Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MyWishMax schreef:Tja.... Goed punt. Ik ben ook niet echt fan van jonge paarden en onervaren ruiters.

Dees schreef:Karaktertrekken die niet in overeenstemming zijn met Waratje zelf. Het zegt niets over Baccarat maar alleen maar iets over Baccarat-in-combinatie-met-Waratje, dus waarom zou jij daar interesse in hebben als je Waratje zelf niet persoonlijk kent?
Daar gaat het dus om.
Geen enkel verhaal over een hengst is 100% te betrekken op de hengst. Je moet ook weten WIE het heeft verteld.
Tot zover way of topic geloof ik
Junior STV, Uniform en Variant hadden wel het nodige doorgegeven, als ik anderen moet geloven. Wel was het een ontzettend eerlijk dier, ik had echt een band met haar, na verloop van tijd.
Ze is al ontzettend braaf langs de weg en over het algemeen is ze behoorlijk nuchter. Afgelopen weekend hebben twee jonge kinderen met haar staan tutten (poetsen et cetera) en dat vindt ze allemaal prima 
Ik ben een amateur en ga gewoon af op het karakter
Een heel rillerig paard is echt niets voor mij
Zo eentje die al aan de andere kant van de bak staat, wanneer je een keertje gaat verzitten

haar veulen voed ze goed op en we zorgen dat ze voldoende in handen komen leren optijd vast staan hoefsmidt ect.
braver kan haast niet (hoewel ze soms wel wat rare trekjes heeft maar denk eerder dat dan komt door waar ze allemaal is geweest(paard heeft een geschiedenis)xalm schreef:Ik reageer ook weer eens, ben momenteel bezig met een Democraat x Metall merrie. Ze wordt maandag gekeurd dus ben zeer benieuwd!
ikke schreef:xalm schreef:Ik reageer ook weer eens, ben momenteel bezig met een Democraat x Metall merrie. Ze wordt maandag gekeurd dus ben zeer benieuwd!
Hhhmmm, ik ken een Democraat-muts, waarvan door serieuze paardenmensen werd gevraagd of de eigenaar daar vrijwillig op ging zitten![]()
Niet alleen de eigenaar zit er nog steeds vrijwillig op (is is ondertussen M2 met winst) het paard wordt succesvol ingezet bij lessen en als ik de kans krijg, kruip ik met liefde vrijwillig op dat paard.
Het sleutelwoord voor dit paard: Opvoeding!
ikke schreef:Het sleutelwoord voor dit paard: Opvoeding!
Opvoeding vindt men maar iets heel vanzelfsprekends, men heeft daar geen meerwaarde voor over. Pletje123 schreef:Geef mij maar een sensibel figuur, een die graag voor je werkt en gevoelig is. Ben niet al te groot en ik hou er niet van op kracht te rijden, dat hou ik ook niet vol trouwens. Heb een paard gehad wat zo super gevoelig was, wauw! Alleen ging die uit het niks in paniek ervan door (en viel daarbij).. dat was echt levensgevaarlijk. Dus is hij verkocht, anders was het werkelijk mijn ideale paard!
Mijn nieuwe paard wordt mijn enige paard, dus zal ik kritisch zijn.
lisch schreef:hier het zelfde pletje! Een vlug paard gevoelig maar fijn te rijden! Wil geen trapzak/roeiboot
gek eigenlijk.. ik.wil dan weer zo'n mafketel waar niet iedereen mee uit de voeten kan 
het liefst heb ik een paard wat heet wordt in het werk, maar vrij onverstoorbaar is voor de omgeving. Ik weet dat dat een moeilijke combinatie is
heb er echter al wel eens zo eentje gehad. Met sensibel denk ik aan een dier wat gevoelig is op het lijf en dus veel reactie geeft op de hulpen. Maar niet eentje die helemaal geen raad meer weet met zichzelf, die zijn niet te rijden..
Maar ik laat daar dus geen paard om staan!! Ik kom altijd weer met iets anders thuis dan waar ik naar zoek. De 2 die bij mij Z hebben gelopen, hebben toevallig allebei geen papieren. Mijn tweejarige is qua beweging, karakter en verwachting vanaf 't papier het best en die is vervelend genoeg niet geschikt als rijpaard...
Sensible maar geen dier die om alles op de kletter wil maar wil niet continu duwen om ze vooruit te krijgen.