Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Rocamor schreef:is dat een steek onder water Pocca? want wat maakt het verschil?
we kunnen van elkaar leren, inspiratie opdoen. Of het nou je Eigen knol is of dat het paarden van je werkgever zijn

saddledancer schreef:Polly schreef:Wat maakt het uit hoe groot de stallen zijn? Ik weet nu al dat er mensen zijn die het toch niet groot genoeg vinden en die nog steeds de illusie hebben dat die beesten 23/7 op t hok staan.
Nou, dit dus haha als ik t wel zeg zijn ze toch weer niet groot genoeg![]()
5 bij 6 trouwens, en idd springpaardenik ben een zij, is dat ook weer duidelijk hahaha
@pocca-locca
Ik vind je echt kei irritant, 'denk dat t saddledancer wat heet word onder de voeten' en waarom zou dat wezen? Doe even normaal joh, zou je sieren op jouw leeftijd
Pocca_Locca schreef:Een paar maanden heb ik op een kleinschalige renstal gewerkt,met Arabieren. Tot eenjarige leeftijd stonden de veulens met hun moeders, 24/7 buiten op de wei(geen schuilstal, wel meer dan genoeg enorme eikenbomen ) Dan de jaarlingen: ook 24/7 buiten; alles kreeg onbeperkt hooi, dan de actieve renpaarden -waaronder paarden van €200.000- stonden s'nachts op stal, ochtend: training van ongeveer 2 uur, daarna, paddock of weide, weer of geen weer, en genoeg ruimte voor sociaal contact
Want er zat alleen draad tussen de weides.
pol1 schreef:Pocca_Locca schreef:Een paar maanden heb ik op een kleinschalige renstal gewerkt,met Arabieren. Tot eenjarige leeftijd stonden de veulens met hun moeders, 24/7 buiten op de wei(geen schuilstal, wel meer dan genoeg enorme eikenbomen ) Dan de jaarlingen: ook 24/7 buiten; alles kreeg onbeperkt hooi, dan de actieve renpaarden -waaronder paarden van €200.000- stonden s'nachts op stal, ochtend: training van ongeveer 2 uur, daarna, paddock of weide, weer of geen weer, en genoeg ruimte voor sociaal contact
Dat klinkt heel prettig voor de paarden! !
Pocca_Locca schreef:[/quote]Een paar maanden heb ik op een kleinschalige renstal gewerkt,met Arabieren. Tot eenjarige leeftijd stonden de veulens met hun moeders, 24/7 buiten op de wei(geen schuilstal, wel meer dan genoeg enorme eikenbomen ) Dan de jaarlingen: ook 24/7 buiten; alles kreeg onbeperkt hooi, dan de actieve renpaarden -waaronder paarden van €200.000- stonden s'nachts op stal, ochtend: training van ongeveer 2 uur, daarna, paddock of weide, weer of geen weer, en genoeg ruimte voor sociaal contact
QueenElsbeth schreef:Pocca_Locca schreef:Een paar maanden heb ik op een kleinschalige renstal gewerkt,met Arabieren. Tot eenjarige leeftijd stonden de veulens met hun moeders, 24/7 buiten op de wei(geen schuilstal, wel meer dan genoeg enorme eikenbomen ) Dan de jaarlingen: ook 24/7 buiten; alles kreeg onbeperkt hooi, dan de actieve renpaarden -waaronder paarden van €200.000- stonden s'nachts op stal, ochtend: training van ongeveer 2 uur, daarna, paddock of weide, weer of geen weer, en genoeg ruimte voor sociaal contact
en toch waren er daar nog wel wat zaken die verbeterd konden worden, hoor.. Zoals overal.. Polly schreef:Dat zijn mooie afmetingen van de paddocks!!
Lusitana schreef:Polly schreef:Dat zijn mooie afmetingen van de paddocks!!
Vind je?
Dat is ongeveer een in de lengte gesplitste rijbaan, iets smaller en iets langer.
Kunnen ze een beetje heen en weer.
Persoonlijk vind ik dat een paddock veel groter moet zijn dan een rijbaan.
Anders kun je ze net zo goed in de bak loslaten. Hebben ze tenminste nog een beetje de breedte om hard rond te kunnen gaan als ze dat zouden willen.
Maar goed, als je ze alleen wilt luchten en de mogelijkheid wilt geven om aan een vriendje te zitten...
Lusitana schreef:Polly schreef:Dat zijn mooie afmetingen van de paddocks!!
Vind je?
Dat is ongeveer een in de lengte gesplitste rijbaan, iets smaller en iets langer.
Kunnen ze een beetje heen en weer.
Persoonlijk vind ik dat een paddock veel groter moet zijn dan een rijbaan.
Anders kun je ze net zo goed in de bak loslaten. Hebben ze tenminste nog een beetje de breedte om hard rond te kunnen gaan als ze dat zouden willen.
Maar goed, als je ze alleen wilt luchten en de mogelijkheid wilt geven om aan een vriendje te zitten...