Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 17:51

Laat in elk geval iedereen van wie dieren gedood zijn claims voor schadevergoeding indienen, ook al krijg je daar je dieren niet mee terug.Als het ze heel veel geld gaat kosten gaan ze misschien nadenken.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:05

Hopende dat een demissionair kabinet zich daar mee bezig gaat houden en dat ze straks wat sneller gaan formeren dan de vorige keer, ik vrees dat het op de lange baan geschoven gaat worden. Zekers met alle crisissen die momenteel gaande zijn. En zolang de natuurinstanties zich pro wolf blijven uitspreken......
Hopelijk worden hardere maatregelen vanuit Europa opgelegd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:08

van Europa verwacht ik nog minder dan niks.... wat heeft die ons de laatste 24 jaar gebracht...

Goed stemmen, dat is mijn enige hoop.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:10

Daar (Brussel) schijnt ook een hele grote pro wolf lobby te zitten in de vorm van gesubsidieerde natuurbeschermingsorganisaties. Die gaan natuurlijk hun best doen om ervoor te zorgen dat er niks wijzigt en regels mogelijk strenger worden.

Ik heb dat onderzoek uit Slovenië gelezen. Wat ik er uit begrijp is dat eigenlijk alleen ophokken goede bescherming biedt tegen aanvallen. Goede klap stroom, honden etc maakt geen tot weinig verschil.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:27

Kaja schreef:
pillow schreef:
https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 881523002/
Een eye-opener. En hier staan de schapen en koeien van de natuurorganisaties niet bij.

Voor wie moet dit hier een eye-opener zijn? Wij weten allemaal wat de “schade” is. Ga rammelen bij instanties die er over gaan, zorg dat je gehoord wordt door organisaties die iets voor je kunnen betekenen!

Nou dank je wel voor deze fijne reactie.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:42

Voor geïnteresseerden;

Er is een podcast Réunion: Shark Attacks in Paradise waarin een soortgelijk verhaal wordt weergegeven, enkel is hier de haai de “boosdoener”. Alhoewel het om diverse redenen uiteenlopend is kent het verhaal diverse raakvlakken, alsmede dezelfde grondslag. Tevens biedt het inzicht in het beide kanten van het verhaal. En dat sommige antwoorden niet zo simpel zijn als ze lijken.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:49

mooney schreef:
Ik ben dus zo iemand zonder stal (tenminste geen wolf proof afsluitbare stal). De wolven zijn hier nog niet, maar zitten niet ver weg. Ik vind het eng, maar ik weet nog niet hoe ik het op ga lossen.
Mijn schuilstal is perfect voor de huidige situatie zonder wolven, door de ruime opening kunnen ze elkaar uit de weg (ook wel nodig met het duiveltje wat ertussen loopt) en ze kunnen zelf bepalen of ze naar binnen willen. Ik heb 1 pony die toen ze nog 's nachts op stal stond bijna niet de drempel over kwam omdat haar knie op slot gaat bij te weinig lopen. In geval van nood of ziekte kan ik hem met een draadje voor de helft afsluiten.
Ik heb nog een schuur waar ik eventueel boxen kan maken, maar de toegang daarheen is onhandig dus die zouden echt alleen worden gebruikt bij nood. Ik kan de schuilstal proberen afsluitbaar te maken, maar dan moet ik waarschijnlijk mijn grote opening deels opgeven, wat het risico op knokken weer groter maakt. Het liefst laat ik een nieuwe buitenstal met 3 boxen plaatsen, waar ze dan ook weer een extra schuilplek hebben, maar dat kan weer niet door de wetgeving.
Al met al gaat het een oplossing worden die een beste klap geld kost en waarvan je hoopt dat je hem nooit gaat gebruiken. Ik ben er nog niet over uit hoe ik het ga doen en of je zoiets gaat doen voor de wolven komen (met het risico dat je het dus 'voor niets' doet) of als de dreiging er al is (met het risico dat jij als eerste de sjaak bent). De buitenrand van ons perceel is al wel zo afgezet dat onze honden er niet uit kunnen, maar een wolf die echt wil weet daar vast wel raad mee.

[ [url=m/I7h2X7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ICkU7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien een hek in 2 delen? Dat je de ene kant naar rechts en de ander kant naar links kan schuiven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:22

Kaja schreef:
Voor geïnteresseerden;

Er is een podcast Réunion: Shark Attacks in Paradise waarin een soortgelijk verhaal wordt weergegeven, enkel is hier de haai de “boosdoener”. Alhoewel het om diverse redenen uiteenlopend is kent het verhaal diverse raakvlakken, alsmede dezelfde grondslag. Tevens biedt het inzicht in het beide kanten van het verhaal. En dat sommige antwoorden niet zo simpel zijn als ze lijken.

Als ik niet ga zwemmen heb ik geen last van een haai..
Die haai zwemt op geen manier mijn weide in. Of achtervolgt me met wandelen.

Zou dus geen enkel raakvlak kunnen bedenken.
Maar dat zal wel weer niet als positief gezien worden en niet in oplossingen denken en wat allemaal meer...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:24

Je antwoord is wel relevant DP. Je kan een haai ontlopen, een wolf niet. Althans, in bepaalde gebieden niet.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:25

DuoPenotti schreef:
Kaja schreef:
Voor geïnteresseerden;

Als ik niet ga zwemmen heb ik geen last van een haai..
Die haai zwemt op geen manier mijn weide in. Of achtervolgt me met wandelen.

Zou dus geen enkel raakvlak kunnen bedenken.
Maar dat zal wel weer niet als positief gezien worden en niet in oplossingen denken en wat allemaal meer...

Ik snap de vergelijking ook niet echt.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:27

rien10 schreef:
Je antwoord is wel relevant DP. Je kan een haai ontlopen, een wolf niet. Althans, in bepaalde gebieden niet.

En een haai moordt niet mijn huisdieren :+

Dus ook ik zie geen raakvlakken

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:42

Nogmaals:

Voor geïnteresseerden;

Een kleine kanttekening;
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Ik geef deze podcast als tip, aangezien de problematiek verenigbaar is. Ook al is het geen 1 op 1 verhaal is, gaat het om een soortgelijk verhaal waarbij de overheid onder andere inzet op de biodiversiteit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:49

anjali schreef:
Laat in elk geval iedereen van wie dieren gedood zijn claims voor schadevergoeding indienen, ook al krijg je daar je dieren niet mee terug.Als het ze heel veel geld gaat kosten gaan ze misschien nadenken.

Als het veel geld gaat kosten dan zie ik het nog wel gebeuren dat ze enkel nog uitkeren als je een wolf werend raster hebt die aan de eisen voldoet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:52

Hou toch op met je kerkhof. Dat gebruik je steeds

Daar ligt mijn halve familie en elke keer als ik die zin lees denk. Welke zot heeft dat ooit verzonnen als uitspraak.

En welke zot gebruikt het nog tegenwoordig.
Vroeger kwam er nog altijd achteraan....
Maar Wim Kan kan echt niet meer....

Maar die die snappen de meeste niet meer.

Dus nogmaals: om in jou termen te blijven.
Sleep er geen onzin bij die er niets mee te maken heeft.
Geef geen vinger wijzende "oplossingen" die bullsh.t van de hoogste plank is.

Dat lezen we al genoeg in de media van loos en koffeman enz

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:14

Kaja schreef:
Nogmaals:

Voor geïnteresseerden;

Een kleine kanttekening;
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Ik geef deze podcast als tip, aangezien de problematiek verenigbaar is. Ook al is het geen 1 op 1 verhaal is, gaat het om een soortgelijk verhaal waarbij de overheid onder andere inzet op de biodiversiteit.

Biodiversiteit die bewezen in alle gebieden met wolven zonder populatie beheer achter uit holt. Iets wat trouwens ook gebeurt bij het niet in toom houden van welke roofdierpopulatie dan ook (marters en weidevogels bv). Uitgangspunt klopt niet en dat bord voor de kop krijg je er niet af.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:42

DuoPenotti schreef:

Daar ligt mijn halve familie en elke keer als ik die zin lees denk. Welke zot heeft dat ooit verzonnen als uitspraak.

Je zit mij terecht te wijzen omdat ik de cijfers van de wolven aanvallen deel en zelf haal je er iets over haaien bij. Alsof dat hier relevant is. Heel vreemd.
Laatst bijgewerkt door balance op 18-09-23 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reeds verwijderde quote verwijderd

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:51

@Pillow ik wijs je nergens terecht. Ik geef aan dat je je tijd en energie beter kan steken in het aanschrijven en/of aanspreken van instanties die er toe doen. Wij kennen de cijfers ook, maar wij staan aan dezelfde kant van de lijn.

Tevens staat er bij “ voor geïnteresseerden”. Als je het niets vind, dan doe je er niets mee. Echter zolang je de podcast niet hebt gehoord, dan kun je er ook niets zinnigs over zeggen en weet je ook niet wat ik aan wil geven. Maar kennelijk is dat bij sommige hier tegen het zere been. Sommige willen echt niets, hakken in het zand en alle opties worden gebagatelliseerd. Een gemiste kans in mijn ogen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:52

Pillow haar post klopt nu niet meer…

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:52

Ik ga ook een podcast delen over het stekken van rozen, als je er niets mee hebt, dan doe je er maar niets mee :Y)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:55

Sanet schreef:
Ik ga ook een podcast delen over het stekken van rozen, als je er niets mee hebt, dan doe je er maar niets mee :Y)

Wat kinderachtig…

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 20:57

Sanet schreef:

:')

Wbt de podcast...
Denk zelf persoonlijk dat het niet zo zeer om haai/wolf gaat maar de problematiek van voor/tegen en hoe mensen er tegen aan kijken?

Of heb ik dat verkeerd?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:00

Kaja
Ik ben niet gediend van jou pbs waarin je zelf al aangeeft dat ze de bokt regels overtreden en daarom in pb.

Heb dan ballen en plaats het hier!

De mods hebben je bericht nu wel ter kennisgeving gekregen zodat ze weten met wat voor persoon te doen hebben

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:03

pillow schreef:
DuoPenotti schreef:

Je zit mij terecht te wijzen omdat ik de cijfers van de wolven aanvallen deel en zelf haal je er iets over haaien bij. Alsof dat hier relevant is. Heel vreemd.

En dan quote je mij?
Neem aan een vergissing?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:06

Kaja schreef:
Nogmaals:

Voor geïnteresseerden;

Een kleine kanttekening;

Kaja ik mankeer helemaal niets aan mijn ogen. Kan je aub je dwingend overkomende vetgedrukte teksten achterwege laten. Je hoeft niet te schreeuwen via het toetsenbord.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 21:06

Ja, een mod heeft het aangepast. Maar dit klopt ook niet, lijkt mij.