Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cynthia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:36

14 april wordt m'n pony 4 jaar. Gorloma, vader is Tygo. Ze is nu nog pony, maar als ze nog iets groeit word ze toch een paard. We zoeken nog iemand die haar zadelmak wil maken aan huis, Eext Drenthe. Dus als iemand weet, hoor ik het graag.
Afbeelding

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:04

cynthia25 schreef:
14 april wordt m'n pony 4 jaar. Gorloma, vader is Tygo. Ze is nu nog pony, maar als ze nog iets groeit word ze toch een paard. We zoeken nog iemand die haar zadelmak wil maken aan huis, Eext Drenthe. Dus als iemand weet, hoor ik het graag.
[ [url=m/omDkTX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe groot is ze?

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:22

cynthia25 schreef:
[ [url=m/omDkTX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet wel hele goeie zadelmak makers in Drenthe christoff en Thomas gangel maar die komen niet aan huis. Dan moet je hem daar brengen. Ze zijn wel heel professioneel.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:35

Kimnl schreef:
Nog even een vraagje over het foto plaatsen op je profiel. Ik kan nergens een keuze invoeren voor een foto aan te klikken en ook niets plakken. Kan iemand mij dit misschien uitleggen?

Je moet ze eerst ergens anders uploaden, zoals bvb photobucket.
Daar kopieer je de link.

Dan bij instellingen naar profiel wijzigen, en dan moet je dus opnieuw Afbeelding aanklikken met de link van je foto ertussen.
Denk dat er wel topics op bokt te vinden zijn met stap voor stap uitleg! :)

Cynthia, leuk paardje! Succes met je zoektocht. Wij hebben gelukkig iemand gevonden die aan huis komt om zadelmak te maken.man woont ook maar een dorp verder.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:37

Mijn knapperd vandaag 3e keer longeren met zadel! Fotos uit een filmpje, dus minder kwaliteit. Man, wat ben ik trots hoe goed hij alles oppikt!

Afbeelding

Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:01

Afgelopen zaterdag mijn kleine vriend naar de trainer gebracht die hem gaat inrijden.
Het was net alsof ik mn kind naar school bracht (en ik heb geeneens kinderen :P ) vond het niet leuk om hem daar "achter te laten" ondanks dat ik een goed gevoel bij die trainer heb en zeker weet dat het helemaal goed gaat komen maar ja, tis toch mijn kleine vriend die ik uit handen geef :')

gewoonmarie

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:04

Afbeelding

Afbeelding

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:05

Vandaag na een tijdje ook weer gelongeerd met zadel, hij had een paar weekjes pauze, is behandeld door de chiropractor, en mag hem nu oppakken, haar advies was, klim er maar op, beter dan zoveel longeren.
Hij reageerde super braaf!!!

Angie_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:15

Wat een beauty's!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:19

yeentll schreef:
Hieronder wat foto's van Hinde, komende week heeft ze weer lekker een weekje vrij. We doen alles heel rustig aan omdat ze met zulke sprongen vooruit gaat elke keer.

[ [url=m/IGLmLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3VwSXx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f9qu9d.jpg]Afbeelding[/url] ]

wat een mooi paard, ziet er keurig uit!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:10

Van het weekend hier helaas een tegenslag gehad, ze heeft het 3x op een rennen gezet en vervolgens mij eraf gegooid... Gister is er weer iemand op gegaan en nu was er niks aan de hand.. Dus of het ligt aan mij of aan het feit dat ze hengstig was en dat er vrij weinig mee gedaan was..

Hopelijk gaan we nu wel weer de goede kant op...

Ik zie hier al wel een hoop mooie paarden voorbij komen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:17

Oh dat is schrikken loveslimpie, hopen dat het nu idd weer voorbij is met die gekkigheid .

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:22

Ik hoop het! Heb er gelukkig op wat stijve spieren na, niks aan over gehouden :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:24

Ik moet ook nodig eens foto's maken!
Gister danika gelongeerd met longeerlijn om hals en verder niets. Lekker spelenderwijs en ze deed het fijn. Heeft me niet mee getrokken, is fijn bereikbaar gebleven ondanks het weer dus weer even iemand erop gezet. We zijn. Eens een overgang naar draf gaan maken. Eerste keer aandraven en meteen gestopt en koekje erin. Tweede keer weer zo gedaan toen we weer weg stapte draafde ze meteen aan, half rondje rond mij en heel trots op zichzelf beloont maar geen koekje. Wilde vooral van voor naar achter in de bak draven ipv richting de uitgang. Toen we weer bij punt kwamen waar ik twee keer was aangedraafd wist ze het al, wachte netjes op de hulp en samen meerdere passen gedraafd! Zo trots. Toen nog even gestapt zodat ze weer even kalmeerde en niet steeds wilde draven en toen afgestapt. Wat een fijne meewerkende pony!

Hannah_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:44

Wij gaan onze pony, Beauty, ook inrijden. Zij wordt 11 april 3 jaar. Ze loopt al voor de koets sinds eind november dus is al gewend aan hoofdstel en singel enz.
We hebben vandaag al een zadel op haar rug gelegd en haar daarmee gelongeerd. Ze heeft 1 bokje gegeven toen ze moest aandraven maar daarna was ze dan ook echt rustig. Het interesseerde haar helemaal niets dat ze een zadel op had.
De eigenaar van de stalling waar ze nu staat zei dat we wel konden proberen om op haar rug te gaan hangen. De eerste keer vond ze dat nog wel een beetje eng en begon ze een beetje nerveus te lopen. Maar de tweede keer liep ze gewoon rustig alsof er niks aan de hand was.
Het ging zo goed dat de eigenaar van de stalling dacht dat ik er wel op zou kunnen. Toen ik erop ging, met cap natuurlijk, ging ook super goed. Ze gaf geen kick, vond het helemaal niet erg. Ze liep lekker rustig, alsof ze al 100 keer een ruiter op haar rug had gehad. Ik kon zelfs met mijn armen zwaaien en dat maakte haar ook niks uit.
Het enige wat ze deed was mijn vader telkens een duwtje geven met haar snuit omdat ze brokjes wou.
Ik ben echt super trots op haar!
Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:51

Oei.... fijn dat ze zo braaf was maar er al op terwijl ze nog geen eens drie is zou ik zelf toch in geen miljoen jaren doen. Is het een tinkertje ? Ik vind haar ook nog erg puppy maar niet zo gek als ze nog geen 3 is x-x

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:07

Eens een keer een rondje zitten vind ik weer anders als echt inrijden. De mijne zijn ook nog geen drie maar wel al opgezeten. Ik denk alleen dat de meeste uit het topic ons inhalen omdat ik veel waarde hecht aan de basis, rijden gaat dan later wel vanzelf. Maar een net beleerde die niet gewent is aan een lompe beginner is bij mij op stal niet handig. Ze moeten dus beginnerproof worden ;)

Hannah_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:32

Ittheclown; ze is een drumhorse x welsch. Maar ze is redelijk klein omdat beide ouders niet groter dan D-pony zijn. Haar moeder is een kleine C-pony en haar vader een kleine D-pony. En we hebben ook, netzoals Lailapri al zegt, alleen maar een rondje zitten gedaan en niet meer :)
Maar volgens de eigenaar van de stal kon het wel goed om d'r even op te gaan (om een paar rondjes te stappen) en die vertrouwen wij wel met zulke dingen aangezien hij meer dan 40 jaar ervaring heeft met paardjes ;)

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 07:52

Owhh was ook zeker niet boos bedoeld hoor daar niet van, maar meer een verkeerd geforumuleerde vraag lol Geen excuus maar had gisteren en nog steeds enorme migraine.. yay volle maan dus niet alles komt eruit zoals ik wil lol. Wouw dus oo vragen waarom de keus om er al op te gaan hahaha maar voor 1x kan makkelijk helemaal als ze zo braaf is.

Wat een aparte kruising komt mischien ook omdat de drum horses die ik ken meestal echt enorm zijn hahaha nog nooit een kleinere van gezien wat eigenlijk raar is want je hebt tinkers ook in verschillende maten en shire's ook wel al zitten die dacht ik wel toch al vaak aan de 170 ?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 09:48

Leuke vorderingen hier!

Ik ben toch maar een beetje aan een halster aan het longeren gegaan. Is straks toch wel makkelijk als ik er op wil.

Als handpaard moet hij nog veel leren. Hij snapt nog niet echt dat hij zich moet gedragen en niet steeds mijn rijpaard moet bijten of bestormen :+
Smijt er regelmatig een zadel op en sta er alvast wat omheen te hupsen op een klein krukje.
Hij lijkt 'werken' echt heel leuk te vinden en zoekt het ook echt op als hij 4 dagen niets heeft hoeven doen. In mei wordt hij 3.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:18

ittheclown schreef:
Oei.... fijn dat ze zo braaf was maar er al op terwijl ze nog geen eens drie is zou ik zelf toch in geen miljoen jaren doen. Is het een tinkertje ? Ik vind haar ook nog erg puppy maar niet zo gek als ze nog geen 3 is x-x

Over een week is ze 3 ... Die week maakt echt geen verschil hoor.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:21

Ik ga Haydn waarschijnlijk toch zelf beleren, hij is zo braaf met alle nieuwe dingen ( longeersingel,touwtjes erom met longeren, zadel op, beugels laten hangen ) het enige wat hij doet is even knijpen met z'n staart tussen z'n benen voor een paar meter en dan is het weer goed.
Mocht ik enige twijfel hebben laat ik iemand anders erop :D

Hannah_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:19

Ittheclown; ik had ook niet verwacht dat het boos bedoeld was ofzo haha.
Wij dachten ook dat het niet zo erg zou zijn als ik er een keer op zou gaan. Want ik weeg ook redelijk weinig dus echt zwaar is het niet voor haar. En aangezien ze ook 2x in de week voor de koets loopt (ze is eind november beleerd voor de koets) dachten we dat ze dat wel aan kon.
Vandaag heb ik er weer even een paar rondjes opgezeten in stap en dat ging ook weer super goed. Deze keer heeft niemand haar vastgehouden ofzo maar heb ik zelf op de volte met haar gestapt, daar had ze helemaal geen moeite mee. Ook de beenhulpen was ze niet van onder de indruk.
Ze is inderdaad wel een beetje een rare kruising. Maar haar moeder is ook niet opzettelijk gedekt ofzo. Die eigenaren van onze pony's ouders die hadden 2 merries (die welsch en 1 andere drumhorse) en 1 hengst (die drumhorse dus haha) bij elkaar staan en toen had die hengst toch besloten om die welsch merrie te dekken.
Die andere drumhorse is wel wat groter, zij is nu denk ik 1,70 m (ik weet het niet zeker, de laatste keer dat ik haar zag was 3 jaar geleden en toen was ze 1.65). Maar de vader was inderdaad voor een drumhorse wel erg aan de kleine kant.

:)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:02

moniek21 schreef:
ittheclown schreef:

Over een week is ze 3 ... Die week maakt echt geen verschil hoor.

Haha, dat wou ik net zeggen! :')

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-15 22:03

moniek21 schreef:
Ik ga Haydn waarschijnlijk toch zelf beleren, hij is zo braaf met alle nieuwe dingen ( longeersingel,touwtjes erom met longeren, zadel op, beugels laten hangen ) het enige wat hij doet is even knijpen met z'n staart tussen z'n benen voor een paar meter en dan is het weer goed.
Mocht ik enige twijfel hebben laat ik iemand anders erop :D

Gewoon lekker je eigen gevoel volgen, zelf weet en voel jij dat het beste aan! Ik vind het een waanzinnig gaaf dier om te zien, gaat echt wel goed komen tussen jullie.