Waarom ik geen paardenvlees eet en nooit zal eten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:37

Jolliegirl schreef:
[Jinks: '' mijn gezinsleden wordt ook niet geslacht en in stukken gehakt''
Jij kiest bij al je paarden voor een (dure) crematie? Zo ja, respect.
Zo niet en ze gaan naar de rendac : Ook hier worden ze vermalen tot millimeters en verdwijnen dan. Dus dan gaat je verhaal slachten-inslapen wat er achteraf gebeurt en wat netjes is, niet op. :)
Wel superfijn dat je werk er zelfs rekening mee houdt! Dat vind ik echt netjes!
Wtf....Teruggekomen met het hoofd en de staart???? Dat is echt..... >;) :r
[/quote]

Hallo Jolliegirl,

Ja ik kies voor al mijn paarden voor de dure crematie. Ik kan niet anders, ik wil niet dat ze geslacht versnipperd of wat dan ook worden. 2 van mijn paarden zijn aan koliek (geklapte darm en stilvallen dunne darm overleden). Beiden heb ik in Rotterdam laten cremeren. Ze zijn uit de kliniek in Duitsland opgehaald. De as heb ik nog en deze krijgt een mooi plekje op onze boerderij. Het verhaal met staart en hoofd is echt waar, daarom ben ik toen bij deze man gestopt met rijden. Ik reed 4 van zijn paarden op wedstrijd (M en Z2), dus je begrijpt dat ik hier heel principieel in ben.
Ik begrijp wel dat anderen er anders over denken en respecteer dat ook, maar voor mij ligt dit gevoelig. :j

Anoniem

Re: Waarom ik geen paardenvlees eet en nooit zal eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:00

Gevonden : even Googlen op "how pig parts make the world turn" voor video waar een varken allemaal na de slacht voor wordt gebruikt.

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 18:38

ik eet het liefst helemaal geen vlees omdat mn ouders het belachelijk vinden en respecteren het gwn niet dus durf ik eerlijk gezegt nie vegatarier te worden vanwegen hun reacties en paarden eet ik al helemaal niet gwn het iedee alleen al dat het paardje dat je vroeger zoveel plezier heeft gebracht nu op je bord ligt kan ik al niet tegen

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:23

idinn schreef:
Gevonden : even Googlen op "how pig parts make the world turn" voor video waar een varken allemaal na de slacht voor wordt gebruikt.

Wauw, zo'n varken wordt gewoon voor ongeveer alles gebruikt waar wij mensen dagelijks gebruik van maken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:46

Ja, zo te zien wel.

Ik eet dus vanaf nu geen halvarine en margarine meer, want daar zit varken in. Volgens mij mag ik wel roomboter eten. Gelukkig zit het ook in een heleboel dingen die je niet eet, en brood ga ik zelf maar bakken.......

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:48

Horse4life10 schreef:
ik eet het liefst helemaal geen vlees omdat mn ouders het belachelijk vinden en respecteren het gwn niet dus durf ik eerlijk gezegt nie vegatarier te worden vanwegen hun reacties en paarden eet ik al helemaal niet gwn het iedee alleen al dat het paardje dat je vroeger zoveel plezier heeft gebracht nu op je bord ligt kan ik al niet tegen

Iets niet durven om de kortzichtige opinie van anderen is onzin. Daarnaast hoef je aan niemand verantwoording af te leggen. Als jij geen vlees wilt eten, PUNT.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:19

Nou, ik kan je een ding vertellen, liever op mijn paard op mijn bord dan dat hij op transport naar het buitenland gaat.
Slachten is niet erg dat gaat op eerlijke en op rustige en snelle manier. Als mijn paard gezond is, maar een zware blessure heeft en dagelijks pijn heeft is voor mij de keuze bijzonder snel gemaakt. Dan gaat hij naar de slager en mag hij verwerkt worden. Mocht dat niet kunnen dat mag de dierenarts zijn werk doen.

Verdoven gaat zo snel (schietmasker) dat hij daar niet meer over na kan denken (als paarden kunnen denken, maar dat is een andere topic).

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 11:30

Maar TS, waarom eet je uberhaupt vlees? Je kan prima zonder, zijn goede vervangers voor en het is tegenwoordig gewoon geaccepteerd als je het niet eet. Moeten er dieren op een poedersuiker leven en zo snel mogelijk opgroeien en sterven omdat jij hen zo nodig op wil eten... Kan er niet bij...

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:01

Ik heb nog nooit paard gegeten ik ben ook niet van plan dat te doen!
Ik hou zo veel van paarden dat ik het gewoon niet 'kan'.
Dan zie ik me dat paard voor me voordat die....
En volgensmij is het ook vies.
Slachten/inslapen gebeurd snel en soms is dat ook nodig, als je paard bijvoorbeeld erg ziek is of erge hoefbevangenheid heeft, en dat snap ik ook.
En ook transporten ( zoals eerder gezegd is ) naar het buitenland ben ik wel tegen,als het op een slechte manier gebeurd.
Wat meestal zo is helaas.
Nou, beetje lang bericht.
Doei!