De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liveloveride

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:31

Ik was op één van de manegepaarden aan het rijden en galoppeerde in een rustig galopje op de hoefslag, maar het paardje waar ik op reed is nogal schrikachtig. Dus toen we voorbij de poort galoppeerde schrok hij van een geluid aan de andere kant van de poort en sprong hij opzij. Ik viel dus maar kwam gewoon weer op mijn voeten terecht en stond nog recht! :P

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 20:10

- Niet opletten en ineens naast je paard staan
- Te horen krijgen dat ik tussen de dubbelsprong gas moest geven, terwijl geen controle meer had, afremde en er met een prachtige salto van af werd gelanceerd
- Een aardige zus die je even over je paard heentilt :')

Zjuulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:14

Ik en mijn broer gingen buiten rijden. We waren aan het draven langs de toen niet bevroren ijsbaan. Enopeens denkt mijn paard het leuk te vinden om er van door te gaan ze maakt opeens een slidingstop en ik vloog over haar nek zo in het water...

Vervolgens lacht mijn broer me keihard uit.

Hij geeft me een voetje om weer op mijn paard te komen ietsjes te hard want ik gleed er zo over heen..

annick12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 21:21

Ik kwam er tijdens de galop achter dat de pony waar ik op reed haar buik heeft opgezet tijdens aansingelen... Tadaa, dan hangt je zadel naast je paard en ik zat er nog op. ben terwijl het zadel verder zakte afgestapt ( zonder beugels dus ) en ben meteen naar de pony toe gelopen ( zadel ondertussen onder haar buik ), Zadel goed gelegd,aangesingels en terug opgestapt... Niks gebeurt hoor :o O:)

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:10

Met het doorzitten je balans verliezen en er zo naast glijden. Vol op je hand belanden en alle 5 je vingers kneuzen :+ . Gelukkig was ik toen 10 jaar, en is het iets minder genant :o

nambi

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:43

Tijdens het begeleiden van een buitenrit met ponykamp (2 begeleiders) reed ik achterop. Ik had een andere pony met kindje aan een touwtje achter mij, omdat die pony de hele tijd was weg gerend (denk aan klein meisje versus fjord die wilt eten). Ik zat lekker te kletsen en niet goed op mijn touwtje te letten. Touwtje komt per ongeluk onder de staart van mijn pony, en pony geeft een bok en ik lig zo in het zand. Ik heb keihard gelachen maar was erg beschamend met 10 kids erbij...

melaniekitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 22:48

Ging laatst even zonder zadel op mijn pony zitten (1,53)en toen rende ze keihard onder een draadje door ....
Keihard op mijn rug gevallen en me longen klapte dicht was niet lekker maar daarna kon ik er wel om lachen was niet heel slim zegmaar :P

Sem86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 23:57

Jaren geleden, weet niet eens meer of ze schrok van iets, maar opeens galoppeert ze keihard naar de rand en gaat abrupt op de rem, ik er naast. :(

Byffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:31

Voor het eerst een parcours gesprongen tijdens de les. Iedereen juichen in klappen, omdat alles goed ging. Ik was daarover zo verwonderd dat ik achterom keek (iets te veel).... en toen lag ik eraf.... Hihi

Irrica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:47

Ik ben er ooit zo raar afgevallen dat zelfs mijn instructrice me uitlachte: we waren aan het springen en ik reed te langzaam op de hindernis af. Pony stopt, ik vlieg naar voren en kom voor het zadel te zitten op de nek van de pony. De pony heeft zijn hoofd omlaag, dus daar kon ik geen steun aan vinden, maar op de één of andere manier landde ik met mijn handen op de balk van de hindernis. Zo hang ik dus tussen pony en hindernis, waarop de pony denkt: 'dit kan nooit de bedoeling zijn.' en achteruit gaat lopen. Ja, toen viel ik dus op de grond. Het moet er echt belachelijk uit hebben gezien, want mijn instructrice lachte echt nooit als iemand viel en lesgenoten van mij hebben ook rare capriolen uitgehaald.

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:52

Ik val altijd raar van mijn paard :D
Inplaats van te rollen gaat het bij mij altijd met een soort van salto!
Ik ben ook eens midden in een mesthoop en in een modderplas gevallen /3

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:09

uhmm die keer dat ik nog op een Shetlander mocht rijden op de manege... gaf in galop een bokje en ik raakte mijn beugels kwijt, vervolgens floepte ik voor het zadel heb dit een heel rondje vol gehouden..totdat pony zijn hoofd omlaag deed, en ik er als een glijbaan afgleed, zat ik daar op mijn kont op de hoefslag, pony stond erbij en keek me aan van uhmm....wat doe jij opeens voor mijn voeten? Kwam niet meer bij van het lachen toen..had de tranen over mijn gezicht lopen, lesgeefster kwam aanlopen en dacht eerst dat ik aan het huilen was, maar toen ze zag dat ik aan het lachen was moest ze ook hard lachen.

Mijn meest pijnlijke val die ik gemaakt heb is tijdens het springen... ik ging in galop op de hindernis af, en merkte dat ik te laat been gaf.. Paard tilde daardoor zijn voeten te laat op en raakte de balk van de hindernis.. raakte uit balans, en ik werd uit het zadel geslingerd, ben toen op mijn ribbenkast terecht gekomen en ben tenminste 1 meter hierop doorgegleden... Paard kwam ook op de grond terecht, als ik niet die meter was doorgeschoven was hij bovenop me terecht gekomen. Ik kreeg geen lucht, en kon niet bewegen. Zag in mijn ooghoeken dat paard probeerde op te staan, maar dit lukte eerst niet.. bij de tweede poging kwam hij gelukkig wel recht. Inmiddels kreeg ik weer lucht, wel deden mijn ribben pijn. Paard is toen hij recht stond naar mij toe gelopen en heeft toen zijn neus in mijn gezicht geduwd.. Toen heb ik de teugels gepakt, en heeft paard mij omhoog geholpen. Gelukkig had in mijn ribben niet gebroken, maar wel wat gekneusd. Ben er toch nog even een rondje opgekropen, voor zowel paard al mezelf even het vertrouwen weer terug te geven, en hebben nog een laag sprongetje gedaan.

Met mijn ribbenkast is het goed gekomen, nog een paar dagen last gehad maar voor de rest niks.. wel kan ik niet al te lang meer blijven doorzitten in draf omdat dan mijn ribben nog wel eens wat pijn kunnen gaan doen.
Maar ik heb toen echt heel veel geluk gehad dat ik ben doorgeschoven, als het paard met een grote klap op mij terecht gekomen was, weet ik niet hoe het was afgelopen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:13

Toen ik klein was reed ik een keer op een manegepony die vaak omdraaide in de hoek, en ja hoor, in galop besloot hij daar om te draaien, en dan direct stil te staan. Het ging zo snel dat ik gewoon opeens op de grond stond, en mijn pony naast me.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:21

Ik wou afstappen, dier schrok ergens van, en ik viel naar voren. Mooie salto gemaakt en op mn kont gevallen.

Stond ook op film.
Ergste nog: toen ik opstond met mijn bips naar de camera, wreef ik over mijn bips om het zand er vanaf te krijgen....

AKWARD

bentley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:19

ontzettend leuk om al deze verhalen te lezen hahaha

zelf is mijn raarste manier geweest toen ik 4 was en voor het eerst mijn eigen pony op moest zadelen,
mijn moeder had me aan de longeerlijn en tijdens het draven begon het zadel opeens steeds een stukje meer opzij te hangen. niet goed aangesingelt, met als gevolg een hard lachende moeder en ik die met zadel en al langzaam maar zeker van mijn paard afgleed!

iets recenter:
we waren buiten aan het rijden met de meisjes van mijn school, over een smal paadje met een hoop overhangende takken, en op het veld ernaast speelden een aantal jongens polo, wij staren (natuurlijk), mijn paard besloot wel onder een tak door te kunnen lopen en ik werd zo van mijn paard 'afgeveegd'.

kiona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:28

Hangend aan een tak!

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:20

Rustig aan het gallopeeren , pown springt opzij, mini bokje, ik met een koprol eraf en gelijk er achter aan. Had later door dat ik ernaast lag.. Was een jaar of 7/8 :o

xbabettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 21:47

vandaag nog.. Met paard en al. We waren aan het galopperen in een les en ik werd afgesneden dus maakte een volte alleen het zand was heel mul dus paard struikelt en kan zich niet meer opvangen omdat we redelijk snel gingen, en ik lag tussen de bakrand en paard in, gelukkig niks aan overgehouden behalve een schaafwond en een paar blauwe plekken.

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 06:24

Ik ging een keer op een pony rijden van kennisen, een shet. Die man zadelde op, maar singelde niet goed aan. Zag ik niet, had nog weinig ervaring. Ik stap dr vrolijk op. We reden in het weiland. Pony stapt braaf. Na een tijd wil ik draven, gaat goed. Tot ik moet uitwijken voor een tak. Zadel zakt scheef, ik val, en pony doet iets raars waardoor zijn hoef in de beugel komt. Staat daar echt zo van, huh, wat gebeurt er? Jij hoort met je voet in de beugel, ik niet. Gelukkig wel goed gekomen, heb nog wel een half uur de slappe lach gehad.

Ramona1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:44

Ik reed op Beate, een hele felle kleine pony, hup ik in galop, helemaal goed onder controle, begint de pony te struikelen dus daar lagen we met z'n 2en haha

Beany001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:44

Ik zit me hier echt dood te lachen om deze verhalen. _O- :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:49

Ik was in m'n eentje in de bak omdat de rest nog aan het opzadelen was.
Het was heel rustig in de manege en alleen een oude vrouw was met een klein kindje aan het kijken.
Sta ik daar, pak ik het krukje, wil ik op gaan stappen dus ik zet mijn voet in de beugel.
Begint mijn paard opeens te lopen en hang ik half aan het zadel,
krukje stond ik nog half op en die viel en toen viel ik ook en toen viel ik op het krukje.. :P
Schaamde me dood! Die vrouw keek me echt aan van wat doe jij haha. Gelukkig was die vrouw de enige die het zag.

Citroen6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 13:11

Ik was een het rijden op een pony die m'n vriendin had opgezadeld. Maar niet goed aangesingelt waardoor het dekje in de galop er onder weg gleed, hier schrok de pony van waardoor opeens op de rem ging en ik over zijn nek eraf vloog. (Ik rijd nog maar 3 maand, was de eerste keer dat van een pony afviel).

nikkijoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 20:09

Ik heb ook nog een leuke. Toen ik vroeger toen ik klein was nog op de manege reed, mocht ik op een klein Shetlandertje rijden, genaamd Laura.

Ookwel scheurmonster genoemd. Nou, ik dus op Laura 'klimmen' en in zo'n manege les gingen altijd de ene helft van de groep in het midden staan en de andere helft mocht galopperen. En andersom natuurlijk ook.

Nou ik mocht galopperen, je hoeft op de manege nieteens een hulp te geven want als de instructrice 'galop' zegt zijn alle paarden al weg. Zo ook Laura..... Hard dat dat ging, zo hard. Gewoon doodleuk alle paarden inhalen en 10 rondjes rennen ipv 5 zoals de andere paarden.

Nu komt het, ze maakte zulke scherpen bochten dat ik mijn evenwicht niet kon bewaren dus ik hing steeds verder maar links tot ik op eem gegeven moment één been onder haar buik had en één been bovenop het zadel proberend om mezelf vast te houden _O-

Dit moet er volgens mij echt niet uit hebben gezien. Uiteindelijk ben ik er niet afgevallen haha.

DoertjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:56

Een keertje wilde ik afstappen van mijn paard en toen gooide ik mijn been iets te ver naar achteren waardoor ik van het paard afrolde :')

Een andere keer mocht ik vroeger galopperen aan de longeerlijn toen ik nog net de galop een klein beetje kon, het paard springt opzij en ik vlieg vooruit, kom op mijn buik neer en stuiter weer omhoog hahahaha
Op het moment zelf was het alleen wat minder grappig..