Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 19:47

Ik ben alweer terug.

Het gesprek was om half acht. Ik was er een paar minuten eerder. Mijn papier had ik bij me. Ik zat met de stalbaas aan tafel, heel ongemakkelijk. Hij wilde wachten met praten tot mevrouw er was.

We wachtten.
Wachtten.
En wachtten.
Mevrouw kwam niet.

Om kwart voor acht is de stalbaas even weggelopen om haar te bellen (buiten gehoorsafstand voor mij). Toen hij terugkwam, zei hij dat mevrouw had gezegd dat ze het "toch niet ging redden". >;)

Ik wil niet gemeen overkomen, maar ik was zó zenuwachtig, ik had vervanging geregeld voor mijn werk en ik had zo gehoopt dat het afgelopen zou zijn. En omdat mevrouw het "toch niet redt" is er nog niets veranderd.

Ze kon morgen overdag wel praten, maar ik studeer en ik kan niet zomaar wegblijven. Over een andere datum "moest ze nog even nadenken". Ik weet dus helemaal niets.

Wel heb ik het kort met de stalbaas over bokt gehad. Hij had gehoord dat ik hier berichten had geplaatst, het niet zelf gelezen. Van wie wilde hij me niet vertellen. Zelf dit topic lezen vond hij te veel werk en hij heeft ook nog tegen me gezegd dat ik er niet zo'n drama van moet maken, dat we allemaal volwassen zijn en dit als volwassenen op moeten lossen. Hij stelde ook nog voor dat ik zelf met mevrouw in gesprek ging, maar ik geloof niet dat dat zin heeft, dat heb ik al geprobeerd voordat het escaleerde.

Sorry dat ik het zo zeg, maar ik ben er even helemaal klaar mee. -O-

Een kleine aanpassing: doordat de stalbaas dit niet zelf leest, ga ik hier toch door met berichten plaatsen. Als ik stop, vindt degene die meeleest/meelezen toch wel wat anders om het vuurtje op te stoken.

Storm

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:49

Mijn mond valt nog verder open...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:50

Nou stalbaas werkt dus ook niet heel erg lekker mee. Ts ik snap dat je er klaar mee bent ondertussen. Wat een rotsituatie

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:50

Mevrouw is gewoonweg heel erg laf!! Als het echt te heet onder haar voeten komt ze gewoon niet. Blegh... was te verwachten eigenlijk.

Zéker niet zelf met mevrouw in gesprek gaan hoor. Of met de stalbaas erbij of niet.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 12-04-16 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:52

werkelijk........tja je denkt het eindelijk op te lossen........
Balen TS. Ik snap dat je graag alles opgelost had.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:52

Ongelooflijk!

Je had de berichtjes op je telefoon door je leuke stalgenoten ook wel kunnen laten lezen.

Sta er boven vanaf nu.
Kleuters verder geen woorden ervoor.

Vind het voor jou heel triest.
Paarden en de verzorging brengen je ontspanning en door 1 iemand die zoveel onrust veroorzaakt wordt dat verpest.

Triest.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:53

Littera schreef:
Ik ben alweer terug.

Het gesprek was om half acht. Ik was er een paar minuten eerder. Mijn papier had ik bij me. Ik zat met de stalbaas aan tafel, heel ongemakkelijk. Hij wilde wachten met praten tot mevrouw er was.

We wachtten.
Wachtten.
En wachtten.
Mevrouw kwam niet.

Om kwart voor acht is de stalbaas even weggelopen om haar te bellen (buiten gehoorsafstand voor mij). Toen hij terugkwam, zei hij dat mevrouw had gezegd dat ze het "toch niet ging redden". >;)

Ik wil niet gemeen overkomen, maar ik was zó zenuwachtig, ik had vervanging geregeld voor mijn werk en ik had zo gehoopt dat het afgelopen zou zijn. En omdat mevrouw het "toch niet redt" is er nog niets veranderd.

Ze kon morgen overdag wel praten, maar ik studeer en ik kan niet zomaar wegblijven. Over een andere datum "moest ze nog even nadenken". Ik weet dus helemaal niets.

Wel heb ik het kort met de stalbaas over bokt gehad. Hij had gehoord dat ik hier berichten had geplaatst, het niet zelf gelezen. Van wie wilde hij me niet vertellen. Zelf dit topic lezen vond hij te veel werk en hij heeft ook nog tegen me gezegd dat ik er niet zo'n drama van moet maken, dat we allemaal volwassen zijn en dit als volwassenen op moeten lossen. Hij stelde ook nog voor dat ik zelf met mevrouw in gesprek ging, maar ik geloof niet dat dat zin heeft, dat heb ik al geprobeerd voordat het escaleerde.

Een kleine aanpassing: doordat de stalbaas dit niet zelf leest, ga ik hier toch door met berichten plaatsen. Als ik stop, vindt degene die meeleest/meelezen toch wel wat anders om het vuurtje op te stoken.

Nou dan is het heel simpel. Dan stop je er mee :o

Sommige mensen zijn het niet waard om zo'n tijd, moeite en zoveel energie in te steken.
Als mevrouw een groot probleem maakt maar het vervolgens te moeilijk vind om even te komen voor een gesprekje, is het probleem voor haar dus ook niet dusdanig groot dat ze er alles voor wilt doen.

Zelfde geld voor de stalhouder, leuk dat je alles als volwassenen moet oplossen, maar daar heb je wel 2 volwassenen voor nodig en schijnbaar ben jij de enige volwassene daar.

Het is heel simpel, je hebt niks gedaan, dat mevrouw een probleem met jou heeft is niet jou probleem. Maak je er niet druk meer over, jij hebt je best gedaan. Je komt voor je (bij)paard en niet voor de rest van de wereld.
Mijn tip? Heb schijt aan de rest van de wereld. Dit soort situaties kosten alleen maar energie en kunnen je goed ziek maken (weet ik uit ervaring) dus zorg dat het je geen energie meer kost :o

magda_90

Ts, ik zet alweer mijn onderkaak terug in het gewricht... Woordenloos...

Over volwassen gedrag gesproken zeg. -O-
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 12-04-16 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Ik denk nu toch wel dat het hierbij zal blijven. Dat ze niet op kwam dagen betekent dat ze zelf ook wel inziet wat een belachelijke situatie ze heeft gecreëerd.

Nu naast je neerleggen en doen alsof iedereen lucht is. Lekker je bijrijpaardje verzorgen en rijden, en laat iedereen maar links liggen.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:54

-:(- -:(- -:(- Ik wil een hele hoop dingen zeggen over deze vrouw maar ik zal me maar inhouden. Gatverdamme. Ik snap heel goed dat je er helemaal klaar mee bent!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:56

Storm schreef:
Ik denk nu toch wel dat het hierbij zal blijven. Dat ze niet op kwam dagen betekent dat ze zelf ook wel inziet wat een belachelijke situatie ze heeft gecreëerd.

Nu naast je neerleggen en doen alsof iedereen lucht is. Lekker je bijrijpaardje verzorgen en rijden, en laat iedereen maar links liggen.

helemaal mee eens!

lekker op de negeerstand en genieten van je paard!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:57

Nou ja zeg, ik had zo voor je gehoopt dat het na vanavond voorbij zou zijn, maar mevrouw laat het dus lekker afweten? Belachelijk dit!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:58

Littera schreef:
Dit is ook wel heel erg balen.
Mevrouw voelt nattigheid en komt niet. Ze weet gewoon dat ze fout zit.
De stal houder is te laks en laat het waaien en werkt op je gemoed door te zeggen dat jij er een drama van maakt. Dan is hij er van af. :n
Je hebt een top paard en een top vrouw die daar eigenaar van is. Houd je daar maar aan vast. Je bent ook een top jonge vrouw.
Ik vind het heel vervelend voor je dat dit zo loopt :(:) . Zelf met die mevrouw in gesprek gaan heeft geen zin. Wel eventueel met de eigenares van je paard erbij, als de staleigenaar echt weigert om te handelen.

Maar ik vind de stalhouder een slappe hap die hoopjes problemen nu aan het kweken is op zijn stal door hier niet goed in door te pakken. Maar jou is niets te verwijten dus jij blijft gewoon daar en geniet van die zaken die wel leuk zijn.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:58

Even afbellen is ook niet te doen, natuurlijk...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:00

Nou nou die vrouw neemt ook wel veel moeite om "de dader van de gestolen sporen" aan te pakken zeg.. Wat een flop. Zo grote praat maar als het erop aan komt...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:00

Wat laf!

Zegt voldoende hoor over die vrouw, het is haar te heet onder haar voeten en durft ze niet onder jullie ogen te komen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:02

Erg onvolwassen dat ze niet netjes afbelt. Jij hebt je wel weer van de goede kant laten zien.

Nu lekker laten gaan en vooral voor jezelf gaan. Jammer dat het zo moet maar het zal vast wel weer over waaien. Meet als je best kan je niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:02

Klinkt alsof ze geen zin heeft in een gesprek. En stalbaas klinkt niet erg doortastend. -O-

Sluit me aan bij M_D_H. Weer verder met je leven en je bijrijdpaard. En zien wat er van komt. En tegen de stalbaas zeggen dat je het graag volwassen had opgelost, maar dat iemand dan ook wel volwassen genoeg moet zijn om op te komen dagen. En dat je ervan uitgaat dat hij ervoor zorgt dat je tot die tijd niet lastig gevallen wordt.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:03

Ik zou bijna vragen om nu juist de naam van de stalhouder neer te zetten op bokt! Wie wil daar nu nog staan!

Oh en voor de meelezende mede pensionklanten, ik ben erg benieuwd naar jullie kant want jullie houden je wel erg stil!

Lieve ts, ik zou niet eens meer met die vrouw om de tafel gaan zitten, maar eerder met de eigenaresse van je bijrijdpaard, ik zou ten eerste hier als eigenaar niet willen staan als er zo geroddeld wordt! En ten tweede als die staleigenaar nu zo laks naar jou toe is, hoe is hij dan wel niet naar paarden toe! Zo hey wat is dit een enorme soap geworden!! En wat een laffe vrouw is dit zeg! Jeetje!

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:08

Jammer dat het zo moet inderdaad. Vooral dat mevrouw zelf niet op tijd kan afzeggen en meneer het allemaal maar onvolwassen vindt.
Ik vind het juist heel volwassen van jou om advies te vragen, je denkt goed na over wat er gezegd wordt en ik kan nergens uit af lezen over welke stal het gaat.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je er nog steeds tegenop ziet om naar die stal te gaan.

Misschien kan eigenaresse van je bijrijdpaard toch nog eens met de stalhouder erover praten. Er is geen bewijs, een hoop laster en zij heeft mogelijk geen bijrijdster meer als t zo blijft.

Stalhouder is in mijn ogen te passief in het oplossen van deze kwestie. Het gaat ogenschijnlijk om iets kleins, maar iemand proberen weg te pesten is juist iets om heel serieus te nemen.

Ik kan me goed voorstellen dat je koppig bent en toch gewoon gaat, maar het haalt wel alle plezier weg wat je had.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:09

Storm schreef:

Ik hoop van harte dat dat lukt, want het kan heel lastig zijn als alle gesprekken stil vallen als je op stal komt. En als ze alle paarden binnen halen behalve die van jou enz. Ik weet niet of dit op de situatie van ts van toepassing is, maar ik bedoel te zeggen dat het heel lastig kan zijn om dan lekker ontspannen te gaan rijden.
Ik hoop dat de eigenaresse van het bijrijdpaard van ts écht achter haar gaat staan en haar paard daar weghaalt met duidelijke vermelding van reden aan de stal baas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:09

O jak wat een vervelende uitslag.....Die stalhouder is duidelijk als veel kerels kunnen zijn.
Jij moet er maar niet te veel drama van maken???? duh als of het zo gezellig is als je vervelende whatsap berichten krijgt.
Probeer er boven te staan, je hebt je goede wil getoond en die vrouw heeft haar kansen verspeeld.
Ik zou haar totaal niet serieus nemen en een ieder die achter haar aan wandelt net zo min.
Ik hoop dat jij je plezier in het paard rijden kan behouden.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:10

Ik zou niet de naam van de stalhouder op Bokt plaatsen. Ts. heeft het hier al moeilijk genoeg mee, het vuurtje verder opstoken zal haar geen vertrouwen geven in een goede afloop.

Jolien87

Jeetje ts, ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ondertussen schieten er tig gedachten en woorden door mijn hoofd. Ik weet niet of ik nog rustig was gebleven op het moment dat ik in jouw plaats met de stalbaas had gepraat.
Heb je hem nog op de appjes op je telefoon gewezen? Dat is niet zoveel werk. En het valt me erg van hem tegen dat hij direct een oordeel heeft getrokken over jouw berichtjes op bokt, zonder eerst bij jou te checken wat voor berichtjes dat zijn geweest. Juist jouw volwassen en nette manier waarop je over deze situatie praat, sieren je en het is dan des te rotter dat de stalbaas schijnbaar een heel ander beeld hiervan heeft.

xniieeenke

Wat een pech heb je toxh :( en wat een irritante stalbaas...
Wens je veel sterkte en ga mee met bijna alle adviezen hier.