien kan Charlotte nog met tennis meedoen. Lijkt wel een aardige backhand te hebben
Cayenne schreef:Op Horses staat nu ook dat dit absoluut niet de eerste keer was dat Dujardin zo uit d'r plaat ging met de zweep.
Maar dat maken de beelden zelf eigenlijk ook al duidelijk.
Edit: Eens met Dees.
Janine1990 schreef:Cayenne schreef:Op Horses staat nu ook dat dit absoluut niet de eerste keer was dat Dujardin zo uit d'r plaat ging met de zweep.
Maar dat maken de beelden zelf eigenlijk ook al duidelijk.
Edit: Eens met Dees.
Waar las ik nu die quote van Facebook dat ze ruiters trainde achter gesloten deuren op een grote stal?
BeFunny schreef:Ik ben niet zo geschokkeerd.
De eerste prof ruiter of amazone die echt oprecht goed is voor paarden moet i.m.o nog geboren worden.
Als iemand zo los kan gaan op een paard dan is daar geen liefde voor paarden iig. En als het ook nog eens geen eigen paard is geweest dan was het eerder wachten op wanneer het uit kwam. En ik denk dat over haar ook wel meer te zeggen valt wat ook nog wel naar buiten gaat komen nu.