Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
VC_Immortal schreef:bobje26 schreef:Een paard wat op die manier is afgekeurd heeft pijn, dat kun je haast niet ontkennen..
Jij kent dit paard dus? Ik ken er genoeg die op deze manier zijn afgekeurd en die nu (weer) paardwaardig leven. Daarnaast heb ik zelf een kapot paard... Je kunt niet alles over 1 kam scheren.
Ken jij de graad waarin het dier is afgekeurd? Heb jij met de desbetreffende dierenarts gesproken toentertijd? Maak jij het paard dagelijks mee zoals TS dit doet?
Er is een groot verschil tussen wat jij nu zegt en de realiteit. Ik kan geen pijn ontkennen want ik maak het paard niet dagelijks mee. Net zoals jij niet kunt beoordelen of het paard wel pijn heeft. Dat moeten we aan TS overlaten. Helaas lijken sommigen dat niet te (willen) snappen.
Varekaj schreef:Volledig akkoord Geerke, maar dan moet je wel als eigenaar je verantwoording nemen en ook je best doen om aan die noden te voldoen. Niet zeggen "oh, hij is stuk, doeeeei" en doodleuk te koop zetten als weidemaatje.
TS wist hier niet van (intussen wel uiteraard) en even de moeder overtuigen is blijkbaar niet zo eenvoudig. Misschien wil haar moeder dit wel maar ziet die vooral 1 vraag naar voor komen: wat gaat dit kosten? Er zijn zat eigenaren die deze kosten met alle plezier op zich nemen en hun paard laten genieten van een welverdiend pensioen. Helaas heb je even goed mensen die zeggen "nou, dan kost ie me zoveel en kan ik er nog niks mee". Maw, het rendeert niet, en dan is zo'n paard niet meer interessant. Ik kan best begrijpen dat een onervaren persoon dat nogal zwart ziet en dan gewoon de stekker eruit trekt om het even cru te zeggen.
bobje26 schreef:Een paard wat op die manier is afgekeurd heeft pijn, dat kun je haast niet ontkennen..
Varekaj schreef:@geerke: ik had het niet over TS maar over haar moeder. Dat TS geen belang hecht aan rijden is 1 ding maar dat maakt alsnog niet dat moeders nut ziet om geld te pompen in een grasmaaier.
geerke schreef:Varekaj schreef:@geerke: ik had het niet over TS maar over haar moeder. Dat TS geen belang hecht aan rijden is 1 ding maar dat maakt alsnog niet dat moeders nut ziet om geld te pompen in een grasmaaier.
ik heb geen kinderen,maar ik zou als moeder zijnde juist heel blij zijn als mijn dochter er niet opzat en alleen borstelde
Shanna schreef:Ik geef ook duivelsklauw bij mijn merrie met artrose en botwoekering en dat werkt erg goed. Ze krijgt het niet altijd maar alleen als ze het nodig heeft. In de winter bijvoorbeeld wel permanent en in de zomer nooit (dan merk ik geen verschil tussen wel of niet voeren). Ook als 1 van mn andere paarden ergens pijn hebben geef ik ze duivelsklauw en dat werkt ook bij hen. Ik vind het, zeker om voor langere termijn te geven, een echte aanrader.
Debbie00 schreef:Misschien Metacam proberen?? Of zeg ik nu iets heel stoms?
. Bij mensen overigens ook niet, jammer genoeg. Terwijl er uit wetenschappelijk onderzoek wel degelijk is bewezen dat het werkt bij reumatische klachten: