Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:36

Somebitch schreef:
In de regen kan je ook rijden. :j Heb ik net ook gedaan!

Misschien dat ik morgen nog even een buitenritje doe. :j

Fijn dat je lekker gereden hebt Caitlin! :D

Dat weet ik maar ik ben ten eerste een mooi weer rijder en ten tweede vind ik het niet zo verantwoord om de weg op te gaan dan......{heb geen bak en moet altijd door druk verkeer}
+ de vuurwerk van vandaag......nee hoor dat is niet aan mij besteed ;)

Somebitch

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 12:04

Binky; Nee met het vuurwerk kan ik me enigzins voorstellen. :) Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. :)

Ik ga misschien rijden vandaag, misschien niet. :+ En ik weet ook nog niet dat als ik ga rijden of ik dan buiten ga rijden of in de bak. :P

Gisteren wel heerlijk in de bak gereden. :)

Van de week ging Zembla ervandoor en de eerste seconde was er angst bij mij, toen dacht ik ohnee teugels lang laten gaan. En ja hoor toen ontspande hij en kwam hij na een rondje al weer helemaal terug bij me. :)) En ik moet zegge, 'stiekem vond ik het wel leuk' :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:03

Heb nog niet met mijn paard gereden op zijn nieuwe stal, maar ja nu kan ik de smoes gebruiken dat hij moet wennen hahaha, maar vriendlief wil dit weekend met hem het bos in gaan wandelen, dus of met mij erop, of ik ernaast. Nou kan ik er beter opzitten, want als hij een beetje harder wil hou je em niet aan een touwtje.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 14:05

Pff nou ik heb ook net les gehad! Ging super maar die galop he ik vind dat zo eng.. Tenminste eng.. Als mijn paard versneld dan. En aangezien hij dat doet omdat hij geen balans heeft en lichtelijk scheef is, gaan we dus hard en plat door de bochten en dan ben ik bang dat ik hem niet meer kan houden en dat hij dan nog sneller gaat versnellen en dan pfff nee dan wil ik eraf.. Dusja ik zat jankend in galop. :\

Waarom ben ik zo'n aansteller?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:31

Geen aansteller hoor, gewoon een angsthaas :) . Jeske ziet wel af met ons in elk geval :(:) , morgen heb ik alsnog zitles afgesproken := := .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:33

Op Goldz? Succes!

Ja hihi die arme Jeske. :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:34

En dan zei ze ook nog dat we in de zomer gaan springen. := Als zembla zijn galop beter is. Brrr gelukkig duurt dat nog even. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:36

Op Goldz inderdaad ^) .
En dat is nu zo vreemd, springen vind ik niet eens echt eng :? , tot een hoogte van 70 cm dan tenminste :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:40

Ik wel want Zembla ging er na de sprong altijd vandoor. :o En dan kon ik hem niet houden en konden we niet meer stoppen en dan moest ik blijven zitten maar dan werd ik zo moe en uitgeput (leuk he slechte conditie) dat ik me moest laten vallen. :Z

Oke de laatste keer niet toen twijfelde ik gewoon zo erg dat hij weigerde en dus gewoon langs de hindernis gallopeerde ipv eroverheen. :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:41

Oeh, dan zou ik het ook eng vinden vrees ik :o . Maar Jeske weet vast wel raad :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:43

Jawel daarom zegt ze ook, eerst moet hij nu normaal kunnen galloperen zodat je hem nu gewoon onder controle kan houden en dan pas springen. :P

En misschien gaat hij er dan inderdaad niet vandoor, toen reed ik ook nog met bit en was hij sowieso heel anders dan nu we zijn echt heel veel vooruit gegaan. :j Dus laat de winter maar komen en de zomer nog even wegblijven. :P (geintje)

Nou ik ben benieuwd morgen Ilonka! Succes, dat zal je wel kunnen gebruiken. Knap dat je het wel doet! :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:56

Komt allemaal uiteindelijk wel goed :j .
En ik heb al knap knikkende knieën voor morgen hoor :o :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:59

Dat kan ik me voorstellen, er heeft ondertussen ook niemand meer opgezeten toch? Maar is hij wel gewoon normaal als hij dus niet echt aan het werk hoeft of ook niet? :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:19

KusNiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:35

Me2!!!! :o

Eerlijk gezegd ben ik onwijs blij dat er heel veel mensen hebben gereageerd!!! Gelukkig is t "normaal".. _/-\o_

Ach weet je ik hou alleen maar in mijn achterhoofd ik mag! ik moet niet meer.. al zou ik t onwijs vet vinden om weer zo zorgeloos te rijden als ik deed toen ik 14 was... mn arme moeder heeft dr hart heel vaak vast gehouden terwijl ik ala rodeo door de wei aan t racen was met mn toenmalige hafje.. over stenen bomen hindernissen niets was te gek.. en nu al die jaren later schrik ik me de blubber wanneer mn fries ineens uit t niks hinnikt... lol :D :P

Ik zeg we komen we wel!!

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:55

ik heb er van de week ook weer voor het eerst opgezeten sinds maanden (hij had-heeft verhoogde leverwaarden, en moest rust houden), Ging eigenlijk best goed, heb er maar ff opgezeten, maar hij was braaf (hij is eigenlijk meestal wel braaf). heb alleen nog niet de zin gevonden om er een 2e x op tegaan. weer, vuurwerk, feestdagen, noem elk excuus maar op.
Maar ik zou eigenlijk wel weer moeten beginnen. ik heb nog 4 wedstrijden te rijden dit jaar (ik rij alleen bij ons in de manege, en die houdt alleen maar wedstrijden in de winter) ik heb er dus nu al 4 van gemist. dus wil ik nog puntjes rijden zal ik wel moeten oefenen. Ik wil nl perse in het M komen en moet nog 3 wp halen.....hopelijk is dit genoeg stok achter de deur voor mij om door te zetten.....anders parkeer ik hem tot het voorjaar en probeer volgend jaar winter mijn laatste punten te halen.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:43

uhmm ik meld me ook :o
Ik ben er laatst afgevallen, 10 minuten buiten bewust zijn geweest, abmulance rit en daarna 6 weken niet meer op ponylief gezeten... Tjaa... dan word je toch wel een beetje boel angstig :o

MAAR,, nu 8 weken later (ofsoo) staan we sinds kort op een stal met binnenbak, en je raad het nooit ik heb gewoon voor het eerst sinds die 8 weken (en daarvoor) niet bang geweest om te galoperen (en hij ging echt hard de bak door :o ) En , ik heb hem laatst uitgezeten toen hij er vandoor vloog!! hihi,, btw, nou moet ik ook wel toegeven dat hij de laatste tijd steeds liever is sinds ik angstig ben! :D ik ben echt trots op mijn manneke <3

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:00

Jack blijft heel gespannen met rijden. Daarom heb ik nu een afspraak gemaakt met een zadelpasser. Ik vind het zo raar dat hij het nu altijd heeft en niet zo af en toe. Dat zou ik verwachten bij een puberpaard. Woensdag komt de zadelpasser dus ik ben benieuwd.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:14

Hier nog een angsthaas :o

ben in 2009 tijdens een zoektocht naar een nieuw paard van een jong paard gevallen.
Dacht eerst dat het meeviel maar toen ik probeerde overeind te komen merkte ik dat mijn arm/elleboog erg mijn deed en ik het moelijk kon bewegen.
Toen ik er aan voelde met mijn andere hand was het wel duidlelijk, mijn elleboog was gebroken.
Eenmaal op de eerste hulp zag ik onder mij een plasje bloed. Het bleek een open botbreuk te zijn.
gauw foto'gemaakt, de boel bleek behoorlijk kapot. Beide botten in van het onderarm gebroken en na een CT scan bleek ook een stukje van het bovenarm bot te zijn afgebroken.
Het is met een plaat en 6 schroeven aan elkaar gezet.

Sindsdien ben ik bang.
Heb later wel een paard gekocht en er ook mee gereden maar blijf bang. Met opstijgen was dit paard wat zenuwachtig. sindsdien heb ik zelf op opstijgangst.
Inmiddels heb ik sinds 3 weken weer een ander paard. Superbraaf maar die angst :( vandaag ging hij ineens een stapje harder, feitelijk gebeurde er niets maar wil er eignelijk meteen af :o
kan mezelf redelijk bijeen rapen en ben doorgegaan maar ik baal er wel van hoor,
Ik zie overal al apen en beren.

Gelukkig is mijn niewue paard een koele kikker en samen komen we er wel. Maar zo onbevangen als voorheen wordt ik denk ik nooit meer.

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:26

He wat zie ik nou. Jij hoort niet meer bij de angsthazen hoor. Gaat echt met sprongen vooruit. Ik vind je eigenlijk super dapper de laatste tijd. Blijf vertrouwen hebben in jezelf hoor.
_brunette schreef:
Wat heb je dit leuk geschreven! En echt, ik herken mezelf hier 100% in!

Soms heb ik het gevoel dat ik faal als ruiter, en denk ik dat ik beter kan stoppen met rijden. Maar ik heb er zo veel plezier in als het wel goed gaat.

Soms bepaalt de angst die wel of niet aanwezig is, hoe het rijden gaat. Jammer genoeg overwint die angst het vaak. Maar niet altijd! en van die momenten probeer ik te genieten!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 08:17

Ik merk nu mijn paard verhuisd is en ik de afgelopen maand gewoon bijna niet bij hem ben geweest toen ik verhuisde en hij nog niet, dat we weer even moeten duidelijk maken dat ik bepaal welke kant we op gaan. Aan de longe en aan de hand dan. Heb er nog niet op gezeten, maar eerst weer even alles uitvechten (niet echt vechten natuurlijk, maar hij moet weer even soms op zijn plek gezet worden) op de grond voor ik erop ga.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 10:37

@ Livanna en Adin - jeetje dat is ook niet niks. Eraf vallen is 1 ding maar dat je er dan ook meteen zulke ernstige dingen aan overhoudt (vroeger gebeurde dat toch niet? dan hoefde je er hooguit wat zand af te kloppen en klaar was je weer!)

Ilonka succes vandaag! :) :)

@SB - dat houdt mij ook tegen met springen, de angst dat hij er na de sprong vandoor gaat (terwijl hij dat dus nog nooit gedaan heeft, die hele 5 hindernissen die ik genomen heb tot nu toe (babyprutteltjes uiteraard!)).

Merk je ook dat hij gespannen is als je hem opzadelt Kailonne??

Voorlopig heb ik geen excuses nodig om niet te rijden trouwens...wat een rotweer!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:43

Met opzadelen is hij niet echt gespannen, maar zodra je opstapt heb je een klein bommetje onder je.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:44

Nou vandaag sla ik ook een dagje over hoor bah rot weer.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:21

-O- De les gaat niet door vanwege de harde wind -O- -O- *\o/* -O- -O-