Ouder manegepaard kopen/overnemen..?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:38

Vientje schreef:
Wat gaaf, gefeliciteerd! *\o/* Fijn dat hem een fijn pensioen bij jou gegund is :)

LaScar schreef:
Ze schenken hem zogezegd aan ons (met een proeftijd mocht het eventueel niet gaan) en ze willen later wel nog even kijken voordat we er weer op gaan rijden. Hij heeft nu namelijk echt last van zijn rug.

Let hier wel echt even goed mee op: dit klinkt namelijk alsof de manege tzt als zijn rug weer goed is hem misschien weer terug de lessen in wil hebben. In dat geval ben jij puur een goedkoop revalidatie adres, zeker wanneer zij eigenaar blijven en ze hem jullie "schenken". Het kan ook best zijn dat ze gewoon zeker willen weten dat hij geen pijn heeft als jullie weer gaan rijden ( +:)+ voor de manege dan!), maar zou toch het zekere voor het onzekere nemen. Duidelijke afspraken maken dus (en op papier zetten), scheelt je een hoop verdriet achteraf :)

Goed gezegd.

Anoniem

Re: Ouder manegepaard kopen/overnemen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:24

ik vat het in ieder geval positief op dat ze hem echt weggeven aan hun. maar inderdaad wel een goede tip om dat even goed af te stellen. Watfijn dat hij al zo snel gebracht wordt, dan kan er zeer snel ook een ostheopaat en DA naar zijn rug kijken. Zou fijn zijn voor hem! Jammer dat de manegeeigenaren dit zelf al niet hebben laten doen (toch? of heb ik iets gemist?) En inderdaad laat het op papier zetten! echt doen! want anders kan er zoveel narigheid mee komen of misverstanden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:54

Ik zou hem derhalve ook liever overkopen en volledig eigenaar worden!

Doe ik met de mijne ook.
Uiteraard is alle contact welkom, ook eventuele kinderen die hem nog eens zouden willen zien, maar alles wat hier staat is van mij en draag en maak ik zelf alle verantwoording, zorg en daarbijbehorende beslissingen over...

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:48

Wat een geweldig nieuws allemaal! ben heel benieuwd naar foto's als hij bij jullie staat :D

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 23:12

*\%/* wat een goed nieuws!! Gefeliciteerd!

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 01:26

Shirley schreef:
Wat leuk!
Gefeliciteerd!

Maar begrijp ik nou goed dat zij dan in principe eigenaar blijven of in elk geval beslissingsbevoegdheid willen houden?

Ze hebben gezegd dat het dan echt ons paard wordt, maar dat ze het zelf niet nodig vonden om iets op papier te zetten (omdat ze ons vertrouwen dat we ze niet na een tijd opzadelen met hoge da kosten bijvooreeld.) Maar mochten we toch iets op papier willen hebben dan kon dat wel.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-15 01:30

Vientje schreef:
Wat gaaf, gefeliciteerd! *\o/* Fijn dat hem een fijn pensioen bij jou gegund is :)

LaScar schreef:
Ze schenken hem zogezegd aan ons (met een proeftijd mocht het eventueel niet gaan) en ze willen later wel nog even kijken voordat we er weer op gaan rijden. Hij heeft nu namelijk echt last van zijn rug.

Let hier wel echt even goed mee op: dit klinkt namelijk alsof de manege tzt als zijn rug weer goed is hem misschien weer terug de lessen in wil hebben. In dat geval ben jij puur een goedkoop revalidatie adres, zeker wanneer zij eigenaar blijven en ze hem jullie "schenken". Het kan ook best zijn dat ze gewoon zeker willen weten dat hij geen pijn heeft als jullie weer gaan rijden ( +:)+ voor de manege dan!), maar zou toch het zekere voor het onzekere nemen. Duidelijke afspraken maken dus (en op papier zetten), scheelt je een hoop verdriet achteraf :)

Bedankt voor het advies! Ik neem persoonlijk niet aan dat ze hem later weer terug zouden nemen, ook omdat ze zelf erkennen dat het werk op de manege hem echt te zwaar wordt. Maar het is natuurlijk wel het beste dit zeker te weten, dus ik ga het hier nog wel even over hebben thuis!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 05:25

Ik zou toch wel iets op papier willen hebben...soort van "adoptie-contract"ipv een koopcontract.
Dit is dan meteen jouw eigendomsbewijs en voor hun het bewijs dat ze niet meer verantwoordelijk zijn voor het paard ;)
Ik heb eventueel nog wel een standaard koopcontract wat ik wel even voor je om kan zette,moet je maar even pb sturen :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 06:34

Een contract is ook niet eens alleen om te voorkomen dat de huidige eigenaar hem terug kan nemen maar denk eens aan wat er kan gebeuren bij bijv een faillissement. De schuldeisers zullen dan alle paarden opeisen voor de veiling en dan moet je kunnen bewijzen dat het jouw eigendom is anders ben je hem wel kwijt.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:00

Gewoon een klein bedrag overmaken met in de omschrijving 'koop paard x'
Je hebt ook geen contract als je een paard van een particulier koopt. Paspoort mee en klaar.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:34

Mara2000 schreef:
Je hebt ook geen contract als je een paard van een particulier koopt. Paspoort mee en klaar.

Ik heb hier anders gewoon contracten van particulieren liggen hoor.Een verkoopcontract is niet anders dan een overeenkomst waarbij een eigendom is overgedragen aan een ander.De koper wordt verantwoordelijk voor het dier en de verkoper heeft na ondertekening geen verantwoordelijkheid meer.

Niet alleen handig bij bv een faillissement maar ook als het dier losbreekt en een hoop schade aanricht om maar iets te noemen.

Een bedrag overmaken is ook niet noodzakelijk...

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:35

Mara2000 schreef:

jawel hoor. Mijn pony is cash betaald maar wél met verkoopsovereenkomst.

Dat van een eventueel faillissement is nog geen slechte tip, daar zou ik niet eens aan denken.

Benieuwd wanneer ie bij jullie gaat staan TS !

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 10:38

Wat fijn dat het gelukt is! :) En ja: foto! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:40

Is er al bekend wanneer hij naar jullie toe komt? ben echt benieuwd hoe hij het gaat vinden lekker op de wei en weidemaatjes.

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 00:04

Dat zijn handigw tips, bedankt!
We weten nog niet wanneer hij komt, maar daar hebbwn we aankomende week nog contact over!
Helaas stond hij in de wei toen we 's ochtends kwamen overleggen, dus heb nog geen foto kunnen maken.. Doe ik z.s.m :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:36

LaScar schreef:
We weten nog niet wanneer hij komt, maar daar hebbwn we aankomende week nog contact over!
Helaas stond hij in de wei toen we 's ochtends kwamen overleggen, dus heb nog geen foto kunnen maken.. Doe ik z.s.m :)

H
Helaas,moet denk ik gelukkig zijn.er is toch niks fijners voor een paard.foto,s kun je ook in ee wei maken

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:11

keona schreef:
LaScar schreef:

H
Helaas,moet denk ik gelukkig zijn.er is toch niks fijners voor een paard.foto,s kun je ook in ee wei maken

Wat is dit nou weer voor reactie? Ze bedoelde met helaas gewoon dat ze helaas geen foto's kon maken omdat hij in de wei stond? :') >;)

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 22:01

keona schreef:
LaScar schreef:

H

Niets helaas aan dat hij in de wei staat hoor, maar kan daar (helaas) niet naar toe om foto's maken..

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 18:57

Hey ts!
Weet je al meer wanneer je hem kan ophalen?

LaScar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 00:57

Heeeel blij nieuws!
We kregen ineens te horen dat hij vandaag nog kon komen, dus wij snel alles helemaal op orde maken en voorbereiden, we konden niet wachten!
Maar eindelijk is het dan zo ver........

Hij staat bij ons!

Hij was natuurlijk erg zenuwachtig zo op een nieuwe plek, maar zo lief als mijn twee andere paardjes zijn werd hij warm verwelkomd en is hij met liefde in de 'kudde' opgenomen, na wat heen en weer lopen, snuffelen en kennis maken staan ze nu met zijn 3en om de hooinetten heen heerlijk te knabbelen.
Alles is goed gegaan, daar ben ik heel erg blij om!
Ben net nog even gaan kijken en een appeltje geven, ze kwamen heel gezellig met zijn allen naar het hek <3
Foto's van vandaag zal ik morgen vanaf mijn computer posten!
Mijn geluk kan niet op :D

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 02:20

Super gezellig dat hij het gelijk zo goed doet!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 05:18

Ahh wat leuk en snel!! Lekker genieten ts! :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:27

Wat fijn :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:39

Oh wat fijn! :D

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 08:43

Super om te lezen veel geluk!