LiannePuthzy schreef:Bah, vervelend dat je contract ontbonden is, hopelijk vind je snel een nieuwe leuke baan
Dankjewel
Helaas zitten we met een crisis. Dus is het lastig.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knert schreef:ik kan mij dit paard herinnerenn van toen ik zoekende was. Ik vermoed hij al langer met dat been aan het hansisen was. Dit paard is mij toen aangeboden van de eigenaar (particulier). Zij wou geen filmpjes van onder het zadel maken,... heb aangeboden zelf te komen rijden, maar ze moest hem wel eerst voorrijden.. Effin heel gedoe. Uiteindelijk trok ze zich terug. Later stond hij weer op internet. Toen heb ik haar weer benaderd. Op de hoop dat ze nu wel de gelegenheid had hem te tonen onder het zadel. Ook toen weer een hoop excusses. Ze wou er gewoon niet op en geen enkele kennis wou die taak op zich nemen. Ze wouden niet, waren ziek, gedoe op stal, durven niet...
Later een bericht dat ik hem goedkoper op mocht halen zonder te rijden. Toen ben ik def afgehaakt.
Het lag er te dik op dat er teveel op gestuurd werd dat ik hem kocht zonder hem onder het zadel te zien.
Nu zie ik dat je hem bij een handelaar hebt gekocht.
Ik denk dat dit paard een geschiedenis heeft aan dit been..............knip.
__Toverbal schreef:Jeetje wat gaat het heen en weer.. echt heel erg vervelend. En dan ook nog je baan, het zal inderdaad even een moeilijke periode worden.. ik hoop dat je er met frisse moed in blijft staan en gauw een baan weet te vinden om extra stress te voorkomen en dat je paard beetje bij beetje de goede kant op gaat.
Ik snap je verder wel met verhuizen. Soms weet je ook even niet meer wat je moet doen en wiens advies je moet aannemen. Je bent natuurlijk al heel open op internet waar (goed of slecht, welke daar gelaten) reacties op komen. Degene die in werkelijkheid naast je staat zou voor iemand met weinig verstand altijd prima aanvoelen natuurlijk. Al kan het nooit kwaad voor een second opinion, maar dat is ieders eigen keuze. En keuzes maken.. kan zo lastig zijn. Op naar goed nieuws!
Rocamor schreef:Even om te zien of ik het goed begrijp hoor:
- je hebt je paard vorig jaar bij een handelaar gekocht. Toen was ie volgens het paspoort (want hij had geen Carta) 5 jaar. Nu in 2020 zou hij dus 6 jaar zijn, volgens die gegevens
- er zijn dierenartsen bij bijgeweest, die hebben ook aangegeven dat ie 5/6 jaar oud zou moeten zijn
- je komt op de een of andere manier achter zijn stamboekgegevens en in het stamboek is het papier 2,5-3 jaar oud (en er vanuitgaande dat de papieren in orde gemaakt zijn terwijl [***] veulen was, dan zou [***] nu 2.5-3 jaar oud zijn)
- je komt er daarna achter dat de vriendin van de handelaar waar je [***] gekocht hebt een paard had dat Casanova heette en dat Casanova als twee druppels water op [***] lijkt
- gisteren is de tandarts geweest en die geeft aan dat [***] 5/6 of wellicht zelfs wel 12 is.
Snap ik het zo goed?
Knert, hoe oud was het paard dat jou aangeboden werd?
senna21 schreef:Verstandig TS.
Sterkte met de zorgen om werk etc.
Hopelijk biedt het zorgen voor je paard ook een beetje afleiding.
Hannanas schreef:Voordat je ooit weer op dit paard gaat zitten zou ik echt eerst zijn hele hals en rug op de foto zetten. Ongeacht de leeftijd of het verhaal hoort een paard niet deze halshouding te hebben.
Knert schreef:Wat goed dat je er wat van gaat maken. Je moet wat hè?
Maar achteraf terug kijkend? Was hij wel gekeurd? Was dit het wel waard? Als er al zoveel problemen zijn?
Ketly schreef:Even gebaseerd op je reactie in het andere topic: je twijfelde om een paard er bij te nemen. Als je zegt ik zou echt graag de sport in willen dan zou ik dat wel overwegen. Als je je ambitie in een ander paard kwijt kan denk ik dat je ook meer geduld met deze op kan brengen want volgens mij kriebelt het bij jou heel erg om los te kunnenDan krijgt [***] een eerlijke kans en dan krijg jij die ook!
LiannePuthzy schreef:Wat fijn dat het vanmiddag goed ging
Ach aan kikkers went hij vanzelf
Tieneke schreef:Je was toch?Citaat:niet van plan er weer op te stappen tot sowieso volgend jaar