[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 08:19

Beschrijving van de video.

Mijn droom werd vandaag werkelijkheid. Knuffelen met m'n eigen paard, terwijl hij ligt. Iets wat ik altijd zo graag met James had willen doen, maar wat nooit gelukt is. Ik droomde er letterlijk van! M'n droom kwam met James niet uit.
Maar vandaag wel met Nick! En dat was zooo mooi! Echt een heel bijzonder moment. Tegelijkertijd ook emotioneel. Want dit bracht me weer even heel dichtbij James...
Soms heb ik momenten samen met Nick dat ik James heel dicht bij me voel. En vandaag was dat gevoel heel sterk.
Deze ervaring samen met Nick is weer een stap verder in het verwerken van James' dood.
En Nick en ik groeien steeds meer naar elkaar. Want ik vond het heel mooi van hem dat ik dit mocht doen! Dat is voor mij een teken dat hij me steeds meer gaat vertrouwen!!!



(Waarschijnlijk alleen te zien op pc ivm muziekrechten, dus niet op mobiele apparaten).


En mocht de video helemaal niet werken, dan heb ik nog de 'gewone' versie, maar die geeft natuurlijk niet zo goed mijn gevoel weer.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:02

Wat een vertrouwen heeft Nick in je,hij schrikt even van Oscar maar zodra jij gaat praten tegen Nick zie je hem kalmeren,echt gaaf om te zien.

Eerste filmpje kan ik niet kijken,iets met rechten.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 10:22

Ja jammer, dat eerste filmpje doet het inderdaad niet. ERg jammer want die muziek past er perfect bij. Maar mag het dus niet gebruiken..... :(
En hetzelfde filmpje met andere muziek is toch anders. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden waarmee ik de muziek kan vervangen, maar toch zo mooi blijft.

jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:55

Ik heb genoten van het 2de filmpje. Prachtig.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:09

Ik heb Shirley al een tijdje niet online gezien? Hopelijk gaat het gewoon goed en zit ze ergens op de bahama's ofzo :)

Trots op David en Bliksem!!
Vandaag heeft Bliksem David met de slee getrokken.
Voordat we zo ver waren ging er nog aardig wat aan vooraf. Hoe maak ik de slee goed vast? Hoe reageert Bliksem? Etc...
Bliksem schrok eerst van het schrapende/glijdende geluid van de slee achter zich. Naast hem was geen probleem. Maar achter was toch wel heel raar, dus zijn eerst reactie was omdraaien om te kunnen kijken. Maarja, met zo'n ding achter je is dat juist iets wat je NIET moet doen. Want zo draaide hij het touw om zijn pootjes en daar raakte hij volledig van in paniek! Moest hem even tot de orde roepen en toen konden we poging nummer 2 doen.
Maar die moesten we anders aanpakken. Zo had ik eerst alleen de borsttuig met de strengen in gebruik. Maar kwam er na de falende eerste poging al snel achter dat ik het complete tuig nodig had. Want door middel van de broek kon ik de strengen van de grond af houden. Stom... had ik gelijk moeten doen. Maarja. Dat is altijd achteraf.
Toen ging het namelijk wél goed!
Eerst een tijdje droog geoefend zonder David in de slee. (Het moment dat Bliksem in paniek raakte was dat ook zonder David hoor ;) )
Zo heb ik eerst Bliksem laten stappen, stoppen, stappen, stoppen, figuurtjes lopen. En zo raakte hij aan de slee gewend. En met een schouder klopje, lieve woordjes en brokjes zakte zijn spanning volledig weg! Dus was het tijd om écht aan de slag te gaan. David in de slee en daar gingen we.
Marloes vond ik te klein om erin te doen, want omdat het een grote oefening voor Bliksem was, vond ik het niet verstandig om Marloes erbij te betrekken. Zij mocht kijken. Maar tegen de tijd dat David aan de beurt was, zat zij allang weer binnen bij de kachel. Ook met David heb ik eerst geoefend. David kan gelukkig gelijk handelen als het nodig is. Dat heeft hij ook gedaan toen ik als test riep: ERUIT! En hop, David gooide zichzelf op de grond naast de slee. :) Super snel! Gelukkig was dat daarna niet nodig. En hebben zowel David als Bliksem het super goed gedaan!
En ze zijn zelfs in draf geweest! Toppertjes!
Filmpje volgt..
Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:21

Wat ligt er bij jullie nog veel sneeuw. Fijn dat Bliksem snel gewend was. Mag Marloes binnenkort ook nog een keer?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:34

Ja veel sneeuw nog he! Is nog steeds van donderdag op vrijdag nacht die sneeuw.

Met Marloes durf ik het nog niet aan. Ze kan niet snel de slee uit als dat nodig is. Marloes is niet zo mee denkend en te traag voor begrip om snel te handelen. En omdat Bliksem niet 100% bomproof is voor een kar of slee laat ik Marloes gewoon lekker kijken :)

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 21:21

Lekker genieten van de sneeuw. Hier hebben we gisteren ook paard voor de slee gehad. Ik op paard en mijn man op de slee. Wat ligt er bij jullie nog veel sneeuw. Bij ons (wwijk) is er al heel veel weg gedooit helaas. Ik hoop dat er vanavond nog wat bij komt zodat we morgen de shet voor de slee kunnen doen.

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 21:27

Dat is ook wel leuk om het samen te doen met 1 op het paard en 1 op de slee.
Met Nick durf ik dat echt nog niet aan. Die kan zo enorm bang doen voor bepaalde dingen. :roll:
Toen ik met Bliksem aan het oefenen was liep hij nog met halster los in de weide. Hij wilde wel kijken, maar durfde het ook eigenlijk niet. Toch was hij te nieuwsgierig en kwam dichterbij. En hij durfde aan de slee te ruiken, maar toen ik weer verder liep met Bliksem verschoot hij als een malle en hield het voor gezien. Held...

Gisteren was hij ook al zo'n held. :')

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:06

Whahaha,geweldige actie van Nick. Mooi te zien hoe de 2 aan elkaar gewaagd zijn en er zelf voor zorgen dat ze genoeg brokjes binnen krijgen.

Auto's rijden ook lekker door op de snelweg. :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 22:12

Faruba schreef:
Whahaha,geweldige actie van Nick. Mooi te zien hoe de 2 aan elkaar gewaagd zijn en er zelf voor zorgen dat ze genoeg brokjes binnen krijgen.

Auto's rijden ook lekker door op de snelweg. :')


Haha ja stond de hele ochtend muur vast daar! Echt stilstaan gewoon. Was een ongeluk gebeurd. (Tja, sneeuw he!) Op de film rijdt het weer aardig door :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:16

_O- en dan met een enorme boog om dat enge kind heen, nog noooooit gezien zo een ding :+

Heerlijk met de slee <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 22:22

Ja hij zag ook echt dat kind voor het eerst :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 10:19

Ik had eerst netjes een balk gebruikt om de strengen van elkaar af te houden, maar dat vond Bliksem helemaal niks zo'n laag ding bij de pootjes! Hij wil echt niks tegen de achterpootjes aan hebben. Dus heb de strengen op moeten knopen, het ziet er niet uit. Maar het werkte wel. Zo vond hij het geen probleem!

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:26

Oehhhh ik wil ook in de slee!
Ik haat onweer, maar deze Bliksem is geweldig

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:54

tja, hier enkel water, regen, hagel en natte sneeuw te vies voor woorden :ik benijd jullie wbt het weer en mijn dochter David....

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 18:01

Vandaag eindelijk weer écht lol met de knol! Lekker klooien op het blok. En vandaag ook voor het eerst al zittend op Nick op het blok gestaan. Deed ie super goed! En of dat niet genoeg was er via zijn kont er weer afgegleden. Erg leuk! :+ :Y)
Zo beleef ik de kunstjes die ik met James deed weer met Nick en dat doet me goed!
En ben ook onder hem door gegaan terwijl hij op het blok stond. En Bliksem ook! Maar dat is te zien op de film die nog volgt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier heb ik het blok weg gephotoshopt :P Zonder het blok ziet het er heel spectaculair uit, maar eigenlijk hupst hij achterwaarts het blok af. :')
Afbeelding

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:47

Wat een stoer wijf ben je toch!!

Ik vind foto 6 zo mooi,eigenlijk zelfs een beetje jammer dat Bliksem er achter staat,dan zou ik hem echt perfect vinden. Hoe atent Nick ook kijkt,zo mooi.

De foto alleen met Bliksem vind ik ook geweldig,weer lijkt het net of hij heule korte beentjes heeft,zo schattig!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 23:06

Als ik een blok kan weg fotoshoppen, moet een pony ook lukken :P ;) ;)
Nick stond daar naar onze kat te kijken. Die liep op de oprit van de buurman.
Bliksem is een beetje uit verhouding. In het echt ook :P

edit. Filmpje duurt nog wel een nacht met uploaden. :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 00:05

Ik kan mijn vorige post niet meer aanpassen.
Film van het blok is nog lang niet klaar met uploaden. Maar deze is al wel klaar met uploaden.


jeetje77

Berichten: 3494
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 05:04

Oh wat heeft die film mooi weer hoe jullie groeien. Mooi mooi. Ooit wil ik ook zo. Maar nu eerst fijn met mijn bijrijdpaardje.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:34

Erg mooi filmpje,je ziet echt jullie band groeien en dat jullie stapje voor stapje de oefeningen wat moeilijker maken. Ik zeg;"goed bezig!!". :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-17 18:48


sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 14:30

Hoe gaat het nu met nick? las in je andere topic van het blok dat hij stijf was?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 10:07

Het lijkt er op dat hij weer normaal loopt. Heb hem sindsdien nog niet gek zien doen in de weide. Draven of galopperen. Maar gewoon met lopen, loopt ie goed!
Zal toch wel de kou zijn geweest of spierpijn.