Dees schreef:Ik denk overigens echt dat velen bij een eerste bezichtiging te veel hun lijstje willen afvinken.
KIJK gewoon naar het paard, dat vertelt je heus of het bij je past.
Een kennis van mij wil een huis kopen maar is van nature erg voorzichtig. Eigenlijk te voorzichtig. Zelfs in deze tijd, waarin de huizen laag geprijsd zijn, durft hij niet door te pakken. Of de kleur van het metselwerk is niet mooi, of de zon komt net te laat in de tuin, of de straat is te druk, of, of, of... Laatst heeft hij zelfs een verder passend huis aan zich voorbij laten gaan omdat er een boom in de tuin stond en hij vond het een gedoe om die te verwijderen. Kennelijk is zo'n onderhandelpunt dan aan hem voorbij gegaan.
De manier waarop hij zijn aankoop aanvliegt is typisch een voorbeeld van hoe een lijstje te belangrijk kan worden in een zoektocht. Hij zoekt al iets van een jaar en heeft het nog steeds niet gevonden.
Op deze manier gaat hij het trouwens ook niet vinden.
Idd vaak ben je te bang en kun je jezelf wel voor je kop slaan dat je iets niet hebt gedaan!
Toen ik nog manegepaarden kocht, ging ik ook 1 keer kijken en daarna beslissen.
Maar misschien is het voor een particulier anders omdat geld in principe maar 1 keer uitgegeven kan worden 
en dat dat voor mij iets anders lag.