Het gesprek was om half acht. Ik was er een paar minuten eerder. Mijn papier had ik bij me. Ik zat met de stalbaas aan tafel, heel ongemakkelijk. Hij wilde wachten met praten tot mevrouw er was.
We wachtten.
Wachtten.
En wachtten.
Mevrouw kwam niet.
Om kwart voor acht is de stalbaas even weggelopen om haar te bellen (buiten gehoorsafstand voor mij). Toen hij terugkwam, zei hij dat mevrouw had gezegd dat ze het "toch niet ging redden".
Ik wil niet gemeen overkomen, maar ik was zó zenuwachtig, ik had vervanging geregeld voor mijn werk en ik had zo gehoopt dat het afgelopen zou zijn. En omdat mevrouw het "toch niet redt" is er nog niets veranderd.
Ze kon morgen overdag wel praten, maar ik studeer en ik kan niet zomaar wegblijven. Over een andere datum "moest ze nog even nadenken". Ik weet dus helemaal niets.
Wel heb ik het kort met de stalbaas over bokt gehad. Hij had gehoord dat ik hier berichten had geplaatst, het niet zelf gelezen. Van wie wilde hij me niet vertellen. Zelf dit topic lezen vond hij te veel werk en hij heeft ook nog tegen me gezegd dat ik er niet zo'n drama van moet maken, dat we allemaal volwassen zijn en dit als volwassenen op moeten lossen. Hij stelde ook nog voor dat ik zelf met mevrouw in gesprek ging, maar ik geloof niet dat dat zin heeft, dat heb ik al geprobeerd voordat het escaleerde.
Sorry dat ik het zo zeg, maar ik ben er even helemaal klaar mee.

Een kleine aanpassing: doordat de stalbaas dit niet zelf leest, ga ik hier toch door met berichten plaatsen. Als ik stop, vindt degene die meeleest/meelezen toch wel wat anders om het vuurtje op te stoken.

. Zelf met die mevrouw in gesprek gaan heeft geen zin. Wel eventueel met de eigenares van je paard erbij, als de staleigenaar echt weigert om te handelen.
en wat een irritante stalbaas...