liljebo schreef:Ik begrijp de ophef en emoties niet.
Niemand in dit topic, helemaal niemand, beweert dat er geen uitzonderingen zijn.
Integendeel. Er zijn uitzonderingen. Maar dat is wat het is; uitzonderingen.
Waar vooral tegen wordt gewaarschuwd is om op die uitzondering te vertrouwen. Minstens 95 % van de paarden met gebreken die worden verkocht (en al helemaal grasmaaiers) gaat een heel wat mindere rooskleurige toekomst tegenmoet.
Dat is de realiteit. Daar zijn zelfs cijfers van
Dat sporadisch een lief mens een gebrekkig paard met open armen ontvangt, is geweldig, maar niets iets waar je als verkopende partij vanuit moet gaan.
Zelfs als de meeste verkopers daarvan uit WILLEN gaan.
Als paardeneigenaar doe je er verstandig aan reeel te blijven. Dat wordt hier gezegd. De markt puilt uit met kapotte paarden/grasmaaiers. Als eigenaar moet je er rekening mee houden dat het kapotte paard/grasmaaier hoogst zelden het paradijs krijgt dat hem wordt beloofd.
Het tegendeel komt veel meer voor. Sterker nog. Dat is schering en inslag.
En diep in ons hart, weten we dat allemaal wel.
Het is helaas zoals Pauline zegt.
Jij zegt, wat ik bedoel.

). Nee dan zou je ze vanaf 15-jarige leeftijd ofzo al moeten afkeuren voor verkoop, gaat wat ver
.
echter is het wel zo dat we dit paard al heel lang kennen en het het weidemaatje van mijn eigen paard was en ze altijd dikke vriendjes waren. Voor zogezegd een 'vreemd' paard met een 'baasje' zal ik dit niet doen. Dat baasje wist toen hij/zij hem kocht al dat het dier ooit te oud of geblesseerd zou kunnen raken om te werken
)