Het trainen op zware baan helpt wel echt mee aan conditie krijgen. Ze moeten hard werken en dat betaald zich uit.
Nou morgen eindelijk de eerste koers voor Roi. Staan erg veel vormpaarden in dus hij zal het zeker niet makkelijk hebben. Als hij in het geld loopt ben ik al blij en als hij bij de eerste 4 loopt spring ik niet 1 maar 4 gaten in de lucht. Hij zal de koers echt nog nodig hebben voor lucht. Hij heeft startbox 9 en heeft een leerling op de rug dus hij loopt met 51kg. Misschien dat dat nog voordeel heeft want met mij er op heeft hij het een stuk zwaarder haha. https://www.racebets.com/en/horse-racin ... d/3219543/
Ook morgen is de boel weer live te bekijken op youtube via Deutscher Galopp.
Hebben jullie voornamelijk ruinen/merries en geen hengsten? Is dat bewust omwille van hormonale hinder die tijdens een race kan voorkomen of gewoon omdat er niks bijzit wat hengstwaardig is?
Zo te lezen hele fijne uitslagen Gaat daar wel leuk zo!
Dat zijn eigenlijk paarden die in goede vorm verkeren. Die dus in de afgelopen weken al meerdere goede plaatsen hebben gelopen.
Hengsten hebben wij inderdaad niet. Als ze als 2/3 jarige niet goed genoeg zijn worden ze gecastereerd. Buiten dat die paarden die wel goed genoeg zijn en dus hengstmateriaal zijn, die staan niet bij ons
Tja wat zullen we er van zeggen. Het meisje wat hem ditmaal reed is een paar weken terug gevallen midden in het veld waardoor ze toch angst opgelopen heeft om in de groep te rijden. Dit was eigenlijk vanaf de start te zien, waardoor Roi helemaal achterin kwam te zitten. Elke keer als ze andere paarden om haar heen kreeg stoptte ze met rijden. Resultaat 9e met een halslengte van prijzengeld af.. Is een risico wat je neemt met de kilo's die zij claimt, maar paktte nu erg slecht uit. Dit kost mij toch ruim €200 prijzengeld. Roi is wel heel goed uit de koers gekomen, dus over 2 weken gaat het naar Mannheim of naar Mülheim .
Ach wat ontzettend jammer . Maar ergens wel 'fijn' dat het aan de ruiter lag en dat je paard dus echt wel fijn in vorm is.
Pandora2
Geplaatst: 21-06-20 16:12
Jammer dit. Ook wel voor het meisje. Maar Roi heeft een goeie koers gelopen, dat is het bijzonderste. Wel sneu van je prijzengeld uiteraard. Dan volgende keer maar dubbel ?
Domme vraag misschien, maar wat is dat ding dat voor het bit ligt? of zit dat aan het bit?
Anoniem
Geplaatst: 23-06-20 08:05
Is dat achterom tape of beenbeschermers? En waarom enkel achteraan en niet vooraan? Gave foto wel
AylaL
Geplaatst: 23-06-20 09:24
Dilan93 schreef:
Gave foto!
Domme vraag misschien, maar wat is dat ding dat voor het bit ligt? of zit dat aan het bit?
Een hengsten bit volgensmij
kyrkelover
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-20 09:48
@emilyslaluna: ja ik wist dat ze onzekerder geworden was,maar aangezien ze alweer meerdere keren gereden heeft dacht ik dat het wel minder geworden zou zijn. En zeker op ROI die echt een automatische piloot stand heeft. Maar helaas gok genomen en verloren.
@Dilan: Roi draagt een ringbit. Dat is doorgaans voor paarden die heel sterk zijn, maar voor hem is het vanwege het geluid dat hij maakt.
@varekaj: Roi raakt zichzelf achter in de koers. In de training doet hij dit niet. 1 been bandageren is echter geen optie dus om beide benen heeft hij een vetrap bandage met 2 tapjes zodat het zeker niet af gaat.