Een pony die ingezet is als fokmerrie en in bepaalde weken word er bloed van hun getapt die in onze medicijnen zitten.[/quote]
Vergeet het maar, niks medicijnen
.... het klinkt romantisch en alsof het voor een goed doel is, maar in werkelijkheid wordt dit hormoon gebruikt om varkens "hengstig" te spuiten (ik weet niet hoe dit heet bij varkens
), zodat ze weer snel geinsemineerd kunnen worden. Ik heb deze info uit eerste hand, van een bloedtapper zelf. Dat wil overigens niet zeggen dat deze dieren niet goed verzorgd zouden worden. Reken maar dat de dierenbescherming, AID en welke instanties nog meer, veel controle houden.TS, ik dacht al, waar ken ik je naam toch van.... van het heerlijke huifkartopic van je zus! Veel plezier met Bambi, hopelijk is ze "alleen mager" en heeft ze verder niets bedreigends onder de leden.[/quote]
Berig. Bij varkens heet dat berig.
Het is schrijnend dat dat op deze manier gebeurt, dat er zoveel mogelijk voor zo mijn mogelijk geld gefokt moet worden ten koste van het dierenwelzijn.
Dat diertje lijkt meer op een alpaca dan op een pony

Ik reageerde op de foto die Gohya geplaatst had
welshjes, lekkere karakters en attente koppies, net als bij Bambi! En dat hinnikje, zo geweldig en herkenbaar. Maar inderdaad, ook mijn grote liefde hier is een welsh met inmiddels helaas insulineresistentie.