Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

berdien85

Re: Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:04

Doe jij ook aan wielrennen soms? :+
Vind je reactie op het verhaal van de oudere man wel heel hard namelijk..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:08

berdien85 schreef:
Doe jij ook aan wielrennen soms? :+

Nee. Heb alleen ruitervaring met wielrenners, ATB-ers, motor-´crossers´ en mindervaardiger te paard.

Citaat:
Vind je reactie op het verhaal van de oudere man wel heel hard namelijk..

Ja, gelijk heb je. Het is veel vriendelijker om gevallen wielrenners te vertellen dat je blij bent met hun vallen. De rótzakken die een plotseling naar de verkeerde kant zwenkende oude man omver rijden ook...
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 01-08-12 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:10

Nee, ik word al moe van het fietsen als ik er aan denk,
Ik nam het juist voor die oude man op.. :P
Heb tegen die 2 wielrenners gezegt, dat ik blij ben dat hun ook goed gevallen zijn!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:10

Angeliquee18 schreef:
Wat een verhalen allemaal joh!
Is toch niet gezond eigenlijk?

Ik heb het een keer meegemaakt met een oud mannetje,
Was aan het wandelen, en die man was rustig aan het fietsen,
Komt er zo'n debiele groep aangeraced, en roept keihard "Aan de kant!"
Waardoor die man dus schrok, en naar links ging inplaats naar rechts,
En bam die wielrenners er op geknalt :(
De oude man lag met veel pijn op de grond,
En dan die kl*te wielrenners nog even zeggen dat die uit moest kijken..
Pfff vond het zo zielig voor die oude man!
2 van die wielrenners waren ook gewond,
En heb ze ook vriendelijk verteld dat ik daar heel blij mee was!!

Nou sorry hoor, maar iemand "vriendelijk vertellen" dat je blij bent dat ze gewond zijn, dat is normaal? 8)7

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:11

@HC Nee dat is ook niet juist, dat ben ik helemaal met je eens.

Ik bedoelde jou niet Angelique18..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:12

Fiffill schreef:
Angeliquee18 schreef:
Wat een verhalen allemaal joh!
Is toch niet gezond eigenlijk?

Ik heb het een keer meegemaakt met een oud mannetje,
Was aan het wandelen, en die man was rustig aan het fietsen,
Komt er zo'n debiele groep aangeraced, en roept keihard "Aan de kant!"
Waardoor die man dus schrok, en naar links ging inplaats naar rechts,
En bam die wielrenners er op geknalt :(
De oude man lag met veel pijn op de grond,
En dan die kl*te wielrenners nog even zeggen dat die uit moest kijken..
Pfff vond het zo zielig voor die oude man!
2 van die wielrenners waren ook gewond,
En heb ze ook vriendelijk verteld dat ik daar heel blij mee was!!

Nou sorry hoor, maar iemand "vriendelijk vertellen" dat je blij bent dat ze gewond zijn, dat is normaal? 8)7

Ja, op dat moment wel,
Juist omdat die oude meneer niks verkeerd deed, en ze hem.nog de schuld geven ook,
Nee dan ben ik ook hard ja

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:14

Ze zullen zelf ook wel geschrokken zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:19

Wat me over het algemeen opvalt hier in het topic is dat de mensen die wielrenners aso noemen zelf ook niet erg sociaal uit de hoek komen. :D En dan ook nog als ruiter je ergeren aan wielrenners op het fietspad snap ik ook niet goed. Jij als ruiter rijdt daar eigenlijk illegaal.... Jij hoort in de berm of op de rijbaan.

Hier zijn ook veel wielrenners, schrik er af en toe ook van maar kan me dat alleen zelf kwalijk nemen.

Verdraagzaamheid is tegenwoordig ver te zoeken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:22

berdien85 schreef:

Feítelijke situatie: Fietser wijkt plotseling de verkeerde kant uit ná correct gewaarschuwd te zijn.

Dat is met veel van de paardervaring hier ook zo.
Rijdt een groep ruiters op het fietspad en is boos over dat ze voor gebarende en schreeuwende fietsers opzij moeten.

Of een penny die met haar pony op ATB-ers jaagt die gewoon op ´haar´ruiterpad mógen.

Mijn eigen ervaring als ruiter is dat onder alle verkeersdeelnemers veel meer vriendelijke sociale, invoelende mensen dan aso´s zitten.
Behalve onder buitenlandse ruiters. Daar ben ik heel, HEEL slecht over te spreken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:23

Angeliquee18 schreef:
Juist omdat die oude meneer niks verkeerd deed, en ze hem.nog de schuld geven ook,

Pardon?

Zij riepen correct een waarschuwing.
Hij wijkt uit naar línks.

Wat mis ik?
Zit ik in een time warp in een parallel universum?

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:29

Huertecilla schreef:
berdien85 schreef:

Feítelijke situatie: Fietser wijkt plotseling de verkeerde kant uit ná correct gewaarschuwd te zijn.

Dat is met veel van de paardervaring hier ook zo.
Rijdt een groep ruiters op het fietspad en is boos over dat ze voor gebarende en schreeuwende fietsers opzij moeten.

Of een penny die met haar pony op ATB-ers jaagt die gewoon op ´haar´ruiterpad mógen.

Mijn eigen ervaring als ruiter is dat onder alle verkeersdeelnemers veel meer vriendelijke sociale, invoelende mensen dan aso´s zitten.
Behalve onder buitenlandse ruiters. Daar ben ik heel, HEEL slecht over te spreken.

Ja dat is feitelijk het geval.
En waar is het menselijke gedeelte? Het leven en laten leven..?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:34

Huertecilla schreef:
Angeliquee18 schreef:

Pardon?

Zij riepen correct een waarschuwing.
Hij wijkt uit naar línks.

Wat mis ik?
Zit ik in een time warp in een parallel universum?

Op het laatste.moment,.toen ze al achter hem reden,

Het gaat mij er om op de manier hoe ze op die man reageerden,
Ik zou ook schrikken, en de verkeerde kant uitwijken,

Maar om die man nou zwart te maken, het is allemaal maar zijn schuld,
Nee dat vind ik unfair, het is een smal fietspad ze weten dat daar veel fietsers rijden,
Plus honden en wandelaars,
Ze houden maar eens rekening met anderen, en ze kunnen ook respect tonen,

En dan ligt man daar op de grond, en dan nog maar even vertellen dat die maar op moest letten,
En niet eens even vragen hoe het met hem gaat, en zich alleen maar druk maken om die fietsen,

Voordat soort mensen heb ik dus écht geen respect.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:36

Huertecilla schreef:
Dit topic is net de mop over de man die in de auto op de radio hoort:

Waarschuwing; er is een spookrijder gesignaleerd bij....

en mompelt;

Één?? :? ?? Hónderden!! -:(- !!

hahaha geniaal _/-\o_ :')

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:37

heb ik ook regelmatig problemen mee pfff , als je bij ons wilt buitenrijden moet je eerst een heel stuk over een niet zo'n hele brede berm stappen , ik heb een nog bestwel jong paardje , maar wel echt superbraaf buiten en bijna nergens bang voor , maar als je dan rustig aan het stappen ben naar het park , komt dr weer zo'n klote wielrenner die met 180 km erlangs wilt , en alssie niet ''genoeg'' ruimte heeft , gaan ze altijd schreeuwen opeens uit het niks , ja en daar schrikt paardlief natuurlijk van als er opeens uit het niks wordt geschreeuwd u_u , en dan kunnen ze er gewoon langs hoor , maar dan hebben ze de heleweg nodig..
en laatst ook zo'n brommerrijder maar die brommer maakte echt superveel herrie , was wss kapot ofzo of er was iets mis mee , klonk iig niet goed , maar rij ik dus met een vriendin op die smalle berm en willen we in eventjes in een zijstraatjeding staan om die scooter er fatsoenlijk langs te kunnen laten , maar het ging niet snel volgens meneer dus gingtie toeteren en schreeuwen , oh nee dat helpt , daar werd mn paard alleenmaar gestressd van , zegtie '' zet die paard in die hek dan '' , uhhh haaallo ? , ik probeer m toch aan de kant te zetten , maar met jou ongeduldigheid werkt het niet omdat ie nu stresst , thanks.
sommige mensen he pfffff.

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:38

Ja, ze zijn echt heel vervelend! -:(-
Maar niet alleen tegen paarden, ook als je gewoon aan het fietsen bent, direct weer die bel gebruiken en schreeuwen... _-:(

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:45

HC heeft tóch humor!
Dat doet mij deugd..! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:49

Een paar jaar terug had ik een ervaring waarbij ik ook dacht dat ik via een wormgat in een andere dimensie gevallen was.

Ik stond in uniform een pad af te sluiten omdat er een ATB wedstrijd voor het andalusische kampioenschap gereden werd.
Zeg maar de staander van een T-splitsing. De fietsers kwamen (met tussenpauzes) op vólle snelheid een blinde bocht een helling af de rechterkant van de ligger op en raceten dan door ´via´ die ligger van de ´T´.

Komen er drie ruiters aan. Een engelstalige begeleidster met twee engelstalige klanten.
Die wilde via de staander rechtsaf. Tegen de richting van de race in.
Pad was afgezet met lint en ik stond daar ook in dayglow officieel te zijn.

Ik keurig in het engels de boel uitgelegd want in het spaans begreep ze er niets van.
Zíj had er namelijk NIETS van gelezen of gehoord DUS had ze alle recht van de wereld op de openbare weg paard te rijden...
Gaat van het pad af en gaat de afzetting ontwijkend tóch omhoog tegen de race in. De paarden van de klanten liepen braaf achter haar aan.

Ik het paard van de begeleider bij de teugels gepakt en zweepslagen trotserend fysiek teruggeleidt.
De jongste van de gasten was de dochter van de ander en hooguit 16. Volstrekt in de stress en haar paard raakte ook de kluts kwijt. De fietsers vlógen namelijk als dolle banshees met kríjsende remmen links en rechts voorbij.

Teugels van de hysterica aan een boomtak gebonden en het arme kind echt geréd met letterlijk gevaar voor eigen leven..
Echt een gódswonder dat daar niets ernstigs gebeurd is.
Inmiddels was de begeleidster stomend van woede afgestapt om de teugels los te knopen.
Gelukkig hadden de toeschouwers een soort van ´muur´ gevormd en moest ze wel terug het pad weer af.

Uiteraard heeft dit een staartje gehad voor de paardverhuurster, maar het was op het moment totáál surrealistisch en een typerend voorbeeld van de omgekeerde wereld waarin veel amazones rijden.
Zie dit topic :roll:

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:08

slimmerik schreef:
Wat me over het algemeen opvalt hier in het topic is dat de mensen die wielrenners aso noemen zelf ook niet erg sociaal uit de hoek komen. :D En dan ook nog als ruiter je ergeren aan wielrenners op het fietspad snap ik ook niet goed. Jij als ruiter rijdt daar eigenlijk illegaal.... Jij hoort in de berm of op de rijbaan.

Hier zijn ook veel wielrenners, schrik er af en toe ook van maar kan me dat alleen zelf kwalijk nemen.

Verdraagzaamheid is tegenwoordig ver te zoeken.

Jij zegt het, ik dacht het. :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:09

HolyPope schreef:
HC heeft tóch humor!

Dat zeggen mijn dates ook altijd.

Citaat:
Dat doet mij deugd..! :D

Dat zeggen mijn dates ook altijd.

Nu weer on topic ;)

Over het paralle universum waarin pennies op vluchtdieren van ´hun´ fietspad geschoffeerd worden.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:13

Ik zeg veel plezier!

Noissue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:21

HC wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat de wielrenners heilig zijn? Ik houd me altijd aan de regels en rijd waar kan in de berm of op de weg poep opruimen enz. Kom een wielrenner tegen die poep ziet liggen van een ander paard en begint vervolgens tegen mij te schreeuwen dat ik die k*t knol naar de slacht moet brengen en me uit te schelden voor alles wat los en vast zit?? Jep helemaal mijn fout! En nee niet alle wielrenners zijn zo heb ook vaak meegemaakt dat ze met zijn allen het fietspad voor de paarden vrij lieten en over de weg gingen.. Zoals niet alle wielrenners hetzelfde zijn zijn ook niet alle amazones hetzelfde lijkt mij?!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:31

Niemand hier is heilig (oké HP wellicht? :Y) ) je hebt overal rotte appels tussen zitten. Snap best dat TS even haar frustratie kwijt wil, maar dan moet je het ook wel van de andere kant kunnen bekijken en toegeven dat je zelf ook fout zat. Communicatie is belangrijk, even laten weten aan iemand dat je paard niet helemaal onder je controle staat is niet zo lastig en kan een hoop gedoe schelen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:42

Ik zet mijn paard altijd direct in de berm als er wielrenners (of andere fietsers) aankomen in de verte, mest ruim ik ook op van het fietspad. Nooit conflicten dus eigenlijk, maar ik vind het over algemeen wel erg vervelend volk :+
Even een rustige wandeling op zondagochtend met mijn paard zit er niet in, je hoort ze overal met hun gebel en geschreeuw (PAAAARD - PAAAAARD - PAAAARD). Ik snap heus dat ze elkaar niet verstaan als ze rustig praten, maar als je om de 200 meter wielrenners tegen komt is het gewoon irritant. Flauwe opmerkingen zijn ze ook niet vreemd, soms zelfs scheldpartijen over paardenstront (zelfs als ik dus gewoon over het ruiterpad loop! daarbij ruim ik altijd op van het fietspad.) en vaak lelijke woorden over je paard. Op de fiets drukken ze je inderdaad ook gewoon in de berm.

Kan me voorstellen dat stront op het fiets pad vervelend is hoor, en schaam me dan ook wel een beetje voor mijn mede-paardeneigenaren die het gewoon laten liggen.

Maar ben blij dat de tour de france weer voorbij is, op de een of andere manier zijn het er dan altijd nog meer.

Noissue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:00

@fiffil dat ben ik met je eens, het oordeel was al daar voordat er iets gebeurd was in geval van de TS "poedersuiker wielrenner".

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:03

Noissue schreef:
HC wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Wat ik schrijf.
Stáát er gewoon :)*

Als je het niet mee krijgt.... tant pis.