Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Re: Wat heb jij vandaag met je paard gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:38

Vertel eens hoe het kan dat jij 4 veulens hebt gered? Dat klinkt niet alledaags haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:41

Ze waren hier voor de deur uit een trailer gekomen, moesten een km verderop zijn dus ik heb mijn merrie gepakt en ben met ze op sjouw gegaan :+

Afbeelding

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:54

Wauw, goede actie! 8-)

Ik heb 'gewoon' in de bak getraind, weliswaar in een heerlijk zonnetje {:}

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 23:45

Vrije springtraining:)

_Raisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 01:19

Ik ben heerlijk een rondje door het bos geweest aan het einde van de dag toen het iets begon af te koelen :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 08:04

Weekend buitenritje gereden.
En lekker in het land gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 09:13

Gisteren een stapritje met beide dames, vandaag een wat langer ritje met Aurelia!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:43

Zadel helaas voor onderhoud naar de zadelmaker. Zadel geleend van vriendin. Leek goed te liggen. Nog geen halve zijde gestapt en er meteen weer af gesprongen: strak op de schoft.
Toen maar ruim 2,5 km wezen wandelen. Was ook echt geen straf! :+:

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 00:23

lekker weer eens gereden, sinds januari ergens weer.
maar 15 minuten beetje actief gereden en goed in- en uitgestapt..

SuzanneHav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:10

Goedemorgen, ik ga straks weer naar stal. Sinds 2 weken heb ik nu een eigen paard... super braaf maar sinds de verhuizing gigantisch sensibel. Nu 2 weken druk bezig geweest met stil staan op de poetsplaats, grondwerken en longeren... mensen op stal vragen zich af waarom ik nog niet rij... ik ben van mening dat het paard weer eerst zijn oude zelf moet worden in de basis voordat ik er op stap.

Wat is jullie mening erover?

Ik ga straks met hem lekker longeren. Het alleen zijn in de bak vind hij nog erg spannend (er staan sochtends vroeg ook geen paarden om heen) en ik hoop dat we dit een beetje kunnen oplossen door grondwerk en gewoon blijven gaan.

Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:25

Ligt ook een beetje aan de geschiedenis van het paard maar na een verhuizing niks doen vind ik altijd een beetje haaks staan op wel op vreemd terrein wedstrijd rijden _O-

Ik heb gisteren een stukje met Modesta gewandeld en vandaag ga ik met iemand uit de buurt een stuk rijden met Aurelia.

SuzanneHav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:46

Robijntjah schreef:
Ligt ook een beetje aan de geschiedenis van het paard maar na een verhuizing niks doen vind ik altijd een beetje haaks staan op wel op vreemd terrein wedstrijd rijden _O-

Ik heb gisteren een stukje met Modesta gewandeld en vandaag ga ik met iemand uit de buurt een stuk rijden met Aurelia.

Ja het is zijn 2e verhuizing in een korte tijd... op vreemd terrein wedstrijd rijden is hij wel al bekend met zijn ruiter. In dit geval moeten we zelf ook nog elkaar leren kennen (paar keer proef rijden leer je een paard niet van kennen) alleen dat je niks doen zegt vind ik bijzonder want we doen alles behalve rijden...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:41

SuzanneHav schreef:
Goedemorgen, ik ga straks weer naar stal. Sinds 2 weken heb ik nu een eigen paard... super braaf maar sinds de verhuizing gigantisch sensibel. Nu 2 weken druk bezig geweest met stil staan op de poetsplaats, grondwerken en longeren... mensen op stal vragen zich af waarom ik nog niet rij... ik ben van mening dat het paard weer eerst zijn oude zelf moet worden in de basis voordat ik er op stap.

Ik ga straks met hem lekker longeren. Het alleen zijn in de bak vind hij nog erg spannend (er staan sochtends vroeg ook geen paarden om heen) en ik hoop dat we dit een beetje kunnen oplossen door grondwerk en gewoon blijven gaan.

Groetjes Suzanne

Doen wat goed voelt. Je voelt vanzelf wel wanneer hij/zij klaar is ervoor.

Mijn oude pony, heb ik na verhuizing een dag of drie laten wennen en toen op pad. Maar die had ik wel al jaren en vertrouwde op mij.

Ik kocht vorig jaar ook een 5 jarige. Beest keek der ogen uit, nieuw terrein en nieuwe baas. Op zondag zouden we met 15 man een 3 urige bosrit maken en ze vroegen waarom ze niet mee was....
Maar zij kon dat echt niet aan op dat moment.

Het ligt ook aan het paard zelf. En aan jouw gevoel. Ik zat na anderhalve week op mijn nieuwe merrie. Toen voelde het oké. Ken ook mensen die er een half jaar voor uittrekken. En mensen die er na 1 dag opzitten.

SuzanneHav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:34

XxLMMxX schreef:
SuzanneHav schreef:

Groetjes Suzanne

Doen wat goed voelt. Je voelt vanzelf wel wanneer hij/zij klaar is ervoor.

Mijn oude pony, heb ik na verhuizing een dag of drie laten wennen en toen op pad. Maar die had ik wel al jaren en vertrouwde op mij.

Ik kocht vorig jaar ook een 5 jarige. Beest keek der ogen uit, nieuw terrein en nieuwe baas. Op zondag zouden we met 15 man een 3 urige bosrit maken en ze vroegen waarom ze niet mee was....
Maar zij kon dat echt niet aan op dat moment.

Het ligt ook aan het paard zelf. En aan jouw gevoel. Ik zat na anderhalve week op mijn nieuwe merrie. Toen voelde het oké. Ken ook mensen die er een half jaar voor uittrekken. En mensen die er na 1 dag opzitten.

Jaa hij was vandaag eindelijk een beetje zichzelf weer dus als dit zo goed blijft gaan spring ik er snel op... mocht hij nog wat schommelen kijk ik het nog even aan...