Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yavannaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:09

Ook deze lieve 3 jarige merrie wordt binnenkort ingereden, ze is niet van mij maar van de eigenaar van stal. :j

afstammeling van de hengst Haitse

Afbeelding

Afbeelding

xBostonx

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:11

Wat een leukerd!

Vandaag heeft mijn bijrijder voor het eerst met Takoda gereden. Ging super goed!

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:34

Wat mooi dat het goed ging xBostonx!

Vorige week hebben we Hala voor het eerst onder het zadel gezien. Het wordt al een echte vent! De drie gangen zitten erop, hij kan rechtdoor rechtdoor en een grote volte. :D

Aanstaande zaterdag ga ik samen met Dees naar hem toe en mag ik er voor het eerst op, spannend!
Als er genoeg vertrouwen is dan mag ie hopelijk gauw naar huis zodat we samen verder kunnen! *\o/* Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:11

Eergister voor de tweede keer een zadeltje opgelegd. Deze keer hebben we halverwege de stijgbeugels eraan gehangen (foto is gemaakt voor de stijgbeugels eraan gingen). Hij was absoluut niet onder de indruk of onzeker/bang. Hij werd eigenlijk zelfs een beetje boos in galop dat de stijgbeugels gingen slingeren en tegen zijn buik aankwamen (stap en draf helemaal geen reactie). 2x felle schop gegeven, 2x heb ik gewaarschuwd op stem dat dit niet mag, en daarna niks meer aan de hand.

Moeten we even ietsje vaker oefenen tot hij het volledig negeert, maar voor een eerste keer met klapperende stijgbeugels, helemaal niet verkeerd. Nog ongeveer 1,5 maand voor we gaan inrijden :D !

zadel is wat groot, ben ik mij van bewust. We gaan hem alleen inrijden met dit zadel, wanneer ik erop zit en hij doet dit goed, komt onmiddellijk de zadelmaker en rij ik tussentijds nog even door op barebackpad. Ik ben namelijk gevoelig met lijfklachten (fibromyalgie), dus als ik het zadel niet op santos kan voelen, heb ik misschien een miskoop voor mijzelf, terwijl ie voor santos als gegoten zit.

Afbeelding

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:35

Super Marleen! Hopelijk blijft hij alles zo goed opnemen. Ik blijf trouwens nog steeds fan van hem! Wat een mooi paard :D

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 20:26

Wat super fijn Marleen_vA dat het zo goed gaat. Met die beugels gaat ook wel goed komen! Dat dekje past echt super goed bij zijn kleur zeg!

@Femm_k oeee super spannend zeg! hopelijk is hij een beetje braaf!

Mijn knapperd gaat ook erg goed. Longeren is hij erg braaf en de gangen zitten er op. Begint nu weer met groeien dus weer even een stapje rustiger aan!

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:06

Ja zijn chabrak staat echt superstoer!! het is een soort zacht oranje. staat echt top!

Die stijgbeugels verwacht ik dat ie dat na 3x oefenen wel helemaal negeert. Ik wil in ieder geval dat ie er helemaal op ontspant voor ik überhaupt een stap verder ga in juni :) maar dat komt vast wel goed.

Sarah_Fons, dankjewel :D wij zijn ook super blij met hem! Hebben het tot zoverre aan alle kanten met hem getroffen.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 23:27

Vandaag hebben we Fionn weg gebracht naar de plaats waar hij beleerd gaat worden. Toch wel even spannend om hem zo achter te laten. Het is de bedoeling dat we minimaal 1 keer per week de training mee doen zodat we betrokken zijn bij het proces. Aankomende vrijdag gaan we er dan ook heen.

Mn andere merrie staat nu even alleen tot het maatje voor het weide seizoen komt. Wel even zielig zo ze stond flink te hinneken en had haar hooi sinds vanmiddag niet meer aan geraakt.

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 11:40

Nou inmiddels staat Caramel alweer ruim 3 weken bij ons en zijn we al een heel eind met zadelmak maken/door rijden.
In principe zou ze eind van deze week naar huis gaan, maar dit is nog niet zeker aangezien ze bij de eigenaren geenr uiters hebben om hem te rijden.
Hij gaat dus verkocht worden of blijft nog een poosje bij ons om uit te brengen op wedstrijd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:47

kyrkelover schreef:
Nou inmiddels staat Caramel alweer ruim 3 weken bij ons en zijn we al een heel eind met zadelmak maken/door rijden.
In principe zou ze eind van deze week naar huis gaan, maar dit is nog niet zeker aangezien ze bij de eigenaren geenr uiters hebben om hem te rijden.
Hij gaat dus verkocht worden of blijft nog een poosje bij ons om uit te brengen op wedstrijd.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat een vreselijk leuk paard zeg. Zonde dat ze er geen ruiter voor hebben.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:16

Wauwie, wat een knap paard, die Caramel!! :wow:

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:57

Bij ons is het voorlopig ook stilletjes ... Ben aan het wachten op mijn zadel voor Siebert , dus momenteel enkel wat longeren met hoofdstel wat hij heel goed doet.
Maar nu heeft het weer superveel geregend dus is het te glad op de wei ...
Achja dan maar wat troetelen <3

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:29

Hier iig ook weer aan het longeren maar voor mezelf zal het daar ook nog wel even bij blijven.... Mijn laatste keer op Dazzle resulteerde in n fikse val en moet bekennen dat ik daar niet heel erg op zit te wachten maar dat is vele malen meer vanwege mijn toch al slechte rug en nek....

Koeien zijn overigens zo mega eng! Ben nu al 3 dagen aan het longeren terwijl de koeien van de buurman op de weide staan maar Dazz blijft ze mega eng vinden!

Zucht....

Levert dan weer wel leuke plaatjes op:
Afbeelding
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:33

Hier ook te weinig uren in een dag en nu weer veel te slecht weer. Ondertussen is 2 weken geleden, precies, dat ik op irocco gezeten heb. Kom er gewoon niet aan toe

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:14

Dazzle is zo knap <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:16

Thanks!

Hij zal over n paar maanden in de verkoop komen.... maar tot die tijd ga ik nog even lekker genieten ;)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:26

Gelijk heb je!
Spoiler:
ik zou bijna willen dat ik hem kon betalen straks :=

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:42

Hoi allemaal!
Ik ben niet zo heel actief op bokt meer, maar zou graag zo nu en dan mee willen kletsen :D
Zelf heb ik een 5 jarige Arabisch Volbloed, Nayif.
(22-2-2011)
In januari heb ik onverwachts al een keer op hem gezeten ^_^
T doel was hangen, maar hij was zo braaf, dat mn instructrice zei, "been erover?" :P
Daarna ff een stop gehad, meneer zat wat met zichzelf in de knoei, ponymaatjes die weg gingen etc.
Hopelijk binnenkort weer erop :D
Het beleren zal ik zelf gaan doen, met begeleiding van mn instructrice.

Aan de longe kent ie al een beetje, maar ik doe voornamelijk alles los.
(Hij snapt het op de volte lopen aan de longe wel hoor :P )
We gaan voor bitloos en een zadel komt als hij helemaal aan mij gewend is, tot die tijd met bbp :)
Dit zijn wij! Naf is rond de 1,55m
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(zoutzak houding, liever zoutzak en enorm relaxed als lappenpop, dan netjes en niet ontspannen :P )

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 08:29

Wat een mooie paarden zie ik hier voorbij komen zeg!

Ik heb ondertussen nu 2 keer op Halagüeño gereden. Hij is echt heel braaf! Af en toe een kleine miscommunicatie maar dat hoort erbij. :D Al met al doet ie het super. De drie gangen zijn geen probleem en sturen gaat ook aardig.

Ik zit hier in een springzadel en m'n beugels waren wat te kort (is ook niet zijn eigen zadel), dat ben ik totaal niet gewend :') morgen gaat zijn eigen zadel erop.

Afbeelding

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 10:15

Wauw Femm_k, wat blinkt hij :D Mooi paard!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:47

Femm_K het lijkt wel alsof hij al een jaar onder het zadel is! Wat een fijn beeld zeg! fijn dat hij het zo braaf oppakt.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:33

Wauw dat is n fijn beeld!

Hier even uitgewerkt (alweer!), meneer vond het vandaag nodig om van 2 weides 1 te maken met als gevolg dat hij n snee op zijn knie linksvoor heeft (van de draad) waar nu 4 nietjes inzitten en verband eromheen tot zaterdag namiddag/zondag en tot donderdag mag hij niet gek doen... stappen aan de hand word dat dus ;(

Afbeelding

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 21:16

Wauw wat goed Femm_k! En inderdaad wat een glimmerd :D
Ben heel benieuwd hoe het met het eigen zadel gaat :)

Ai, vervelend CubaLibre :(
Hopelijk snel weer uit de lappenmand!

Hier vandaag voor t eerst beugels aan de longeersingel gehangen, no problemo!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 13:47

Vandaag bij Fionn wezen kijken tot nu toe doet hij goed zijn best :)

Dit is zijn eigen zadel:

Afbeelding

Grondwerk:

Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:05

Bij mij en Bugatti gaat het ook lekker. Het longeren pakt ie lekker op.
De commando's beginnen goed door te komen. Daarbij kan ik hem lopend van de a naar c lijn longeren en van hand wisselen al alleen met mijn lichaamstaal. Peanuts.
Ben super trots op hem!

Helaas heb ik de wedstrijd voor aanstaande zondag af moeten zeggen. (Zou meedoen met Showmanship at halter en In Hand Trail) Maar onze auto is vorige week totalloss geraakt. Iemand is er achterop geklapt... -O-