Een tweede kans voor Joep, een Welsh A hengst veulentje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Een tweede kans voor Joep, een Welsh A hengst veulentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 10:00

Het valt me op dat hij op de foto's vaker met zijn goede oog richting andere pony's staat. Ik had verwacht dat hij de anderen aan zijn linkerzijde zou zetten, zodat die kant beschermd is.

Hij is echt een heerlijk diertje hè

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 13:05

Wat fijn om te lezen dat hij meer speelt en veulen is. Wat een dropje is het toch <3
Lijkt me dankbaar om te zien dat hij zich zo ontwikkelt.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 15:42

Wat een dotje is het ook hè… keep spammen TS

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 15:48

Jaydee_WP schreef:
senna21 schreef:
Fijn dat het beter gaat.
Ik wil niet zeuren TS, maar Strongid P werkt niet tegen bloedwormen. Bij een jong paard wat slecht groeit is er een grote kans op een bloedworminfectie. Die zie je in deze periode niet in een mestonderzoek.
https://paardenpraktijkutrecht.nl/de-bl ... estrijden/

Speciaal voor jou heb ik het even terug gekeken ;) , 8 december hebben alle paarden een equest pramox gehad.
Ik weet dat ze scherp zijn op het ontwormen dus kon me niet voorstellen als ze die gemist zouden hebben.
Ik hou het soms ook niet meer bij allemaal, maar er is dus zeker wel extra ontwormd.
Deze ontworming wordt dus wel altijd preventief aan alle paarden gegeven.

Joep ook? Pramox kan echt gevaarlijk zijn voor veulens jonger dan 6,5 maanden of met een laag gewicht (bij pramox kan 1,5x overdoseren al gevolgen hebben). Is wel wat om in de gaten te houden met zulke kleintjes.

Fijn dat hij langzaam de goede kant op gaat. Het kost ook gewoon tijd als ze en een achterstand hebben opgelopen en je al in de winterperiode zit.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-23 20:14

Hij blijft zo schattig !

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-23 21:18

Joep ook? Pramox kan echt gevaarlijk zijn voor veulens jonger dan 6,5 maanden of met een laag gewicht (bij pramox kan 1,5x overdoseren al gevolgen hebben). Is wel wat om in de gaten te houden met zulke kleintjes.

Fijn dat hij langzaam de goede kant op gaat. Het kost ook gewoon tijd als ze en een achterstand hebben opgelopen en je al in de winterperiode zit.[/quote]

Joep heeft 'm om die reden wel wzt later gehad dan de rest. Wanneer weet ik niet meer precies.

Joep is inderdaad echt een lieverdje! <3 Hij is zo mensgericht, hij zou het straks misschien wel leuk doen op een zorgboerderij ofzo. Maar dat is voor latere zorg! Eerst nog wat stapjes vooruit maken! So far so good!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 15:39

Gisteren heb ik mijn veulen uit de opfok gehaald. Ze staat in de kudde bij Joep en haar moeder.
Vanmorgen stonden zij en Joep gezellig samen te lunchen! <3 :Y)

Afbeelding

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 18:12

Wat een stel lieve snoetjes! Leuk veulen, valentijntje voor Joep <3

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:31

Kijk nou die hoofdjes, smelt... <3

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:10

Hoe gaat het met kleine Joep? :+

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 10:13

Joep gaat lekker! Afgelopen maandag is mijn veulen van vorig jaar erbij gekomen (opgehaald uit de opfok). Natuurlijk moest de kudde even rennen en werd speciaal voor de gelegenheid even het weiland open gezet. Zo leuk om te zien hoe Joep vrolijk (En hard!) met de kudde mee rende! <3

Afbeelding

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:39

Superfijn dat hij zich zo goed voelt!!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:08

Echt fijn om te zien dat hij zo lekker opknapt !
En dat hij zo goed in de kudde past :) <3

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:04

Op Markplaats staat een copie van Joep. Ik dacht eerst dat hij het was, maar die heeft niet dat oogje.

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 22:08

pillow schreef:
Op Markplaats staat een copie van Joep. Ik dacht eerst dat hij het was, maar die heeft niet dat oogje.

Ik heb meteen even gekeken en gevonden! Ik snap dat je even dacht dat het Joep was. Zelfde grijze kleur en brede bles. <3
Joep blijft nog even bij ons. Helaas zal ik straks voor hem wel een ander huisje moeten vinden. ;(
Ik zat te denken aan een zorgboerderij of kinderboerderij. Of als (extra) gezelschapspony lekker bij mensen aan huis.
Tegen die tijd laat ik het hier zeker weten, wie weet hebben mensen hier goede contacten. :')

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:45

Dat word ruzie om wie van bokt hem gaat kopen :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 23:08

Ik denk dat mijn merrie hem opeet, maar anders had ik deze jongen wel als gezelschap in de wei willen hebben.
Ben een beetje verliefd op hem <3

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 10:43

Wat een heerlijk frummeltje is het toch! Ik volg af en toe voor wat heerlijke Joep-spam. Wat onwijs jammer dat hij niet bij je kan blijven. Hij lijkt mij erg gelukkig. Je kunt natuurlijk niet alles houden, ookal neemt hij maar zo'n klein plekje in. <3 Wat heb je goed werk verricht met hem zo'n fijn huis te bieden!

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-23 09:39

nikysa90 schreef:
Wat een heerlijk frummeltje is het toch! Ik volg af en toe voor wat heerlijke Joep-spam. Wat onwijs jammer dat hij niet bij je kan blijven. Hij lijkt mij erg gelukkig. Je kunt natuurlijk niet alles houden, ookal neemt hij maar zo'n klein plekje in. <3 Wat heb je goed werk verricht met hem zo'n fijn huis te bieden!

Ja heel jammer... :( maar dat wist ik toen ik eraan begon, dus ik ben wel een beetje voorbereid.
Eigenlijk kon ik er al niet aan beginnen maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen.
Ik heb ze allemaal in pension staan. Als ze nou aan huis stonden was eentje meer of minder geen probleem uiteraard.

Ik weet zeker dat Joep straks een heel mooi huisje gaat krijgen, als hij er aan toe is. Daar ga ik zeker mijn best voor doen! :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 10:08

<3

Hij lijkt nu ook te gaan groeien?
Arme mannetje, wat een achterstand heeft hij moeten inhalen om tot hier te komen.
Zo fijn dat hij nu zoveel sterker is.

God mag weten hoe het met hem was afgelopen als jij je niet of hem ontfermt had.
Blíjft schandalig dat hij is meegegeven aan die handelaar.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 11:55

Jaydee_WP schreef:
nikysa90 schreef:

Ja heel jammer... :( maar dat wist ik toen ik eraan begon, dus ik ben wel een beetje voorbereid.
Eigenlijk kon ik er al niet aan beginnen maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen.
Ik heb ze allemaal in pension staan. Als ze nou aan huis stonden was eentje meer of minder geen probleem uiteraard.

Ik weet zeker dat Joep straks een heel mooi huisje gaat krijgen, als hij er aan toe is. Daar ga ik zeker mijn best voor doen! :')

Dan is het extra fantastisch dat je dat doet!! Ik dacht dat ze bij je aan huis stonden. Heb ik niet goed gelezen dus. Wat een groot hart heb jij! Fantastisch

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 20:28

Wat een heerlijk snoetje heeft Joep toch !

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 16:23

Heb je nog Joep-spam? <3

Jaydee_WP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 16:48

Ja zeker heb ik nog Joep spam!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding