Waar ik 33 jaar geleden begon met rijden (Randstad, Bollenstreek) hadden ze stands, boxen, een grote loopstal met paddock en weilanden. Het was 11 gulden voor een kinderles en 15 voor de volwassenen en zover ik weet liepen de pony's (het waren vooral pony's en een handvol paarden) 3 uur per dag in de les. Ik geloof dat ze alleen in de stands stonden tussen de lessen door, ze stonden meestal in de "ark" (= paddock met grote inloopstal). In de nacht op de weide (geloof ik?) en in de zomer ook een paar weken als de pony's/paarden vakantie hadden.
Ik was zelf nog maar 11 jaar, dus weet ook niet meer alle ins en outs, maar volgens mij kregen ze genoeg te eten (veel hooi ook). Ik kan me geen magere pony's herinneren.
Alsnog is het niet mijn manier van pony's houden, vandaar dat ik alleen eigen pony's wilde als ik ze thuis kon houden. En vandaar de verhuizing naar het noorden van het land.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar een filmpje van Kareltje. Ik ben helemaal verliefd geworden op dat mannetje, en dat zonder hem ooit in het echt gezien te hebben.