Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:52

ikke schreef:
Somebody_ schreef:
En ook daarbij is de vraag, is dat relevant?

Wellicht meer dan je toe wil geven..........

Aha, hele goede onderbouwing Ikke!

Volgens mij ging het hier om het keuren en dus uitsluiten van gezondheidsproblemen, voordat je begint met een paard. En ik vind het nog steeds zeer logisch dat je dit laat doen, zeker bij een paard in de hogere prijsklasse.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 28-09-12 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:53

Klopt amarial daarom wordt ner gekeurd door mij uitgezocht kliniek.
En kopers horen dat dag van te voren.

@ studiemiep als jij duidelijk bent wat je wil zijn er geen grijze gebieden.
Ik had van te voren mijn doel gemeld en dat is niet b en ik wilde alleen 1tjes met uitzondering 2

Bij twijfel werd er scan gemaakt

Indilover

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:54

gefeliciteerd pietje
seven: super leuk, spannend

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:58

Somebody_ schreef:
ikke schreef:
Wellicht meer dan je toe wil geven..........

Volgens mij ging het hier om het keuren en dus uitsluiten van gezondheidsproblemen, voordat je begint met een paard. En ik vind het nog steeds zeer logisch dat je dit laat doen, zeker bij een paard in de hogere prijsklasse.

Maar daarmee ook op de herkenbaarheid EN het inschatten van de gevolgen daarvan, VOORDAT er een dierenarts aan te pas komt..........

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:01

ikke schreef:
Somebody_ schreef:

Maar daarmee ook op de herkenbaarheid EN het inschatten van de gevolgen daarvan, VOORDAT er een dierenarts aan te pas komt..........

En dus heb ik een heel aantal paarden gezien en er nog niet veel laten keuren(sterker nog, dit is pas de 1e in anderhalf jaar), omdat de meeste problemen wel herkenbaar/zichtbaar zijn. Desalniettemin kan ik het probleem in de ondervoet van een paard (bijvoorbeeld van het paard wat dinsdag gekeurd is), die verder puntgaaf is en klinisch glansrijk door een keuring komt (maar ook nooit iets van klachten vertoond heeft) toch echt niet eruit halen zonder röntgenopnamen en is het wel heel fijn dat het eruit komt op een (uitgebreide) keuring (voordat ik over een jaar met een 'arbeidsongeschikt paard' op de kliniek sta, waarvoor ik behoorlijk veel geld betaald heb). Overigens moet een paard in deze prijsklasse in mijn ogen absoluut verzekerd worden en gaat geen verzekering dat doen, voordat ze röntgenbeelden hebben.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:05

Maar somebody misschien heb je ook wel paarden laten staan, die wel ggk zouden worden maar volgens jouw gevoel niet, snap je wat bedoel.

Mensen kunnen klinisch niet alles Bouma bedoel veel niet waar nemen

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:07

tita schreef:
Maar somebody misschien heb je ook wel paarden laten staan, die wel ggk zouden worden maar volgens jouw gevoel niet, snap je wat bedoel.

Mensen kunnen klinisch niet alles Bouma bedoel veel niet waar nemen

Ik heb uiteraard ook paarden laten staan waarmee ik 'geen klik had', die kwaliteit mistten of waar ik gewoon niets mee kon, natuurlijk, dat gebeurt ook (en wie weet zijn die gezond, maar dat is dan niet meer relevant)! Maar in een heel aantal gevallen waren ze onzuiver, of hadden ze vele schieffels, gaten in de hals, vreselijk ongelijke voeten of andere onhebbelijkheden (gallen, oude peesblessures) die er sowieso uitkomen tijdens een keuring. En nogmaals, dit alles in relatie tot het geld he! Een paard voor 5000 euro met een schieffel zul je mij niet over horen!
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 28-09-12 20:11, in het totaal 2 keer bewerkt

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:09

Klopt, voor dat ik die van mij kocht heb ik ook bij 10 gekeken, waren ook veel onregelmatig. :j
Eigenlijks was die ik heb de enige die zuiver liep :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:11

ikke schreef:

Wat wil je daarmee zeggen??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:11

Nou mij wel :D Schieffels zijn welkom mar dan bij mij.

Ik wist het niet maar paard met gallen wordt ggk meestal maken ze een scan om te kijken wat het voor type gal is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:22

studiemiep schreef:
nou somebody ook in de hogere prijsklasse zie je dit echt niet hoor (maar vaak zijn er dan van te voren al wel foto's gemaakt...) en is het toch echt keuren kk

Nou, wij hebben dat toch wel gehad, zelfs rontgen zou door verkoper betaald worden als het niet goed zou zijn. Was ook hogere prijsklasse.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:23

Gefeliciteerd Pletje!
@ Seven; Wanneer wordt ie gekeurd? Succes alvast!

@ Keuring; Klinisch afgekeurd vind ik voor verkoper. Rontgen is toch vaak opverzoek vn koper. Bij afkeuring vind ik elk de helft van de rontgenkeuring :).
Maar die van mij zal ik mocht ik hem ooit verkopen al van te voren rontgen keuren, dan weet je iig wat je verkoopt.

Die van mij was ook klinisch+rontgen goedgekeurd. Nou hoeveel gezeik ik daarwel niet mee heb gehad.
Tja kan gebeuren :).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:36

Bel ik net een bezichtiging voor morgen af, omdat ik al een paard heb, krijg ik het verwijt niet eerlijk te zijn :? Want ik heb ineens een ander paard gekocht en nu hadden zij andere kopers afgehouden. Let wel, hier was niks over afgesproken. Ik heb de verkoper niet verzocht om het dier vast te houden en hij heeft mij niet verzocht om geen ander paard te kopen. Daar was ik ook niet mee akkoord gegaan trouwens, want ik vind dat je het recht hebt om meerdere paarden te bekijken. Vreemde reactie.. Heb ook uitgelegd pas vandaag te weten dat het dier van mij is. Ook dat maakte geen verschil..:=

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:38

Ach ene oor in andere uit. Jij hebt een leuke knol gekocht! Gefeliciteerd

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:40

Pletje123 schreef:
Bel ik net een bezichtiging voor morgen af, omdat ik al een paard heb, krijg ik het verwijt niet eerlijk te zijn :? Want ik heb ineens een ander paard gekocht en nu hadden zij andere kopers afgehouden. Let wel, hier was niks over afgesproken. Ik heb de verkoper niet verzocht om het dier vast te houden en hij heeft mij niet verzocht om geen ander paard te kopen. Daar was ik ook niet mee akkoord gegaan trouwens, want ik vind dat je het recht hebt om meerdere paarden te bekijken. Vreemde reactie.. Heb ook uitgelegd pas vandaag te weten dat het dier van mij is. Ook dat maakte geen verschil..:=

Nou ja zeg! Is gewoon dom van hun dat ze er andere klanten voor afgehouden hebben. En heel eerlijk, als het paard zo gewild is, dan zijn ze hem toch evengoed zo kwijt???

Zou ik mij niet druk om maken hoor!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:43

Nee ach... erger u niet, verwonder u slechts is hier wel van toepassing :')

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:51

Wat leuk seven, ben heel benieuwd! Ik ken die vrouw wel die rijd bij mij op de vereniging super aardig en volgens mij echt te vertrouwen!! Pletje wat fijn dat je paard goed is gekeurd! Vind hem erg gaaf!!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:52

Laten ze blij zijn dat je netjes afbelt :)*
Heb je al fotos van je nieuwe talent?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:09

studiemiep schreef:
ik lees ook nog steeds mee:-) zelf al wel voorzien maar vind jullie zoektocht altijd erg boeijend!

Voor mensen met een ruim budget...binnenkort is de equine-elite veiling er weer

Als de portomonaie het toestaat loopt er een interessant dressuurpaard tussen > http://www.equineelite.nl/en/0-dutchman ... egory_id=1

Goed karakter, super lopen, maat type etc.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:17

Pletje123 schreef:
Nee ach... erger u niet, verwonder u slechts is hier wel van toepassing :')

Jeetje, je hebt het fatsoen om af te bellen en dan tref je zoiets... Nou moe.

Seven, wat leuk en wat spannend! Ik duim!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:21

tita schreef:
Seven Laren ligt bij het gooi....kak dorp dus als je daar naar toe gaat.....is aardig stikkie rijden en mag je richting ons komen je bent dan dicht bij :D

Vond je die ampère niks hier op bokt, is ook niet duur en zeer aansprekend paard

En bedankt... >;)
Toevallig zijn wij dus totaal niet zo (trouwens maar een klein gedeelte is 'kak' daar) en paard staat niet eens in Laren..

Gefeliciteerd Pletje!

En wat leuk Seven. :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:23

Blaricum en Laren ........ Geen standaard dorpen en Loenen aan de vecht, neem aan dat het daar is?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:30

Ja, het is daar. Maar het stikt er (gelukkig) van de 'normale' mensen.
Hoewel, een geldboompje is nooit verkeerd, had ik de paarden aan huis kunnen hebben. :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:32

Dames.. zullen we allemaal even lief blijven voor elkaar? :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:11

Keuren geeft nooit 100% garantie dat ern iks gebeurd. Zelf ook ondervonden.
Maar ach, je weet dat je op het moment van koop dus wel een goedgekeurd paard hebt gekocht :).
Wat er daarna gebeurd, tja is kl*te. Mja dat hoort bij het leven.