[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 10:47

Ik kan er nog een soort van 'activity center' van maken. Een stuk of 4 ballen ophangen allemaal met een ander soort touwtje :))

@Ikke, wat leuk, een jongetje erbij :D :D. Wat voor iets?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:18

Apple schreef:
Ik kan er nog een soort van 'activity center' van maken. Een stuk of 4 ballen ophangen allemaal met een ander soort touwtje :))

@Ikke, wat leuk, een jongetje erbij :D :D. Wat voor iets?

_O- _O-

Eigenlijk ben jij al net zo erg als je paard....

Een appie met gangen. Afstamming wat vaag van moeders kant, vader is een bekende gangen-hengst.
Hij heeft duidelijk aanleg maar heeft z'n gangen wel keurig gescheiden, van zichzelf al.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:20

Ikke, gefeliciteerd! Waar zijn de foto's *\o/*

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:21

Apple schreef:

For science! 8-)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:28

Ik stem voor het activity center!

Ik ben zo benieuwd of mijn jonkie ook een jongetje blijkt volgend jaar. Dat vraagt totaal andere inzet van de baas als bij de merrie :')

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:48

Mijn hengstveulen kijkt voorlopig in de wei niet naar zijn bal. Zal hem maar niet over Jimmy vertellen of ik krijg ook zo'n clown. :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 11:52

Ik ben ook wel benieuwd naar een fotootje van de nieuwe aanwinst van Ikke :))

Merries zijn toch inderdaad best anders :j . Met De Dais had ik de eerste tijd vooral een relatie gebaseerd op wederzijds disrespect :') , maar uiteindelijk kunnen we heel goed door een deur. Zo af en toe heb ik een :roll: moment 'merries' :roll: en zij heeft ook regelmatig een 'vrouwen' :roll: (of meer accuraat: 'mensen' :roll: of 'de wereld' :roll: moment).
Beetje rekening houden met elkaars persoonlijke ruimte en vriendelijk vragen en dan komen we heel ver.

Jongetjes zijn wat meer 'in your face'.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:58

't Zijn net mensen he :))

Knap van het jongetje dat ie de draad al door heeft. Goed gedaan, puik werk.

Ik heb ook ooit eens een merrie gehad. Dat 'ooit' en 'eens' zeggen denk ik al genoeg. Het was ook nog eens zo'n echte met platte oren en stampvoetgeluiden enzo. Gelukkig hadden we toen het wekelijkse krantje (de Snuffelkrant, later De Vondst) nog en een rubriek gratis af te halen :))

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:10

Oscar schreef:
't Zijn net mensen he :))

Knap van het jongetje dat ie de draad al door heeft. Goed gedaan, puik werk.

Ik heb ook ooit eens een merrie gehad. Dat 'ooit' en 'eens' zeggen denk ik al genoeg. Het was ook nog eens zo'n echte met platte oren en stampvoetgeluiden enzo. Gelukkig hadden we toen het wekelijkse krantje (de Snuffelkrant, later De Vondst) nog en een rubriek gratis af te halen :))

Dat zegt iets over de tijd, ja :j maar dan ook over jou }:)

Ik ben meer een merrie-mens maar zo'n clown kan ik wel waarderen. Iets soortgelijks in Quarter-jasje gehad en ik vrees dat Stippeltje soort van hetzelfde is. Ik wens onze meiden succes met hem....... }>

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:13

Het touw door zonder poll vanuit hier, maar ik zie het Jongetje er voor aan, dat ie een poll met zijn Jongetjesmaten had: Wanneer wordt de poll op bokt gezet en heb ik voor die tijd het touw door of niet?

Wie is toen gratis afgehaald Oscar? jij of die merrie?

Apple schreef:
Jongetjes zijn wat meer 'in your face'.
hier een Jongetje van 22, zo lomp als ik weet niet wat. Doooooooooodsbang voor ballen. En merries. Vooral als die weer eens een oor bewegen. Merrie is dan ook het enige levende wezen momenteel die persoonlijke ruimte krijgt. Opajongetje is letterlijk "in your face". En de enige manier om hem daaruit te krijgen: heeeeeel duidelijk zijn (maar opa heeft privileges en dus geen duidelijke mensen meer en weet dat helaas) of merrie inzetten...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:44

De merrie is voor een symbolisch bedrag opgehaald. Ik mocht blijven. En ja, het zegt iets over mij, ik weet het. Kan over het algemeen niet met merries overweg maar bijv. bij poezen/katers werkt het ook zo. En ja, dat ligt ook aan mij :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 12:52

Gewoon dus dan jezelf lekker met mannen omringen :j (of dat dan van de mens/kat of paardachtige soort zijn :j dat is het gemakkelijkste :j ).

De Dais vind het bijvoorbeeld ook niets als je even in haar boks komt om een vers hoopje mest op te ruimen :n . "Mijn boks, als ik er in sta dan hoor jij daar niet in te staan", terwijl als ik de boks van het Jongetje in loop om een vers hoopje mest op te ruimen dan komt hij gezellig helpen "Hee, wat leuk, kan ik helpen? zal ik de poepschep even voor je vasthouden?".

Laatst was Dais bij de hoefsmid. Lekker buiten in de zon. De hoefsmid zegt zo tegen de Dais "Wat zijn we lekker bezig vandaag, he Dais :-) ". De Dais gaf hem het boze oog compleet met oren in de nek. "Oh, vind je van niet?" :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:54

Ze heette Diva toch, van origine? :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-20 12:58

Ze heette Diva inderdaad bij de vorige eigenaar :)) Als De Dais gaat het nu iets beter hoewel de Diva toch nog regelmatig de kop op steekt.

Wat heeft geholpen was dat toen De Dais kwam wij ook nog Missy hadden (aka The Alligator). De Dais was zo bang voor Missy dat als wij bijvoorbeeld samen op buitenritje gingen en we even naast elkaar wilden opstellen om de weg te kunnen oversteken De Dais nog liever in de bosjes sprong als dat ze naast Missy stond :')

Missy heeft er dus voor gezorgd dat de scherpe kantjes van het Diva gedrag er wel af zijn gegaan.

Dais is goed bijgedraaid en nu ze toch lekker een beetje de baas kan spelen over het jongetje lijkt ze daar best gelukkig mee :-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:01

Oscar schreef:
De merrie is voor een symbolisch bedrag opgehaald. Ik mocht blijven. En ja, het zegt iets over mij, ik weet het. Kan over het algemeen niet met merries overweg maar bijv. bij poezen/katers werkt het ook zo. En ja, dat ligt ook aan mij :j

Ik doelde eigenlijk meer op de hint richting je bouwjaar :)

Ik ben een merrie-mens maar bosjes meiden die niet in de buurt hoeven te komen.
Ze moeten wel recht door zee zijn.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:06

Oh heerlijk :D ik ben ook echt een merrie mens. Mijn merrie is heel vocaal, om het minste of geringste komt er geluid uit.
Het leukste is nog wel dat alle andere paarden uit de kudde het hebben overgenomen, inclusief de ruin (trekpaard van een ton) _O- _O-. Hilarisch

De eigenaar is er iets minder blij mee

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:19

Hij is weer fijn Apple :')

Ik heb een merrie gehad en ik vond het heerlijk. Nadat zij ingeslapen was, ging ik weer op zoek naar een merrie. Dat is niet gelukt, er staat nu een jonge ruin in m'n box. Maar wat is hij leuk, zooooo ongecompliceerd en zooooo gezellig....heerlijk!
Ik herken wel wat van mijn Aykie in Jimmy, ik zal eens kijken of ik een keer een bal op kan hangen in z'n box. Dat ie wat met touwtjes heeft weet ik al, hij hield van de week z'n eigen halstertouw vast toen ik hem binnen ging halen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:47

Het blijft echt geweldig om te lezen _O-

Ik heb een voorkeur voor ruinen en reuen. Bij honden kan ik slecht met teven overweg, maar bij paarden heb ik het talent om ruinen uit te zoeken die qua karakter op merries lijken en merries die absoluut geen merrie gedrag hebben haha. Wel hele dominante merries, maar nooit last van hengstigheid ofzo. Ik ben dus blijkbaar heel goed om in 1 bezichtiging hele vergelijkbare karakters te kiezen. Paarden ruin leek als 2 druppels water op zijn voorganger, de pony ruin. Beide niet dwingen want dat ging ook niet goed. Maar wel weer gevoeliger voor mensen, terwijl de merries meer schijt hebben soms. Huidige merrie lijkt weer enorm op vorige merrie.

Leukste is dat de ruinen qua uiterlijk ook op elkaar leken en de merries allebei vossen met veel wit. :')

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:04

Sintara schreef:
Oh heerlijk :D ik ben ook echt een merrie mens. Mijn merrie is heel vocaal, om het minste of geringste komt er geluid uit.
Het leukste is nog wel dat alle andere paarden uit de kudde het hebben overgenomen, inclusief de ruin (trekpaard van een ton) _O- _O-. Hilarisch

De eigenaar is er iets minder blij mee

Oh deze ga ik onthouden !!! :D
De twee merries die hier staan staan dan niet om het minste of geringste te gillen om aandacht, maar zijn gewoon héél vocaal _/-\o_
Dat klinkt wat leuker en zorgt misschien voortaan een voor glimlach op ons gezicht.

Geef mij maar ruinen.
Met onze twee mannen kan ik toch echt beter overweg dan met de merries.
Maar dat zal ook wat over mij zeggen :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:09

mirim schreef:
Oh deze ga ik onthouden !!! :D
De twee merries die hier staan staan dan niet om het minste of geringste te gillen om aandacht, maar zijn gewoon héél vocaal _/-\o_
Dat klinkt wat leuker en zorgt misschien voortaan een voor glimlach op ons gezicht.

Geef mij maar ruinen.
Met onze twee mannen kan ik toch echt beter overweg dan met de merries.
Maar dat zal ook wat over mij zeggen :Y)

Ik denk dat dat iets zegt over hoe je met je eigen hormoonhuishouding om gaat.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:14

Ja ze is gewoon heel vocaal, niet alleen als iets haar niet aanstaat hoor! Ook als het haar wel bevalt.

Hinniken als iemand aankomt. Als ze staat te grazen komen er afentoe wat zuchtjes en briesjes uit die ik opvat als 'status rapport - hier alles ok'

Of als iemand iets idioots doet in haar ogen, zegt ze umpff. Dat betekent dit: :roll: (dekenmaat opmeten was zoiets, en de eerste keer dat ik er een emmer koud water over gooide)

Ze kan zelfs knorren als iets erg lekker is.

En op alles wat ik tegen haar zeg in de trand van normaal gesprek komt er een bries als antwoord. Gewoon altijd

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:28

Doe mij ook maar jongetjes :j
Na het overlijden van mijn oude merrie heeft mijn 17-jarige ruin een 3 jarig quarter vriendje gekregen, wat een heerlijk dier :j
Als je langs loopt is het meteen: hè, wat ga je doen? Mag ik mee? Is het leuk? Ja, het is vast leuk, ik loop vast met je mee, gezellig :j
Het mooie is ook dat mijn andere ruin ook weer uitgedaagd wordt nu, en hij voelt zich nu echt de verantwoordelijke opvoeder van dat soms vreselijk irritante jongentje :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:46

Ik ben ook echt meer van de jongetjes :j
Merries en ik zijn geen heel denderende combinatie.

Ik heb overigens zo'n enorm vocale ruin.
Daarvan zeg ik altijd dat hij een kletsmajoor is.

Mijn stalbaas heeft 't wel eens omschreven als dat Jip kennelijk zoooo'n enorme honger had dat hij nog niet niet op z'n rug lag en met zijn hoef over z'n buik lag te wrijven, zo hard was die naar iedereen die bewoog aan het hinniken _O-

Maar die presteert 't ook om naar mensen te gaan hinniken dat hij echt heus heel enorme hongerrrrrr heeft, en als ze dan zwichten en wat hooi gaan brengen, blijkt hij gewoon de bak vol te hebben en staatje te vreten.
Met z'n mond vol hinniken kan hij ook heel goed :))
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 08-08-20 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:48

Marije_jiplover schreef:
Ik ben ook echt meer van de jongetjes :j
Merries en ik zijn geen heel denderende combinatie.

Ik heb overigens zo'n enorm vocale ruin.
Daarvan zeg ik altijd dat hij een kletsmajoor is.

Mijn stalbaas heeft 't wel eens omschreven als dat Jip kennelijk zoooo'n enorme honger had dat hij nog niet niet op z'n rug lag en met zijn hoef over z'n buik lag te wrijven, zo hard was die naar iedereen die bewoog aan het hinniken _O-

Hahaah dat is ook wel een mooie

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 14:22

Bij ons is Chip degene die het meest vocaal is (herstel 'was'). Die staat altijd luid te hinniken als je komt. De Dais zei vroeger nooit zo veel, maar daar komt nu ook goed geluid uit als je aankomt (of als de stalhoudster rond etenstijd door de stal loopt, je zal maar vergeten worden als paard :+ ).

Jimmy zegt niets als je aankomt op stal, maar daarna komt er een hele serie geluiden uit. Zodra hij ziet dat De Dais buiten wordt gezet hoor je al een hele donkere 'huhuhuhu' uit zijn boks komen :)) . Hetzelfde met het uitmesten van de boks van Chip, Jimmy woont ertegenover en als die per abuis in zijn boks staat terwijl wij bezig zijn met de boks van Chip dan is dat vrijwel ondoenlijk :') Meneer voelt zich dan beslist achtergesteld en verwaarloosd :')

Verder nog de zachte begroetings hinnikjes tussen De Dais en Jimmy als ze buiten gezet worden (gevolgd door luid verbaal merriegeluid als hij ook maar in haar richting kijkt :+ ). Jimmy heeft ook nog de 'IEPPP!' als hij eens gezellig een sprintje trekt.

Beide ruinen maken trouwens ook een soort 'UNK' geluid achter in hun keel als ze het ergens niet mee eens zijn (meekomen bijvoorbeeld terwijl zij nog aan het grazen zijn). Ik heb De Dais (of andere merries) nog nooit dat 'UNK' geluid horen maken.