Petra_O schreef:Heftige discussie altijd weer... Jullie hebben me wel gemotiveerd om even een rondje cardio kickbox te gaan doen. Ik ben zelf tien kilo afgevallen voordat ik mijn welsh cob ben gaan inrijden. Ik woog 74 kilo en dan is met 1,63 echt te zwaar. En mijn pony is maar 1,40, dus het was ook echt wel nodig. Vroeger was ik inderdaad van mening dat een paar kilo teveel niet uitmaakte als je maar goed zat. Dus goede les, goed zadel en niks aan de hand. Nu merk ik pas hoeveel beter ik kan zitten nu ik slanker ben. Nog steeds fan van lekker eten en geen sportfanaat, maar ik weet nu wel waar ik het voor doe!
Van zo een instelling word ik blij, echt blij!
. Ik ben zelf tien kilo afgevallen voordat ik mijn welsh cob ben gaan inrijden. Ik woog 74 kilo en dan is met 1,63 echt te zwaar. En mijn pony is maar 1,40, dus het was ook echt wel nodig. Vroeger was ik inderdaad van mening dat een paar kilo teveel niet uitmaakte als je maar goed zat. Dus goede les, goed zadel en niks aan de hand. Nu merk ik pas hoeveel beter ik kan zitten nu ik slanker ben. Nog steeds fan van lekker eten en geen sportfanaat, maar ik weet nu wel waar ik het voor doe!
Word er verlegen van...

Maar goed, als je echt gezond bent/een goede conditie hebt dan heb je natuurlijk in de eerste plaats al niet zoveel overgewicht. Feit blijft iig dat het wel in de weg zit. Ik vind het niet eerlijk naar je paard toe.