Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:25

Seven schreef:
Die is een stuk beter nu die wazige foto nog verwijderen en het oogt al heel anders :D

Gedaan, hippe advertentie nu *\o/*

Evelien_1987 schreef:
ik vond die goodtimes ook zo leuk...alleen moet die als ik het goed verwoord even merken wie de baas is en dus aan het werk gezet worden niet echt geschikt voor de onzekere ruiter... Wat ik dus wel een beetje ben...

Ze is heel leuk, en prachtig.
Ik verkoop haar omdat ik te onzeker voor haar ben.
Ze is niet gemeen, en vind bijna niets eng!
Alleen door mijn strenge hand protesteerd ze soms wat en dat vind ik toch wel wat eng..
Doordat ik vroeger gevallen ben ben ik heel erg snel bang en heb ik besloten om haar te verkopen.

Het is ook maar net wat je van haar vraagt, zoals springen, vind ze echt geweldig :D

x_Quinta_x

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:31

Inderdaad Belsje,
Maar het voelt juister aan om haar te verkopen als zijnde gezelschapspaard dan als recreatiepaard waar nog wel wat op gereden kan worden.
Het paard wordt nu natuurlijk bekapt en de HS die hier komt (fijne man overigens) ziet het allemaal rooskleuriger in dan mezelf.
Okee met rijden is ze lekker looplustig, neemt werk aan en kan ik gewoon wat met haar op M Z niveau. Maar voor mezelf 'voelt' het niet juist, hoewel ze correct loopt, haar dagelijks rondje bokken doet en heel open is in haar houding als je op de wei komt.
Ik wil gewoon dat ze in haar gemoed kan blijven wie ze nu is, vandaar gezelschapspaard.
Op die manier verlies ik wel wat geld als je haar bekijkt qua dressuur. Maar ik wil gewoon dat ze op een goed adres komt te staan en dat ik ook weer 'met de oortjes vooruit' verder kan gaan in de sport met een ander leuk dressuurpaard.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:33

Ik snap het Quinta.
Geeft inderdaad fijner gevoel.. :)

Ik heb ook een leuk dier gezien. Alleen moet ik eerst mijn lieverd verkopen :+

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:37

Laatst zei een vriendin van mij dat je toch minstens 1 keer in heel je paardencarrièrre een financiele/emotionele opdoffer krijgt. Dan blijkt ie toch dit of dat te hebben waardoor je niet meer je ambities kan waarmaken.
Dit is mijn eerste keer :(

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:39

amarial schreef:
Ik snap het Quinta.

Zitten wij in hetzelfde schuitje!! Ik SMELT van deze: http://www.youtube.com/watch?v=W7DLjwfY ... e=youtu.be
Als dit geen schimmel was geweest en tja 12 is misschien voor mij echt echt echt wel de limiet, dan had ik er niet van kunnen slapen deze nacht!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:41

Seven, waarom ga je überhaupt op pad als je geen adres hebt? :o
No way dat ik zou gaan. Eerst adres, dan ga ik op pad.

listiglistje

x_Quinta_x schreef:
Laatst zei een vriendin van mij dat je toch minstens 1 keer in heel je paardencarrièrre een financiele/emotionele opdoffer krijgt. Dan blijkt ie toch dit of dat te hebben waardoor je niet meer je ambities kan waarmaken.
Dit is mijn eerste keer :(

Ik zit al 35 jaar in de paarden en heb het helaas al vaker meegemaakt...en ik ben niet de enige, maar iedere x blijft het klote :(:)

amarial

x_Quinta_x schreef:
amarial schreef:
Ik snap het Quinta.

Zitten wij in hetzelfde schuitje!! Ik SMELT van deze: http://www.youtube.com/watch?v=W7DLjwfY ... e=youtu.be
Als dit geen schimmel was geweest en tja 12 is misschien voor mij echt echt echt wel de limiet, dan had ik er niet van kunnen slapen deze nacht!

Woooooowwww <3 Schimmel of niet, vind hem prachtig!
Maar die zal wel wat kosten denk ik? Haha! Wij hebben niet zo'n enorm budged.
Als ik mijn paardje verkoop, daar kan ik dan een van terug kopen, voor dat budged.

Maar omdat ik toch wel wil dat ze een goed plekje krijgt is de vraagprijs nog wel te bespreken..
En omdat er dus wat spoed achter zit omdat ik ook weer verder wil gaan.

Die van jou is ook leuk :D

listiglistje schreef:
ikke schreef:
Wie had er niet zo'n megabudget maar zocht wel iets leuks? Is dit wat?
http://www.bokt.nl/markt/ad/67678/bloed ... -goodtimes
Als ik wat zocht zou ik hier wellicht wel meer van willen weten.

1.61 m ik zou bijna mee kunnen lopen :D

Hahaha, hoe groot ben je?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:43

Die schimmel is "maar" 5500 euro.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:44

@ listiglistje: ik heb al 15 jaar eigen paarden en als ik terugkijk, mankeerde elk paard ooit wel iets ja. Maar telkens kon er wel IETS gedaan worden waardoor ik weer lekker terug kon paardrijden. Maarje nu in dit geval. Als RX njet zegt leg je je er maar beter bij neer.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:46

@ Needje

Dat vind ik zeker meevallen voor zo'n mooi paard, met die ervaring!
Alleen toch boven mijn budged :Y)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:46

De schimmel staat in belgie en bij die stal hebben ze vaker leuke dressuurpaarden. Dus als mijn paardje een goed adres heeft gevonden ga ik er zeker eens kijken. Trouwens hun volledige aanbod staat nog niet eens op de site.
Ik vind by the way 5500 euro voor die schimmel nog helemaal niet de kop af. Ik wordt dan toch altijd wel een beetje argwanend: waarom is die zo goedkoop? slecht karakter? luchtzuiger? .....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:47

Tja sommige paarden raken nooit kreupel met vreselijke röntgenfoto,s zolang zo verder niets mankeerde, lijkt me het wat vroegtijdig om dr met pensioen toedoen.

Ik heb hier ooit 3 paarden af moeten laten maken binnen een jaar, als je maar lang genoeg paarden hebt krijg je je portie vanzelf idd.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 17:48

Tja waarom, omdat we een afspraak hadden, ik heb het adres gevraagd gisteren kon zijn dat ze die niet had gelezen dus heb een sms gevraagd.
Ik ga er toch vanuit dat als iemand een afspraak maakt dat je zelf ook snapt dat iemand je kant op komt, de plaats tijd en alles hadden we besproken het adres is me gisteren gewoon ontschoten, dus direct gepbt en die is gelezen maar geen reactie terug.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:48

x_Quinta_x schreef:
De schimmel staat in belgie en bij die stal hebben ze vaker leuke dressuurpaarden. Dus als mijn paardje een goed adres heeft gevonden ga ik er zeker eens kijken. Trouwens hun volledige aanbod staat nog niet eens op de site.
Ik vind by the way 5500 euro voor die schimmel nog helemaal niet de kop af. Ik wordt dan toch altijd wel een beetje argwanend: waarom is die zo goedkoop? slecht karakter? luchtzuiger? .....

Dat denk ik ook direct als ze "te" goedkoop zijn..
Dat zou het zelfde zijn als ik die van mij voor €1.000,- weg deed :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:48

Super waardeloos, verkopen, en kopen is echt niet leuk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:49

x_Quinta_x schreef:

Schimmel al 12 en Z1 (waarschijnlijk de wissels niet erop gekregen) dan kosten ze niet de wereld hoor ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:50

Is nette prijs voor zon diertje

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:51

Alleen wat jammer dat het een beetje ver is van af Friesland.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:53

Wat is ver :D ik ben ook van het zuiden naar het hoge noorden gereden voor mijn paard, hij is dat tankje benzine en dagje uit meer dan waard ;)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:54

fokfanaat schreef:
Tja sommige paarden raken nooit kreupel met vreselijke röntgenfoto,s zolang zo verder niets mankeerde, lijkt me het wat vroegtijdig om dr met pensioen toedoen.

Ik heb hier ooit 3 paarden af moeten laten maken binnen een jaar, als je maar lang genoeg paarden hebt krijg je je portie vanzelf idd.

Inderdaad verkopen als gezelschapspaard is zo goed als een pensioen. Maar ik was met dit paard al 2 keer uit de running gevallen wegens sluimerende kwaaltjes: niet lekker in zijn vel, de oefeningen toch nog niet echt a point,....
Nu loopt het paard in de wei en doen we het best kalm aan.
Ik doe wel graag grondwerk en dat doen we eigenlijk veel en zo eens 1 a 2 keer een half uurtje per week wat dressuur en dat gaat goed. Maar dan denk ik maar 'welke mens wil aan grondwerk beginnen? Wie koopt nu een paard om er 2keer een half uur op te rijden? Wie doet dat nu?'
Ik heb ook gemerkt dat het paard terug fonkel in de ogen heeft. Recreatie op een laag pitje is dus, denk ik, wat het beste bij haar past.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:55

Die Flemminghschimmel is van een vriendin van mij..
Ze heeft vaak gunstig geprijsde paarden idd! Ik kan het ook iedereen aanraden daar eentje te kopen, ik stuur al mijn vriendinnen naar daar en ze zijn allemaal tevreden (zitten er ook op Bokt dus ;) )
Ze heeft vaak gewoon geluk qua kopen; overlaatst kocht ze er bv eentje omdat een oude boer overleden was en de rest van de familie niet wist wat ze met die paarden moesten doen..
Ze is heel eerlijk qua verkopen vind ik :)

Listiglistje: Het lijkt me sterk dat Jacq er geen wissels op krijgt.. Ik denk gewoon dat ie niet hoger is uitgebracht :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:55

listiglistje schreef:
x_Quinta_x schreef:

Schimmel al 12 en Z1 (waarschijnlijk de wissels niet erop gekregen) dan kosten ze niet de wereld hoor ;)

Ik vind trouwens de eenvoudige wissels ook nog niet dàt. Ik denk waarschijnlijk toch een paard met veel show maar de oefeningen er toch nog niet helemaal juist erop?

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:56

Cowgirltjuh schreef:
Die Flemminghschimmel is van een vriendin van mij..
Ze heeft vaak gunstig geprijsde paarden idd! Ik kan het ook iedereen aanraden daar eentje te kopen, ik stuur al mijn vriendinnen naar daar en ze zijn allemaal tevreden (zitten er ook op Bokt dus ;) )
Ze heeft vaak gewoon geluk qua kopen; overlaatst kocht ze er bv eentje omdat een oude boer overleden was en de rest van de familie niet wist wat ze met die paarden moesten doen..
Ze is heel eerlijk qua verkopen vind ik :)

Listiglistje: Het lijkt me sterk dat Jacq er geen wissels op krijgt.. Ik denk gewoon dat ie niet hoger is uitgebracht :)

Zou ik Jaqueline blij kunnen maken met een gezelschapspaard? :o

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:57

Neem je die van mij ook mee, delen we de schimmel :D