Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Libera schreef:Heel eerlijk zou ik mijn paard zelf niet in die blubber zetten![]()
nick_en_ik schreef:jitskenienke schreef:Ik zie op insta ook vaak allemaal mensen lekker wandelen met hun jonge paard en dan denk ik echt,, Hoe dan?? Of denk ik te moeilijk ofzo
Toen ik Nicky nog maar net had, als jaarling, heb ik zo ontzettend veel gewandeld met haar! Het scheelde enorm dat ze aan het eind van een doodlopende weg gestald stond, dichtbij een bosrand, dus het was een rustige plek waar we heerlijk kon wandelen.
Ik deed wel vaak korte stukjes, maar verrassend genoeg ging ik ook gerust haar laten galopperen tijdens een wandeling. Geweldig was dat! Toch een beetje penny meisje gevoel dan hoor![]()
Ik kon haar makkelijk op stem weer naar stap krijgen.
Stemhulpen leken er prima op te zitten.
Helaas zijn we sindsdien meerdere keren van stallen verhuisd naar plekken waar je toch moeilijker een stukje kan wandelen, dus ik deed dat ook een stuk minder of gewoon helemaal niet meer. Nu staat ze gestald aan een weg waar sommige mensen echt belachelijk hard rijden, dus fijn is het niet, maar ik kan daar wel wandelen opzich. Maar met moeite. We gaan niet zomaar meer een galopje nemen.
Ook ging de kudde een keertje zelf op stap, en sindsdien is Nicky ook wat huiveriger, schrikachtiger tijdens het wandelen.
Soms voelt het dan echt alsof we weer van 0 beginnen. Waarschijnlijk ligt het deels ook aan mezelf, 3 jaar geleden was ik duidelijk een stuk onvoorzichtiger dan nu. Nu denk ik soms veel te veel na
Art_Ificious schreef:Wat stoer.
Blijft die kaptoom goed zitten bedoel... schuift die neusriem scheef? Als je ermee werkt?
Ik zoek nog een kaptoom maar m'n eerdere ervaring is dat de neusriem altijd schuift en de ring bovenop dan aan de zijkant zit.
JJ4 schreef:Vandaag heeft Dexter voor het eerst een bareback pad opgelegd gekregen en hij gaf er helemaal niets om. Goeie voorbereiding is toch echt het halve werk.![]()
[ [url=m/cDovy5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XMdCw0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het weer was dan wel weer heel afschuwelijk
![]()