Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Zonnetje81 schreef:Veel paarden vinden de kleine harde volte niet prettig. Ik vind het sowieso tenenkrommend om naar te kijken.
Dus wat de rest zegt het is best afhankelijk hoe erg en anders inderdaad later overkeuren.
Er zit nogal een verschil tussen niet prettig en niet goed lopen. Een normale volte op het harde zouden ze toch gewoon zuiver moeten lopen.
Ac_tion schreef:Hallo allemaal,
Ik lees al een poosje mee maar kom me nu dan toch ook (eindelijk) melden!
Mijn 10 jarige dochter en ik zijn rustig aan op zoek naar een leuke pony om te delen samen. Ik vind het wel spannend, je hoort zoveel horror verhalen over handelaren e.d.
ruitje schreef:MyWishMax schreef:
Er zit nogal een verschil tussen niet prettig en niet goed lopen. Een normale volte op het harde zouden ze toch gewoon zuiver moeten lopen.
Ik kan Dravers noemen die niet zuiver rond kwamen op een volte maar wel koersen wonnen. Het is ook wel hoe een paard getraind en gebouw is of hij makkelijker door de volte komt. Een goed getraind en rijtypisch gebouwde kwpner met artrose in de voorvoet hoepelt zichzelf toch wel die volte door.
Een scheve draver of niet bikiniproof zijnde Fjord kan dat gewoon moeilijker. Kunnen dezelfde artrose hebben maar de rest werkt ook mee.
Ik durf daar zelf wel een inschatting in te maken, dus mijn gebruiksdoel afwegen tegen hoe een paard eruit ziet en hoe hij een keuring door komt. Maar daarom keur ik niet. En ik denk dat de mensen die wel keuren zo'n afweging niet goed durven maken en daarom keuren.
Ik snap dan niet zo goed waarom je dan bij een negatief advies toch wil kopen, waarom heb je dan laten keuren
ruitje schreef:MyWishMax schreef:
Ik kan Dravers noemen die niet zuiver rond kwamen op een volte maar wel koersen wonnen. Het is ook wel hoe een paard getraind en gebouw is of hij makkelijker door de volte komt. Een goed getraind en rijtypisch gebouwde kwpner met artrose in de voorvoet hoepelt zichzelf toch wel die volte door.
Een scheve draver of niet bikiniproof zijnde Fjord kan dat gewoon moeilijker. Kunnen dezelfde artrose hebben maar de rest werkt ook mee.
Ik durf daar zelf wel een inschatting in te maken, dus mijn gebruiksdoel afwegen tegen hoe een paard eruit ziet en hoe hij een keuring door komt. Maar daarom keur ik niet. En ik denk dat de mensen die wel keuren zo'n afweging niet goed durven maken en daarom keuren.
Ik snap dan niet zo goed waarom je dan bij een negatief advies toch wil kopen, waarom heb je dan laten keuren
ruitje schreef:Ik snap dan niet zo goed waarom je dan bij een negatief advies toch wil kopen, waarom heb je dan laten keuren
Lieser schreef:Ik herken dat wel, dat je bij een negatief aankoopadvies van een leuk paard de koop het liefst tóch door wilt laten gaan. Je hebt je zinnen gezet op dat paard, je verheugt je erop om ermee aan de slag te gaan. Maar je hebt de keuring niet voor niets laten doen ...
Oskarrino schreef:Ik ga zaterdag kijken bij een fjordenruin. Álles wat ik zoek! Vind het wel heel spannend. Wel hele eerlijke eigenaresse en de gesprekken zijn ook gezellig tot nu toe, dus goede hoop. Ik mag meerdere keren komen (mijn eis maar toevallig die van haar ook), staat ook in de buurt dus dat is goed haalbaar!
denisesilver schreef:Ik lees steeds best wel wat verkopers die kopers aanraden bij een bepaalde kliniek te keuren. Voor mij is dat eigenlijk altijd een rode vlag geweest, omdat ik dan niet meer vertrouw of de kliniek helemaal zuiver is (vervalsing, foute conclusies, etc.)
Babootje schreef:Oskarrino schreef:Ik ga zaterdag kijken bij een fjordenruin. Álles wat ik zoek! Vind het wel heel spannend. Wel hele eerlijke eigenaresse en de gesprekken zijn ook gezellig tot nu toe, dus goede hoop. Ik mag meerdere keren komen (mijn eis maar toevallig die van haar ook), staat ook in de buurt dus dat is goed haalbaar!
Superleuk een fjord. Mijn jeugdliefde. Een fjord zal ik altijd wel RX laten keuren omdat het risico op artrose groot is.
Getup schreef:denisesilver schreef:Ik lees steeds best wel wat verkopers die kopers aanraden bij een bepaalde kliniek te keuren. Voor mij is dat eigenlijk altijd een rode vlag geweest, omdat ik dan niet meer vertrouw of de kliniek helemaal zuiver is (vervalsing, foute conclusies, etc.)
Lastig. Want je kunt ze als verkoper ook gewoon een kliniek aanraden, omdat het gewoon n goede kliniek is![]()
Ik zou mijn d.a. ook aanraden, en die gaat echt niets goed- of afkeuren als t niet zo is.
Babootje schreef:Oskarrino schreef:Ik ga zaterdag kijken bij een fjordenruin. Álles wat ik zoek! Vind het wel heel spannend. Wel hele eerlijke eigenaresse en de gesprekken zijn ook gezellig tot nu toe, dus goede hoop. Ik mag meerdere keren komen (mijn eis maar toevallig die van haar ook), staat ook in de buurt dus dat is goed haalbaar!
Superleuk een fjord. Mijn jeugdliefde. Een fjord zal ik altijd wel RX laten keuren omdat het risico op artrose groot is.[/Oskarrino schreef:Ja dat sowieso. Zat te denken alleen de benen? Of ook hals/rug?