Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kimmsel schreef:Dat heb ik ook, ik laat niet zomaar anderen aan mijn paard zitten zonder dat ik erbij ben. Enkel mijn moeder springt bij met verzorgen als ik niet kan.Retjethorse schreef:Gaaf zeg fransje!Wat doet Joya dat goed! Die challenge wil ik ook eens doen met Aliaa.
Haha, wat grappig dat iedereen liever geen man/vriend geeft om te helpen met beleren!Bij Aliaa en mij was het de bedoeling om er ook iemand bij te hebben (mijn moeder) maar die is er amper bij als ik bij Aliaa ben.
Op stal is er ook zelden volk aanwezig, dus ik heb zowat alles alleen gedaan.
![]()
Gelukkig luistert Aliaa heel goed en is ze heel nuchter qua karakter. Tot nu toe heeft ze geen enkele kik geven tijdens het beleren/inrijden.
Ook op dit weer reageert ze totaal niet. Ik kan met Aliaa aan een los touwtje gaan wandelen terwijl er buiten veel wind is. Ze was hyper maar vreemd genoeg is ze net aangenamer om mee te werken wanneer ze lekker fris staat.
[ [url=m/gj7oAD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haha, ja, ik doe het zeker liever zonder. Enkele echt fijne paardenmensen, die ik vertrouw, mogen me helpen, maar anders doe ik het nog liever alleen. En die mensen zijn op 1 hand te tellen.![]()
Maar zo ben ik uberhaupt naar mijn paarden. Ik laat niet zomaar iemand met mijn paard weglopen, tenzij ik erbij ben of diegene vertrouw.
Je hebt toch ook al een aantal keer op Aliaa gezeten, of vergis ik me? Jij doet het ook vrijwel alleen dus?
Nu ik werk is het 1x mijn moeder die langsgaat ('s ochtends of 's avonds afhankelijk van mijn shift) en ik de andere keer. Ik sta op een stal waar we alles zelf moeten doen, behalve 's ochtends voeren, dus als ik mijn paard buiten wil, moet er 2 keer per dag gegaan worden.
Ik geloof dat ik november/december 2018 begonnen met te longeren met zadelmak te maken, 1 keer per week wandelen of longeren met het zadel erop. En in januari dit jaar zat ik er voor het eerst (ongepland) op. Daarna is het even wat sneller moeten gaan omdat ik in februari (iets vroeger dan ik van plan was), iemand heb laten langskomen om zadels te passen. Dat was dan ook mijn eerste keer dat ik erop zat met zadel. En ook onze eerste pasjes draf (mijn moeder moest wel meelopen haha
). Sindsdien ben ik regelmatig (lees max 1x/week) kort opgestapt zodat Aliaa meer vertrouwen kon krijgen. We doen het erg rustig aan. Mijn maximum is nog steeds 30 minuten per rit en vaak deden we er zelfs zo lang niet over.
En inderdaad bijna alles alleen gedaan. Mijn eerste keer erop, was ik alleen. De aller eerste keer hangen was wel met mijn moeder erbij, maar ik merk dat ik zelf meer gespannen ben met mijn moeder erbij dan wanneer ik alleen ben. Onze eerste pasjes stap waren ook alleen denk ik. Ik heb er geen moment spijt van gehad dat ik het met Aliaa alleen gedaan heb, maar of ik het met een ander paard opnieuw op deze manier zou kunnen/durven doen, dat weet ik niet.
Soms vraag ik hulp aan stalgenoten zoals met de dubbele lijnen of een foto. Iriscope schreef:Het begint een beetje uit verband te komen geloof ik. Mijn man is zeker te vertrouwen hoor, hij is alleen extra voorzichtig als het om mij en de paarden gaat.

.

worden ze makkelijk van toch? 
Hopelijk is het snel weer genezen!
is hetzelfde als met printers, die ruiken ook als je haast hebt 

. Baal wel echt van het weer, de bak hier is net een zwembad als het even heeft geregend dus nog niet de kans gehad er een keertje op te zitten
. Kan niet wachten op het voorjaar. Nou vind ik het wachten niet super erg, ik doe toch alles rustig aan, maar hij is o zo dik, dat moet ik er een deze dagen toch echt af trainen en ik kan nu ook niet longeren ect
.
)
we zitten in hetzelfde schuitje. Als ik nu mijn paarden begroet in de wei zeg ik ‘heeeeey Dexter! Heeeey buik van Duke!’
Al denk ik niet dat Aliaa er echt problemen van zou maken. Ze is nogal nieuwsgierig aangelegd. Die ene keer dat er eentje stond op stal, duurde het niet lang voor ze er zelf in ging om te onderzoeken wat het was. 
Ik zag ook dat de deadline 16 december is en die ga ik dus niet meer halen.

Hoe groot is hij nu?
Hopelijk geneest het snel en heeft hij er niet teveel last van.
Welk ras is ze?
Granoek schreef:Ja dat laatste kan ik beamenis hetzelfde als met printers, die ruiken ook als je haast hebt
Onze bak ligt normaal perfect wanneer het veel regent, maar nu is het ook te nat voor onze bak.
Silly1972 schreef:Nou dat hoop ik toch niet
Ik heb het eerste 1,5 jaar een groeicurve bij gehouden en die zei steeds 1,71.
Hmmmmm gaat niet lukken hahahha