Een nieuw paard kopen Deel X

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ramzi

Re: Een nieuw paard kopen Deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:00

Ben je op borculo geweest. Ik vond het daar echt janken met de pet op! O:)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:00

Goos_Horses schreef:
Aimee leuk ding!
Hier komen in principe geen veulens meer, risico is veels te hoog en je weet nooit hoe ze zich ontwikkelen/ uitgroeien.

Ik koop ook pas weer een veulen als ik 'm zelf op kan fokken :)
Blijft een risico, maar een ouder paard is eigenlijk net zo'n groot risico. Met het verschil dat je bij het veulen wel weet wat er allemaal mee is gebeurd en bij het oudere paard niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:03

Ramzi schreef:

Nee. Wel de foto's en filmpjes bekeken en vond er geen één veulen tussen zitten waarvan ik dacht dat het een echte zou zijn. Prijzen vielen me alles mee. Natuurlijk geen idee wat er werkelijk betaald is.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:04

wij hebben wel een groep in de eigen opfok, maar zodra deze oud genoeg zijn doen we het niet meer. Veels te veel risico, meer als met een 3 jarige.
Althans ik bekijk het nu wel vanuit handel oogpunt. voor de handel zijn ze in ieder geval niet interessant.

Alhoewel, hier in de buurt staat een veulen van Totilas, deze word zo ongeveer gestalkd door de media.
Deze zal als die al van eigenaar wisseld voor een inmens bedrag de revue passeren!

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:05

Aimee schreef:
Ramzi schreef:

Nee. Wel de foto's en filmpjes bekeken en vond er geen één veulen tussen zitten waarvan ik dacht dat het een echte zou zijn. Prijzen vielen me alles mee. Natuurlijk geen idee wat er werkelijk betaald is.

Dat kun je toch zien op de uitslagen? Ik vond het veulen van hier een dorp verder op toch echt wel een gigantisch gaaf veulen ( laatste veulen van de veiling) Ging er voor mijn gevoel voor veels te weinig uit. 10 jaar geleden was dit ''de topper'' geweest.
De veulens zijn echt niet slechter, mensen geven gewoon niet meer :+
En ik geef ze groot gelijk! Het ging echt nergens meer over een aantal jaren geleden!

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:07

Ramzi schreef:

Regelrechte ramp! zat wel redelijk spul tussen, maar toppers zoals je zou verwachten? echt niet.

Ramzi, sorry hoor maar onzin, voor goede paarden betalen mensen nog wel. Echter wil men het tegenwoordig niet meer aan jong spul uitgeven, beesten moeten eerst 3 jaar flink eten, nieuwe voetjes en ga maar door en dan het risico dat het niet goed is op 3 jarige leeftijd? Nee hoor, mensen betalen nog steeds voor goede paarden maar wel vanaf >3 jr.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:07

Ligt eraan. De grote handelaren kopen ze niet voor niets als veulen, fokken ze op, selecteren en houden daar echte toppers aan over.
Maar dat is wel een andere cathegorie als de paarden die jij hier presenteert, Goos.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:08

Grote handelaren kopen ze ook niet meer op, althans niet meer zoals het geweest is.
Tevens kan jij niet echt oordelen over welke cathegorie ik presenteer.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:11

Ramzi schreef:
Dat kun je toch zien op de uitslagen? Ik vond het veulen van hier een dorp verder op toch echt wel een gigantisch gaaf veulen ( laatste veulen van de veiling) Ging er voor mijn gevoel voor veels te weinig uit. 10 jaar geleden was dit ''de topper'' geweest.
De veulens zijn echt niet slechter, mensen geven gewoon niet meer :+
En ik geef ze groot gelijk! Het ging echt nergens meer over een aantal jaren geleden!

Ja, ik heb de verkoopprijzen uiteraard ook bekeken. Die prijzen vielen me voor de huidige veulenmarkt in relatie tot de geboden prijs alles mee. Ik heb geen hele spectaculaire veulens gezien.
Het filmpje van het laatste veulen toont in mijn ogen ook geen hele bijzondere, prijs is wel goed. Als de eigenaar dat er ook echt voor gekregen heeft, uiteraard.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:13

Goos_Horses schreef:
Grote handelaren kopen ze ook niet meer op, althans niet meer zoals het geweest is.
Tevens kan jij niet echt oordelen over welke cathegorie ik presenteer.

Misschien kopen ze minder veulens, maar dat komt omdat ze nu de kans krijgen om direct al kritischer te selecteren.

Ik zie toch wat jij hier aan paarden de revue laat passeren. Die hebben geen van allen het laatste aan kwaliteit, gewoon middenmotor. Prima hoor, maar een veulen goed opfokken kost inderdaad al meer dan dat zo'n paard als drie/vierjarige op gaat brengen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:30

Quote:
De veulens zijn echt niet slechter, mensen geven gewoon niet meer

Goos: Lezen, ik bedoel de veulens.. :+

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 07:54

Ik vind het nog steeds wel leuk om een veulen aan te schaffen. Juist zodat ik zelf over de opfok periode kan beslissen. Moet de prijs ook wel na zijn, zal niet zo snel 1 in de prijsklasse van de meeste veilingen kopen. Idd vanwege het risico.

Het duurste veulen trouwens dat ik ooit heb gekocht, heb ik als 2 jarige weer verkocht was toen 1.54 helaas.
Nieuwe baas is er heel gelukkig mee. Is nu 4 en 1.58 geworden.Was wel zuur was wel echt een ruig dier.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 07:59

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:39

Jij kan zelf opfokken toch, Nimber?
Als ik de mogelijkheid had, kocht ik regelmatig een stel veulens :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:04

Ik zou belgen krijgen voor een paard. Mensen waren super geintresseerd en krijg na vele mails heen en weer opeens een reactie ... sorry is niet wat we zoeken. Kreeg na alle filmpjes een enthousiast mailtje en opeens is het niks meer. Heb 4 jaar geen paard verkocht en moet duidelijk weer even wennen aan dit soort dingen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:12

Pff balen zeg.. Maar jammer genoeg gebeurd dit :(

Mijn zoektocht gaat redelijk goed momenteel :D

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:14

Hahaha ja dat zal wel Nicole :')!
Ben wel benieuwd waar jij ooit mee terug gaat komen hoor..

Die mensen van gister waren ook apart.. Gatver wat je soms langs kunt krijgen!
Vandaag de dame weer ff lekker longeren, is al weer een tijdje geleden.
Vrijdag weer mensen en Zaterdag of Zondag ook :)

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:23

Aimee, ja deels wel. Ik breng de hengsten in de zomermaanden weg naar Groningen. Super adres voor 350 per half jaar incl bekappen en ontwormen.Mooie grote weilanden groepjes van 5 a 6 paarden en alles goede omheiningen.Merries houd ik wel het hele jaar bij huis.Inkopen van aantallen goede veulens is ook een grote investering. Vandaar dat ik het meestal houd bij wat ik zelf heb gefokt of wat er zo nu en dan op mijn pad kwam.
Nu 3 2 jarige en 1 jaarling. Eigenlijk geen veulens van dit jaar dus misschien dat er nog een veulen bij komt aar dan moet een oudere weer weg.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:27

amarial schreef:
Hahaha ja dat zal wel Nicole :')!
Ben wel benieuwd waar jij ooit mee terug gaat komen hoor..

Die mensen van gister waren ook apart.. Gatver wat je soms langs kunt krijgen!
Vandaag de dame weer ff lekker longeren, is al weer een tijdje geleden.
Vrijdag weer mensen en Zaterdag of Zondag ook :)

Ik ook :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:29

Nimber schreef:
Aimee, ja deels wel. Ik breng de hengsten in de zomermaanden weg naar Groningen. Super adres voor 350 per half jaar incl bekappen en ontwormen.Mooie grote weilanden groepjes van 5 a 6 paarden en alles goede omheiningen.Merries houd ik wel het hele jaar bij huis.Inkopen van aantallen goede veulens is ook een grote investering. Vandaar dat ik het meestal houd bij wat ik zelf heb gefokt of wat er zo nu en dan op mijn pad kwam.
Nu 3 2 jarige en 1 jaarling. Eigenlijk geen veulens van dit jaar dus misschien dat er nog een veulen bij komt aar dan moet een oudere weer weg.

Dat is een leuk bedrag om op te fokken!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:40

Is het ook, in de winter zijn ze wel duurder maar dan heb ik alles aan huis staan.

Afbeelding
de jonge merrie's lopen op t land van de buren en de hengsten heb ik thuis op stal en daar in de wei.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:43

Nice!

Aimee

Nice!

Nicole

Oef mooi hoor!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:44