Doelen en volg je paard 2023!

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jazzejam

Berichten: 416
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:47

Kijk eens wie weer thuis is. :+:

Afbeelding

Nog een paar dagen medicatie geven en er zit nu een plug waar de kies ooit zat. Die mag er met 1 a 2 weken worden verwijderd.


Afbeelding

Laden zoals verwacht zou ze er moeilijk over doen. Maar had al even van te voren gevraagt wie er konden helpen op de kliniek. Dus gelijk met goede hulp de trailer opgezet. Was even tegen stribbelen maar toch maar besloten dat ze beter eieren voor geld kon kiezen.

Over een maandje staat de volgende trailer rit weer gepland dus we weten weer waar we naar toen moeten werken :Y)

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:09

Fijn dat het allemaal zo vlot verlopen is jazzejam! En dat Trailerladen, jah, zelfs als het normaal goed gaat heb je in zo'n situatie meer stress en ze pikken de kleine dingen zo snel op.

Uit Fadon zijn eerste bloedresultaten komen licht verhoogde leverwaarden en indicatie bloedwormen. Geen dramatische waarden maar dat gaan we toch even behandelen. Volgende week komen de resultaten van de vitaminen en mineralen binnen.

Ik heb trouwens een leuke nieuwe oefening gekregen van mijn lesgever om Fadon zijn motivatie aan te wakkeren. En wauw, jongens, het werkt. We hadden een kruisje gezet van 40cm om hem een fysiek en zichtbaar doel te geven. En hebben hem geleerd dat hij na het sprongetje rust krijgt. Na 3 keer was hij helemaal mee en begon hij te zoeken en te trekken naar de sprong. Gisteren gingen we er in galop naartoe :wow: nu hij het principe door heeft gaan we er kleine voorwaarden aan gaan koppelen, zoals eerst een goede overgang, eerst een cirkel vlot draven, ... En dan mag hij naar het sprongetje en rusten. En zo gaan we ook uitbouwen naar meedere sprongetjes. Ik zat echt te stralen op mijn paard gisteren, zo blij was ik :D

san4nie
Berichten: 3600
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:19

san4nie schreef:
Wat leuk, nog meer mensen die meedoen!

Mijne is nog steeds niet helemaal goed.. dus nog eventjes afwachten of het beter wordt als ie wat langer op ijzers staat..


Dit was mijn laatste post hier en het bleek toch wat tegen te vallen. Ontstekingen in beide voorste hoefgewrichten, rechts wel erger dan links. Het was geen duidelijk beeld, maar ik zag dat er iets niet goed was. “Gelukkig” zag de veearts dit ook en zijn we gaan zoeken totdat dit duidelijk werd. Hij is ingespoten en staat nu op speciaal beslag. We moesten een poosje stappen en rustig opbouwen, maar hij is erg blij en het gaat goed. Ondertussen hebben we al weer een les onder het zadel gehad, een les grondwerk en een les dressuur aan de hand. Het werken vanaf de grond vindt hij ook super leuk en is goed voor hem, dus dat komt er nog bij als doel. De andere doelen stellen we weer eventjes wat uit.
Afbeelding

Ga ook even flink wat pagina's bij lezen.

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:57

Goed dat hij aan de beterhand is! Dus het zou allemaal goed moeten komen met het juiste management? En heb je een idee hoe die ontstekingen ontstaan zijn?

san4nie
Berichten: 3600
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:05

Ja, klopt!
Is nog afwachten of en wanneer de zooltjes en ijzers af kunnen. En de kans bestaat dat hij bijvoorbeeld over een jaar weer ingespoten moet worden. Dat is ook afwachten.
In zijn geval waarschijnlijk gewoon pech, gevoelige en kwetsbare gewrichten.

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:54

vervelend @san4nie, hopelijk geeft de behandeling het gewenste resultaat.

Jazzejam, fijn dat ze weer thuis is!

Hier een update van de clinic van het weekend.
Het was een hele fijne en leerzame clinic. Igor was nogal onder de indruk van het publiek die langs de bak zaten en stonden. Met het bijkomende geluid en geloop. Dus dat was voor mij heel erg fijn, hij kan zich dan best sterk maken, dus we hadden meteen de goede voorwaarden om aan het lastige stukje te werken.
De manier van lesgeven van Kirsten sluit heel goed aan bij mijn eigen instructie, dus we kregen het goed opgelost en ook weer wat nieuwe dingen geleerd.
Voordeel is, dat ook al is hij sterk, hij over de benen en in de oefeningen loepzuiver blijft. Dus ook al krijg ik hem niet zo fijn als ik zou willen voelen, van buitenaf ziet het er beter uit :')

Even een vage stil uit het filmpje als decoratie :+

Afbeelding

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:40

San4nie, wat een tegenvaller zeg! Gelukkig gaat het al beter, hopelijk zet dit door en kunnen jullie langzaam maar zeker weer aan de slag in te toekomst. :)

C_alsemgeest Wat leuk dat het zo goed aansloot bij je! En het is ondanks de spanning toch gelukt om er iets moois uit te halen, dat is tof. Grappig dat er toch zo'n verschil is tussen hoe het voor jou voelt en hoe het er voor het publiek uitziet.

Hier gaat het grondwerken met pieken en dalen. Ik kan Santos prima longeren, en dan loopt hij zijn rondje keurig netjes. Hij loopt ook steeds langere stukken lekker over de rug, en is dan ook echt ontspannen, dus dat gaat super. Alleen zodra ik vandaag dichterbij kwam vertikte hij het om me aan zijn zijkant te laten, links of rechts maakte niet uit. Van een afstandje kan ik steeds beter aangeven welke kant ik hem op wil hebben, en dan beweegt hij keurig met zijn buitenbeen van mij vandaan zeg maar, maar vroeg ik of hij naar mij toe wil komen? No way. Ik naar hem toe? Nope. Zelfs al was het maar om zijn halster af te doen (nee, dat kan hij ook niet ruiken, dat weet ik :') ) wilde hij me niet naast zich.

De reden denk ik wel te weten trouwens: bij het stukje wandelen door de paddock kwam ik te ver voor hem (beste bij Santos loop ik naast zijn schouder, en drijf ik hem eventueel wat in mijn hand). Hij beet me bliksemsnel in mijn arm, ik gaf hem direct op zijn donder, en dan is hij er klaar mee. Morgen sta ik er zo weer naast, hem kennende. Dan zal ik dus beter opletten dat ik niet weer voor hem uit kom. En blijft het een probleem, dan schakelen we gewoon de juf weer in :))

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:08

Zo, morgen alweer laatste dag van februari, beetje apart zo die extra korte maand. :? :')
Aankomende dagen werk ik, dus vandaag even de doelen op een rijtje zetten. Eerst even op jullie reageren!

@marley93, goed dat je dat die frustratie erkend en er gelijk een oplossing voor zoekt. Het kán niet altijd alleen maar goed gaan natuurlijk. Soms heb je zo'n plateau bereikt en heb je even nieuwe inzichten nodig...

@Katyatje, is hij niet gespannen? Dat jij die signalen wellicht moeilijk oppikt waardoor hij die 10% zo uitbarst? Learned helplessness; niet actief reageren op dingen die hem spanning geven, dat kan ook.
Die van mij is ook flegmatiek (vind ik heel fijn om mee te werken), ook niet snel onder de indruk maar ook hij kan reageren als de spanning heb te hoog zit. Alleen vind ik hem makkelijk af te lezen dus die ontploffing gebeurd zelfden. Wel kl*te dat jullie er mee struggelen.
Wellicht dat die bloedwormen wat energie vreten (letterlijk). Wat súper dat je nieuwe oefening hem enthousiast maakt! Je bent in ieder geval goed bezig door hem zo in de gaten te houden. :j

@c_alsemgeest, fijn dat de tandarts is geweest. Wel zo prettig om die haken weg te laten halen! En super stoer, die clinic! Fijn ook dat je er wat aan had. :D

@jazzejam, logisch dat jij gespannen was hoor. Fijn dat ze de trailer op ging. Alles goed gegaan met de behandeling? Is er een kies verwijdert?

@san4nie, rustig aan :knuffel: Hopelijk helpt deze wijze van trainen + het beslag!

Citaat:
Oké, zo dit waren de doelen voor februari!
Ik ben een weekend weg geweest dus ik had minder tijd dan ik dacht. :+
Doelen februari:
- Vorderen met beleefdheid-commando’s
- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, ‘galop’ in roundpen
- Zijn mond kunnen aanraken/vasthouden zonder gestaak
- Duur van hoeven krabben verbeteren
En optioneel, hangt er vanaf wat de tandarts morgen van zijn mond/kaak vindt; - Micklem hoofdstel passen/proberen


- Vorderen met beleefdheid-commando’s
Gaat super. Hij blijft zo netjes uit mijn ruimte en loopt ook mee op tempo. Heel schattig als 'ie stapje voor stapje moet omdat ik heel langzaam ga. :P
Wachten op afstand gaat hem ook goed af.

- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, ‘galop’ in roundpen
Steeds beter. Nog lang niet perfect. Maar dat is logisch. Zeker draf, stappen en halthouden doet hij super! :D Galopperen pak ik nog niet heel veel mee. Is nog wel errug lastig!

- Zijn mond kunnen aanraken/vasthouden zonder gestaak
Dit gaat al beter. Maar in vlagen. Hij krijgt er af en toe nog wel error van. Die blijven we oefenen. Hebben van de tandarts ook een spuit gekregen om een wormenspuit oid na te bootsen. Ik beloon hem als hij blijft staan.

- Duur van hoeven krabben verbeteren
Deze is er een beetje bij ingeschoten omdat ik hem niet zoveel heb gepoetst. :') Dus dit doel nemen we mee naar volgende maand!

Vorige week hadden we grondwerkles met zachte balken. Zo leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat plaatjes van vandaag, hij had een gekke paar minuten in de round pen. Daarna lekker gewandeld.
Wilde eigenlijk de jambette oefenen, maar hij moest echt even zijn ei wijt. Ach, ook met Azu gaat het soms anders dan gepland. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor aankomende maand wil ik niet teveel directe doelen stellen. Ik heb veel leuke dingen gezien om inspiratie uit te halen, maar dat ga ik gewoon doen wanneer het goed uitkomt. De doelen zijn vooral gericht op de basis bevestigen.
Citaat:
Doelen maart:
- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, 'halt' en ‘galop’ in roundpen
- Zijn mond kunnen aanraken/vasthouden zonder gestaak
- Duur van hoeven krabben verbeteren
- De target uitbreiden voor beginnend libertywerk

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:27

Hahahaha wat een fantàstische foto's! :)) The floor is lava! Die zachte balken zien er wel tof uit! Goede manier om er kennis mee te maken, is het niet direct zo hard als ze zich stoten.

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:12

Ahaha, heerlijke foto's Always!
Jullie lijken altijd heel rustig en bewust aan het werk te zijn :) ziet er heel fijn uit!
Wat betreft de spanning. Het kan bijna niet anders dan dat ik signalen mis inderdaad. Nu ja, we leren elke dag bij. We komen er wel!

Marley: Santos is wel een karakter he :P begrijpelijk dat je hem even op zijn plaats zet. Morgen een nieuwe poging inderdaad.

Alsemgeest: Klinkt als een erg leerrijke clinic. En ook goed dat je er zelf zo positief in staat. Mensen zouden zich al zorgen maken dat hun paard niet lekker loopt en zich sterk maakt, maar zoals je zegt is dat eigenlijk ideaal. Uit zo'n situaties leer je het meeste!

Ik ben gisteren nog een keer op verplaatsing geweest met Fadon om een buitenrit te maken met een vriendin. Hij was echt een topper. Super braaf, relax, lekker vooruit bij het draven en hij heeft zelfs op kop gegaloppeerd. Ik was helemaal trots <3

Flubberboot

Berichten: 3001
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 23:29

Flubberboot schreef:
Pedro:
- Galop bevestigen
- Bosritje maken

Galop bevestigen is niet gelukt gezien hij samen met mijn moeder onverwachts naar Doha mocht!
Ritje buiten het erf is wel gelukt!! Echt het bos zijn we niet in geweest helaas maar de eerste stap is gezet!
Afbeelding

Flubberboot schreef:
Tet:
- Vrijheidsdressuur verder oppakken

Dit is helaas niet gelukt, wel ben ik actief met haar bezig geweest om haar weer op conditie te krijgen dus alsnog een goede maand gehad met haar!

Doelen Maart:
Pedro:
- Meer galopperen
- Als het kan zou een B proefje aan het einde van de maand tof zijn!!

Tet:
- Weer kunnen rijden

Niet al te moeilijke doelen denk ik zo!

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:58

Haha, Katyatje, dat kun je wel stellen ja. Als ik hem in drie woorden moet omschrijven is Santos een gevoelig doch koele clown. :)) Hij kan van iets schrikken en het direct laten gaan, maar als er in zijn ogen iets niet gerechtvaardigd is, dan ben je klaar. En tja, hij is net 5 geworden, dus dan ben je als ruin per definitie nog een clown :+

Flubberboot, eigenlijk heb je mooie doelen behaald, alleen andere dan verwacht! Superleuk dat je met Pedro buiten het erf bent geweest. Wat je al zegt, de eerste stappen zijn gezet. Die drempel zijn jullie in ieder geval over.

Vanmorgen ging het grondwerken stukken beter. Ik kon nu direct de lijn aanklikken en hem meenemen in een loopje, en er naast blijven, waardoor het voor hem ook direct makkelijker was om het goed te doen. Het stilstaan is dan nog verschrikkelijk moeilijk voor hem, maar gaat ook al steeds een beetje beter. Hij zet ook zijn schouder al beter opzij als ik daarom vraag.
Het longeren zelf geeft eigenlijk geen echte problemen, en het van hand veranderen ging vandaag ook lekker. Het duurde af en toe even voor hij het ook echt deed, maar hij is niet één keer door mijn grenzen heen gegaan en dat is voor mij het belangrijkste.

En toen was februari alweer voorbij?! :wow:

februari schreef:
✅ Longeerles nemen
✅ Trailerladen oefenen
❌ Nog meer wandelen
❌ Werken aan spanning laten afvloeien tijdens het wandelen, zodat we niet iedere keer gelijk terug hoeven.


Het wandelen laat ik even voor wat het is. Pas als ik hem goed voor elkaar heb met het grondwerk, vind ik het verantwoord genoeg om met hem op pad te gaan. Tot dan blijven we lekker op het erf.
Trailerladen oefenen we nu systematisch op maandag, dus dat zit lekker vast in ons schema. Ik heb ook twee keer les gehad, welke beide heel waardevol waren.

maart schreef:
- Weer vanuit het midden van de cirkel bij zijn schouder kunnen komen tijdens het grondwerken/longeren.
- Meer momentjes van 'niks' creëren. Gewoon even samen zijn.
- Drie hoeven op de trailerklep.
- In ieder geval één keer mijn camera mee naar stal om San leuk op de plaat te zetten.
- Twee rondes lekker door het lijf lopend/zelf dragend op de cirkel tijdens het longeren.


De drie hoeven is misschien een te klein doel, maar ik doe het liever zo en stel het bij naar een hoger doel dan dat ik het moet terugschroeven. :o

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 17:39

LienC schreef:
Februari:
- Trailerles: [5/6] -> waren er 5, maar super blij mee!
- Dressuurles: [0/2] -> helaas geen ivm weekend weg + ziekte
- Rijden zonder bit -> wel gereden, met bit
- Wandeling buiten aan de hand -> niet aan toe gekomen.
- 1x per week dubbele longe [4/4] -> check!
- Balkjes/springen [1/1] -> check!
- Bedenken of ik de manen laat groeien of niet :Y) -> check!
- Project slowfeeder [3/3] afmaken -> check!
- Project schuren afmaken -> vegers nog vastmaken, zodat ze lekker kunnen schuren -> check![



Al met al; redelijk tevreden :)) Met al het ziek zijn etc was het gewoon rot. Maar hij staat nu relax op de trailer, met klep dicht en kan braaf wachten als alles open gaat. Ook weer gereden, dus dat is super fijn <3

Maart:
- Trailerles [0/5]
- Dressuurles [0/2]
- Wandelen [0/1]
- Verder met paddockverrijking: 1x slowfeeder maken, 1x slowfeeder repareren, vierkante meter met hout afzetten, schuurmogelijkheden uitbreiden.
- Voetjes weer netjes maken

Flubberboot

Berichten: 3001
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 20:58

Ja ik ben eigenlijk super tevreden over hoe februari is gegaan! Ik kon mooi langzaam opbouwen met Tet en heb de eerste stap naar een echte buitenrit is gezet met Pedro!

Mijn doel voor maart met Tet is misschien geeneens haalbaar... Mevrouw kwam vanmiddag kreupel uit de paddock... Zat een klein steentje in haar hoef dus hopelijk komt het daar vandaan. Hoef voelt waar het steentje zat ook warmer aan.

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 17:42

c_alsemgeest schreef:
Februari:
-Zelf veel trainen en fysio om dat lijf in het gareel te krijgen. Zodat ik meer dan 2 rondjes door kan zitten, aangezien ik met hem minimaal in het M2 moet beginnen is dat wel handig _O-

-lessen, gericht op lossigheid en tempo controle. Dus echt basis, want de oefeningen an sich zijn erg makkelijk met hem als die basis voorwaarden kloppend zijn. Maar dat is dus soms nog wisselend, ook omdat mijn eigen lijf soms wat tegen werkt.
Want aan de dubbele lijnen gaat dit makkelijker, dus ik ben zelf de beperkende factor :+
Het gaat echt wel goed met rijden, maar er zijn altijd dingen die beter kunnen.



-clinic eind van de maand bij ons op stal. Meteen een goede toets voor mijn herstel en ons niveau.

-als alles qua herstel voorspoedig gaat wil ik ook kijken of we een klein sprongetje kunnen maken. Heb geen idee wat hij daarvan vind en of hij dat kan. Maar ik vind het zelf altijd erg leuk voor de afwisseling. En ze worden er altijd toch wel fijn van.

-rij foto's maken, want heb nu eigenlijk alleen foto's van de eerste keer dat ik hem uit ging proberen en oortjes foto's in de bak en buiten :')


Mijn doelen van vorige maand...

Foto's op filmpjes van de clinic en wat wazige stills na... niet gelukt :')


Mijn eigen herstel gaat voorspoedig.
Ben er bijna klaar voor, dus binnenkort na de wintersport een startkaart aanvragen :=



Afbeelding

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:37

Flubberboot: Is Pedro naar Doha geweest of jij? :D
Leuk dat je al van het erf bent geraakt. Alles begint bij het begin he.

Marley: Goed idee om dat Trailerladen op een vaste dag te doen. Ik kom er maar niet aan toe omdat ik altijd iets anders bedankt of geen zin heb om de trailer aan te pikken. Misschien moet ik al een moment vastleggen voor maart.
Drie hoeven op de klep is een mooi, concreet doel trouwens. Kleine stappen zijn ook stappen :)

Lien: Top vooruitgang met de trailer! Woehoew!

Alsemgeest: Soms gaat het eens niet volgens plan. Geeft ook niet. En je moet zelf natuurlijk ook eerst een beetje lekker in je vel zitten.

Citaat:
Voor februari:
- minstens 1x trailerladen - echt oefenen niet gelukt, wel een keer op verplaatsing geweest wat bevestigde dat we nog moeten oefenen :P
- een keer springen - we werken nu vaak met een mini sprongetje als fysiek doel, dus half en half gehaald
- nog eens gaan buitenrijden - 2 maal op buitenrit geweest
- dat halster laten graveren :') - mislukt

Ik heb niet heel veel inspiratie voor maart eerlijk gezegd. Dan maar hele kleine doelen.
- 2x buitenrijden (één keer al gepland)
- manen knippen
- verder werken met het sprongetje als motivatie (lekker vaag maar ik durf er niet al te concrete doelen aan verbinden)
- 1x trailer laden oefenen

Flubberboot

Berichten: 3001
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 18:47

Pedro is naar Doha geweest met mijn moeder! Was eigenlijk niet helemaal de bedoeling maar als je eenmaal de vraagt krijgt of je wilt gaan, en alles is eigenlijk in orde, moet je haast wel ja zeggen tegen zo een kans!

Leuk om te zien hoe iedereen het afgelopen maand gedaan heeft! Ik zie veel successen voorbij komen! Ik zie weer mooie doelen voor maart voorbij komen! Succes iedereen!!

Katyatje

Berichten: 1868
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:01

En wat hebben ze daar gedaan als ik zo nieuwsgierig mag zijn? :D

Flubberboot

Berichten: 3001
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 19:28

Katyatje schreef:
En wat hebben ze daar gedaan als ik zo nieuwsgierig mag zijn? :D

Parardressuur wedstrijd gereden! Grade 3! Hebben ze super goed gedaan! Pedro wilt nog wel eens stuiteren op wedstrijd maar dat heeft hij daar totaal niet gedaan dus we zijn super trots!

c_alsemgeest

Berichten: 20864
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:03

Flubberboot schreef:
Katyatje schreef:
En wat hebben ze daar gedaan als ik zo nieuwsgierig mag zijn? :D

Parardressuur wedstrijd gereden! Grade 3! Hebben ze super goed gedaan! Pedro wilt nog wel eens stuiteren op wedstrijd maar dat heeft hij daar totaal niet gedaan dus we zijn super trots!

Gaaf dat het zo goed ging, Doha blijft een bijzondere wedstrijd zo midden in het zand :D

Flubberboot

Berichten: 3001
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:10

Jaa Doha is echt meeega vet! Ze heeft daar flink genoten en het was voor haar een enorm fijne ervaring! Helaas was het besluit voor mij te kortdag om mee te kunnen ivm werk en school, maar ook ik heb genoten doormiddel van de foto’s die ze stuurde. Hopelijk mag ze nog een keertje gaan en kan ik dan wel mee!

jazzejam

Berichten: 416
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 22:18

Flubberboot Dat lijkt me een hele happening met paard en al naar Doha. Neem aan dat ze met het vliegtuig zijn gegaan. Moest die nog in quarantaine vooraf?

Katyatje hier moeten we ook nodig de manen knippen van de paarden. Lekker fris het voorjaar in. :Y)

C_alsemgeest wel goed terug komen van wintersport. En dan lekker in het outdoorseizoen weer starten.

Hier met het mooie weer maar eens de deken af van de senior gehaald. Zijn enige doel voor de rest van het jaar is op gewicht blijven. En ik was niet ontevreden over hoe hij er nu eind van de winter bij staat.

Afbeelding


Afbeelding

Schimmel merrie heeft nog even rust. Zwelling is zo goed als weg en volgende week mag de plug uit het gat. Daarna gaan we haar weer op pakken.

En als de DA er dan toch is kunnen de andere twee gelijk de tanden gevijld krijgen.

DemiSisa

Berichten: 1085
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 17:22

Ziet er best heel netjes uit jazzejam!
Gaaf Flubberboot. Mooi dat het goed ging.
c_alsemgeest: gaaf. Benieuwd naar jullie debuut!

Ik merk dat ik het toch lastig vind hier (actief) mee te kletsen. Gaat best heel snel en dat hou ik niet goed bij :o Daarnaast gooi ik ook liever niet alles maarzo openbaar. Is toch een dingetje.
Zijn er misschien bokkers die het zien zitten om privé wat vaker te kletsen? Mag ook in een klein groepje. Soms toch best prettig om elkaar om hulp/advies te kunnen vragen of echt even lekker over de avonturen te praten.

JoycexEnya

Berichten: 5959
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:06

Ja ik hou ook echt niets bij. Dus doe denk gewoon mijn doelen. Betsy is dinsdag verhuisd naar pensionstal, vind weer lastig om doelen te verzinnen

Flubberboot

Berichten: 3001
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Doelen en volg je paard 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:11

Ik red het ook niet om op iedereen te reageren helaas. Meelezen lukt gelukkig wel!

@jazzejam Ze zijn inderdaad gevlogen! Pedro vond dat best spannend maar hij settelde gelukkig snel in Doha! Quarantaine was niet nodig zo ver ik meekreeg. Hij is wel wat dagen bij de vervoerder geweest dus misschien dat dat valt onder quarantaine. Wel hebben enorm vaak per dag de temperatuur moeten meten en hij heeft twee neusswabs gehad en nog wat onderzoeken bij de DA. Al dat geregel heb ik me niet zo bezig mee gehouden, kreeg al stres als ik eraan dacht :') Mijn moeder heeft alles geregeld dus ik weet niet 100% zeker hoe en wat.