[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 16:42

Afbeelding

billen <3

AnnickT

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:02

Ze is prachtig vanuit iedere hoek <3 :D

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 18:20

Afbeelding

maandag zijn wij vertrokken voor een weekje ardennen.

maar eerst, moest ik mijn lieve pluizekind een knuffeltje brengen!
het was 12 uur, maar toch lag ze te slapen, helemaal gevloerd! ze ligt nooit in het land en ze bewoog ook niet, dus ik vond het een beetje eng tot haar oortjes bewogen! oef gelukkig! haha :D

ik ben even bij haar gaan zitten en ze begon helemaal te kreunen van alle kriebels die ze kreeg.. ik zei dat ze wel weer lekker plat mocht gaan liggen, dus dat deed ze ook! wat een vertrouwen <3 toen ik zei dat ik wegging voor een weekje en wegliep stond ze toch maar op en kwam nog even meegewandeld..

wat ben ik toch gek op mijn kleine meisje <3

Afbeelding

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:18

Wauw, wat bijzonder! Gaaf hoor <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:51

"klein" meisje :D
Fijne vakantie!

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 21:10

afgelopen paar dagen stond pluis op stal, ze hadden namelijk de weide bemest en het regende wat daarna.

dus vandaag er toch weer eventjes opgeklommen.
ze had afgelopen maand niks meer gedaan, ook geen longeerwerk meer.

eerst even kort gelongeerd, maar ze was zo rustig dat ik erop gegaan ben, dit x buiten de bak, bij het opstapje, het duurde even voordat ze begreep dat ze een pas opzij mist, maar daarna was het gelijk opstappen en wegstappen, heel braaf! <3

uiteraard zaten we nog aan de longeerlijn, maar dit keer ben ik gelijk zelf gaan rijden. en wat was ze braaf! ik kon sturen, stappen en draven en weer terug nemen en zelfs stelling en buiging pakte ze al mee!

Afbeelding
stappen aan de longe

Afbeelding

Afbeelding
draven aan de longe <3

dit zijn moment opnanens, ze deed ontzettend haar best, maar is natuurlijk nog erg zoekende en loopt echt nog niet de hele tijd zo, veel nog met neusje eruit, en dat geeft ook niks!

ze deed het zo goed, dat ik eigenlijk voor niks vastgehouden werd, ik reed namelijk al helemaal zelf, dus we hebben haar losgeklikt!
wat een gaaf gevoel! :D

helemaal los op mijn kleine baby paard! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ze was al een beetje moe, nog 1x aangedraafd om haar weer even alart te maken op mijn been en daarna lekker met lange teugels uitgestapt! <3

ik ben ontzettend trots op haar, dit was de 4e keer dat ik erop gezeten heb en ze had een maand niks gedaan!

en toen ik afstapte en ernaast ging lopen volgde ze mij overal met haar oortjes vooruit, te lief! <3

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:13

brave Pluis!

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 21:31

Pluis lijkt op sommige foto's zo klein en jij zo groot en op andere foto's lijkt pluis zo groot en jij "normaal"

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:23

Wat is ze braaf!
En het is natuurlijk niet niks voor haar met dat grote lijf, dan is het flink puzzelen waar ze alles laat. Gelukkig kan jij haar daarbij helpen dus het gaat vast goedkomen.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:52

haha, ja! ik ben ook groter als pluis xD
grootste paard van stal maar als ik erop zit blijft er weinig van over :p och, ze groeit nog! we zullen zien waae ze op uitkomt :p

ze was nu flink overbouwd ik werd echt naar voren gedrukt.. ;)

pfoeww, dat ik moest helpen heb ik geweten hoor! ik was echt kapot na haar gereden te hebben, die grote rustige passen en de onervarenheid van haar kant waren voor mij echt heel zwaar! maar dat geeft niet, dan is het voor ons samen zwaar, kunnen we samen conditie opbouwen :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:19

Wat een super leuk paard, heerlijk dat jullie het zo goed oppakken.
Wel heb ik een vraagje over haar rug. Als ze zo overbouwd is dat je zelfs naar voren wordt gedrukt is het dan wel wijsheid om erop te gaan zitten? Ze is dan duidelijk nog flink in de groei en dat extra gewicht op haar rug stoort dat dan niet in die groei?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 09:33

Gillbo schreef:
Wel heb ik een vraagje over haar rug. Als ze zo overbouwd is dat je zelfs naar voren wordt gedrukt is het dan wel wijsheid om erop te gaan zitten? Ze is dan duidelijk nog flink in de groei en dat extra gewicht op haar rug stoort dat dan niet in die groei?

ze heeft afgelopen maand alleen maar voor grasmaaier gespeeld, gisteren heb ik er 15 a 20 min opgezeten en nu speelt ze weer voor grasmaaier voor de rest van de zomer :)

ze stond afgelopen week op stal omdat het land bemest werd, dus even opgefrist.

na mijn mening kan dat echt geen kwaad, je moet er niet dagelijks op gaan zitten denk ik nee..

edit: pluis is ook heel slim, werkwillig en leergierig dus ik weet zeker dat ze dit weer onthoud en meepakt. sommige paarden hebben meer bevestiging nodig, maar zij niet. als zij dat wel nodig gehad had was ik er ook niet voor maar 1x opgestapt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 12:28

Haha N, vast de kleinste van stal kan zeker zo onder haar doorlopen. Zie t m ook zo doen.

Fijn dat ze zo braaf was

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 12:52

CarinaR schreef:
Haha N, vast de kleinste van stal kan zeker zo onder haar doorlopen. Zie t m ook zo doen.

Fijn dat ze zo braaf was

niet alleen de kleinste hoor, ook de grote shetteb kunnen er zo onderdoor :')

alleen pluis vreet ze op.. dus we proberen het maar niet :(:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:55

Nadiine__x schreef:
Gillbo schreef:

ze heeft afgelopen maand alleen maar voor grasmaaier gespeeld, gisteren heb ik er 15 a 20 min opgezeten en nu speelt ze weer voor grasmaaier voor de rest van de zomer :)

ze stond afgelopen week op stal omdat het land bemest werd, dus even opgefrist.

na mijn mening kan dat echt geen kwaad, je moet er niet dagelijks op gaan zitten denk ik nee..

edit: pluis is ook heel slim, werkwillig en leergierig dus ik weet zeker dat ze dit weer onthoud en meepakt. sommige paarden hebben meer bevestiging nodig, maar zij niet. als zij dat wel nodig gehad had was ik er ook niet voor maar 1x opgestapt

Oh oke, dat had ik even gemist, nou nee daar zal ze niks van oplopen haha
Leuk dat je zo met haar aan de slag bent

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 22:10

pfoew.. na vandaag kan ik toch wel zeggen dat Pluis bijna letterlijk voor mij doot het vuur gaat..

ivm de omweer staan ze weer op stal.. dus ik ben even wezen wandelen in het bos met haar :)

wij moeten dan een ijzeren brug over met rubberen matten, eigenlijk nooit een probleem.

normaal zit daar een stroomdraadje voor, voorals er een paard of koe los breekt op het kavelpad, deze hangen wij dan weg aan een ander draadje zodat de brug 'open' is.

ik de brug op en nog geen 2 passen verder begint ze te stuiteren en te bokken, ik haar stilgezet oo de brug en gecorrigeerd dat ze achter mij moest blijven, de brug is nogal smal, dus naast een shire lopen kan gewoon weg niet. dit deed ze maar wel springend, eenmaal van de brug af, maakte ze nog even een grote bok. maar ze bleef netjes uit mijn ruimte..

mijn andere paard, liep er braaf overheen, dus wij dachten, zal wel vergeten en doorlopen..

op de terugweg, wou pluis er niet meer op, elke keer als ze de mat aanraakte begon ze te stijgeren en te springen.. se keek mij aan met een blik van ik wil wel, maar..

het leek alsof ze stroom kreeg.. maar akkie liep er zo overheen en ook ik en mijn leaser kregen geen stroom.. ik wederom de brug op, brug zelf vastgepakt geen stroom..

mijn andere paard eroverheen, wederom poes lief, niks aan de hand..

hangt het stroomdraad echt goed? ja aan een draadje, zoals de stalbaas zei.. oke, nou wil je dan de stalbaas halen, want ze wilt niet en ik vind dit gevaarlijk..

stalbaas was er vrij snel en er stond dus wel degelijk stroom op de brug!! :(:)

wij hadden allebei rubberen zolen aan en mijn andere paard (met ijzers!!) heeft gewoon echt dikkr mazzel gehad..

stroom eraf gehaald, stalbaas achter pluis, hand op haar kont neergelegd, en zonder enige twijfel liep ze met gebogen hoofd braaf achter mij aan die brug weer over, geen stap verkeerd!

ik ben echt verbluft, dat ze op de heenweg niet door mij heen gedenderd is.. dit had zo gruwelijk fout kunnen gaan.. :n

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:26

Oei oei. Dat voelt ook niet fijn.
Zou Akkie niet reageren omdat ie pijn in de voeten kent? Heel simpel bedacht hoor.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 22:33

CarinaR schreef:
Oei oei. Dat voelt ook niet fijn.
Zou Akkie niet reageren omdat ie pijn in de voeten kent? Heel simpel bedacht hoor.

zou kunnen inderdaad, maar akkie is erg kleinzerig en panisch voor stroom, ik vermoed dat als hij stroom krijgt hij alles en iedereen omver denderd.. dat doet hij namelijk als hij iets hoort tikken..

maar pluis is 2x zo breed als Akkie, vermoedelijk heeft zij op de brug stroom gekregen via haar staart van de zijkant van de brug, want rubberen matten geleiden dus daar kan ze geen stroom van krijgen, maar beest is slim zat om daar een verband tussen te zien..

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:52

Ohh ja, natuurlijk.
Ik weet dat er een brug ligt, maar daar hebben We alles mee gezegd. Geen idee hoe breed.die s

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 22:56

CarinaR schreef:
Ohh ja, natuurlijk.
Ik weet dat er een brug ligt, maar daar hebben We alles mee gezegd. Geen idee hoe breed.die s

net zo breed als pluis haar bibs + 20 cm?

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 13:47

vandaag pluis gemeten.
6 weken geleden was ze 1.74M

vandaag was ze 1.75M!:D

go pluisje, ga zo door! nog 10cm erbij, alvast bedankt! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:41

Jaaa, cm er bij! +:)+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:44

Nadiine__x schreef:
pfoew.. na vandaag kan ik toch wel zeggen dat Pluis bijna letterlijk voor mij doot het vuur gaat..

ivm de omweer staan ze weer op stal.. dus ik ben even wezen wandelen in het bos met haar :)

wij moeten dan een ijzeren brug over met rubberen matten, eigenlijk nooit een probleem.

normaal zit daar een stroomdraadje voor, voorals er een paard of koe los breekt op het kavelpad, deze hangen wij dan weg aan een ander draadje zodat de brug 'open' is.

ik de brug op en nog geen 2 passen verder begint ze te stuiteren en te bokken, ik haar stilgezet oo de brug en gecorrigeerd dat ze achter mij moest blijven, de brug is nogal smal, dus naast een shire lopen kan gewoon weg niet. dit deed ze maar wel springend, eenmaal van de brug af, maakte ze nog even een grote bok. maar ze bleef netjes uit mijn ruimte..

mijn andere paard, liep er braaf overheen, dus wij dachten, zal wel vergeten en doorlopen..

op de terugweg, wou pluis er niet meer op, elke keer als ze de mat aanraakte begon ze te stijgeren en te springen.. se keek mij aan met een blik van ik wil wel, maar..

het leek alsof ze stroom kreeg.. maar akkie liep er zo overheen en ook ik en mijn leaser kregen geen stroom.. ik wederom de brug op, brug zelf vastgepakt geen stroom..

mijn andere paard eroverheen, wederom poes lief, niks aan de hand..

hangt het stroomdraad echt goed? ja aan een draadje, zoals de stalbaas zei.. oke, nou wil je dan de stalbaas halen, want ze wilt niet en ik vind dit gevaarlijk..

stalbaas was er vrij snel en er stond dus wel degelijk stroom op de brug!! :(:)

wij hadden allebei rubberen zolen aan en mijn andere paard (met ijzers!!) heeft gewoon echt dikkr mazzel gehad..

stroom eraf gehaald, stalbaas achter pluis, hand op haar kont neergelegd, en zonder enige twijfel liep ze met gebogen hoofd braaf achter mij aan die brug weer over, geen stap verkeerd!

ik ben echt verbluft, dat ze op de heenweg niet door mij heen gedenderd is.. dit had zo gruwelijk fout kunnen gaan.. :n

En sommige paarden zijn er gevoeliger voor dan andere paarden; net zoals mensen. Dat kan ook een reden zijn dat Akkie gewoon doorliep.

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 07:16

hoefsmid en tandarts zijn geweest.

uit het land geplukt, bij de hoefsmid gezet, wilt hij beginnen zegt hij.. maar ze hoeft nog helemaal niet _O-

was toch alweer 2 maanden geleden, maar prima, pluis weer terug het land in :evaw:

dag erna de tandarts, vond ze niet zo grappig, vorige keer werd ze ook boos, maar dit x stond ze in een stal met een dakje erboven dus na 5x haar hoofd gestoten te hebben, hield ze hem toch maar omlaag, boefje :')

ze was flink aan het wisselen, maae zag er prima uit, wel had ze vreemde kleuren op haar tanden, groen/paars/zwart..
maar wij voeren paarse, gele en oranje wortels in het land :=

ohhhh, nou dan is het prima in orde!

en ze mocht weer terug het land op _O-

fijn zo'n paard, wat je portomonnee een keer spaart _/-\o_

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:35

Kijk dat s nog s fijn!