Mel en ik in Denemarken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: Mel en ik in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 15:50

Oh wat grappig! Uiteindelijk is het een bepaalde soort lijmlaag en schroeven geworden.
We hebben het eerst geprobeerd met zo foam ertussen:Afbeelding
Maar dat werkte helaas totaal niet :+ droogt te snel om het goed te plaatsen enzo.
Maar er moest wel echt iets flexibels tussen, anders piept en kraakt al dat hout als een malle

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:56

Lijm/kit is dan een slimme oplossing ja. Zeker met het idee van verkoop in het achterhoofd, is dat wel iets waar een nieuwe koper over zou kunnen vallen ja.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 13:19

We zijn heel druk geweest :P helaas wil de bank niet meewerken met een hypotheek voor de boerderij zolang we het huis in Denemarken nog niet hebben verkocht.
Dus dan maar wat meer opschieten _O-

Maar omdat we dus de paarden deze winter nog op de huidige plek gaan houden gaan we de stal opknappen. Scherpe plekken wegwerken, modder plekken wegwerken etc.
We hebben deze matten besteld voor het ergste modderstuk, net voor de opening van de stal (niet mijn fotos):
Afbeelding
Afbeelding
Omdat daar waarschijnlijk altijd een plas blijft staan, zijn deze dichte matten waarschijnlijk het beste omdat deze erop blijven drijven. Bij vorst lopen ze dan bovenop het ijs, en als het gewoon warmer is dan hebben ze onderin de plas grip op de mat.

Dan is dat stukje straks ook veilig :) ik vind het niet erg dat het daar nat is, maar het mag niet hobbelebonk opvriezen natuurlijk

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:26

Veel gebeurd, de boerderij klinkt echt tof maar ja jullie zijn natuurlijk nog hard bezig in je huidige huis. Is die in deze staat goed te verkopen wel?

En je paarden, de match is echt fijn. Samen rijden en een brave lobbes

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:31

Jammer van de banken. Maar wel vreemd dat je eerst je huis moet verkopen. Dan zit je in feite zonder huis. Overbruggen doen de Deense banken niet?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 13:38

Nee ze gaan uit van het allerslechtste scenario met alles, dus dat mijn vriend zijn rug breekt en de huizenmarkt in zowel Nederland als Denemarken instort etc etc. Uitleggen dat tijdelijk in een huurhuis zitten duurder is helpt niet :+

Maar goed, de meeste boerderijen staan een jaar of twee te koop dus wat dat betreft maak ik me niet meteen zorgen. Het zijn ook lieve mensen, ze willen met een koopcontract ook ruimte beschikbaar stellen voor onze spullen als we verhuizen enzo, dus wie weet hoeven we dan geen eens een huurhuis in de tussentijd.

En tot die tijd gewoon opschieten met mn vriend zijn huis :D

De band tussen beide paarden is echt een droom <3 . Ik heb ook al een keer gereden op Maddy met mel als handpaard en dat ging ook goed in stap. Voor hogere versnellingen moet ik een langer touw zoeken zodat mel de afstand kan nemen die Maddy wilt. Nu moet ze een beetje als lama lopen dat vind ik zielig :')
Laatst bijgewerkt door Sintara op 07-10-24 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:40

En een ander scenario? Kunnen jullie die boerderij een tijdje huren van de huidige eigenaar in geval van nood? Dan huis verkopen maar hebben jullie al een woonplek en dan overgaan tot officiele koop?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:56

En moet je twee huizen verkopen? 1 in NL en 1 in DK?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 14:06

Nee van de bank hoeft er maar 1 verkocht. En aangezien mijn appartement in Nederland flink in waarde stijgt zonder iets te doen houden we die liever aan zolang het tijdelijke huurcontract loopt. (De regels zijn veranderd, nieuwe tijdelijke huurcontracten mogen niet meer dus na deze ga ik het sowieso verkopen.)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:54

Sintara schreef:
Nee van de bank hoeft er maar 1 verkocht. En aangezien mijn appartement in Nederland flink in waarde stijgt zonder iets te doen houden we die liever aan zolang het tijdelijke huurcontract loopt. (De regels zijn veranderd, nieuwe tijdelijke huurcontracten mogen niet meer dus na deze ga ik het sowieso verkopen.)

Ja, op het hoogtepunt van de markt kunnen verkopen is waanzinnig leuk. Wij zaten er met onze eerste grote verkoop nét 2 maanden naast (de markt stortte toen in in 2000) en dat scheelde dan ook helaas 2 ton, maar we hadden echt een errug mooie prijs ervoor.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 07:27

De paarden zijn gisteren op avontuur geweest. Even gecheckt of het gras aan de andere kant van het hek groener is...
Dus wij konden om half 11 s avonds nog even hekken checken en de meisjes uit hun cel halen. De boefjes waren in elk geval blij dat we ze kwamen bevrijden. De staleigenaar had ze gevangen
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 09:09

Oeps hopelijk nog steeds goede buren met elkaar? De boefjes.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 17:38

Ja gelukkig zijn ze allemaal heel aardig :)

Het valt me opeens op dat Maddys rug enorm is opgeknapt :D
In een paar weken tijd van zo
Afbeelding
Naar zo
Afbeelding

Ik weet dat ze op de eerste foto ook haar hoofd omlaag heeft, maar toch is het een flink verschil :j . De billen krijgen ook meer vorm vind ik.

En een update van de badkamer boven:
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 14:00

Maddy heeft nu bedacht dat ze met wandelen mijn vriend aan de heg kan "afvegen" zodat zij ongestoord naar de appelboom kan om gevallen appeltjes te eten := niet helemaal de bedoeling..
Maar dan ga ik met haar wandelen en haar uitlokken het te proberen, en dan doet ze het niet he! Ze is best pienter :+

Volgende keer krijgt vriendlief een zweepje mee en mag hij aan de andere kant lopen :j

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:44

Stoute Maddy. Is je vriend toch niet ervaren genoeg voor dit soort streken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 16:45

Oh wat een tut is het ook, een heel handige tut dat wel. Maar dat zijn rotgeintjes die lastig af te leren zijn, -O-

mijn oude tinker had daar een andere methode voor bij anderen. Op voeten dreigen te gaan staan zodat je even je voet optilde en wegtrok. Dat was je uit evenwicht, dat een subtiel rukje met zijn hoofd en hop meneer ging op grasjes jacht, bij mij flikte hij dat nooit :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-24 17:30

Hij moet gewoon meer opletten, bewuster lopen. Dat is eigenlijk alles.
Bij Maddy moet je altijd sturen. Ook als je rechtdoor gaat, haar aandacht houden bij wat ze aan het doen is. En dat kun je heel subtiel en zacht doen omdat ze dan met haar aandacht bij je is :)

Met het rijden precies hetzelfde, ze is natuurlijk ook nog wel wat wiebel maar als je haar laat concentreren dan kan ze prima rechtuit lopen, zelfs over gras met een los teugeltje. Maar dat vereist dat je stuurt en direct corrigeert zodra ze dreigt af te dwalen.

Als je dat niet direct corrigeert dan zwaait ze aardig ver uit en gaat dan meteen ook maar eigen hobby's uitvoeren, onder het mom van we zijn er nu toch :D en Maddy, in tegenstelling tot mel, vóelt het geen eens als je vanaf achter aan het halstertouw gaat trekken op zo'n moment. Dat is niet eens stout, die heeft dat echt niet in de gaten :') ..

Ze klinkt nu heel stout en lastig, maar dat valt echt mee. Ze doet niet gemeen en zoekt het niet op, ze pakt gewoon die ruimte als ze heel veel ruimte krijgt.

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 19:00

Dus gewoon sturen bij Maddy. Kan dat ook nog verbeteren in de loop der jaren of is dat echt een karakterdingetje?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 07:49

Juhh ik denk dat het een beetje jong zijn is, maar ook dat het er tot op zekere hoogte bij hoort :P

Dat is toch vaak zo, een paard van nature denkt ach, het zal allemaal wel ik vind het prima is dan ook wat meer van het zelf invullen wat ze gaan doen. En dan valt Maddy nog mee :P

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 15:50

<3
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:52

Ziet er heel gezellig uit!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:58

Wat heerlijk dat het tussen die 2 ook zo lijkt te klikken.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 12:26

Inmiddels heeft mijn vriend het op mijn manier geprobeerd. Hij vond het in het begin maar niks om zo streng te moeten zijn en de aandacht op te eisen, totdat hij doorkreeg dat hij na vijf minuten zo doen Maddy vrijwel niet meer hoefde te corrigeren en vooral complimenten kon geven. Uiteindelijk heeft hij losser kunnen laten dan ooit zonder dat ze direct met haar hoofd bij de appels zat.

Dat maakte het weer helemaal goed :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 19:53

Het heeft hier gesneeuwd, tijd voor sneeuwfotos *\o/*
De meiden doen het erg goed. Verder zijn mijn vriend en ik erg druk met werk en klussen in het huis, daarom ook weinig puf gehad om het topic bij te houden :=

[PP] Mel en Maddy in de sneeuw in Denemarken

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 14:53

Ik ben een stille meelezer maar wil toch even zeggen dat ik geniet van je topic je dames en de verbouwing!

Hoe gaat het met de verbouwing? Schiet het al wat meer op?