Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:04

Ik begin ineens te begrijpen waarom er bij ons op stal een paard van 30 staat die misschien beter af is op een lekker weitje waar hij meer rust zou hebben. :Y)

lando2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:49

Wij waren ook wel in shock over dat geblinddoekt, niet gedacht aan de vliegenmaskers, die ze overigens elke zomer op hebben. als je dan in de wei komt denk je wel |o |o . Hier in de buurt zijn best wat paarden mishandeld door onbekenden de laatste jaren dus je bent hoe dan ook al wat sneller in paniek. En ik kan ook nooit zeggen tegen de mensen 'die zal wel slapen' ik moet voor mezelf altijd gaan controleren.

mrie

Re: Waar wordt jij nou moe van in paardenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 22:08

Wat dacht je van het commentaar dat wij een paard in een burka hadden...

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:14

mrie schreef:
Wat dacht je van het commentaar dat wij een paard in een burka hadden...

Kijk daar had ik nu ja op geantwoord. Ik had er een heel verhaal bij verzonnen, gewoon lekker sarcastisch laten weten dat je vind dat je domme mensen voor je hebt. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:59

Ik wordt er niet moe van maar wat wel altijd opvalt als je op reis bent met paarden: de reactie, oh, dat wil ik ook nog eens...... en als je dan zegt, joh, haak aan, reis mee, dan komen de uitvluchten per wagonlading waarom het niet kan. Watjes zijn het.

Precies een keer meegemaakt dat iemand even serieus bleef plakken, inhoudelijke vragen stelde en die naast haar situatie legde. Die is vast nog weleens op reis gegaan, de rest waarschijnlijk nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 09:10

ikke schreef:
Ik wordt er niet moe van maar wat wel altijd opvalt als je op reis bent met paarden: de reactie, oh, dat wil ik ook nog eens...... en als je dan zegt, joh, haak aan, reis mee, dan komen de uitvluchten per wagonlading waarom het niet kan. Watjes zijn het.

Precies een keer meegemaakt dat iemand even serieus bleef plakken, inhoudelijke vragen stelde en die naast haar situatie legde. Die is vast nog weleens op reis gegaan, de rest waarschijnlijk nooit.

Tja Ikke, niet iedereen heeft het lef zoals jij dat dus blijkbaar wel hebt. Ben je dan een watje?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:33

Picasso schreef:
ikke schreef:

Tja Ikke, niet iedereen heeft het lef zoals jij dat dus blijkbaar wel hebt. Ben je dan een watje?

Wel roepen dat je het graag zou willen en het niet doen, ja, dan ben je een watje.
Als je het ECHT wil, dan zijn er altijd mogelijkheden maar men neemt niet eens de moeite om een gesprekje aan te gaan. Dan is het dus een penny-droom; lekker verder dromen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 10:43

Soms liggen prioriteiten elders op een bepaald moment, zijn de financiële middelen er niet, zijn er lichamelijke gebreken... kan je zien als zwak of men een watje noemen, maar vind ik een beetje makkelijk. Voor mensen die het uiteindelijk echt willen, zal het ook gebeuren tzt. Heb het niet over mezelf, want heb helemaal geen behoefte om verre reizen te maken met mijn paarden.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:11

Mijn buurman van 83 is er ook nog steeds zeker van dat mijn paard geblinddoekt is :=

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:59

Picasso schreef:
Soms liggen prioriteiten elders op een bepaald moment, zijn de financiële middelen er niet, zijn er lichamelijke gebreken... kan je zien als zwak of men een watje noemen, maar vind ik een beetje makkelijk. Voor mensen die het uiteindelijk echt willen, zal het ook gebeuren tzt. Heb het niet over mezelf, want heb helemaal geen behoefte om verre reizen te maken met mijn paarden.

Je hoort aan de manier waarop mensen het zeggen of het een pennydroom is of dat men echt wil maar nog niet kan.
De mensen die echt willen, komen bij je, maken een praatje, wensen je een goede reis.
De penny-dromers kirren alleen van een afstandje dat ze dat ook wel zouden willen.

Nee, het is niet makkelijk oordelen, het is simpel registreren wat mensen ECHT vertellen, niet wat ze zeggen.

Er is ook niks mis met niet de behoefte hebben. Die mensen kom je ook wel tegen maar die zeggen gewoon dat het ze leuk lijkt maar hun prio ergens anders hebben of niet leuk genoeg om er echt energie in te steken. Prima, niks mis mee, iedereen zijn eigen wensen, heb ik begrip en respect voor.
Maar in het kader van de topictitel heb ik geleerd de penny-dromers eruit te filteren en die ook niet serieus te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 12:04

Het is maar hoe jij het opvat Ikke, je bent niet helderziend of weet alle achterliggende oorzaken/gedachten/prioriteiten.. je denkt wat tussen de regels door te kunnen lezen: soms zal het waar zijn, soms niet. Maar goed; da's geheel offtopic.

Ik erger me aan dat ik me erger in paardenland... "Let it gooooo, let it gooooo ....." :)ddd

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:41

ikke schreef:
Ik laat geen kans onbenut om op een van de paarden van mijn instructrice te kruipen. Ik ga er zelfs mee op vakantie.....

Denk dat ik t zij in verband met de situatie die ik ermee had :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:26

Geklaag als je paard even iets verder op een andere wei staat.

Stoken, let lekker op jezelf & ben met jezelf bezig!

En een ander altijd alles mag zeggen, maar als een ander het doet, ohneee dan mag het niet hoor...

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:19

Wordt moe van al dat gezaag, getrek, geprik strakke neusriemen alleen om eigen belang etc ,bah bah!! :(
Wordt ook moe van mensen die zeggen dat een paard 2x zijn eigen gewicht kan dragen :+ :?
Laatst bijgewerkt door FjeLOVER op 08-09-16 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 23:27

ikke schreef:
Mensen die gaan blèrren dat je alleen voor veel geld een fatsoenlijk paard kunt kopen.
Achterlijk gejank dat een beetje normaal gezond paard niet te vinden zou zijn voor minder dan 5 - 6 k.

Moet je eerst definieren wat jij een fatsoenlijk paard vindt............

Volgens mij hebben wij namelijk een heel ander referentiekader. Wat voor jou leuk is is voor dat geld te vinden, wat voor mij een leuk fijn paard is niet. Daarom fok ik ze zelf.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:17

FjeLOVER schreef:
Wordt ook moe van mensen die zeggen dat een paard 2x zijn eigen gewicht kan dragen :+ :?

Wft serieus? Dat is dan ongeveer 1000 kilo. Uuh arm paard..

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:31

nicole_floor schreef:
FjeLOVER schreef:

Idd!!!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:37

Hebben ze over dragen of verwissel jij het met trekken.
Ik heb het namelijk nog nooit iemand over dragen horen zeggen.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 12:38

bruintje123 schreef:
Hebben ze over dragen of verwissel jij het met trekken.
Ik heb het namelijk nog nooit iemand over dragen horen zeggen.

Dragen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:58

Dat sommige mensen er van overtuigd zijn dat je altijd moet blijven lessen, en als je geen bak heb je die dan voor te veel geld kan huren.Dan komt je les geld er ook nog bij.

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:02

marleen_usar schreef:
Dat sommige mensen er van overtuigd zijn dat je altijd moet blijven lessen, en als je geen bak heb je die dan voor te veel geld kan huren.Dan komt je les geld er ook nog bij.

Ja ik herken het. Dat is het lastige van paarden aan huis :=
Ging laatst ook eens kijken wat het ging kosten om in de winter de binnenbak af te huren voor mijn wekelijkse dressuurles, maar dat zou toch een duur grapje worden. 30 voor de les, 7 om af te huren en nog eens 5 euro extra als ik instructrice meeneem. Dan sla ik ook liever een lesje over

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:24

nicole_floor schreef:
FjeLOVER schreef:

Bij Shetlanders is dat nog leuker: krijg regelmatig te horen dat ze een volwassene met gemak kunnen dragen :+ Bizar dat mensen niet wat verder na denken dan dit.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 13:29

marleen_usar schreef:

Ik niet, want wie zegt dat je elke week moet lessen?
Ik investeer liever 50 euro per uur in een les, met maar eens in de maand les.
Dan elke week lessen, en hetzelfde uit komen qua kosten.

Ook voor recreanten is het niet verkeerd om aan jezelf te blijven werken.
Je kan ook trainen op een buitenrit. Dus raar vind ik het niet.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 20:19

2X het eigen gewicht trekken, niet dragen....

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:28

mrie schreef:
2X het eigen gewicht trekken, niet dragen....

Ja hoe verzinnen mensen het!
2x eigen gewicht dragen! Nou ik ga echt niet met 100 kilo op mn rug rennen hoor :D