billen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gillbo schreef:Wat een super leuk paard, heerlijk dat jullie het zo goed oppakken.
Wel heb ik een vraagje over haar rug. Als ze zo overbouwd is dat je zelfs naar voren wordt gedrukt is het dan wel wijsheid om erop te gaan zitten? Ze is dan duidelijk nog flink in de groei en dat extra gewicht op haar rug stoort dat dan niet in die groei?
Nadiine__x schreef:Gillbo schreef:Wat een super leuk paard, heerlijk dat jullie het zo goed oppakken.
Wel heb ik een vraagje over haar rug. Als ze zo overbouwd is dat je zelfs naar voren wordt gedrukt is het dan wel wijsheid om erop te gaan zitten? Ze is dan duidelijk nog flink in de groei en dat extra gewicht op haar rug stoort dat dan niet in die groei?
ze heeft afgelopen maand alleen maar voor grasmaaier gespeeld, gisteren heb ik er 15 a 20 min opgezeten en nu speelt ze weer voor grasmaaier voor de rest van de zomer![]()
ze stond afgelopen week op stal omdat het land bemest werd, dus even opgefrist.
na mijn mening kan dat echt geen kwaad, je moet er niet dagelijks op gaan zitten denk ik nee..
edit: pluis is ook heel slim, werkwillig en leergierig dus ik weet zeker dat ze dit weer onthoud en meepakt. sommige paarden hebben meer bevestiging nodig, maar zij niet. als zij dat wel nodig gehad had was ik er ook niet voor maar 1x opgestapt
CarinaR schreef:Oei oei. Dat voelt ook niet fijn.
Zou Akkie niet reageren omdat ie pijn in de voeten kent? Heel simpel bedacht hoor.
Nadiine__x schreef:pfoew.. na vandaag kan ik toch wel zeggen dat Pluis bijna letterlijk voor mij doot het vuur gaat..
ivm de omweer staan ze weer op stal.. dus ik ben even wezen wandelen in het bos met haar![]()
wij moeten dan een ijzeren brug over met rubberen matten, eigenlijk nooit een probleem.
normaal zit daar een stroomdraadje voor, voorals er een paard of koe los breekt op het kavelpad, deze hangen wij dan weg aan een ander draadje zodat de brug 'open' is.
ik de brug op en nog geen 2 passen verder begint ze te stuiteren en te bokken, ik haar stilgezet oo de brug en gecorrigeerd dat ze achter mij moest blijven, de brug is nogal smal, dus naast een shire lopen kan gewoon weg niet. dit deed ze maar wel springend, eenmaal van de brug af, maakte ze nog even een grote bok. maar ze bleef netjes uit mijn ruimte..
mijn andere paard, liep er braaf overheen, dus wij dachten, zal wel vergeten en doorlopen..
op de terugweg, wou pluis er niet meer op, elke keer als ze de mat aanraakte begon ze te stijgeren en te springen.. se keek mij aan met een blik van ik wil wel, maar..
het leek alsof ze stroom kreeg.. maar akkie liep er zo overheen en ook ik en mijn leaser kregen geen stroom.. ik wederom de brug op, brug zelf vastgepakt geen stroom..
mijn andere paard eroverheen, wederom poes lief, niks aan de hand..
hangt het stroomdraad echt goed? ja aan een draadje, zoals de stalbaas zei.. oke, nou wil je dan de stalbaas halen, want ze wilt niet en ik vind dit gevaarlijk..
stalbaas was er vrij snel en er stond dus wel degelijk stroom op de brug!!![]()
wij hadden allebei rubberen zolen aan en mijn andere paard (met ijzers!!) heeft gewoon echt dikkr mazzel gehad..
stroom eraf gehaald, stalbaas achter pluis, hand op haar kont neergelegd, en zonder enige twijfel liep ze met gebogen hoofd braaf achter mij aan die brug weer over, geen stap verkeerd!
ik ben echt verbluft, dat ze op de heenweg niet door mij heen gedenderd is.. dit had zo gruwelijk fout kunnen gaan..