de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NYC

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:25

Faline & judArthos mooie kleur hebben jullie paarden!

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:15

Zirano schreef:
Onze nachtmerrie is helaas waar Gently is vanavond laat met spoed naar de kliniek in Wolvega gebracht. Koliek met een gekantelde dikke darm. Binnen 12 tot 24 uur valt de beslissing of het ventje geopereerd moet gaan worden. We duimen dat hij niet keihard achteruit gaat en ik morgen etm spoed Horse Event moet verlaten om naar het toe te gaan. Alles ligt klaar voor de clinic. Goodybags voor de mensen in de ring/ En voor een aantal buiten de ring een snoepje of een massagetrucje voor het paard. Duimen omhoog dat hij vannacht op knapt de darm weer vanzelf terug draait.Menn wat een avond

Hi Zirano,

Hoe gaat het nu met Gently, en zou je de clinic op zaterdag geven bij de bokt lounge?? Want ik was daar een deelnemer van!! Erg jammer dat het niet doorging, het viel nu eigenlijk een beetje tegen. Hetgeen wat er verteld werd wist is wel al, en het voelen werd niet nagedaan dus of je het wel of niet goed had is dus nog steeds de vraag ;-) Maar goed, ze hebben het "gat" wel opgevuld wat natuurlijk wel fijn is.

En ik heb een ander zadeltje opgehaald om te proberen voor mijn 3 jarige! Een Silhouette welke van buffelleer is en verstelbaar van maar 29 tot 35 dus als het goed ligt kan ik hier waarschijnlijk ook nog wel even mee vooruit. A.s. zondag komt mijn zadelpasser weer dus ben heel benieuwd. Ik laat alleen waarschijnlijk degene die haar zadelmak gemaakt heeft weer even de zaterdag ervoor doen, aangezien ze nu alweer bijna 3 maanden bijna niks heeft gedaan, behalve wat longeren en wandelen enz.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:43

Batlow schreef:
Nou, ik denk dat mijn paard vandaag officieel voor ongeveer 80% tuigmak is :+

[ Afbeelding ]

Wat wordt hij knap zeg!! Vind het echt een leuk en vooral mooi dier wat je hebt!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 14:32

Ik heb gisteren meegedaan aan de onderlinge wedstrijd bij onze vereniging (B zonder galop). Het ging er mij om dat ze de witte hekjes vast een keer had gezien en braaf was tussen de andere paarden. Ze deed het super goed. We waren 3e met 191 punten.

Ik heb eindelijk foto's van mijn Andretti :)

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-8SP6QIV8.jpg

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door lizzy1 op 15-09-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 14:33

Ik zie dat de 2e link het niet doet, hierbij alsnog:

Afbeelding

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:01

Wauw! Lizzy1 dat ziet er wel hééél netjes uit voor een 3 -jarige! Wat een mooie zelfhouding heeft ze al!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:45

Hoe gaat het met Zirano?

Lizzy wat een mooie Andretti heb je zeg. Ziet er super uit.

Ik hoop eerdaags weer een filmpje te hebben van Broer. Die gaat ook echt fijn.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:30

Zirano hoe gaat het met Gently?

Lizzy wow! Daar ben ik al erg jaloers op, wat een zelfhouding al!

Filmpje als de driejarige net thuis stond, de donkerbruine dus ;) de vosse is mijn 8jarige Florencio en de bruine is mijn oudje van ongeveer 29jaar
https://www.youtube.com/watch?v=r0i4L2z ... KKYhGYuiKw

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:13

Lieff van jullie verslag van de dag
Vandaag weer bij hem geweest en hij is uit de Intensive care stal. YEHHHHH. infusen zijn er af en hij heeft iets gemst( yehhh weer positief) nooit verwacht dat ik blij zou zijn als een paard staat te mesten. Maar in zijn geval Sprongetje van blijdschap. Meneer protesteert hevig tegen de sonde voeding en de dierenarts in Wolvega ( wat een schat) wil hem niet 4 keer per dag pesten want dan wordt het een traumatische ervaring bij zo een jong paardje/ Dus hij krijgt al een voerschema handje biks beetje hooi en wortels.(verwennerij dus)
Morgen mag als het even kan de theedoek onder zijn buik vandaan die fungeert als een soort pleister. En dan kunnen we de wond zien. Hij heeft een hoog knuffelmodus dus daar geen aandacht te kort. Hij laat alles over zich heen komen en accepteert alle injecties op een dag een stuk of 5. Dus al met al een hoop positieve dingen verder duimen dus maar

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:09

Super dat het goed met hem gaat!

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 09:09

Klinkt bijna helemaal hetzelfde als bij mijn paard een paar jaar geleden Zirano. Super spannend allemaal. Die van mij heeft de operatie goed doorstaan maar is bij de nieuwe eigenaar toch gevoelig gebleven voor koliek terwijl ze dat bij mij van te voren nooit had.

Ze hebben een aantal maatregelen getroffen en het lijkt nu goed te gaan maar het is dus toch een beetje een zorgenkindje geworden.

Ik duim met je mee.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:33

Zirano: wat een goed nieuws!!! nu afwachten en hopen dat het deze stijgende lijn aan blijft houden…
Lizzy1; wat een super leuk paard, lijkt erg goed! Hoe hoog meet ie nu?
NYC; als ik jou was, wist ik het wel!! DOEN….. alle tekenen heb je nu wel gehad om je keuze te kunnen maken denk ik! :)

Ik heb gister na een weekje rust lekker weer op m'n puppy gezeten, en net als daarvoor super braaf niks mee aan de hand. opstappen en wegrijden!!
Wij hebben een hond op stal die kan voetballen en die trapte de bal onder m'n paard, stond er een man bij.. UHH.. 3 jaar? haha..
Met rijden zit er genoeg pit in dus ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen!

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:46

Fijn Zirano dat het de goede kant op gaat!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:03

Fijn Zirano!

Gisteravond met met jonkie voor het eerst in de les meegereden met de rijvereniging. Was voor haar de 7e keer onder het zadel en voor mij de 3e keer dat ik er op zat.

En wat was ze braaf!! De andere paarden deden haar helemaal niets. Het scheelt dat het bij mij op stal is. Ze heeft regelmatig in de wei naast de rijbak gelopen, dus andere paarden kent ze wel.

Volgende stap is naar de binnenbak!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:17

Titsia: het hoeveelste paard is het? Jouw knap vosje herken ik ;)

Super Zirano! Ik blijf duimen!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:42

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 13:48

Alizeetje euhm er staan er maar drie ;) en de driejarige is de donkerbruine dus zo staat er maar eentje :D Mijn oudje (lichtbruin) komt ook even in beeld maar die houdt zich liefst ver weg van al dat jong geweld :D

Zirano zo dat klinkt al een pak positiever! Gelukkig maar!

Setteli fijn dat ze zo braaf was!

Jessica dat zien er al erg fijn uit zeg! Ben ik ook al zo jaloers op, zo dadelijk durf ik nog geen filmpjes plaatsen, die van "mij" gaat echt hoofd hoog, snoeihard in draf en dan hopelijk enkele passen galop, ik zit er dan alle kanten op te vliegen haha -O-

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:01

Je filmpje is een 4tal filmpje :D?

knap paard Jessica! Hoe groot is ze?

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 14:46

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 14:48

inkiepinkie schreef:
Zirano: wat een goed nieuws!!! nu afwachten en hopen dat het deze stijgende lijn aan blijft houden…
Lizzy1; wat een super leuk paard, lijkt erg goed! Hoe hoog meet ie nu?
NYC; als ik jou was, wist ik het wel!! DOEN….. alle tekenen heb je nu wel gehad om je keuze te kunnen maken denk ik! :)

Ik heb gister na een weekje rust lekker weer op m'n puppy gezeten, en net als daarvoor super braaf niks mee aan de hand. opstappen en wegrijden!!
Wij hebben een hond op stal die kan voetballen en die trapte de bal onder m'n paard, stond er een man bij.. UHH.. 3 jaar? haha..
Met rijden zit er genoeg pit in dus ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen!

Ik schat dat die van mij zo rond de 1.62 m. Zit maar ze is nog wat overbouwd dus die gaat nog wel wat groeien.

Vandaag zijn we voor het eerst naar de bossen geweest. Ze liep zo de trailer op en was super braaf. Ze was alleen erg moe door het mulle zand.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:26

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 16:37

Ik had al een vermoeden :D Leek me niet echt dat daar een 3jaartje tussen liep ;)
Hihi.

Tis een knapperd zeg :D Ziet er idd vrij groot uit :)

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:17

Gable is op de keuring 1.68 gemeten, maar ze groeit nog wel even ben ik bang.
Hebben veel longe werk gedaan. Ook in de voorbereiding op de keuring.
Toen lekker 2 maanden vakantie en nu net drie weken opgepakt.
Ja ze doet het erg braaf.
Leuk om met jullie driejarigen mee te lezen.
Sommige zijn al lekker op weg zie ik.
Zelfs al op wedstrijd!
Dat is voor ons nog wel even oefenen.
Alles op zijn tijd.
Titsia natuurlijk, gewoon doen, een filmpje plaatsen.
Heb ze ook een stuk minder gemakkelijk gehad.
Deze is gewoon heel erg braaf tot nu toe ha ha.
Ze krijgt vast wel spatjes of grapjes.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:36

Vanaf vandaag de 3 jarige een maand op proef!!!

Twijfelde dus nog...
Eigenaar vertelde recht door zee hoe hij er over dacht. Hij heeft een flatje hier gekocht en een zomerhuis in Spanje, zijn boerderij gaat hij verhuren. Dus geen plaats meer voor zijn paarden. Andere paarden zijn al verkocht. Over een maand gaat de huurder in zijn boerderij, dus moeten hij en zijn paarden dan weg zijn.
Ik kreeg als laatste aanbod hem een maand op proef, anders had hij hem morgen nog naar een sportstal gebracht, die zagen wel potentie in hem, voor de dressuur. Ex-eigenaar denkt dat hij bij mij een beter leven krijgt, dus wou hem hem mij eerst aanbieden.

Heb meteen met mijn vriend gebeld, we hebben het wederom besproken. Hij zei weer doen.

Heb hem nu dus op proef! *\%/*

Hij heet G.S MackleMore. 1.71m zo volgens mij, Totilas x Jazz, heb het stamboek te vluchtig bekeken, was veel te blij. :Y)

Eigenaar betaald de overtocht naar de VS, zit bij de prijs in. Ik moet het regelen, en hem eventueel brengen. Eigenaar betaald de kosten.

Ben als een klein kind zòò blij!

Heb vanmiddag een stukje op hem gereden, ging super!! Kan niet wachten spulletjes voor hem te kopen!

Heb nu een gietzwart en spierwit paard!

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:01

Ben benieuwd naar foto's NYC!