Paardenfann4 schreef:Wat een mooie update! Mooie plek voor Lucy met ander paarden en toch dichtbij en wat fijn dat Sally het zo goed doet. Goede keus om naar de pensionstal te gaan in de winter, het is nu ook al erg nat aan het worden. Top dat zo zo vlug op de trailer stonden, dat is dan voor Sally ook wel erg knap gezien ze weinig lijkt te kennen. Zou er ooit op gereden zijn denk je? Hoe gaat het met je zoontje en met Lars, zijn ze nog steeds zo goed met elkaar?
Bedankt voor je lieve reactie. De keuze voor de pensionstal is zeker wel een goede, al vind ik het ook wel jammer om ze weer wat verder weg te hebben staan. Maar het geeft ook rust en minder zorgen. Ik ben ook echt heel blij met deze oplossing voor Lucy. Het zal haar zo goed doen verwacht ik en ook veel fijner voor haar dan met Sally en Lars op een zandpaddock. Nu kan ze lekker gras knabbelen, spelen en verder ontwikkelen op eigen beentjes.
Wat betreft Sally, tot nu toe was trailer laden met Sally nooit een probleem. Eruit vind ze wel echt doodeng. Het achteruit van de klep stappen doet ze echt met enorme trillende en zeer gespannen beentjes (sneu om te zien ook), het liefst draait ze om maar dat lukt uiteraard niet in de trailer. Dus eruit kost wat extra rust, tijd en gaat bijna schuifelend centimeter voor centimeter.
Ik vermoed dat Sally in het verleden wel "gereden" is. De gene bij wie ze inbeslag waren genomen beweerde dat ze met haar gereden hadden (niet zijzelf maar iemand anders) ze had er alleen geen fotos of filmpjes meer van. Maar heel betrouwbaar in haar verhalen was ze niet. Ze heeft haar +/- 1 jaar gehad waarvan ze een veulen aan de voet had toen ze bij haar kwam en vrijwel direct gedekt moet zijn geweest door haar hengst aangezien Lucy daar ook geboren is. Dus als ze er al op haar "gereden" hebben was ze waarschijnlijk al drachtig en mogelijk nog voedend voor het eerste veulen. In de conditie zoals ze was de laatste periode voor ze inbeslag werden genomen, lijkt het me al helemaal niet gezond op te stappen. Ik neem dat "gereden" dus niet heel serieus. Maar ik denk wel dat ze los van haar verhalen, dat er ooit wel iets met haar is gedaan maar dat er ergens ook meerdere dingen flink mis zijn gegaan.
Met Lars en mijn zoontje gaat het heel goed. Vrijwel elke vrijdag (soms ook andere dagen) gaan we echt iets samen met Lars doen, dan is zijn begeleidster er ook bij en heb ik daardoor extra handjes. Mijn zoon vind het vooral heerlijk om echt helemaal ontspannen te zitten op een barebackpad en rond te wandelen en met Lars te aaien en te kriebelen. Daar geniet hij enorm van. Maar af en toe vind hij het dressuurzadel erop ook heel leuk en te oefenen met "zelfstandig" rijden met af en toe wat draven erbij (nog aan een touwtje). Lars doet dit ook werkelijk zo ontzettend braaf en zo voorzichtig. Waar Lars in de afgelopen maanden zich heeft ontwikkeld van laag sulletje naar leider met gezonde streken, blijft hij in de omgang met mijn zoon echt heeeeel zacht en uitermate voorzichtig.