Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:39

Ik vind die laarzen leuk. Je moet ze wel weten te combineren natuurlijk.. Heb zelf laarzen met een zilvere jachtkap, maar helemaal zilver vind ik niet mooi.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:40

Wat ik kan waarderen is iemand die smaakvol is gekleed en paard er netjes verzorgd uitziet. Ik zie er zelf niet uit in een ruitjesrijbroek, maar anderen kunnen het prima hebben.

Toch not done: slechte BH/zwabbertieten, spaghettibandjes, joggingbroeken, blote voeten/sandalen i.p.v. degelijk rijschoeisel.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:50

Koper schreef:
Batlow schreef:
Dat is vooral ook bij de mexicaanse neusriem. Veel mensen vinden die mooi en schaffen er een aan, zonder te weten dat deze vele malen scherper inwerkt....

Flauwekul. Of jij moet terwijl je rijdt druk zitten uitoefenen op die neusriem maar dan vraag ik me af hoe je rijdt.

Maar goed, terug on topic: wat ik eigenlijk ook een vreselijk gezicht vind, nog ongeacht de kleur en wel of niet ruitjes en/of van die gekke sokken erover: rijden in joggingbroek -O-

Daar is helemaal niks flauwekuls aan. Als het paard zijn mond open dus komt er meer druk op de neus, omdat deze hoger ligt. ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:53

Hilli schreef:
Wat ik kan waarderen is iemand die smaakvol is gekleed en paard er netjes verzorgd uitziet. Ik zie er zelf niet uit in een ruitjesrijbroek, maar anderen kunnen het prima hebben.

Toch not done: slechte BH/zwabbertieten, spaghettibandjes, joggingbroeken, blote voeten/sandalen i.p.v. degelijk rijschoeisel.

Wat is er mis met spaghettibandjes? In de zomer toch juist lekker.

Dikgedrukte snap ik echt niet... Blote voeten is nog wel het ergste, tenzij voor een fotoshoot.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:56

Hier een maatje 70C/70D (ligt aan bh soort) maar geen zwabber of op en neer klotsende boobs :) gwn een goede stevige bh kan het goed houden bij mij.

En ik ben nu best in overtreding. Een heupruitjesbroek met een roze streep die het ruitje is met dezelfde roze shirt erboven :o

Ook maar mn dekje met zelfde roze bies op mn paard doen dan maar??

Oooh en op boktmarkt stond een heel gaaf roze hoofdstel <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:58

Ik rijd thuis ook wel eens in een joggingbroek :+ Als ik in een joggingbroek bui ben of ineens besluit te rijden ipv te longeren.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:00

Mij zal je nooit in joggingbroek te paard zien. Te meer omdat ik geen joggingbroeken bezit _O-.

Ik heb met rijden in principe altijd een spijkerbroek aan. Of mijn zwarte rijbroek. Beetje afhankelijk van mijn bui. Jeans rijbroeken vind ik dan ook fantastisch :D.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:02

Geryon schreef:
Ik rijd thuis ook wel eens in een joggingbroek :+ Als ik in een joggingbroek bui ben of ineens besluit te rijden ipv te longeren.

Zo lekker! Op je gympen en joggingbroek of uggs. Ziet er niet uit vooral als je dan wel een cap op hebt. Ik heb dan wel endurance beugels dus het is wel veilig. Zeker als het serieus koud is is dit mijn favorite outfit

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:03

Geen joggingbroeken? :oo Ik kan echt niet een lekker bankdagje hebben zonder joggingbroek :=

Jeans rijbroek ben ik ook van! :D Maar ik heb vandaag dan weer geen zin in zo'n 'harde' broek dus ga vandaag rijden in mijn zachte skinny joggingbroekachtig iets.

JJane schreef:
Geryon schreef:

Zo lekker! Op je gympen en joggingbroek of uggs. Ziet er niet uit vooral als je dan wel een cap op hebt. Ik heb dan wel endurance beugels dus het is wel veilig. Zeker als het serieus koud is is dit mijn favorite outfit

Haha dat van het ziet er niet uit zeer herkenbaar :+

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:10

Nou, ik ben ook in leeftijd inmiddels een "paarden-fossiel" maar hou toch echt wel van schone, hele, (in kleurstelling) bij elkaar passende rijkleding (inclusief gematigd "bling") op een schoon, verzorgd paard.
Zo'n combinatie is gewoon fijn om naar te kijken, en geeft toch de indruk dat men paard en zichzelf serieus neemt (zeker als je in het openbaar(manege, of buitenrit) verschijnt of elders of aan huis prive-les hebt) en ik kom zelf ook niet als een vod op een modderknol aanzetten.
Ik heb het hier niet over wedstrijdrijden, dat kent z'n eigen voorschriften.
En fatsoensregels.
Uiteraard kan iemand in een slobbertrui met spijkerbroek/legging en rubberen laarzen een fantastische ruiter zijn, en iemand met een hoop dure spullen aan er rijmatig een zootje van maken.
Het GAAT ook in de eerste plaats om inhoud en niet om uiterlijk.
Toch is er niets mis mee om het gewoon LEUK te vinden om mooi te paard te zitten.
Ik rijd maar een eenvoudige Tinker x Fries kruising, zwartbont, maar die staat er altijd tiptop verzorgd bij (ondanks zijn year round 24-7 op de weide leven!), waardoor ik geregeld vragen krijg of ik die soms iedere dag was, hahaha (hij heeft ook nog vier witbenen met sokken).Natuurlijk is het geregeld een modderklont als ik hem van de weide haal: maar ik neem er in mijn oude kloften ruim de tijd voor om hem te poetsen en het wit ook mooi wit te doen zijn, de staart mooi uitgewaaierd te borstelen, etc. etc. Heb ik de geest, dan draai ik bovenop zijn zwarte staart nog een lange vlecht met een wit elastiek, en maak ik een vlechtje vlak achter zijn oren, ook met een wit elastiek.
Na zo'n poetsbeurt ben ik smeriger dan het paard (vieze vegen in gezicht, als ik niet in een spiegel kijk rijd ik daar dus blijkbaar ook gewoon mee, hahaha). Heb ik naderhand wel eens te horen gekregen: Ben je gevallen of zo?
Eh.. nee, hoezo...?
Je hebt allemaal zwarte vegen op je hoofd.
O ja... van het poetsen dus...
Daarna kleed ik me om en stap ik op:steevast in een zwart-wit-zilverkleurige uitrusting. Dat past dan vanzelf altijd bij mijn zwartbonte paard, wiens outfit ook altijd een combinatie van de kleuren heeft.
Meestal een zwarte rijbroek, een (meestal ruime) zwarte of zwartwitte trui, vaak coltrui(tje), zwarte handschoenen, en laarzen, ik heb ze zwart lak met strasssteentjes, zwart-wit afgebiesd, effen zwat leer met veters, maar voor simpele training ook geen punt om bij modderig of druilweer de hoge rubberen met jachtkap aan te trekken. Ik heb witte dekjes, dekjes met punt achter (mooi passend bij Bonte Jaopie zijn aftekenningen: hij heeft twee scherpe witte omhooglopende punten op zijn zwarte kont/ achterbenen), maar ook zwarte dekjes met zilver biesje, of geborduurd met zijn naam.
Ook heb ik een wit hoofdstel, maar ook zwarte met wit vlechtwerk op neus en frontriem, tevens een zwarte Mexicaan met veel bling er op.
Wat ik opdoe/aantrek hangt volledig van de omstandigheden van het moment af. Dat bepaal ik naar aanleiding van het weer (er is geen binnenbak) of het plan: buitenrit en door het water ga ik dus geen leren laarzen aantrekken.
Ik heb vele combi's om uit te kiezen, een cap met blingsteentjes, maar ook een matzwarte outdoor met sportieve metalen roostertjes er in... het hangt er gewoon vanaf.
Zo slijt het spul overigens ook veel minder snel (door het afwisselen).
Kleurtjes doe ik nu weer speciaal nooit aan, aangezien Bonte Jaopie een heel opvallend barok zwartbont paard is, met een sterke zelfhouding en uitstraling, die van zichzelf al weinig nodig heeft, met kleurtoestanden zou ik het al snel "Circus Jaopie" vinden worden.
Ben erg trots op mijn paard, dus ook als ik buitenrijd vind ik het leuk als hij er fraai verzorgd bijloopt, maar dat geldt voor mij als ruiter ook.

Beenaccessoires gebruik ik nooit: hij maait of doet verder niet, ik zorg gewoon dat zijn witte sokken niet al te smerig zijn en dat is dan bescherming genoeg, bovendien vind ik 9 van de 10 keer beenbeschermers bij een sokkenpaard nogal lelijk staan.

Wat anderen doen of niet doen, moet iedereen voor zichzelf weten, maar aangezien ik een man ben, kan ik wel beamen, dat ik sommige dames toch op het hart wil drukken (hahaha) vooral een stevige sportbeha aan te trekken, en vooral niet te strakke minimini shirtjes, hoe vrolijk en leuk gekleurd ook, die vanuit het middel opkruipen. Dat geklots is te paard nou niet zo charmant, ladies!

Overigens loop ik in en om de stallen er wel degelijk in todden en ouwe vodden bij: geen zin om mijn schaarse goede kleding en laarzen daar aan te verdoen.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 23-09-13 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:13

Waar ik een hekel aan heb is vrouwen met een veeeeel te dikke kont in een rijbroek en dan een kort shirtje of korte trui ....

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:14

Ik vind een bontrandje aan je jas of laarzen echt not done op stal.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:23

CM_ schreef:
Waar ik een hekel aan heb is vrouwen met een veeeeel te dikke kont in een rijbroek en dan een kort shirtje of korte trui ....

Meestal is het dan ook nog een niet afkledende geruite rijbroek. Die zouden ze eigenlijk alleen maar in mt 36/38 moeten maken.

@terpentijn die joggingbroek met uggs is alleen voor echte off. days. Onder normale omstandigheden rijd ik altijd volledig afgestyled rond. Mijn vriendinnen zeggen altijd: die rijd niet in het bos maar flaneerd in het bos.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:24

Brendaaaa schreef:
Hahaha leuke verhalen meiden!!
Ik moest na die happy valley kleding ineens eraan denken dat mijn oma echte paardentruien voor me breide, die k dus inderdaad naar de manege droeg! Waren veel kinderen/tieners die een gebreide trui met paardenopdruk hadden. Ook very not done anno 2013 denk ik......

Hahaha, hier een moeder die het wel leuk vindt als dochter en pony er leuk uit zien :D :o <3 , kreeg ze laatst van het verzorgstertje van één van onze pony's een zak met kleding die niet meer paste... en wat vindt onze kakdochter het meest geweldig?
De trui die oma van het meisje gebreid heeft én een fleece trui met afbeelding van paard met veulen _/-\o_ _/-\o_ ze zijn echt erg, maar dochter vindt ze geweldig en ze lijken eerlijk gezegd ook heel comfortabel (én groot :') ) dus ik ben bang dat ik ze de komende winterss veel ga zien :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:27

JJane schreef:
CM_ schreef:

Meestal is het dan ook nog een niet afkledende geruite rijbroek. Die zouden ze eigenlijk alleen maar in mt 36/38 moeten maken.

@terpentijn die joggingbroek met uggs is alleen voor echte off. days. Onder normale omstandigheden rijd ik altijd volledig afgestyled rond. Mijn vriendinnen zeggen altijd: die rijd niet in het bos maar flaneerd in het bos.

En diezelfde poffertjeskonten maatje 44 zie je vaak op wedstrijd in een witte doorschijnende broek in maatje 38 rondlopen.
Van mij mogen ze zwarte rijbroeken ook toenstaan op wedstrijd :D
(ik heb absoluut niks tegen grote maten! Maar wel als de broek vervolgens 3 maten te klein is en doorschijnt)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:42

hahahahahaahah geweldig terpentijn, zo verassend dat je een man bent aan het einde van je verhaal!! Die zag ik écht niet aankomen!

Sky_as; poffertjeskonten hahahahahaahhaahah ja ik vind die witte rijbroeken ook niet altijd even charmant... al heb ik zelf maat 44, er zit ook nog verschil tussen kont en kont:-))

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:44

heeft ineens weer een levendige mental picture van schoonmams die gisteren met d'r achterwerk mt46 voorover bukte en duidelijk een string aan had :=
Maar dat was even offtopic O:)
Poffertjeskont :+ die hou ik erin

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:47

Brendaaaa schreef:
hahahahahaahah geweldig terpentijn, zo verassend dat je een man bent aan het einde van je verhaal!! Die zag ik écht niet aankomen!

Sky_as; poffertjeskonten hahahahahaahhaahah ja ik vind die witte rijbroeken ook niet altijd even charmant... al heb ik zelf maat 44, er zit ook nog verschil tussen kont en kont:-))

Er zijn ook witte niet-doorschijnende broeken hoor *\o/*

en Terpentijn......whahah die zag ik ook niet aankomen. Ergens toch wat vrouwelijke hormonen zitten ;)

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:52

Ik zie heel veel ribbroeken staan die echt ''not done'' zijn. Maar ze zijn zo lekker elastisch! Draag ze af en toe tussen de jeans rijbroeken nog steeds hoor! Zelfs naar les. Die kon je zelfs 10 jaar geleden overal GOEDKOOP kopen. En ze zijn nog steeds niet kapot.. moet je voorstellen.

DUs zo not done vind ik ze niet :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:56

Een joggingbroek en slobbertrui mag je zeker dragen. Binnenshuis. Op de bank. Niet in het openbaar, al snap ik heel goed dat het lekker zit en dat dat soms het enige is wat belangrijk is.

Net zoiets als dat de eerste die fatsoenlijk kan lopen (dus zonder eruit te zien als een gehandicapt nijlpaard met de moed in z'n schoenen gezakt - slóf slóf slóf) op thermolaarzen een prijs verdient. Ziet er ook niet uit, maar het is wel heel functioneel en dat is ook belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:59

Hilli schreef:
Een joggingbroek en slobbertrui mag je zeker dragen. Binnenshuis. Op de bank. Niet in het openbaar, al snap ik heel goed dat het lekker zit en dat dat soms het enige is wat belangrijk is.

Net zoiets als dat de eerste die fatsoenlijk kan lopen (dus zonder eruit te zien als een gehandicapt nijlpaard met de moed in z'n schoenen gezakt - slóf slóf slóf) op thermolaarzen een prijs verdient. Ziet er ook niet uit, maar het is wel heel functioneel en dat is ook belangrijk.

Perfect omschreven _/-\o_ :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:44

Hilli schreef:

Niet in het openbaar? :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:45

Ik ga gewoon in joggingbroek met oversized lelijk shirt/trui op klompen de straat op hoor :Y) Vaak met ongekamd haar wat wel een wasbeurt kan gebruiken in een knot. :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:45

Hihihi, ben zelf ook niet bepaald de slankste, ik zoek altijd stad en land voor een passende rijbroek die er ook nog een beetje leuk uitziet.
Ik heb inderdaad meestal jeansbroeken of anders effen aan. Mijn witte (eigenlijk creme) is zelfs aan de grote kant. En dames,trek een rode onderbroek aan, scheelt al een hoop doorkijk bij de witte rijbroek!

Wat ik niet mooi vind zijn de softshell wedstrijdjasjes die men kennelijk altijd een maat te klein koopt waardoor alles trekt rond de taille en knopen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:49

Nies_ schreef:
Ik ga gewoon in joggingbroek met oversized lelijk shirt/trui op klompen de straat op hoor :Y) Vaak met ongekamd haar wat wel een wasbeurt kan gebruiken in een knot. :D

Heeeerlijk toch :D

Ga toch niet andere kleren aan doen om naar buiten te kunnen :=