Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kletskousz schreef:Tja het is eenmaal zo, hoeveel mensen zeggen dat ze het paard willen en toch niet komen ophalen of mensen echt beloven te komen en niet komen zonder een fatsoenlijk berichtje van die kant.
En laten we eerlijk zijn, de leuke betaalbare paarden zijn gewoon het snelste weg, tegenwoordig draait ook alles om geld.
Ik kreeg zojuist een mail van een manege of ze het desbetreffende paard daar voor mogen kopen. Tja dat is prima, manege is nog niet zo slecht soms. Maar ze willen het paard 2 weken op proef om te testen of die echt mak is met ruiters, snap ik wel maar ik wil geen verpest paard terug na 2 weken proef.
Netjes terug gemaild dat ik geen probleem heb met de manege maar wel met de proef periode en het paard uitgebreid bij ons getest mag worden.
Toen hadden ze geen interesse alleen minstens een week op proef.. Twijfel twijfel
flitzz schreef:@ Bigone dat vind ik echt asociaal als je weet dat mensen vanuit het buitenland komen om dan het paard dan toch al te verkopen. Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk pissig was. Zoiets zou ik nooit doen afspraak is afspraak, tegen iedere andere aspirant koper zou ik zeggen ik ben nu niet vrij met het paard ik bel je als de andere mensen zijn geweest en dan kunnen we eventueel een afspraak maken.
Op proef meegeven heb ik 1x gedaan en doe ik ook nooit meer (zelfde merrie als die mensen uit finland) mensen waren helemaal lyrisch over de merrie. Alles was goed en geweldig dus als het paard door hun eigen da goed werd gekeurd was de merrie verkocht. Merrie word bij hun da ter keuring aangeboden. Ik krijg een telefoontje dat de merrie afgekeurd was en eigenlijk alleen nog goed voor de slacht..
Vreemd mijn da had haar goedgekeurd.. Afijn mensen brengen paard terug niks aan te zien, mensen durfde me niet aan te kijken, paard werd uitgeladen in mijn handen geduwd klep dicht. Tja dat klopte dus niet dus ik bleef met mijn paard midden op straat staan ze wouden geen duidelijkheid over de keuring geven.
Ik geef aan dat ik eigenlijk niet veilig sta met mijn paard maar dat ik graag even met ze wilde praten na enig aandringen geven toe, en zeggen dat ik het paard op stal kon zetten en dat zij wachten.
Ik ben met mijn merrie binnen en zij scheurde nog net niet weg..
Gelukkig hadden ze voor de keuring me verteld waar ze de merrie laten keuren, dus die kliniek gebeld. Da wou in eerste instantie geen uitleg geven. Maar nadat ik hem vertelde wat en hoe er gebeurt was kreeg ik van hem te horen dat ze met uitladen zich waarschijnlijk verstapt heeft en dat ze helemaal niet ter keuring aangeboden was. Maar dat ik heel blij mocht zijn dat ik mijn paard terug had maar vooral dat de koop niet door is gegaan.. Zijn woorden waren dat het hele moeilijke mensen zijn, ze waarschijnlijk een ander paard gekocht hadden en dat ik mezelf een hoop ellende bespaard had..
Op de een of andere manier trek ik altijd de rare/ idioten aan..
vriendelijk bedankt.
)
dat dan weer wel). cherell0 schreef:StalNollie schreef:Flits maar dat is toch logisch dat ze e meer voor wil, dier was immers nu bereden ds dat vond ik nog niet zo gek.
het gaat meer over de manier waarop mevrouw ineens contact zoek zoals ik het lees.
Dus ik ging er heen, met mijn ouders (was redelijk jong, jaartje of 12/13). We kwamen terecht bij een grote stal, en er reed iemand al op het paard. Dat vond ik niet zo chill; ik wil zien hoe het paard zich in de wei of stal gedraagt, met het opzadelen en op deze manier kon het paard al flink moe zijn gemaakt.
Gelukkig durfde ik wel weer op te stappen, al zag ik het niet echt meer zitten. Toen ik de eigenaren ook vroeg over het ras en eventuele stamboom, zeiden ze dat het ras een 'bonte' was. De ouders waren hen niet bekend en ze hadden nog wel ergens een paspoortje liggen. Ze zeiden dat ik niet lang de tijd had, de hele dag hadden ze kijkers, in totaal 7, en na mij zou er een meisje van 8 komen proefrijden. Ben benieuwd of dat goed is gegaan.. rien10 schreef:Ellendige verhalen zeg. Jeetje. Toch kan iets wat (bijna) fout gaat ook echt per ongeluk zijn. Toen wij (dochter van toen 11, instructrice en ik) gingen kijken voor een pony kwamen we bij een onwijs toffe New Forest ruin van 5 terecht. De jongeman die de eigenaar was (nou ja, pa en ma zullen dat wel geweest zijn) en zijn moeder stelden hem netjes voor. Prima voor gereden, gesprongen, alles laten zien. Wat ik zag was een zeer correct opgevoede, netjes afgerichte, goed aan de hulpen zijnde pony. Wel groot, maar ja. Kind erop (fout van mij, ik had moeten zien wat voor zadel er op lag), met haar mini billen in een 18" close-contact springzadel. Stap en draf keurig. Mijn vlieggewichtje met haar zachte hand reed de pony erg netjes de baan rond. Aangalopperen ging ook uit het boekje. Totdat dochter wat achter de beweging kwam en ging duwen. Pony reageerde hoe hij het had geleerd (terecht) harder. En dan krijg je klemmen-harder-duwen-harder-klemmen.... afijn, je kent het. Oef, dat waren twee ronden met hartstilstand voor ons. Moeder/eigenaar tegen zoon: pak hem! Zoon: nee mam, dan vliegt dat meisje er gegarandeerd af. (Zoon dacht goed mee, top knul). Zoon hielp mijn dochter met instructies als "probeer de verlichte zit aan te nemen, stuur hem naar binnen" en tegen de pony "hoooooo jongen, draaaaaven, hoooooo maar" Je kent het wel. Afijn, dochter kreeg hem op de volte, beugels kwijt, was blijven zitten (lang leve de vele zit lessen). Wij allemaal bleek om de neus. Zegt haar instructrice "beugels weer aan? Ok, aandraven en lichtrijden". En tegen mij fluisteren "sorry Rien, maar anders durft ze nooit meer wat. Dit is een eerlijke pony, draf gaat heus wel goed". OK, nog wat gereden, rond gestapt en pony op stal gezet.
Niet gekocht, pony was gewoon nog ff een stap te veel voor dochter.
Ik heb nog wel contact gehad met die mensen. Zoonlief heeft er echt een paar rot dagen door gehad. Mailtje gestuurd dat hij gewoon zijn pony super fijn aan de hulpen had, en dat de pony deed wat mijn dochter vroeg: harder! Dus waar het "mis" gaat kan het ook netjes gaan.
Maar oh oh, wat een tof dier! Echt super. Als we m nu zouden tegen gekomen zijn, hadden we m meteen meegenomen.
Percy schreef:Mijn dochter is er bij de tweede keer proefrijden wel naast gaan liggen.![]()
Het was winter, er was alleen een buitenpiste en paard was 4,5 jaar oud. Dochter net 15. Eerste keer werd paard voorgereden door een jongen (later bleek dat eigenaresse er totaal niet meer mee kon rijden en al helemaal niet springen). Paard liep netjes, maakte een sprongetje en dochter ging er op. Paard had wel nogal haast. Galop was meer een rengalop, gelukkig was het een grote piste maar helemaal gerust was ik niet.
Thuis eens overlegd en ze wilde graag een tweede keer kijken en rijden en deze keer zelf eens een paar sprongen maken. Dus wij daar weer naartoe. Deze keer dochter er direct op, paard had weer behoorlijk haast maar ze durfde het wel aan om te springen. Paar sprongen gemaakt en toen reed ze op een hindernis aan waar net twee kindjes met pony's voor gingen staan. Dochter wilde daarom langs de hindernis maar paard dacht daar heel anders over. Kindjes met pony's waren net op tijd weg maar dochter had de sprong niet verwacht en vloog er behoorlijk hard af tegen de houten omheining. De plank was zelfs gebroken.
Eigenaresse keek zeer benauwd want die zag de koop al niet doorgaan maar terwijl dochter haar kleren afklopte zei ze "deze wil ik".![]()
Paard is nu 7 en ze heeft er een EK eventing bij de junioren mee gereden met mooi resultaat en onlangs haar eerste 2* wedstrijd gestart dus het was toch wel een hele goede koop
rien10 schreef:cherell0 schreef:ik vind het ook wel wat liefs hebben dat hij er zo mee begaan was .
foutje zit in een klein hoekje en kan altijd gebeuren .
wel fijn dat jezelf de kunde hebt te kunnen zien dat het niet de fout van de pony was.
Was ook niet t eerste dier wat ik ging kopen
gouw dat rondje met die idioot dan kan ik weer naar de wei.
.
(kreeg haar wel makkelijk terug overigens).