[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:01

LiannePuthzy schreef:
Bah, vervelend dat je contract ontbonden is, hopelijk vind je snel een nieuwe leuke baan

Dankjewel

Helaas zitten we met een crisis. Dus is het lastig.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:46

Jeetje wat gaat het heen en weer.. echt heel erg vervelend. En dan ook nog je baan, het zal inderdaad even een moeilijke periode worden.. ik hoop dat je er met frisse moed in blijft staan en gauw een baan weet te vinden om extra stress te voorkomen en dat je paard beetje bij beetje de goede kant op gaat.
Ik snap je verder wel met verhuizen. Soms weet je ook even niet meer wat je moet doen en wiens advies je moet aannemen. Je bent natuurlijk al heel open op internet waar (goed of slecht, welke daar gelaten) reacties op komen. Degene die in werkelijkheid naast je staat zou voor iemand met weinig verstand altijd prima aanvoelen natuurlijk. Al kan het nooit kwaad voor een second opinion, maar dat is ieders eigen keuze. En keuzes maken.. kan zo lastig zijn. Op naar goed nieuws!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:30

Knert schreef:
ik kan mij dit paard herinnerenn van toen ik zoekende was. Ik vermoed hij al langer met dat been aan het hansisen was. Dit paard is mij toen aangeboden van de eigenaar (particulier). Zij wou geen filmpjes van onder het zadel maken,... heb aangeboden zelf te komen rijden, maar ze moest hem wel eerst voorrijden.. Effin heel gedoe. Uiteindelijk trok ze zich terug. Later stond hij weer op internet. Toen heb ik haar weer benaderd. Op de hoop dat ze nu wel de gelegenheid had hem te tonen onder het zadel. Ook toen weer een hoop excusses. Ze wou er gewoon niet op en geen enkele kennis wou die taak op zich nemen. Ze wouden niet, waren ziek, gedoe op stal, durven niet...

Later een bericht dat ik hem goedkoper op mocht halen zonder te rijden. Toen ben ik def afgehaakt.
Het lag er te dik op dat er teveel op gestuurd werd dat ik hem kocht zonder hem onder het zadel te zien.

Nu zie ik dat je hem bij een handelaar hebt gekocht.

Ik denk dat dit paard een geschiedenis heeft aan dit been..............knip.

De kans dat ik hem Toch herkende is dan wel ineens een stukje groter geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:52

__Toverbal schreef:
Jeetje wat gaat het heen en weer.. echt heel erg vervelend. En dan ook nog je baan, het zal inderdaad even een moeilijke periode worden.. ik hoop dat je er met frisse moed in blijft staan en gauw een baan weet te vinden om extra stress te voorkomen en dat je paard beetje bij beetje de goede kant op gaat.
Ik snap je verder wel met verhuizen. Soms weet je ook even niet meer wat je moet doen en wiens advies je moet aannemen. Je bent natuurlijk al heel open op internet waar (goed of slecht, welke daar gelaten) reacties op komen. Degene die in werkelijkheid naast je staat zou voor iemand met weinig verstand altijd prima aanvoelen natuurlijk. Al kan het nooit kwaad voor een second opinion, maar dat is ieders eigen keuze. En keuzes maken.. kan zo lastig zijn. Op naar goed nieuws!

Omdat ik nu van het stamboek hoor nee hij kan geen 6 zijn Spaanse gegevens kloppen, hier zeggen ze nee hij is sowieso geen 2.5 maar 5/6 hoor zelfs 12. Dan weet ik het niet meer. Heb besloten het paspoort aan te houden. Deze ga ik naar het stamboek sturen om mijn naam er in te zetten. Die handelaar wil ik er uit hebben.

Dus de zoektocht ga ik staken zeg maar. Hopelijk vind ik snel een baan. Maar ben bang dat ik wel eens thuis kan komen te zitten en dat vind ik vreselijk.

Rocamor

Re: Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:43

Even om te zien of ik het goed begrijp hoor:
- je hebt je paard vorig jaar bij een handelaar gekocht. Toen was ie volgens het paspoort (want hij had geen Carta) 5 jaar. Nu in 2020 zou hij dus 6 jaar zijn, volgens die gegevens
- er zijn dierenartsen bij bijgeweest, die hebben ook aangegeven dat ie 5/6 jaar oud zou moeten zijn
- je komt op de een of andere manier achter zijn stamboekgegevens en in het stamboek is het papier 2,5-3 jaar oud (en er vanuitgaande dat de papieren in orde gemaakt zijn terwijl Corazon veulen was, dan zou Corazon nu 2.5-3 jaar oud zijn)
- je komt er daarna achter dat de vriendin van de handelaar waar je Corazon gekocht hebt een paard had dat Casanova heette en dat Casanova als twee druppels water op Corazon lijkt
- gisteren is de tandarts geweest en die geeft aan dat Corazon 5/6 of wellicht zelfs wel 12 is.

Snap ik het zo goed?

Knert, hoe oud was het paard dat jou aangeboden werd?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:49

Jong.. maar weet heel veel gegevens niet meer.
Ik was Actief zoekende en heb onwijs veel Mailcontact/app/bel gehad meer veel mensen.

Enkel wat ik echt heb gezien blijft me meer bij.
De dame met wie ik contact had, had telkens smoesjes waardoor het nooit tot een ontmoeting liep. Daarna deed ze een voorstel, wat ik argwanend heb afgewezen. Toen nooit meer gesproken.

Maar de bouw en kleur is wel opvallend te noemen, vandaar dat ik het vermoeden heb dat deze mij wel werd aangeboden. Maar heb er geen gespreks geschiedenis meer van.

Omdat ts aangaf dat de tijdlijn niet overeen kon komen, liet ik het maar voor wat het was. Bovendien was het bij mij een vrouw. En bij ts een mannelijke handelaar.

Nu.. lijken de tijdlijnen wel veel meer passend te zijn.. en was dit dier misschien van de vriendin van die handelaar.

Mijn vermoeden wordt toch weer aangewakkerd

Hij was toen ook al niet rad. Als ik gelijk heb tenminste. Dat blijft een vraag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:01

Rocamor schreef:
Even om te zien of ik het goed begrijp hoor:
- je hebt je paard vorig jaar bij een handelaar gekocht. Toen was ie volgens het paspoort (want hij had geen Carta) 5 jaar. Nu in 2020 zou hij dus 6 jaar zijn, volgens die gegevens
- er zijn dierenartsen bij bijgeweest, die hebben ook aangegeven dat ie 5/6 jaar oud zou moeten zijn
- je komt op de een of andere manier achter zijn stamboekgegevens en in het stamboek is het papier 2,5-3 jaar oud (en er vanuitgaande dat de papieren in orde gemaakt zijn terwijl [***] veulen was, dan zou [***] nu 2.5-3 jaar oud zijn)
- je komt er daarna achter dat de vriendin van de handelaar waar je [***] gekocht hebt een paard had dat Casanova heette en dat Casanova als twee druppels water op [***] lijkt
- gisteren is de tandarts geweest en die geeft aan dat [***] 5/6 of wellicht zelfs wel 12 is.

Snap ik het zo goed?

Knert, hoe oud was het paard dat jou aangeboden werd?

Ja ik wou alleen weten waar ie vandaan zou komen. Dus pre stamboek gemaild. En die kwam met ja nou hij is geen 6 maar 3. Eeuuhh ja. Maar hij is geen 2.5 dat is onmogelijk gezien het gebit.

Paard van de vriendin van die handelaar zou nu ook 6 zijn. En die liep in 2018 onder het zadel. En dat was geen 1 jarige.

Dus ik weet het niet meer en laat het dan ook los. Ik ga gewoon van het paspoort uit. En laat hem sowieso even "staan" wat betreft rijden. Als ik hem mag oppakken zal dit voornamelijk grondwerk zijn. En wellicht dat ik er even een keer zonder zadel op stap, puur om het vertrouwen niet te verliezen van mijn kant.

Momenteel heb ik even te veel aan m'n hoofd om normaal te kunnen denken. Misschien dat ik in de toekomst verder ga puzzelen maar nu even niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:32

Verstandig TS.
Sterkte met de zorgen om werk etc.
Hopelijk biedt het zorgen voor je paard ook een beetje afleiding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:37

senna21 schreef:
Verstandig TS.
Sterkte met de zorgen om werk etc.
Hopelijk biedt het zorgen voor je paard ook een beetje afleiding.

Gelukkig ben ik afgelopen 8 weken er elke dag geweest (moest ook wel) en merk wel dat het goed helpt. Hoop wel heel erg dat ie opgepakt mag worden. Zodat ik weer wat meer uitdaging voor ons kan zoeken. Want ja wees nou eerlijk. 8 weken elke dag stappen en koelen is ook wel saai.

Vanmiddag horen we het :) pees lijkt in ieder geval al flink in dikte te zijn afgenomen. Maar ik zie hem elke dag. Vriendin van mij vond de vorige keer wel dat de pees qua dikte was afgenomen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:43

Voordat je ooit weer op dit paard gaat zitten zou ik echt eerst zijn hele hals en rug op de foto zetten. Ongeacht de leeftijd of het verhaal hoort een paard niet deze halshouding te hebben.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:44

Ps: sowieso ook met die ene scheve voet: heb je je al eens verdiept in C6/c7 malformaties en ontstekingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:14

Hannanas schreef:
Voordat je ooit weer op dit paard gaat zitten zou ik echt eerst zijn hele hals en rug op de foto zetten. Ongeacht de leeftijd of het verhaal hoort een paard niet deze halshouding te hebben.

Nee doe ik niet. Die hals houding is een moment opnamen, meeste van de tijd is het toch heel anders. De wasplaats is gewoon spannend.

Kan het momenteel ook niet betalen. Dus ga dat niet doen als het niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:25

Update over zijn kreupelheid:

Dierenarts is dus vandaag geweest. Buigproef weer gedaan. Nog wel duidelijk kreupel, maar wel 50% verbeterd dus goed teken!

Advies komende 3 maanden door gaan met stapwerk/grondwerk en mag belast op het harde stappen. Maar dan moet ie eerst fatsoenlijk aan de hand langs de weg kunnen.

Ook advies van de da het beslag er nog onder houden en verder met corrigeren van de hoef stand.

Afgesproken dit een vanaf nu een jaar te geven. Mocht ie niet beter worden of slechter aan het eind van dit jaar dan moet er een beslissing gemaakt worden. Maar ik ga er voor!

Over 3 maanden filmpjes en foto's door sturen (filmpjes recht uit stappen draven zoals vandaag)

Verwachting was wel dat hij ook wat minder zou lopen vanwege de peesblessure maar dit is gelukkig niet zo, die gaat juist super goed.

Ook heeft de da gelijk even maar de tanden gekeken, en die geeft em 7/8 jaar. Maar de andere dierenarts kan dat beter zeggen gaf ie aan. Dus die zullen we dan ook nog even laten kijken. Maar dat ie 6 is kan dus best kloppen! Gelukkig maar.

We gaan er wat van maken, en hopen dat ie met de juiste zorg toch beter gaat worden. Want als je de voorbenen vanaf de knie zou afhakken zeg maar zou ie helemaal goed zijn (uiteraard wel mogelijk in alle benen atrose, maar zolang hij er geen last van heeft is het geen probleem)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:32

Wat goed dat je er wat van gaat maken. Je moet wat hè?

Maar achteraf terug kijkend? Was hij wel gekeurd? Was dit het wel waard? Als er al zoveel problemen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:41

Knert schreef:
Wat goed dat je er wat van gaat maken. Je moet wat hè?

Maar achteraf terug kijkend? Was hij wel gekeurd? Was dit het wel waard? Als er al zoveel problemen zijn?

Hij is her zeker waard. Nog steeds. Ik heb er al zoveel van geleerd in korte tijd. En dat is al m'n geld waard. Dit leer je niet met een cursus of studie.

Ik heb em zelf niet gekeurd, en dat is mijn fout geweest. Toch blijf ik er voor streven dat ie klinisch weer goed word en het streven om B/L te kunnen rijden vond m'n dierenarts ook een mooi passend streven. En daarbij is m'n instelling ik kijk wel wat het paard aan kan.

En het was ook de bedoeling een project te kopen alleen natuurlijk niet met zoveel bemerkingen. Maar dat is niet erg, maakt het project wat groter en langer. Maar vind het wel leuk.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:31

Even gebaseerd op je reactie in het andere topic: je twijfelde om een paard er bij te nemen. Als je zegt ik zou echt graag de sport in willen dan zou ik dat wel overwegen. Als je je ambitie in een ander paard kwijt kan denk ik dat je ook meer geduld met deze op kan brengen want volgens mij kriebelt het bij jou heel erg om los te kunnen :D Dan krijgt Corazon een eerlijke kans en dan krijg jij die ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:37

Ketly schreef:
Even gebaseerd op je reactie in het andere topic: je twijfelde om een paard er bij te nemen. Als je zegt ik zou echt graag de sport in willen dan zou ik dat wel overwegen. Als je je ambitie in een ander paard kwijt kan denk ik dat je ook meer geduld met deze op kan brengen want volgens mij kriebelt het bij jou heel erg om los te kunnen :D Dan krijgt [***] een eerlijke kans en dan krijg jij die ook!

Heb zeker de tijd en geduld met [***]! Heb voor nu geen ambities omdat ik zelf fysiek en emotioneel ook niet in balans ben. Dus heb momenteel geen behoefte om een paard te trainen. Wel ga ik kijken naar een paardje wat ik 2 keer per week ofzo kan bijrijden. Als ik weer een baan heb en vastigheid, ga ik opzoek naar een jong paardje.

Bewust ook jong, omdat ik momenteel gewoon niet instaat ben om op wedstrijd niveau te gaan trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:19

Update:

Vrijdag zijn we ook voor het eerst bewust bezig geweest met langs de weg oefenen. Wel hengstenketting en een extra touwtje, dus met 2 man er naast. Maar ondanks mega veel spanning deed ie het vooral de tweede keer beter (vriendin van mij nam de hengstenketting over, ik had teveel spanning)

En gister ben ik even met het krukje gaan oefenen en er even opgestapt (niet gelopen) en hij bleef zooooo braaf stilstaan. Ook kwam hij voor het eerst in z'n box met z'n hoofdje door het Luik voor mij. Ondanks dat het echt mega slecht met mij gaat, merk ik dat het de band tussen mij en [***] sterker maakt. Dus mijn keuze is gemaakt, ik ga voor [***] en de rest kan me niets meer schelen. M'n paard geeft blijkbaar wel om me hahaha. Vond het zo mooi.

Normaal blijft ie overigens staan eten, hij had eten genoeg, maar kwam echt naar me toe <3 <3

Vandaag gaan we weer even langs de weg, hopelijk komen we dan wat verder als 50 meter van het hek hahaha en zijn er geen enge motors en auto's. Fietsers zijn trouwens ook van dichtbij ongelooflijk interessant volgens meneer. Dus we gaan het zien.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:23

<3 op dat soort momenten zijn dierenvrienden extra je levenslust! Fijn dat je zo je ei kwijt kunt bij hem en jullie band steeds hechter wordt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 09:31

Hannanas schreef:
<3 op dat soort momenten zijn dierenvrienden extra je levenslust! Fijn dat je zo je ei kwijt kunt bij hem en jullie band steeds hechter wordt :)

Jaa echt wel, m'n ei kan ik niet kwijt, maar voel me dan wel weer een stukje beter. Want dat is er toch nog iemand die om me geeft hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:56

Ik heb echt een geweldig braaf paard. Vandaag weer langs de weg gaan wandelen, stukje verder. En hij ging zelfs lekker ontspannen en om zich heen kijken, alsof hij het elke dag doet. Ook de terug weg, hij wou even dribbelen, maar na 1 keer even zeggen dat het niet de bedoeling is liep ie lekker door zoals het moest. Hij wou zelfs recht uit toen we de oprit weer wouden opdraaien hahah geweldig. Toen ook nog even er op gestapt, rondje over het erf (harde, dus dat mocht). En ach hij was zo lief weer. Hij ging ook gwn netjes aan de teugel. Kon wel goed zijn Scheefheid voelen, maar hij zat heerlijk.

Kortom korte maar positieve middag. We gaan dit nu zo'n 2 a 3 keer per week doen. En hopelijk kan ik dan straks ook gewoon alleen (of m'n vriendin) en dat er op ook gaat lukken, maar dan wil ik wel met zadel. Ben bang dat ik er anders zo naast lig hahaha.

Hij is trouwens best bombproof, racefietsers boeien niet, oude mensen op elektrische fietsen niet. Auto's niet motors niet. En vanuit de bak interesseert een politie auto met sirenes hem ook niet veel. Maar kikkers, tsja die bijten en zijn dood eng. Hahaha

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:59

Wat fijn dat het vanmiddag goed ging
Ach aan kikkers went hij vanzelf :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:05

LiannePuthzy schreef:
Wat fijn dat het vanmiddag goed ging
Ach aan kikkers went hij vanzelf :')

Jaa zo fijn, ben ineens super vrolijk, terwijl dat wel ver te zoeken was eigenlijk. Zo bijzonder hoe een dier dag voor elkaar krijgt hahaha

Hij zal wel moeten. Baasje komt ook met hele gekke dingen aanzetten. Zoals rode pionnen, die eten je ook op hahahaha de bak grenst direct aan een sloot. Dus die kikkers hoor je de hele dag door wel.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:23

Je was toch
Citaat:
niet van plan er weer op te stappen tot sowieso volgend jaar
?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 19:45

Tieneke schreef:
Je was toch
Citaat:
niet van plan er weer op te stappen tot sowieso volgend jaar
?

Nee, maar de dierenarts gaf aan belast stappen mag. Dus stap we gwn even een rondje zonder zadel opz op het harde. Maar echt rijden, dat doe ik pas als ie volledig is opgebouwd. Planningen lopen niet altijd zoals je eerst dacht.