3 readings van mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:53

Solleke_Noah schreef:
Toeval? Moest de merrie nog steeds zuur gereageerd hebben, zou je het niet onthouden hebben. Nu het zo 'mooi' uit blijkt te komen, onthou je het natuurlijk en ga je er meer betekenis aan toekennen dan het misschien heeft (dus louter toeval).

Ik zeg niet dat het zo moét gegaan zijn, maar dat lijkt me het meest waarschijnlijke. Al zou ik de eerste zijn die dolblij zou zijn als praten met dieren echt blijkt te kunnen :)

Nee hoor dat doe ik niet. Als er iemand sceptisch is/was ben ik het wel. We hebben ons er echt om bescheurd naderhand wat eigenlijk niet zo aardig was. Helemaal toen ze ook nog eens zei dat het wel erg "druk" was in de schuur. (overleden mensen) Ze kende overigens niemand van ons. Ze kwam langs om te praten of ze haar pony's bij mij kon stallen. Die merrie was niet te pruimen tot een maand of 2 na de geboorte en ineens na een gesprekje met haar was het over? Blijft toch vreemd. Het is iets waar ik me na al die jaren nog steeds over verbaas en geen verklaring voor kan vinden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 14:59

Uhu, maar dat bedoel ik, je verbaast je er na al die jaren nog over omdat het nu netjes uitkwam. Moest de merrie zich hetzelfde gedragen hebben, zou je niet meer aan het voorval terugdenken. Het kan dus louter toeval geweest zijn, maar omdat het zo treffend was (zoals denken aan een persoon, en dan belt die persoon je ineens) blijf je het onthouden en geef je er meer betekenis aan.

edit: ik zeg trouwens niet dat het zo persé gegaan is he, maar het zou een verklaring kunnen zijn.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:13

Solleke_Noah schreef:
Uhu, maar dat bedoel ik, je verbaast je er na al die jaren nog over omdat het nu netjes uitkwam. Moest de merrie zich hetzelfde gedragen hebben, zou je niet meer aan het voorval terugdenken. Het kan dus louter toeval geweest zijn, maar omdat het zo treffend was (zoals denken aan een persoon, en dan belt die persoon je ineens) blijf je het onthouden en geef je er meer betekenis aan.

edit: ik zeg trouwens niet dat het zo persé gegaan is he, maar het zou een verklaring kunnen zijn.

Als de merrie zich hetzelfde zou hebben gedragen zouden we er we er achteraf nog eens hartelijk om gelachen hebben. Het is echter niet het enige wat ze (de betreffende mevrouw) heeft gedaan dus vandaar dat ik misschien wat standvastig overkom en in deze kwestie niet geloof in toeval. Maar er kan misschien een andere plausibele verklaring zijn dan toeval. :D

Wat je aanhaalt over dat denken aan een persoon en die belt je dan of je komt die persoon kort erna tegen dat overkomt me zo vaak dat ik dat wel onder toeval schaar. ;)

gohya

Re: 3 readings van mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:37

Is het niet algemeen bekend dat Toeval niet bestaat?
Dat voor elke 'toeval' een reden is?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:41

Dat is een theorie gohya, dat is (voor zover ik weet ) nog nooit bewezen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:43

Dat zeggen mensen ook wel eens tegen mij. Maar ik geloof dan wel weer in toeval. :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:44

Ik liet net een scheet, zou het toeval zijn, of probeert mijn overleden hond een boodschap over te brengen via het geluid :D ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:46

Focussed schreef:
Ik liet net een scheet, zou het toeval zijn, of probeert mijn overleden hond een boodschap over te brengen via het geluid :D ?

Das geen toeval,er zat gewoon lucht in je darmen en tja dat moet eruit en daarom laat je op dát moment die scheet.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:47

Maar waarom nou net op DAT moment.... Dat kan toch geen toeval zijn.... :))

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:50

Omdat er op dát moment een luchtbel in je darmen is ontstaan.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:51

Ja maar waarom precies op DAT moment, daar moet wel een diepere betekenis achter zitten, want toeval bestaat niet :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:52

Omdat momenten niet voorspelbaar zijn en uit het niets gebeuren.Het is er opeens,waarom? omdat het er is.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:54

Maar dat is toch niet de theorie van het toeval gohya?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:04

Nee er is geen theorie van het toeval,want toeval bestaat niet.
Waarom kan een vogel vliegen?omdat die vleugels heeft.Waarom heeft die vleugels? omdat die zonder vleugels niet kan vliegen,enz,enz.Op sommige vragen zijn nu eenmaal geen antwoorden te vinden/geven.
Het is onverklaarbaar.En iets wat niet te verklaren is,word door veel mensen Toeval genoemt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:08

Goya, de theorie van toeval IS dat er geen toeval bestaat.
Dit is nog nooit aangetoond, dus je kan niet zeggen, dat het een feit is dat toeval niet bestaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:13

Nee en waarom is het nog nooit aan getoont?
Omdat het niet te verklaren is.Onverklaarbaar is niet aan te tonen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:14

Als iets geen verklaarbare doeloorzaak heeft IS het toeval.... Maw, jouw uitleg pleit juist tegen de theorie van toeval....

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:04

Yinnar schreef:
Solleke_Noah schreef:

Als de merrie zich hetzelfde zou hebben gedragen zouden we er we er achteraf nog eens hartelijk om gelachen hebben. Het is echter niet het enige wat ze (de betreffende mevrouw) heeft gedaan dus vandaar dat ik misschien wat standvastig overkom en in deze kwestie niet geloof in toeval. Maar er kan misschien een andere plausibele verklaring zijn dan toeval. :D

Wat je aanhaalt over dat denken aan een persoon en die belt je dan of je komt die persoon kort erna tegen dat overkomt me zo vaak dat ik dat wel onder toeval schaar. ;)

Ik herken het wel hoor :j Ik heb zelf eens een fotoreading laten doen (jaja ^^) van mijn favoriete manegepaard. De reader in kwestie liet weten dat het paard zich echt miserabel voelde in de situatie waar die inzat en dat als ik kon, ik het hem moest vertellen dat hij moest volhouden (bedoeling was dat hij bij mij op pensioen ging gaan, maar dat was pas over jaren). Nu, op die foto zag hij er ook best zielig uit qua uitdrukking, dus niet zo moeilijk te raden. En toch, baat het niet dan schaadt het niet, heb ik het hem toch maar 'verteld' dat hij moest volhouden en dat er mooie tijden en grazige weides zaten aan te komen. Zoveel jaar later kwam dan de dag dat ik hem mocht ophalen voor z'n pensioen, de manegehouder twijfelde nog of hij de éénpaardstrailer wel op zou durven, maar hij sleurde me letterlijk de trailer op, alsof hij wist: hehe eindelijk, daar gaan we dan! Aangekomen op de wei heeft hij eerst al een gek heen en weer zitten galopperen, wat hij sindsdien (nu anderhalf jaar later) niet meer gedaan heeft (best wel een galopje, maar niet meer dat gekke heen en weer racen vol enthousiasme). Het leek echt alsof hij wist dat zijn pensioen eindelijk daar was.

Nu, het kan dat hij mij toendertijd begrepen heeft, ik zou het alleszins fantastisch vinden :D Maar ik vrees dat het eerder ikzelf is die er die betekenis aan wil geven :) Dus ondanks dat ik een non-believer ben, blijven zo'n onderwerpen me wel fascineren, het moest maar eens toch zo zijn he ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 03:03

Solleke_Noah schreef:
Dus ondanks dat ik een non-believer ben, blijven zo'n onderwerpen me wel fascineren, het moest maar eens toch zo zijn he ;)

Helaas beperken de mediums zich tot privéproblemen oplossen. Mijn vakgebied zou er heel anders uitzien mocht het 'toch maar eens zo zijn'. Ik ben archeoloog, en ik stel vast dat er nog nooit wat zinnigs mee gedaan is op vlak van onze voorouders naar concrete feiten ondervragen :D

Als iemand zich geroepen voelt in plaats van een ziek paard een van mijn ex-zieke skeletten te readen, shoot..

timothy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:50

Graag wil ik ook een reactie geven.

Ik heb bij mijn paarden 2x een reading laten doen.
De eerste keer was zeer indrukwekkend, stal Danae deed de eerste reading en ze sloeg de spijker op zijn kop.
Alles wat ze zei was waar en geen 1 ding heeft ze fout gezegd.

Laatst heb ik een reading laten doen door pmagnetiseur en ook hij had het bij alle vragen juist.
Ik ga geen voorbeelden geven daar is het te persoonlijk voor.

Maar dat beide readers met alleen een foto en de naam van een paard allerlei dingen kunnen vertellen,
zoals rituelen met welk paard ze in de wei staan en wat ze het leukst vinden om te doen.
En waar de moeilijkheden met het rijden en lichamelijk liggen, ik vind het knap.

Groetjes Cindy

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:52

Wil je helemaal geen stukken van de readings laten lezen? Ik ben wel heel erg benieuwd :)

timothy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:58

Vjestagirl,
Dan wil ik je best een privebericht sturen, maar zet het liever niet hier open en bloot op internet.

Je krijgt zo pb van me!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:20

ik lees al ff mee
maar waar ik van baal, ik wil zo graag geloven, maar heb nu al 2 keer een live reading van mijn paarden laten doen en dus ook wel wat euro's neergelegd, maar het blijven toch wel oppervlakkige dingen
ik hoor van sommige zo'n heftige verhalen dat ik ga denken: waardoor lukt dat niet bij mijn paarden?

heavenss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:28

Ik heb door pmagnetiseur een reading van mijn paard laten doen. Ik was benieuwd wat eruit zo komen en of het ging kloppen. Maar echt alles klopt! :D Dus als je een reading wilt doen zou ik het bij hem doen.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:30

Ik wel best nog een paar readings doen (voor niets); max 2 paarden per persoon.