[VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: [VOLG] Raakt hangbuikzwijntje-shet Luna ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 16:53

Samen met een vriendin ongeveer een uur rustig gewandeld met Luna :D Ze had zoveel energie niet normaal :') Mooi tussen de buien door dus lekker gewandeld !
Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:32

Die kleur, ik verbaas me er nog steeds over :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 20:28

Ik ook :') Ben echt benieuwd of het gewoon weer bruin aangroeit haha, zou wat zijn :+ Vind deze kleur ook mooi hoor, maar met d'r hoofd nog bruin is het zo gek _O- Ik zal updaten als de vacht weer aangroeit :')

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:50

Kruip even onder mijn steen weg :D

Mijn pony is in deze periode ook altijd donkerbruin/ zwart terwijl ie in de zomer lichtbruin is en wintervacht kastanjebruin.

Afbeelding
Hier kun je het een beetje zien op zijn hals

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 23:09

Ook een verschil inderdaad! Al schijnt er daar nog wel enigszins een beetje bruin doorheen en bij Luna totaal niet :')

Morgen hopelijk d'r weer even aan het werk zetten, vandaag alleen even kunnen knuffelen :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 19:51

Kleine draak had een klein beetje energie teveel vandaag. Klein beetje O:) Maar ook de oudjes, zelfs die van 29, deden vrolijk mee :') Heb nog even een beetje grondwerk met d'r gedaan, maar verder haar lekker laten racen in het grote weiland met al d'r vriendjes. Echt leuk om te zien zulke blije pony's :D
Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 19:21

Vandaag nieuw bitje uitgeprobeerd, een appelbitje maar dan gewoon een ongebroken ipv enkelgebroken. Een fractie dikker dan m'n andere bitje, maar ik hoopte dat ze dit fijn zou vinden. Niet dus.. Past prima, maar deze accepteerde ze minder goed dan die ik al had. Dus deze gaat terug en ik ga sparen voor een wat duurder, maar wel dun bitje, zo'n soort menbit speciaal voor de kleintjes. :)

Maar verder was ze wel lekker vrolijk, dus lekker gepoetst en even een rondje bos gedaan! Mooi tussen de buien door en daarna werd het donker dus mocht mevrouw lekker op stal met eten :9Afbeelding
Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:46

Heb je ook al eens een dubbel gebroken bit geprobeerd? Die werkt wat vriendelijker in dan een enkelgebroken of ongebroken bitje.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 19:54

Nog niet nee, wil daar ook naar kijken ja :j Als er iets betaalbaars in haar maat is :')

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:03

Welke maat heeft ze? Ik wil best even voor je zoeken!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 09:14

Wat lief zeg :D 10,5 cm :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 15:24

Heerlijk weertje vandaag dus weer aan de slag geweest met m'n kleine draak :D Beetje grondwerken en VD. Ze deed het top, op wat dominant doen na. Dat is eigenlijk het enige probleem, ze is werklustig, vrolijk, leert snel, maar als ze het ergens niet mee eens is (of misschien doe ik af en toe wel wat verkeerd qua lichaamstaal, kan natuurlijk ook), dan wordt ze boos. Maar niet dat ze echt gericht op mij boos is ofzo, keer van zich aftrappen of gewoon niet luisteren. Ik ken dat ondertussen, dus was snel weer opgelost en ze deed het verder super! :D

Met me mee stappen, draven en galopperen, op het blok, jambette, achterwaarts, paar keer balkje draven :) Het zonnetje brak ook door dus daarna haar nog even lekker laten grazen, fijn zonder deken :)

Ik wil nog graag een keer een grondwerkles/VD les met haar doen deze lente of zomer, want er kan ook vast nog veel verbetert worden aan mijn lichaamstaal :D Maar dat komt dus nog een keer!

Ze heeft nog steeds een bol buikje, dat houdt ze altijd, maar ze ziet er goed uit toch?! :D <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

M0N5T3R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:13

Ze ziet er al een stuk beter uit! Knap ding <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 18:15

Vandaag weer een beetje grondwerk en VD gedaan, ging echt heel fijn! Ook een heeeel klein beginnetje gemaakt aan het steigeren :)

Mevrouw houdt iets teveel van dat blok, laat haar los en ze staat er binnen no time op :')
Afbeelding
Afbeelding

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:09

Ze wil zo graag groot zijn, arm ding :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 21:22

Dat denk ik ook inderdaad :D Qua karakter voelt ze zich in ieder geval groot genoeg :')

Ik zal ook binnenkort met mooi weer eens m'n camera meenemen om wat te filmen :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 16:44

Vandaag was het wandel tijd! :D Veel sneeuw, ijs en blubber in het bos maar lekker sportief geweest. Ruim een halfuur gelopen. Bedacht me ineens dat ik die endomondo app ook had, dus die op het laatst aangezet :') Zal hem in het vervolg eens meer gaan gebruiken!

Afbeelding
Ook stukken draven tussendoor, vandaar die max. snelheid haha! :P

Afbeelding
Afbeelding
Even een foto maken waar het nog mooi groen is <3

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 15:49

Weer een fijne wandeling vandaag! Wil zelf ietsje gezonder gaan leven & afvallen, dus geen betere manier dan dit! 2 vliegen in 1 klap, Luna én ik beweging +:)+
Stukken wandelen afgewisseld met korte stukjes rennen, was heerlijk & Luna had er zin in! :D Wil proberen om nu minstens 2 of 3x per week flink te gaan wandelen met d'r. Wilde vandaag verder dan dit, maar ik zag op buienradar dat er een flinke bui aan zat te komen dus niet zo ver gegaan en dat was maar goed ook, toen we terug kwamen begon het keihard te regenen :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

haffishetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 21:23

Stille meelezer hier :o Weet je toevallig hoe dik dat ongebroken appelbitje ongeveer was? (Neem aan dat dat die van ooteman.nl was) Denk er zelf ook aan om hem te kopen voor mijn shetje. Alvast bedankt! :D

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 22:00

Pfoe... Ik heb eigenlijk echt geen idee :o Best dik! Voor Luna als kleintje te dik helaas...

haffishetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:31

Oke, bedankt! Ik denk dat hij voor mijn shetje dan ook te dik is :)
*gaat terug in stille meeleesmodus*

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 13:49

Luna heeft het even 2 dagen zonder mij moeten doen, was echt niet fit. Vandaag stukken beter dus ga vanavond ook lekker naar stal! Morgen weer actief aan het werk met d'r & donderdag gaat het meisje weer mee :D

Ik ben ondertussen op zoek gegaan naar verschillende bitten. Ben bijna jarig dus of ik koop het zelf of vraag het evt als cadeau.
Heb de volgende bitten nu gevonden in haar maat:
https://www.agradi.nl/horka-waterttrens ... m-10-5.htm
https://www.agradi.nl/horze-dubbelgebro ... t-10-5.htm
https://www.agradi.nl/horka-bustrens-du ... s-10-5.htm
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... n-pony-rvs

Dus 3 dubbel gebroken bitjes en 1 stang. Ik wil nog even opmeten hoe dik mijn huidige bit is, want ik wil hem sowieso niet dikker hebben dan deze, aangezien dat gewoon te dik is. Als iemand ervaring heeft met (een van) deze bitten, dan hoor ik het graag, mag ook in pb :)

Wat denken jullie, een dubbelgebroken of een stang? Heb nu enkelgebroken. Lastig hoor dit! Vooral in haar maat, niet veel te vinden haha! :P

EDIT: Op stal ligt geloof ik nog zo'n soort menbit (stang), zoals de laatste link. Zal eens moeten kijken welke maat, anders zou ik die kunnen passen :j

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:28

Heb je nu een bus- of watertrens? Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar wat ongebroken en dubbelgebroken bitjes in haar maat 2e hands, en dan kijken waar ze het beste op reageert. Of een bitfitter vragen, dan heb je 1x wat meer geld uitgegeven, maar hoef je niet 20 bitten te kopen.
Edit: Er bestaan ook flexibele bitten. Ik heb ze in de ruitersportzaak gezien en dat zag er ook heel fijn uit!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 16:38

Maaikevdk schreef:
Heb je nu een bus- of watertrens? Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar wat ongebroken en dubbelgebroken bitjes in haar maat 2e hands, en dan kijken waar ze het beste op reageert. Of een bitfitter vragen, dan heb je 1x wat meer geld uitgegeven, maar hoef je niet 20 bitten te kopen.
Edit: Er bestaan ook flexibele bitten. Ik heb ze in de ruitersportzaak gezien en dat zag er ook heel fijn uit!

Ik heb nu een (enkelgebroken) watertrens, een appelbitje. 2e hands is een goed idee! En naar een bitfitter zal ik zeker eens kijken :j Dankje voor de tip, zal ook flexibele bitten eens bekijken :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:41