Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kaja schreef:pillow schreef:https://www.facebook.com/groups/9338546 ... 881523002/
Een eye-opener. En hier staan de schapen en koeien van de natuurorganisaties niet bij.
Voor wie moet dit hier een eye-opener zijn? Wij weten allemaal wat de “schade” is. Ga rammelen bij instanties die er over gaan, zorg dat je gehoord wordt door organisaties die iets voor je kunnen betekenen!
mooney schreef:Ik ben dus zo iemand zonder stal (tenminste geen wolf proof afsluitbare stal). De wolven zijn hier nog niet, maar zitten niet ver weg. Ik vind het eng, maar ik weet nog niet hoe ik het op ga lossen.
Mijn schuilstal is perfect voor de huidige situatie zonder wolven, door de ruime opening kunnen ze elkaar uit de weg (ook wel nodig met het duiveltje wat ertussen loopt) en ze kunnen zelf bepalen of ze naar binnen willen. Ik heb 1 pony die toen ze nog 's nachts op stal stond bijna niet de drempel over kwam omdat haar knie op slot gaat bij te weinig lopen. In geval van nood of ziekte kan ik hem met een draadje voor de helft afsluiten.
Ik heb nog een schuur waar ik eventueel boxen kan maken, maar de toegang daarheen is onhandig dus die zouden echt alleen worden gebruikt bij nood. Ik kan de schuilstal proberen afsluitbaar te maken, maar dan moet ik waarschijnlijk mijn grote opening deels opgeven, wat het risico op knokken weer groter maakt. Het liefst laat ik een nieuwe buitenstal met 3 boxen plaatsen, waar ze dan ook weer een extra schuilplek hebben, maar dat kan weer niet door de wetgeving.
Al met al gaat het een oplossing worden die een beste klap geld kost en waarvan je hoopt dat je hem nooit gaat gebruiken. Ik ben er nog niet over uit hoe ik het ga doen en of je zoiets gaat doen voor de wolven komen (met het risico dat je het dus 'voor niets' doet) of als de dreiging er al is (met het risico dat jij als eerste de sjaak bent). De buitenrand van ons perceel is al wel zo afgezet dat onze honden er niet uit kunnen, maar een wolf die echt wil weet daar vast wel raad mee.
[ [url=m/I7h2X7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ICkU7Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kaja schreef:Voor geïnteresseerden;
Er is een podcast Réunion: Shark Attacks in Paradise waarin een soortgelijk verhaal wordt weergegeven, enkel is hier de haai de “boosdoener”. Alhoewel het om diverse redenen uiteenlopend is kent het verhaal diverse raakvlakken, alsmede dezelfde grondslag. Tevens biedt het inzicht in het beide kanten van het verhaal. En dat sommige antwoorden niet zo simpel zijn als ze lijken.
DuoPenotti schreef:Kaja schreef:Voor geïnteresseerden;
Er is een podcast Réunion: Shark Attacks in Paradise waarin een soortgelijk verhaal wordt weergegeven, enkel is hier de haai de “boosdoener”. Alhoewel het om diverse redenen uiteenlopend is kent het verhaal diverse raakvlakken, alsmede dezelfde grondslag. Tevens biedt het inzicht in het beide kanten van het verhaal. En dat sommige antwoorden niet zo simpel zijn als ze lijken.
Als ik niet ga zwemmen heb ik geen last van een haai..
Die haai zwemt op geen manier mijn weide in. Of achtervolgt me met wandelen.
Zou dus geen enkel raakvlak kunnen bedenken.
Maar dat zal wel weer niet als positief gezien worden en niet in oplossingen denken en wat allemaal meer...
anjali schreef:Laat in elk geval iedereen van wie dieren gedood zijn claims voor schadevergoeding indienen, ook al krijg je daar je dieren niet mee terug.Als het ze heel veel geld gaat kosten gaan ze misschien nadenken.
Kaja schreef:Nogmaals:
Voor geïnteresseerden;
Een kleine kanttekening;
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Ik geef deze podcast als tip, aangezien de problematiek verenigbaar is. Ook al is het geen 1 op 1 verhaal is, gaat het om een soortgelijk verhaal waarbij de overheid onder andere inzet op de biodiversiteit.
DuoPenotti schreef:Hou toch op met je kerkhof. Dat gebruik je steeds
Daar ligt mijn halve familie en elke keer als ik die zin lees denk. Welke zot heeft dat ooit verzonnen als uitspraak.
En welke zot gebruikt het nog tegenwoordig.
Vroeger kwam er nog altijd achteraan....
Maar Wim Kan kan echt niet meer....
Maar die die snappen de meeste niet meer.
Dus nogmaals: om in jou termen te blijven.
Sleep er geen onzin bij die er niets mee te maken heeft.
Geef geen vinger wijzende "oplossingen" die bullsh.t van de hoogste plank is.
Dat lezen we al genoeg in de media van loos en koffeman enz
pillow schreef:DuoPenotti schreef:Hou toch op met je kerkhof. Dat gebruik je steeds
Daar ligt mijn halve familie en elke keer als ik die zin lees denk. Welke zot heeft dat ooit verzonnen als uitspraak.
En welke zot gebruikt het nog tegenwoordig.
Vroeger kwam er nog altijd achteraan....
Maar Wim Kan kan echt niet meer....
Maar die die snappen de meeste niet meer.
Dus nogmaals: om in jou termen te blijven.
Sleep er geen onzin bij die er niets mee te maken heeft.
Geef geen vinger wijzende "oplossingen" die bullsh.t van de hoogste plank is.
Dat lezen we al genoeg in de media van loos en koffeman enz
Je zit mij terecht te wijzen omdat ik de cijfers van de wolven aanvallen deel en zelf haal je er iets over haaien bij. Alsof dat hier relevant is. Heel vreemd.
Kaja schreef:Nogmaals:
Voor geïnteresseerden;
Een kleine kanttekening;
Kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt er naast. Ik geef deze podcast als tip, aangezien de problematiek verenigbaar is. Ook al is het geen 1 op 1 verhaal is, gaat het om een soortgelijk verhaal waarbij de overheid onder andere inzet op de biodiversiteit.