Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:11

Nou het meisje 2 was ook niet te kwader trouw.
Zij is er van uit gegaan dat de pony was verwaarloosd of mishandeld en was aan het sparen haar te kopen.

En de moeder dacht dat ook op basis van foto.

Als ik vanuit hun standpunt denken, is het erg moedig wat ze doen. Iemand die slecht is voor zijn paard ontmaskeren.

Ik vind de gedachtegang, voor een leek, niet zo heel gek.
Dat zou mij vroegah ook overkomen kunnen zijn.

Onwetendheid totale onwetendheid.
Gekoppeld aan flink portie eigenwijs heid.

Sterkte met het oplossen van deze situatie!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:14

Ianrowan2009 schreef:
Oef... Jeetje lastig tussen al die berichten door te lezen voor info van TS maar ik heb ze weer gevonden hoor.

Daar heeft bokt een handige functie voor. Als je boven iemand zijn bericht op 'geplaatst' klikt (in geval van ts oranje) dan krijg je enkel de berichten van die persoon.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:31

A3a1 schreef:
Zij is er van uit gegaan dat de pony was verwaarloosd of mishandeld en was aan het sparen haar te kopen.

Als ik vanuit hun standpunt denken, is het erg moedig wat ze doen. Iemand die slecht is voor zijn paard ontmaskeren.

Jaja en dan ga je lekker zitten op een minipony.Echt moedig hoor. -:(-

anjali

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:38

Mijn laatste reactie is niet goed terechtgekomen.Het staat nu midden in de tekst van A3a1.Ik bedoelde dus dat ik niets goeds zie in de actie van de ponypletters! En ik vind het zeer verwonderlijk dat ts met het enen meisje verder wil gaan, al is het wel zo dat het,mits goed begeleid, opvoedend zou kunnen werken. Maar ik zou daar zelf veel te kwaad voor zijn.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:41

anjali schreef:
A3a1 schreef:

Jaja en dan ga je lekker zitten op een minipony.Echt moedig hoor. -:(-

Ik heb je quote even uit de tekst gevist en er netjes onder gezet, zo klopt ie toch? Maakt het wat makkelijker :D

En, nee, je hoort er zeker niet op te zitten, en je hoeft ook geen verwaarloosde pony's te redden. Niks moedigs aan van deze meisjes.

Fijn dat het leuk was vanochtend, TS :)

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:48

Erg fijn dat het vanochtend leuk was inderdaad! Vind het leuk dat je een meisje die ook oprecht sorry zegt een kans geeft.
Ben ook nog erg benieuwd hoe het ''afloopt'' met het andere meisje.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:50

Het is maar net van welke invalshoek je het bekijkt.
Dat die moeder die foto van een in haar ogen, verwaarloosde pony, laat zien. Dat dochter spaart om pony te kopen.

Getuigd van moed en ook onwetendheid.
En haar boosheid en zich niet aan de kant laten zetten.

Stel dat de pony wel was verwaarloosd dan was het een superactie geweest.
Nu dus ook, alleen hebben ze zich vergist.
Alleen weten ze dat nog niet.

Dat is wat ik van het totaal verhaal maak. Niks meer, niks minder.

Dat ze te kwader trouw zijn, dat kan, maar is voor mij nog niet bewezen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:01

Zélfs als een pony daadwerkelijk verwaarloosd wordt, is dit géén superactie.

Je stapt niet ongevraagd op iemands erf, laat staan pony! Ook niet als die verwaarloosd wordt.
Als dat zo is, dan spreek je de eigenaar aan of laat het via de juiste instanties lopen.

Totaal niet eens met bovenstaande post dus.

Ik hoop dat het met de pony goed komt, en dat er gauw oplossingen komen. Dit soort gedoe zit je niet op te wachten.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 21-05-16 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 20:03

Van de moeder van het gewonde meisje heb ik gehoord dat ze nu alleen nog via hun advocaat contact op nemen. Ik had inderdaad gehoopt dat ze gister reageerde vanuit emotie, maar helaas:( het meisje is overigens al weer thuis dus dat is denk ik wel positief. Had toch op een leuker weekend gehoopt, heb er nu een flinke kater van. Ponylief kijkt gelukkig al weer iets rustiger en blijer uit zijn oogjes:)

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:08

Jemig de pemig 8)7
Het lijkt wel een Amerikaanse familie zo extreem met advocaat smijten 8)7

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:12

Ik wens ze veel succes met die advocaat :')
Welke kosten? Ze is minderjarig, dus ze hebben er echt geen kosten aan hoor, of gaan ze dochter ook nog psychische schade toerekenen en durft ze nu niet meer bij pony's in de buurt te komen na dr aanvaring met je levensgevaarlijke mini :roll:
Je hebt trouwens ontzettend fijne pro deo advocaten Lanolynn, dus daar kan je altijd ook naar rondkijken, mocht dat financieel fijner zijn :)
Hopelijk krijgt dit verhaal niet een erg lang staartje voor je, het is al rot genoeg zo :(
(wie weet eindig jij wel met een schadevergoeding :+ aangezien ik alles zou verhalen op hun WA verzekering, minstens :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:16

Dat je als onwetende jonge meid een pony wil 'redden' is op zich geen probleem, maar waarom er dan op gaan zitten terwijl je ongeveer mee kunt lopen?
Dat vind ik niet helemaal rijmen.

Balen, TS! Ben benieuwd wat voor staartje dit gaat krijgen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:19

En daarbij, als het paard al zo ''sielugh'' is, waarom er dan opzitten? Dan maak je het toch juist erger?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:51

Dat is wat ik er tot dusver van maak op basis van TS haar verhaal.
Dat het kwade wil is, is een aanname. Misschien de waarheid, alleen dat is niet waar ik tot dusver vanuit ga.
Ik ga uit van onwetendheid en eigenwijsheid, bord voor de kop ja dat allemaal is tot dusver goed mogelijk.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:10

A3a1 schreef:
Dat het kwade wil is, is een aanname. Misschien de waarheid, alleen dat is niet waar ik tot dusver vanuit ga.
Ik ga uit van onwetendheid en eigenwijsheid, bord voor de kop ja dat allemaal is tot dusver goed mogelijk.

Dat kan ik me ook voorstellen.

Echter zonder toestemming is wel een ander verhaal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:17

A3a1 schreef:

En die tieners (plus moeder) hebben nooit gehoord dat je niet zomaar op andermans erf mag komen?
Ik denk toch dat ze raar zouden kijken als je ineens in hun tuin staat.
Dan weten ze vast wel dat het niet hoort.

Onzin als je het mij vraagt met die goede bedoelingen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:30

Pfff...advocaten. Heb er misschien overheen gelezen maar heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik die es inseinen. Niet leuk dit. Succes hoor! Wel fijn dat t beter gaat met pony

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:46

jeetje wat een verhaal, dat verwacht je toch ook niet aan te treffen zeg.

Je zou háást zeggen 'eigen schuld dikke bult' voor dat meisje, ware het niet dat iedereen hier een verliezer is. Hopelijk dimmen de ouders wat in en valt het met de gevolgen voor je pony mee.
Sterkte!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 21:59

TS: advocaat van 'de tegenpartij' niet te woord staan en direct doorverwijzen naar jouw rechtsbijstand. Die meneer van de rechtsbijstand die zijn vrije avond had opgeofferd is al op de hoogte van die advocaat? Laat ze het maar lekker onderling uitvechten, jij verliest het verbaal gewoon van een advocaat als je pech hebt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:02

Ibbel schreef:
TS: advocaat van 'de tegenpartij' niet te woord staan en direct doorverwijzen naar jouw rechtsbijstand. Die meneer van de rechtsbijstand die zijn vrije avond had opgeofferd is al op de hoogte van die advocaat? Laat ze het maar lekker onderling uitvechten, jij verliest het verbaal gewoon van een advocaat als je pech hebt.

Precies!
Laat die lui het maar lekker uitzoeken zodat jij zo min mogelijk kopzorgen hebt.

Larissabx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:22

Dit is gewoon niet normaal... Ik ben 12 en heb een vp..... Maar ik zou NOOIT op een pony van iemand gaan zitten... Ik verzorg nu dus een pony en de verzorgster daarvoor hadden ook op de pony gezeten pony was 2/3..... Eigenaar had duidelijk gezegt dat het niet mocht.
Maar ik zou hier wel zaak van maken hoor. Dit kan ECHT niet.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:28

Laat hun dan maar lekker met een advocaat komen.
Vaak is het dreigen. Eerst zien dan geloven!
Je kan ook vragen naar de gegevens van hun advocaat zodat je de dierenartsrekening naar hun kan doorsturen :o

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 23:20

Larissabx schreef:
Dit is gewoon niet normaal... Ik ben 12 en heb een vp..... Maar ik zou NOOIT op een pony van iemand gaan zitten... Ik verzorg nu dus een pony en de verzorgster daarvoor hadden ook op de pony gezeten pony was 2/3..... Eigenaar had duidelijk gezegt dat het niet mocht.
Maar ik zou hier wel zaak van maken hoor. Dit kan ECHT niet.

En TS.. Heel eerlijk denk ik dat als er een zaak komt, je sterk in je schoenen staat.. Ik hoop toch echt dat de mensen die daar over gaan een beetje in kunnen zien dat wat ze deden al niet kon, en dat wat ze over komen is puur 'boontje om z'n loontje' is... Zo niet, wil ik liever niet meer leven op deze wereld.. -O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 02:11

Waarom zou dat een SA moeten zijn?

Verder ts, had je niet van meer dingen aangifte kunnen doen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 05:29

Ik denk dat Ibbel een heel goed punt aanhaalt,als deze dame het via de advocaat wil regelen,er niet zelf tussen gaan zitten.Laat alle communicatie maar via de advocaten gaan.