Poekkie schreef:Ja dat klopt. Ik heb alleen nog maar pensionklanten voor het financiële aspect. De liefde voor paarden houden is met al dat gezeur tegenwoordig wel beperkt tot mijn eigen paarden, maar daarvoor heb ik die habbekrats van de stal wel nodig.
Dat is een keuze maar ook geen keuze…. Mijn fulltime job is ook een keuze maar het alternatief is geen geld hebben.
Maar dan nog is dit een ergernissentopic. Lijkt mij de ideale plaats om te zeggen dat ik mij verschrikkelijk erger aan de attitude van de huidige pensionklant. Dat heeft verder niets te maken met hoe ik de dieren verzorg of mijn stal run.
Ik bedoel het niet rot en je mag het hier ook schrijven, maar wat je hier schrijft, is wel ook een deel van jouw probleem.
Je hebt er geen liefde meer voor en je ergert je. Dat maakt echt wel degelijk uit.
Net als ik zei, dat er heel veel verschillende soorten stallen zijn en verschillende type stalhouders en je echt ziet dat die allemaal een ander type klanten trekken, tegen bepaalde problemen aanlopen die passen bij het type bedrijf etc.
Kinke schreef:iedere paardeneigenaar zou eens een jaartje hun paard aan huis moeten hebben. Dan pas weet je wat paarden houden betekent.
Wij deden ze altijd al zelf en hebben ze ruim 3jr aan huis, maar hebben er geen enkel nadeel van en ik ben heel blij dat we die stap gezet hebben. Juist omdat ik in pension staan of op een huurplek staan echt vreselijk vond.
Ik ga never nooit meer in pension. Misschien ooit als we 1 paard overhouden dat we daar een plek voor zouden moeten zoeken, maar ik vind het juist puur gemak dat ze aan huis staan.