Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1995

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:38

Morgen ga ik kijken, ik ben zo ontzettend zenuwachtig :')
Dit had ik de vorige keer met het kijken naar paarden totaal niet, ik snap er niks van.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 14:28

Veel plezier bij de bezichtiging, ik ga zondag terug naar paard waar ik geweest was. Geen andere bezichtigingen meer gepland want geen zin in dat ik weer zoveel last van mijn rug krijg.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:08

Yay nu zo een 17 paarden bezocht te hebben uiteindelijk voor een heel ander paardje gevallen dan ik zocht.. maar ja dat hoor je wel vaker haha. Gisteren hebben we haar verhuisd, ze moet nog enorm wennen maar ik heb absoluut geen haast en geef haar alle tijd die ze nodig heeft voor we wat meer dingetjes gaan ondernemen.

Afbeelding

Ik blijf hier volgen ik ben benieuwd of er nog iemand met een pony/paard thuiskomt met een flink afwijkend zoekplaatje haha.
Zo begon ik met zoeken naar een pony tussen de 6 en de 11. Al snel merkte ik dat een jonger dier wat meer voegden bij mijn idee van rijden ik liep tegen veel dingen aan die niet fijn voelde, dus ook naar jongere diertjes gaan kijken dus zo doende opzoek naar een pony tussen de 3 en de .. en tja.. dan word je verliefd op een 1,5 jarige hahah eerst een paar keer bezocht maar ik durfde de stap niet goed te zetten. Merkte dat ik niet meer de drive had om nog bij andere paarden te kijken leek wel of ik steeds redene verzon.. al met al dus mijn hart verloren en zodoende na zeker weten dat ik genoeg hulp in mijn omgeving had toch de stap gezet. En wat ben ik al gek op haar ik durf te zeggen dat ik nog nooit zo een verliefd gevoel gehad heb bij een paard, ook al is ze nu door de verhuizing even niet haar knuffelige zelf maar komt uiteindelijk vast weer goed als ze meer op haar gemak is. Grappig hoe het soms loopt het had gewoon zo moeten zijn, ze stond namelijk nergens echt te koop ik kwam via via bij haar eigenaar en ze liet haar paarden zien.. en tja vanaf dat moment was het een gedane zaak haha

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:48

rijpaarden schreef:
Op welke websites zoeken jullie naar een paard? Ik ken ehorses, marktplaats en sporthorses. Worden die ook door jullie veel gebruikt? Zijn er nog meer goede sites?

Ik kijk ook op Ehorses.com, marktplaats, tweedehands.be (de belgische marktplaats), bokt markt en verder facebookgroepen van de specifieke rassen waar ik naar opzoek ben. :D

Ik ga morgen naar een Criollo merrie kijken! Ik ben zo benieuwd. *\o/* Omdat ik nergens een leuke Criollo te koop zag staan, heb ik een oproepje geplaatst op een facebookpagina met liefhebbers van het ras. En via Whatsapp heeft iemand contact opgenomen. Ze is mar 2.5 jaar en dus eigenlijk te jong en niet beleerd, maar we zien wel. :))

He, wat leuk zeg ittheclown! Veel succes met je aanwinst! :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 19:20

Voor degene die een recreatief/wandelpaardje zoeken. Ik zag net op fb dat Tess De Weerdt (ben haar boktnaam even kwijt) een hele leuke te koop heeft staan.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:31

CalipsoLover schreef:
Voor degene die een recreatief/wandelpaardje zoeken. Ik zag net op fb dat Tess De Weerdt (ben haar boktnaam even kwijt) een hele leuke te koop heeft staan.

TessJazz dacht ik :)
Maar kan je vinden via haar bedrijf denk ik? "Tess de weerdt instructie..."

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:44

Kiki1995 schreef:
Morgen ga ik kijken, ik ben zo ontzettend zenuwachtig :')
Dit had ik de vorige keer met het kijken naar paarden totaal niet, ik snap er niks van.

Ahhh, spannend. Heel veel plezier. Retjehorse, ook veel plezier morgen.

ittheclown schreef:
Yay nu zo een 17 paarden bezocht te hebben uiteindelijk voor een heel ander paardje gevallen dan ik zocht.. maar ja dat hoor je wel vaker haha. Gisteren hebben we haar verhuisd, ze moet nog enorm wennen maar ik heb absoluut geen haast en geef haar alle tijd die ze nodig heeft voor we wat meer dingetjes gaan ondernemen.

[ [url=m/jTEQV6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik blijf hier volgen ik ben benieuwd of er nog iemand met een pony/paard thuiskomt met een flink afwijkend zoekplaatje haha.
Zo begon ik met zoeken naar een pony tussen de 6 en de 11. Al snel merkte ik dat een jonger dier wat meer voegden bij mijn idee van rijden ik liep tegen veel dingen aan die niet fijn voelde, dus ook naar jongere diertjes gaan kijken dus zo doende opzoek naar een pony tussen de 3 en de .. en tja.. dan word je verliefd op een 1,5 jarige hahah eerst een paar keer bezocht maar ik durfde de stap niet goed te zetten. Merkte dat ik niet meer de drive had om nog bij andere paarden te kijken leek wel of ik steeds redene verzon.. al met al dus mijn hart verloren en zodoende na zeker weten dat ik genoeg hulp in mijn omgeving had toch de stap gezet. En wat ben ik al gek op haar ik durf te zeggen dat ik nog nooit zo een verliefd gevoel gehad heb bij een paard, ook al is ze nu door de verhuizing even niet haar knuffelige zelf maar komt uiteindelijk vast weer goed als ze meer op haar gemak is. Grappig hoe het soms loopt het had gewoon zo moeten zijn, ze stond namelijk nergens echt te koop ik kwam via via bij haar eigenaar en ze liet haar paarden zien.. en tja vanaf dat moment was het een gedane zaak haha

Wat ziet ze er schattig uit!

Iemand vroeg nog naar mogelijke websites voor paarden. De bokt markt is ook nog een optie.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:41

Proficiat ittheclown! Zo loopt het toch vaak he, dat je met iets totaal anders thuiskomt dan dat je voor ogen had :) Ziet er idd een beetje bedeesd uit, hopelijk bloeit ze snel open.

Mijn afspraak van vandaag is gisteren door de eigenaar gecanceld doordat ze besloten hebben hem toch te houden, en er een verzorger voor gevonden hadden. Jammer, maar zal wel weer iets anders op mijn pad komen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:16

ittheclown schreef:

Wat een leukerd <3

Wat is de verwachte stokmaat?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 22:35

witroosje schreef:
CalipsoLover schreef:

TessJazz dacht ik :)
Maar kan je vinden via haar bedrijf denk ik? "Tess de weerdt instructie..."

Geen idee, zag het per toeval voorbij komen. Maar vond het alleszins een heel leuk paardje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 22:40

ittheclown schreef:

Wat een leukje <3. Ontzettend wakker en vriendelijk oog. Mooi.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:36

Paardenfan25 schreef:
Wat een leukerd <3

Wat is de verwachte stokmaat?

Ze is nu schat ik zo een 136 cm haar vader en moeder waren beiden rond de 148 dus ik verwacht dat ze toch de 145 wel gaat halen, ze had ietsjes groei achterstand maar is aan een inhaal slag begonnen haha. Zoiezo ben ik zelf niet zo heel groot en ze heeft flinke gewrichten dus ik vermoed dat het kwa stokmaat wel goed gaat komen.

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 09:59

Ik kwam dit topic per toeval tegen, mag ik me hier ook melden? (Al word ik waarschijnlijk gewoon een stille meelezer)

2020 wordt normaal gezien ook het jaar waarin ik een eigen paard ga zoeken. Ik rij nu al 16 jaar, waarvan 14 jaar met manegepony’s en -paarden en nu de laatste 2 jaar met het paardje van een kennis. De cliché pennydroom van een eigen paard mag nu dus wel eens in vervulling gaan.

Enkele weken geleden was het al bijna raak. Gaan kijken bij een paard en ik was al verliefd. Helaas afgekeurd vanwege artrose, dus de zoektocht gaat verder.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 12:59

Hey! Je bent zeker welkom. Wat jammer dat die is afgekeurd, maar des te beter dat je daarvan op de hoogte bent want een paard met artrose ben je niks mee (heb er zelf een).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 16:12

Ik mag zondag in de herkansing, nadat ik mijn vorige afspraken heb afgezegd. Beide merries staan nog te koop, hengstje is verkocht. Doe wel nog een fokker aan die een aantal jonge dieren te koop heeft. Ben zó benieuwd!

Een jong dier laat ik alleen klinisch keuren. Is voor mij ook slechts voor recreatie. Voor sport en > €5000 zou ik wel RX keuren. Een paard wat ik al jaren bijrijd zou ik niet keuren, denk ik.

Ittheclown, wat een mooi koppie <3

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:08

Ja jongens, ik ben tot over mijn oren verliefd. De liefste tinker die ik ooit heb gezien. 19 jaar oud, prima conditie en een ontzettend lief en rustig karakter.
De verkoopster heeft nu nog meerdere kijkers voor aankomende week en gaat dan beslissen bij wie hij het beste huisje krijgt, maar ik hoop zo dat ik het word. Wat een schatje is het!

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:18

Wat leuk, ik duim voor je! Nog iemand die een ouder paard mogelijk neemt.

Wat wil je met hem/haar gaan doen?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 00:17

Wat leuk dat het goed ging Kiki! Laat je ze wel nog keuren?

Moest nog iemand geïnteresseerd zijn in een leuke recreatie/springmerrie van 17 jaar, stuur mij maar een pb, er staat er eentje te koop die ik nog gereden heb. Helaas niks voor mij en ik wil een jong dressuurpaard.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:20

miezelke: He, wat balen zeg dat de eigenaars de verkoop alsnog geannuleerd hebben. :( Maar inderdaad, ik ben van mening dat het niet voorbestemd is dan, er komt vast een ander geweldig dier op je pad. :D

dollyspikkel: Leuk dat je na zoveel jaar eindelijk op zoek kan naar je eigen vriendje/vriendinnetje! Veel succes bij je zoektocht! *\o/*
Zo jammer dat je verliefd geworden bent maar dat hij afgekeurd is. Dat is erg teleurstellend, maar je maatje loopt vast nog ergens rond. :(:)

Chubby: Succes zondag! :D

Kiki1995: Oh, ik ga duimen dat de Tinker naar jou mag komen! *\o/*

Ik heb mijn paardje gevonden. Het is bijna officieel, ze is nog niet betaald dus eigenlijk nog niet van mij, maar dat wordt ze wel. :D
Retjethorse schreef:
Ik kom me ook melden! :D
Ik ben voor mijn moeder opzoek naar een braaf en bomproof wandelpaard. Zij is niet de meest zelfzekere/beste ruiter, dus een kalm paard is echt een must.
Mijn moeder is maar 1m58 dus de voorkeur gaat uit naar een paard kleiner dan 1m60.

En mijn voorkeur gaat voornamelijk uit naar de wat meer bijzondere rassen. Op nummer 1 staat de Akhal Teke. Daar heb ik er al eentje van rondlopen (alleen is die nog vrij groen, anders was die perfect voor mijn moeder). Verder vinden we Criollo's en Rocky Mountain horses ook erg leuk. :D Alleen jammer dat er weinig bereden paarden van deze rassen te koop staan. :')

Een vast budget dat ik wil uitgeven is er niet, dat hangt wat af van welk dier op ons pad komt en waarmee het klikt.
Dit was waar ik naar opzoek was. Ik ben niet helemaal thuis gekomen met wat ik wou. Ik was voornamelijk op zoek naar een reeds beleerd paard, en ik heb een 2.5 jarige merrie gekocht. :') Die dus nog niet beleerd is. :+
Het is een Criollo merrie, Naranja genaamd (Spaans voor... jaja sinaasappel, vanwege haar kleur _O- ). Ze blijft bij de fokker staan tot ze zadelmak gemaakt is. Eenmaal de basis er netjes op zit, kan ze naar mij komen.
De fokkers zijn echt super gezellige en gastvrije mensen, ze kunnen uren praten over hun paarden en ik zou met alle liefde blijven luisteren, zo gepassioneerd zijn ze. <3 Naranja is erg mensgericht en vindt het volgens de fokker heerlijk om te kroelen. Ze stond samen met de andere tweejarige merries in de bak en was voornamelijk aan het spelen, waardoor ik niet zoveel kans had om uitgebreid te knuffelen, maar voordat we vertrokken stond ze opnieuw aan de bakrand en ben ik nog een knuffel gaan halen. Ze was erg lief en vond het heerlijk. :D En verder staan de Criollo's erom bekend om zowat bomproof te zijn, dat in combinatie met een goede opvoeding en dan gaan we daar een heerlijk paardje aan hebben. *\o/*

Meet Naranja:
Afbeelding

Ik blijf jullie zoektochten mee volgen trouwens! :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-20 01:02

Oh wat een knap ding <3

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:14

Wat een plaatje <3
Leuk om te zien dat er al een paar bokkers zijn die best vroeg in 2020 hun droompaard gevonden.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:20

Misschien leuk/fijn om een overzichtje te maken voor mensen die wat zoeken?
Ik heb 2 super fijne, leuke en lieve dressuurpaarden te koop die dit jaar 3 en 4 worden. Mocht er iemand zoiets zoeken mag je me altijd een berichtje sturen :).

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:22

Freyr schreef:
Wat leuk, ik duim voor je! Nog iemand die een ouder paard mogelijk neemt.

Wat wil je met hem/haar gaan doen?

Rustige buitenritten vooral, is echt een opstappen en wegrijden paardje. En een beetje grondwerk en hem op die manier uitdagen. Maar heb geen bakwerk of dressuur rijden op de planning.

@Calipsolover: nee ik denk het niet. Het kopen van een ouder paard is altijd met risico en ik denk dat keuren op die leeftijd niet veel waarde meer heeft. Als er iets met hem gebeurd waardoor hij niet meer berijdbaar is dan gaat hij lekker op onze wei aan huis met pensioen.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:45

x_tico schreef:
Misschien leuk/fijn om een overzichtje te maken voor mensen die wat zoeken?
Ik heb 2 super fijne, leuke en lieve dressuurpaarden te koop die dit jaar 3 en 4 worden. Mocht er iemand zoiets zoeken mag je me altijd een berichtje sturen :).

Goed idee!

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:47

Wie weet waar ik een brave D pony kan vinden voor een stalgenootje van mij? Hey is een klein meisje van 11 jaar. Ze wil graag een wedstrijdje springen. Moet echt een brave kinderpony zijn. Haar te drukke pony is net verkocht. Ze heeft haar elleboog gebroken en en half jaar geleden haar enkel. Wie heeft tips? Of weet een goede site? Ze zoekt in de prijsklasse 2000-3000.

Groetjes Manon! :D