[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:43

Wat is een ex_bloedtappertje?[/quote]

Een pony die ingezet is als fokmerrie en in bepaalde weken word er bloed van hun getapt die in onze medicijnen zitten.[/quote]
Vergeet het maar, niks medicijnen :n .... het klinkt romantisch en alsof het voor een goed doel is, maar in werkelijkheid wordt dit hormoon gebruikt om varkens "hengstig" te spuiten (ik weet niet hoe dit heet bij varkens :o ), zodat ze weer snel geinsemineerd kunnen worden. Ik heb deze info uit eerste hand, van een bloedtapper zelf. Dat wil overigens niet zeggen dat deze dieren niet goed verzorgd zouden worden. Reken maar dat de dierenbescherming, AID en welke instanties nog meer, veel controle houden.

TS, ik dacht al, waar ken ik je naam toch van.... van het heerlijke huifkartopic van je zus! Veel plezier met Bambi, hopelijk is ze "alleen mager" en heeft ze verder niets bedreigends onder de leden.[/quote]

Berig. Bij varkens heet dat berig.
Het is schrijnend dat dat op deze manier gebeurt, dat er zoveel mogelijk voor zo mijn mogelijk geld gefokt moet worden ten koste van het dierenwelzijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:47

Deze pony kwam van een Bloedtapperij af.Ze was broodmager [niet goed te zien door dikke vacht] had abcessen en huidziekte's.
Het was een superlief dier! in haar paspoort staat bij haar naam een NR.
Niet elke bloedtapperij zorgd[e] goed voor de pony's.
Afbeelding

Wendy_Komen

Re: [VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 08:58

Bij Bambi staat geen nummer in het paspoort, gewoon haar naam. Ze heeft een zeer klein uier en dus waarschijnlijk niet of heel weinig drachtig geweest. Ik ga er dan ook eigenlijk wel vanuit dat ze niet bij een bloed tapperij vandaan komt. Graag de discussie over tapperijen in het algemeen in een apart topic voeren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:59

:oo Dat diertje lijkt meer op een alpaca dan op een pony :\
Is het helemaal goed gekomen het haar / hem ?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:07

Moderatoropmerking:
Graag de discussie over tapperijen in het algemeen in een apart topic voeren. Laten we het hier over de voortgang van Bambi houden :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:11

Pandora2 schreef:
:oo Dat diertje lijkt meer op een alpaca dan op een pony :\
Is het helemaal goed gekomen het haar / hem ?

Nee ze is ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:25

Jaaaaa, het gaat hier om Bambi!! Ik kan het niet afwachten. Hoop dat er heel snel een maand of 2 voorbij zijn. Ben zo benieuwd!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:29

Wat goed dit je dat gedaan hebt! arm diertje...

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:34

Is wel het ultieme penny sprookjes verhaal als het helemaal goed gaat komen. Daar droomt elke (penny) meisje toch van : Een pony redden en dan de mooiste, beste, sterkste band krijgen met de pony die er bestaat !

Dan straks nog wedstrijdjes gaan winnen waarbij alle ogen gericht zijn op bambi en ruitertje omdat het zo'n bijzonder stel is waar de liefde en het plezier vanaf spat en je hebt de ultieme penny droom !!
Ik duim en hoop nog harder dat het allemaal mag uitkomen !!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:37

Jeee wat een verschil al na een week!! En wat een schat van een pony. Wanneer komt de DA? Ben benieuwd wat hij/zij te zeggen heeft.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:54

Ik lees mee vanaf het begin. Elke keer voel ik me net zo'n weekdier. Ben echt geraakt door jouw goede zorgen TS en door Bambi zelf. Met name door haar levenslust en vriendelijkheid, ondanks het feit dat ze er zo bij liep. Hartverwarmend in tijden waarin zoveel ellende gebeurt!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:56

Wauw! Goed gedaan! Slikt traantje weg... En ze zal snel opknappen, je ziet het nu al. Ik volg!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 10:32

@Pandora 2: De eerste foto's zijn 1 week geleden gemaakt. We zijn dus nog druk bezig haar op te knappen. Tot dusver zijn der oogjes niet meer ontstoken, wond op der hoofd kleiner en wat kilo's erbij! Maar het volledig herstel gaat nog wel even duren. Morgen komt de dierenarts om tanden te doen, bloed af te nemen voor cushin, en lichamelijke controle.

Pffff kan toch wel merken dat ze waarschijnlijk een Welshje is en geen shetlander... Stil staan is toch wel heeeeeel moeilijk hahaha.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:33

Weidebloem schreef:
Jeee wat een verschil al na een week!! En wat een schat van een pony. Wanneer komt de DA? Ben benieuwd wat hij/zij te zeggen heeft.

Wendy_Komen schreef:
Wow.... Gewoon topic van de maand.... Wat gaaf, als Bambi eens wist!!

Ondanks erg drukke dag op het werk zo weer eens naar madam toe! Even lekker borstelen en voeren. Donderdag komt de dierenarts. Spannend!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:51

Volgens mij is dit een pittig prinsesje, ziet wat ondeugend maar ook heel vriendelijk. Fijn voor haar dat jullie haar meegenomen hebben! Hopelijk knapt ze goed op en hebben jullie nog veel plezier met haar.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:51

gohya schreef:
Respect voor jou TS!
Het zou me niks verbazen als deze pony een Ex-Bloedtappertje is.

een vooroordeel waar je niks mee kunt!

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:58

Gem schreef:
Vergeet het maar, niks medicijnen :n .... het klinkt romantisch en alsof het voor een goed doel is, maar in werkelijkheid wordt dit hormoon gebruikt om varkens "hengstig" te spuiten (ik weet niet hoe dit heet bij varkens :o ), zodat ze weer snel geinsemineerd kunnen worden.

Een zeug is aan het 'Beren' ;)

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:03

wat ziet ze er al beter uit zeg!!!
wat een toppers zijn jullie

had je nog wat meer gehoord van de oud eigenaar?
lijkt me verschrikkelijk om die vraag te moeten beantwoorden over bambi "hoe gaat het met haar" pfff

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:15

Ts wat ben jij goed bezig, tandarts erbij, testen op cushing. En heel slim dat je haar niet meteen de wei op knalt, ook bij welshjes ligt HB op de loer, net als insulineresistentie. :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:57

Wendy_Komen schreef:
@Pandora 2: De eerste foto's zijn 1 week geleden gemaakt. We zijn dus nog druk bezig haar op te knappen. Tot dusver zijn der oogjes niet meer ontstoken, wond op der hoofd kleiner en wat kilo's erbij! Maar het volledig herstel gaat nog wel even duren. Morgen komt de dierenarts om tanden te doen, bloed af te nemen voor cushin, en lichamelijke controle.

Pffff kan toch wel merken dat ze waarschijnlijk een Welshje is en geen shetlander... Stil staan is toch wel heeeeeel moeilijk hahaha.

:? Ik reageerde op de foto die Gohya geplaatst had :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:16

Gypsy schreef:
Ts wat ben jij goed bezig, tandarts erbij, testen op cushing. En heel slim dat je haar niet meteen de wei op knalt, ook bij welshjes ligt HB op de loer, net als insulineresistentie. :j

Klopt, mijn Welsh Mountain (en zou me niks verbazen als dit in Bambi zit, vind ze echt veel overeenkomsten hebben..) is nu 2 keer hoefbevangen geweest, en insuline resistent dus.

Paoergm6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:31

Wauw, goed bezig!
(Alleen even de berichten van ts gelezen)
Wat een verschil al, je ziet Bambi echt al opknappen en een stuk levendiger worden!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:47

Wendy_Komen schreef:

Ha, ze begint zich al een stuk beter te voelen :D Ze heeft zich in tijden waarschijnlijk niet zo goed gevoeld en wordt eindelijk weer pony. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:29

Wendy_Komen schreef:

Geen verrassing, Welshjes heb een aangepast karakter en je hebt ook nog een merrie :+

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 16:13

I <3 welshjes, lekkere karakters en attente koppies, net als bij Bambi! En dat hinnikje, zo geweldig en herkenbaar. Maar inderdaad, ook mijn grote liefde hier is een welsh met inmiddels helaas insulineresistentie.