Hilary schreef:
Sssht zeg dat nou niet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Madje1992 schreef:Fijn dat je meteen de oorzaak hebt gevonden en er wat aan hebt kunnen doen. klinkt toch alsof ze ondanks het vast zitten af en toe wel een stuk beter gaat lopen. Dan moet een wedstrijd toch gaan lukken zou je denken. Of misschien de instructrice mee nemen voor het geval ze vast zit.![]()
Enne dat pyjamapaard, kun je haar ook aantrekken op halloween. Kan ze als dievenpaard door.
Ach zolang het werkt is het al heel wat. Iedere keer moeten wassen lijkt mij ook niks voor haar.
Ik vind het spannender dan de vorige keer eerlijk gezegd, er lijkt nu meer prestatiedruk op te staan maar dat zit gewoon tussen mijn oren. Ik weet namelijk dat we een prima B-proef kunnen neerzetten, maar kan ik dat ook voor elkaar krijgen op een andere locatie met spannende dingen erbij? 
Hipponatura schreef:Sorry, niet het hele topic gelezen maar wel je beginpost.
Echt prachtig dat je haar in het begin zo goed begeleid hebt! Echt super!!!
Ik wens je verder heel veel succes met je paardjeIk ga me binnenkort eens inlezen in je topic haha.
Doe zo verder!

freetorun schreef:Whaha haar blik met die 'pyjama' aan. Ach en als het haar netjes houdt voor wedstrijden, prima toch?![]()
Fijn ook dat die niet fijne rij-dag een rede had en je erna weer lekker kon rijden.

Uiteindelijk ging het wel lekker!
Ach prima, dan ga je toch lekker keihard galopperen? Dan maken we er gewoon een duurtraining van
Nadat ze klaar was met rondracen was ze ineens gigantisch actief, ze liep er zelf een middendraf uit. Raar paard soms hoor. Voor mijn gevoel hebben we echt een effectieve longeertraining gehad!

Geen wonder dat ze zo vervelend was, ze was gigantisch hengstig! Het was me deze keer niet direct opgevallen, behalve dat ze een aantal keer stond te 'plassen'. Geen waterval, maar gewoon een beetje plas. Ik heb dat niet direct aan hengstigheid gelinkt. Achja, verklaart wel weer haar gedrag. Mijn instructrice legde uit dat ze een enorm strakke rug krijgt als ze hengstig is en ze zelf niet goed weet wat ze daarmee moet. Ze zit dan gewoon met zichzelf in de knoop, net als wij vrouwen als we ongesteld zijn haha. Vandaar ook dat ze die massages van haar rug zo lekker vond! Soms moeten puzzelstukjes even bij elkaar komen voordat ze in elkaar passen. Ik ben al lang blij dat we nu elke keer die stukjes bij elkaar krijgen en op deze manier verband kunnen leggen tussen de dagen dat ze zo vervelend is en eventuele lichamelijke klachten. Ik begin haar ook steeds beter aan te voelen, wanneer ze echt vast zit, wanneer iets gewoon vervelend gedrag is etc.
Ik wil dit wel vaker gaan doorpakken, ze moet dit gewoon gaan leren. 

Nadat stalgenoot klaar was met haar paard begon het te regen. Top, Zara haat regen echt intens. Dus nu had ze weer een nieuwe reden om te zeiken. Ik ben maar gewoon doorgereden want dit moet ze ook gewoon leren. Vooral met het aanspringen in galop hebben we wat meningsverschillen gehad en zelfs een pittige bok. Maar afijn, doorrijden en niet zeiken. Dus gewoon netjes afgesloten. Wel zeiknat
Madje1992 schreef:ooh merrie's en hun hengstigheid. Mijn fjord had er dan altijd een handje van naar de dichtst bijzijnde ruin te rennen tijdens het rijden. Kom jij er nog goed vanaf.![]()
Wel fijn dat je het nu weet en dat je haar ook steeds beter begint aan te voelen. Nu hopen dat jullie de opwaartse lijn mooi volhouden!! Het klinkt in ieder geval heel goed.
Normaal gezien voerde ik haar merriesupport bij om de hengstigheid wat in toom te houden, maar sinds de verhuizing naar deze stal eigenlijk niet meer gedaan. Ze is van zichzelf al een stuk fijner geworden, maar na deze keer toch maar even wat merriesupport erin gestopt
Gelukkig gaan we de winter weer in.
Dat resulteerde gisteren in de les dus ook in een paar hele gemene schrikreacties, waarbij ze letterlijk uit het niets in een keer 2 meter opzij kan springen of 180 graden om kan draaien. Moge duidelijk zijn dat ze wel goed in haar vel zit, anders durft ze dit soort acties echt niet uit te halen. Ze doet het er gewoon om, want ze is totaal niet bang of stresserig. Oren naar voren en blij zijn na die schrikreacties joh. Beetje jammer voor haar dat ik er niet snel naast lig en gewoon door ga alsof er niks gebeurd is. Al heb ik haar gisteren wel op haar flikker gegeven na de zoveelste keer expres schrikken bij dezelfde plek 

De komende tijd gaan we dus oefenen met reflectie/spiegels/weerspiegelingen en gewoon door blijven starten in verschillende binnenbakken. De keiharde regen op het dak boeide haar trouwens helemaaaaal niks
Ghostattack schreef:Nee Lingesteeg, andere kant van de snelweg
Ik ga gewoon eens vragen of ik de bak kan huren een keer, moet vast wel een keer mogen. Heb helaas op dit moment niet de financiële mogelijkheid om lid te worden van de Roskam.

Ze stond direct daarna op 3 benen en wilde het linkervoorbeen niet meteen belasten. Stalgenootje is gelijk gaan koelen en stappen en heeft de dierenarts gebeld voor advies. Boxrust, meerdere keren per dag koelen en wat stappen aan de hand. Gelukkig heb ik hele toffe staleigenaren en stalgenootje die de zorg op zich hebben genomen toen ik weg was! Mijn vader had ik ook even gevraagd of hij wilde gaan kijken, dus hij is helemaal alleen naar stal gegaan om Zara te checken
Hij stuurde zelfs een filmpje van het stappen op het harde haha.
Vanavond ga ik ook nog even voorzichtig longeren en vanaf morgen pakken we voorzichtig het werk op, niks intensiefs in ieder geval. Zodra ik het niet vertrouw bel ik natuurlijk de dierenarts.

We blijven lekker smeren met honingzalf en hopen dat het haar snel een keer terug komt haha.
Gelukkig was ze enorm relaxed en deerde de wind haar eigenlijk niks! Ze is hooguit 2x 'geschrokken', met andere woorden even een paar pasjes vooruit schieten en daarna verder gaan alsof er niks gebeurde. Ze liep ook nog eens heel erg fijn, ontspant lekker en laat het neusje fijn zakken. Ik wil het rijden dit weekend weer rustig gaan oppakken, even kijken hoe ze dat doet.