Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NaSan

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:09

Ik was jullie even kwijt. Super dat een aantal van jullie al een paard hebben gevonden. Ik ben anderhalf jaar paardloos nu, maar sinds dit jaar wel echt op zoek naar een nieuw maatje. In het vorige topic had ik al gemeld dat ik er één ging laten keuren. Die kwam niet door de klinische keuring. Ik heb vorige week een ander paard laten keuren en die kwam glansrijk door de klinische keuring, maar was op de foto's niet goed. Mijn zoektocht gaat dus jammer genoeg weer verder. Ik zoek een merrie tussen de 3 en 6 jaar oud, minimaal zadelmak, gezond, tussen de 1.50 en 1.60 groot (grote pony of klein paard), geen fjord, fries, belg, tinker, haflinger en max 4000 euro. Ik wil er voornamelijk mee gaan dressuren en mennen. Als jullie wat weten dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:25

@ Emma, ben benieuwd naar het filmpje van vanavond! ZOu inderdaad fijn zijn als je haar vandaag als eerste rijdt, kan veel verschil maken!
@ Romanoff, wel sensibel dus haha :+
@naSan, dan heb jij ook wel pech gehad! 3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen, zal mijn ogen en oren open houden.
@ Arabiertje, vind het zo op de foto een heel aansprekend paard maar zoals je weet zegt dat nog niet zo veel, gewoon kijken en aanvoelen en filmpjes maken en minstens 2x rijden en heel veel meningen vragen (en er dan naar luisteren natuurlijk ;))
En @ Uria, vind het een heel mooi paard om te zien maar de bewegingen zijn een beetje saai. Hij is natuurlijk nog erg jong dus misschien als hij sterker wordt dat het wel beter wordt. Een goed/braaf karakter is natuurlijk ook een hoop waard! Hoe oud is ie?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:58

Arabiertje,
let er op dat je nu niet weer voor het lieve oogje valt :j
Pele geeft pittige paarden met een heel eigen wil, wanneer ze echt aan t werk moeten kunnen ze flink spoken. Wel mijn type dier maar je moet er mee om kunnen gaan.

Uria
die ziet er al stabiel uit voor een 4 jarige :j kwa beweging vind ik hem juist heel safe gereden swung heeft hij wel.

Mijn jongste dametje is gisteren verhuisd vreemd om je dier te zien gaan zonder te verkopen := Ze is goed aangekomen gelukkig

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:03

Jullie gaan snel! :)

@ arabiertje; vind haar op de foto's erg aansprekend.
@ Uria; ik vind het filmpje er niet fijn uit zien, veel gestaart zwiep en hij springt achter over in middengalop.. Met wat kleinere wendingen lijkt hij ook wat moeite te hebben en ik vind het lijken alsof hij ergens 'last' van heeft. Succes!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:37

Yelly schreef:

Als ze goedgekeurd wordt, gaan we het lekker rustig aan doen en haar vervolgens wat meer oppakken onder goede begeleiding :)

Wat voor mij de doorslag gaf, was haar brave en nuchtere karakter. Meerdere paarden gezien, maar zij sprong er qua braafheid echt uit, voor zo'n jong dier. Hopelijk blijft dit zo, dat is natuurlijk nog af te wachten :D

Het begon tijdens de tweede keer proefrijden plotseling keihard te hagelen, dus dat maakte nogal een kabaal op het dak. Ze schrok even, schoot een paar passen weg en was daarna weer braaf te rijden. Verder ook totaal niet sensibel (rillerig) op de hulpen. Gewoon fijn :) Uiteraard kan dit nog veranderen, maar ze is nu in ieder geval erg braaf. Ook in de omgang :j

Een erg leuk dier lijkt het me! Succes vandaag met de keuring!

Mijn pony is ook gekeurd in moergestel, zo'n 8 jaar geleden en werd zo opgenomen door de verzekering. Moergestel werd ook aangeraden door de verzekering als we daar in de buurt wilden blijven.

Stal van den Hurk hoor ik ook alleen goede verhalen over :j

Somebody, ik ga het morgen trouwens even voor je vragen, heb je lijstje opgeschreven! Als hij er niet is vraag ik het wel aan haar ;)

Ik ben bevooroordeeld mbt Rhodiums :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:07

Cath en Tuc mooie paarden ik duim voor jullie.

Mijn nieuwe aanwinst is me echt aan het uitproberen, maar als ze loopt dan loopt ze heerlijk.
Kan wel een half jaar uittrekken voor we een combi zijn denk ik.
Vind moeilijk en zo nu en dan een stapje terug niet erg als er op de lange duur maar wel vooruitgang in blijft zitten :)
Heb gelukkig een hele fijne instructeur die er begrip voor heeft als ik wat angstig word en me nergens toe dwingt maar me motiveert om door te gaan en helpt iets moeilijks te overwinnen.

AicileF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:15

Ulfeino, geef het inderdaad tijd. Je bent niet van de ene op de andere dag een combinatie met je nieuwe paard. Bij mijn nieuwe paard en mij gaat dat inmiddels steeds beter. (Zijn ook al maanden verder!) In het begin hadden wij ook af en toe miscommunicaties, dan gingen de meest eenvoudige oefeningen niet zoals het moest. Inmiddels hebben we dat allemaal opgelost en kunnen we weer verder samen leren. Als ruiter moet je aan het nieuwe paard wennen, maar het paard moet weer wennen aan een nieuwe omgeving, de manier van rijden en het geven van hulpen van de nieuwe ruiter. Succes, komt goed!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:15

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:22

Klopt inderdaad, van de afstamming ben ik niet van op de hoogte. Ik ga nu gewoon op het eerste zicht af, wat ik zo al zie zo en wat ik zo denk van hun karakter. Vind dat ze rust uitstraalt, ze lijkt mij erg rustig en betrouwbaar. Maar dat kan ook een gedacht zijn, verder vind ik Zerou en Dolce vita nog oké. Alleen is Dolce Vita wat jong, Zerou zou al op wedstrijd zijn uitbracht en is een afstamming van Krack C. Wat ik wat raar vind dat die dan opeens in de handel terecht komt... Maarja, kan je bij elk paard wel een reden achter zoeken natuurlijk.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:48

Wat een leuk paard Orion! Als ik nog geld had voor een 2de had ik zeker een bezichtiging gedaan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 13:56

die lijkt me heel geschikt voor mn stalgenood orion, je hebt een pb

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:23

Arabiertje* schreef:
Wat ik wat raar vind dat die dan opeens in de handel terecht komt... Maarja, kan je bij elk paard wel een reden achter zoeken natuurlijk.
Waarschijnlijk omdat de eigenaar het paard particulier om wat voor reden niet verkocht kreeg en er, wederom om wat voor reden aan ook, perse en snel vanaf wilde. Anders verkoop je je paard niet aan zo'n handelaar...

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:26

Hm ja, nu ja... Er zal altijd wel een reden zijn natuurlijk.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:38

@ orion_ Jeemig wat een beauty, jammer dat hij niet voor de wagen beleerd is anders had hij misschien wel goed gepast bij onze merrie. Succes met de verkoop.

springen345x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:00

als ik het zo lees ben ik de enige die op zoek is naar een pony :o
maarja hier ben ik naar op zoek:
146 tot 153
5 tot 15 jaar
geschikt voor de sport
merrie/ruin
prijs tot 2950

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:01

vind Orion ook mooi! succes met de verkoop!

@Arabiertje, ga er eerst eens heen voordat je in je hoofd al met ideeën rondloopt ;)
Ik ken je niet, maar wat ik van je ken herken ik :P niet meteen van stapel lopen en ga met iemand kijken die weet wat jij nodig hebt!!! (HEEEEEEL belangrijk). heb zoveel leuke paarden gezien, maar iedere x zei vriend: Nee is niks voor jou.

En hij heeft echt gelijk, dat weet ik zeker. Dus bij een leuk paard maar weer verder gekeken....

al met al, doe het niet alleen, en luister jij naar je verstand (of het verstand van iemand anders haha) ipv je hart! Succes

@yelly: en en en?

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:02

Thanks allemaal! Het is ook echt een gaaf paard. Baal er behoorlijk van..
@mrie: hij zou denk ik wel geschikt zijn voor het span, zie het hem zo doen. Orion is erg leergierig, verwacht niet dat nu nog beleren voor de wagen problemen zou opleveren. Hij zou het denk ik echt geweldig vinden! We hebben er zelf ook wel eens aan gedacht, maar niet gedaan wegens gebrek aan ervaring en toch meer liefde voor de dressuur.
@seven: bedankt voor je pb! Ik neem even contact op met haar. Nu mobiel op bokt, dus even lastig..

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:03

Oh geloof me, gaan genoeg mensen mee Calypso. Zeker 6... :=

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:01

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:49

:D

De merrie is helemaal goedgekeurd :D De dierenarts vond haar een op en top gezond paard met een zeer sympathiek karakter :D

Ze was heel braaf in kliniek, braaf op de trailer en ze is vanmiddag al buiten gezet met een andere merrie :)!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:49

Gefeliciteerd Yelly, dat moment om weer een paard te hebben lijkt me geweldig. Stiekem ben ik een beetje jaloers!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:51

Gefeliciteerd, leuk! :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:53

Proficiat Yelly!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:55

Wat fijn Yelly! Proficiat!

Eastpak